بازدید 11805
۷
بازار سرمایه 12 دی ماه

شاخص کل بورس به ته دره سقوط کرد

این روزها بازار سرمایه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ از اصلی ترین این مشکلات می‌توان به کمبود نقدینگی در بازار اشاره کرد. معاملات امروز 12 دی ماه سال 1395 نیز درحالی سپری شد که شاخص کل بورس با افت 590 واحدی به کانال 78 هزار واحدی منتقل شد.
کد خبر: ۶۵۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 01 January 2017
این روزها بازار سرمایه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند؛ از اصلی ترین این مشکلات می‌توان به کمبود نقدینگی در بازار اشاره کرد. معاملات امروز 12 دی ماه سال 1395 نیز درحالی سپری شد که شاخص کل بورس با افت 590 واحدی به کانال 78 هزار واحدی منتقل شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در این روز در نماد پدرخش شنيده می‌شد بزودى پروژه كاسپين خود را در شهرك صنعتى قزوين افتتاح مي كند كه از اين محل مي‌تواند با توليد بالا و محصولات جديد با تعديل مثبت روبه‌رو شود. در كسرام نیز شنيده مي‌شود با افزايش صادراتى كه به چند شركت همسايه داشته است با افزايش سود مواجه شود. ازطرفی در خنصير نیز شنيده‌ها حاكى از اعلام مجمع فوق العاده جهت افزايش سرمايه ٤٦ درصدى تا پايان سال دارد.

برهمین اساس، امروز اکثر نمادهای گروه خودرویی منفی معامله شدند و این درحالی است که بسیاری از نمادهای گروه قطعه ساز خودرو مثبت و متعادل بودند. ازسوی دیگر در گروه محصولات شیمیایی افزایش فشار فروش دیده می‌شد. همچنین پتروشیمی‌ها با افت دلار و کنسل شدن تخفیف خوراک گاز جز در چند نماد، مابقی در درصدهای منفی معامله شدند.

در گروه معدنی‌ها نیز افزایش فشار فروش دیده می‌شد. کگل با افت قیمت در 3.6 درصد منفی در قیمت 2305 ریال با جا‌به‌جایی 2.5 میلیون سهم در صدر بیشترین تاثیر منفی بر شاخص ایستاد. در پایان معاملات امروز نماد کروی به جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بسته شد.


در اواسط بازار، شاخص کل بورس تا 343 واحد ریزش را شاهد بود؛ ازطرفی فشار فرشو در اغلب نمادهای تاثیرگذار بازار دیده می‌شد. در پایان معاملات روز یکشنبه 12 دی ماه، شاخص کل با افت 590 واحدی به ارتفاع 78 هزار و 895 واحد منتقل شد. شاخص هم‌وزن نیز با افت 88 واحدی عدد 15 هزار و 551 واحد را نشان داد.

ارزش معاملات در این روز 1049 میلیارد ریال رسید که نمادهای پکرمان با 2.88 واحد منفی و اخابر با 67 واحد منفی بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز به نماد فاذر با 72  میلیارد ریال تعلق گرفت.

در فرابورس نیز شاخص کل با افت 15.7 واحدی روبه‌رو شد و به ارتفاع 852 واحد رسید. ارزش معاملات نیز 1204 میلیارد ریال شد. بیشترین تاثیر بر شاخص را نمادهای مارون با 4.78 واحد منفی و توریل با  0.19  واحد مثبت داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز از آن نماد اپرداز با 104.3 میلیارد ریال بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۷
تازه اولشه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
امروز دیگه زورشون نرسید 5 دقیقه آخر مثبتش کنند !
فردا روزنامه حامی بورس که فقط در مواقع رشد شاخص در مورد بورس تیتر میزند ودر مواقع سقوط انگارنه انگار واحتمالا تیتر یک خودرابه حمله تروریستی استانبول و یا القاء کاهش قیمت مسکن اختصاص خواهد داد !!!
بورس آینه اقتصاد کشور.... شاخص بورس و سهامدارن در حال سقوط به ته دره .... رشد اقتصادی هم 7 درصد ...
با سودهای بالای بیست درصد بانکی کسی پول خود را به تولید و سازندگی وبورس و سرمایه گذاری نخواهد آورد فقط من موندم حالا که نه تولیدی هست نه رونقی نه سرمایه گذاری ای، بانک ها این سودهارو از کجا در میارن?!?!
بورس شاخص وضعيت اقتصادي يك كشور هستش ،وقتي اقتصاد قفل كرده و توليد متوقفه ،چطور توقع داريد شاخص بورس مثبت باشه؟؟؟؟؟؟
درادامه ریزش شدید بورس امروز هم شاخص کل 200 واحد سقوط کرد وبرای جلوگیری از ادامه ریزش فروش سهام درساعت 12 را متوقف کردند !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار