بازدید 5441

شاخص کل بورس به کف کانال 80 هزار واحدی نزدیک شد

بازار امروز بورس درحالی کار خود را آغاز کرد که از ابتدای معاملات روند منفی را در پیش گرفته بود، همچنین اغلب نمادهای موثر بازار در رنج منفی معامله شدند که در نهایت شاخص کل بورس تهران با افت 89 واحدی به عدد 80 هزار و 161 واحد منتقل شد.
کد خبر: ۶۵۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 24 December 2016
شاخص کل بورس به کف کانال 80 هزار واحدی نزدیک شدبازار امروز بورس درحالی کار خود را آغاز کرد که از ابتدای معاملات روند منفی را در پیش گرفته بود، همچنین اغلب نمادهای موثر بازار در رنج منفی معامله شدند که در نهایت شاخص کل بورس تهران با افت 89 واحدی به عدد 80 هزار و 161 واحد منتقل شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در بازار جهانی فلزات اساسی، شاهد منفی شدن عددها بودیم که یکی از دلایل اصلی آن را می‌توان به کریسمس و خروج سرمایه نسبت داد. مس نیز به سطوح کمتر از 5500 دلار افت کرد و افت قیمت روی تا سطوح 2600 دلار بود.

در بازار امروز نمادهای سیمان کردستان و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به دلیل برگزاری مجمع  بسته شدند.

امروز برخلاف روند منفی بازار، معاملات گروه خودرو  در دامنه مثبت معامله شد. معاملات گروه شرکت‌های تولیدکننده روی در پی کاهش قیمت این فلز در بازارهای جهانی پرعرضه دنبال شدند. معاملات گروه سیمانی نیز کم حجم بودند؛ درحالی که نمادهای سقاین، سیلام و ساربیل در صف فروش دنبال شدند.

از شنیده‌های بازار در مورد نماد خپارس، می‌توان به موفقيت به كسب عنوان سبز در هم‌پوشانى و انطباق نتايج كيفى با تيم رنو مركزى اشاره کرد كه به صورت سه ماهه در تمام كارخانه‌هاى رنو در دنيا انجام مي‌شود.

در نماد رتكو نیز شنيده مي‌شود كه برخى از فازهاى پالايشگاه سيراف به شركت تكين كو واگذار شده است.

گروه قند و شکر نیز امروز متعادل و کم حجم  دنبال شدند. قشهد و قمرو در حاشیه 4 درصد مثبت دنبال شدند، با این حال نماد قزوین با افت تقاضا به 4.7 درصد منفی در قیمت 2905 ریال رسید. قطعه سازان نیز امروز پرتقاضا بودند.

در میانه‌های بازار، شاخص کل بورس با 9 واحد مثبت به عدد 80 هزار و 259 واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با رشد 38 واحدی عدد 15 هزار و 835 واحد را نشان داد. با این حال امروز نیز همانند هفته گذشته معاملات کم حجم بودند. آیفکس اما با افت 0.5 واحدی عدد 871 واحد را نشان داد. امروز نمادهای معاملاتي غچين و دسبحا بازگشایی شدند.



در پایان نیز شاخص کل بورس تهران با افت 89 واحدی به کف کانال 80 هزار نزدیک شد. شاخص هم‌وزن ولی با رشد 32 واحدی به عدد 829.15 واحد رسید. ارزش معاملات در این زمان 1720 میلیارد ریال شد. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را نماد خپارس با 11 واحد و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نماد پارسان با 18 واحد به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز از آن نماد قپیرا با 61 میلیارد ریال بود.

در فرابورس نیز آیفکس با افت 4 واحدی به عدد 867 واحد رسید. ارزش معاملات نیز عدد 1،306 میلیارد ریال را نشان داد. بیشترین تاثیر بر شاخص را نمادهای مارون با 3.06 واحد منفی و شاوان با 0.27 واحد مثبت به دوش کشیدند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز از آن نماد فولای با 16 میلیارد ریال بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار