سرویس اقتصادی «تابناک» ـ در نخستین روز کاری هفته، مراجعین شعبات بانک ملت تهران به دلیل مختل بودن شبکه از دسترسی به حسابها و ارایه هر گونه خدمات بانکی محرومند.
به گزارش«تابناک»، این در حالی است که ازدحام مردم در شعب این بانک، سبب بروز مشکل شده و پاسخ مبهم کارمندان مبنی بر «به زودی درست شدن شبکه»، مانع از خروج و ترک نوبت بیشتر آنان می شود.
مراجعات خبرنگار «تابناک» به تعدادی از شعب بانک ملت تهران، تأیید کننده این مدعا بود و باید پرسید در سالی که مقرر است، خدمات نوین و گسترده بانکداری الکترونیک را تجربه کنیم، بروز چنین اختلالات ممتدی در سیستم بانکی و معطلی بیش از دو ساعته مردم در شعب با چه استدلالی توجیه شدنی است؟
گفتنی است، بنا بر اعلام مسئولین بانکی کشور، امسال خدمات گسترده و نوین بانکداری الکترونیک در ایران ارایه شده و کشور از این نظر در سطح بالاترین استانداردهای بین المللی قرار می گیرد.
همچنین باید گفت، بروز اختلالات سیستمی در شبکه های بانکی کشور در هفته های گذشته رایج بوده، ولی مشکل امروز صبح این بانک، نشان دهنده جدی بودن این مسأله در شبکه بانکی کشور است که امیدواریم مسئولان برای رفع آن راهکاری بیندیشند و از اتلاف وقت مردم و احیانا بروز ضررهای معاملاتی جلوگیری کنند.
جوابیه بانک ملت:اختلال در سامانه های بانک ملت به دلیل بهینه سازی سیستم و موقتی است
با توجه به اتمام فرآیند بهینه سازی و ارتقای مرکز داده، سامانه های بانکداری و تسهیلات متمرکز بانک ملت، احتمالا در طول روز جاری اختلالاتی در شبکه وجود خواهد داشت ولی متعاقبا، فعالیت سامانه های یادشده به حالت طبیعی بازخواهد گشت.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، با هدف ارائه خدمات گسترده بانکداری الکترونیک و سرویس های متنوع به انبوه مشتریان در اقصی نقاط کشور از طریق کانال های ارتباطی متعدد مانند شعب، اینترنت، همراه بانک، پایانه پرداخت الکترونیک و خودپرداز، گاه نیاز به بالابردن ظرفیت در سخت افزارها، نرم افزارها و انجام تنظیمات لازم در این زمینه است که با توجه به نبود امکان انجام این امور در روزهای میانی هفته، معمولا این عملیات در روزهای تعطیل انجام می شود و تست های بهینه بودن سرویس نیز در همان زمان با هدف اطمینان از سطح سرویس صورت می گیرد.
بر اساس این گزارش، با توجه به نیاز به تراکنش های بیشتر برای تنظیمات نهایی، امکان بروز برخی اختلالات در ساعت های پرازدحام، اجتناب ناپذیر است که به مرور در ساعات اولیه روز کاری، اصلاح می شود.
در عین حال فرآیند مذکور در بانک ملت از روز جمعه شروع شده و برخی اختلالات موجود در برخی شعب تا ساعت 10 صبح امروز شنبه به پایان رسیده است.