دفاع پلیس از طرح پولی شدن بزرگراههای پایتخت

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح احتمالی برای اخذ عوارض تردد از برخی بزرگراه‌های پایتخت گفت: رانندگان باید هزینه رانندگی در کلان‌شهری همچون شهر تهران را پرداخت کنند و ایجاد تسهیلات ترافیکی به معنای رایگان کردن عبور و مرور نیست.
کد خبر: ۵۸۱۲۸۳
|
۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 16 April 2016
|
6268 بازدید
|
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به طرح احتمالی برای اخذ عوارض تردد از برخی بزرگراه‌های پایتخت گفت: رانندگان باید هزینه رانندگی در کلان‌شهری همچون شهر تهران را پرداخت کنند و ایجاد تسهیلات ترافیکی به معنای رایگان کردن عبور و مرور نیست.

به گزارش تسنیم سردار سید تیمور حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگار این خبرگزاری در خصوص احتمال اخذ عوارض تردد از خودروها برای عبور از برخی پل‌ها و بزرگراه‌های پایتخت، به دنبال خواست شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران در سال 95، اظهار داشت: اگر ما تصور کنیم که ایجاد تسهیلات ترافیکی به معنای رایگان کردن عبور و مرور است قطعاً این تصور درست نیست و باید در این مورد بازنگری کنیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: می‌بایست به این موضوع توجه داشت که رانندگان باید هزینه رانندگی در کلان‌شهری همچون شهر تهران را پرداخت کنند و در مقابل خدمات ترافیکی مطلوب‌تری را دریافت کنند.

وی عنوان کرد: البته در صورت فراهم شدن ساز و کار مطلوب برای اخذ عوارض تردد در برخی معابر، اخذ عوارض می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

 اواخر سال 93، اعضای شورای اسلامی شهر تهران به یک فوریت لایحه‌ای رای دادند که بر اساس آن رانندگان تهرانی می‌بایست برای عبور از برخی معابر شهری از جمله تونل‌های پایتخت و پل طبقاتی صدر عوارض 300 تومانی پرداخت کنند.

براساس این لایحه، شهرداری در نظر داشت در فاز اول، برای هر بار ورود خودروهای شخصی به یکی از 4 معابر «تونل توحید، تونل رسالت، تونل نیایش و پل صدر»، 300 تومان عوارض از وسایل نقلیه عبوری دریافت کند که البته اواخر سال گذشته و با بالا گرفتن بحث‌ها در خصوص این موضوع، شهرداری تهران، این لایحه را پیش از ورود آن به صحن شورا، پس گرفت و بحث و جنجال‌های پیش آمده را خواباند.

اما پس از مسکوت شدن موضوع، سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهر تهران با بیان اینکه با توجه به تکالیف برنامه 5 ساله، دریافت عوارض از معابر خاص شهری الزامی است و باید اجرایی شود، گفت: زیرساخت های اجرایی این طرح کاملاً فراهم است و امکانات و تجهیزات موجود از جمله دوربین های پلاک خوان، قابلیت استفاده های متعدد و متنوع ترافیکی را دارند و تونل ها و پل های تهران هم به منظور کنترل ترافیک عبوری به این دوربین ها مجهز هستند.

وی در مورد تأثیر برخی انتقادها و مخالفت‌ها در تصمیم شهرداری تهران برای پس گرفتن این لایحه از شورای شهر، تأکید کرد: بر پایه برنامه 5 ساله مصوب شورای شهر، ‌شهرداری تهران ملزم به تهیه و ارائه طرح مذکور بود و اگر انتقادی متوجه کلیت آن باشد، باید برای خروج این مصوبه از برنامه 5 ساله شهر تهران، اقدام شود که روال قانونی خودش را دارد.

معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که در پس گرفتن این لایحه از شورای شهر، تجدید نظر در جزییات آن با ملاحظه اوضاع اقتصادی کشور و احوال معیشتی شهروندان مورد توجه قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: مهم ترین ملاحظه برای مدیریت شهری، مردم و توجه به مسائل و مشکلات آنها از طریق انجام خدمت بیشتر و ایجاد زحمت کمتر برای شهروندان است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۴
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
هزینه رو در قبال دریافت خدمات می دن، پلیس راهور کدوم خدمات رو در بزرگراه های تهران ارائه می کنه؟ فقط دوربین گذاشته جریمه می کنه، پول در میاره، راننده های خاطی و غالبا پولدار که از جریمه نمی ترسن هر وحشی گری که دلشون بخواد تو بزرگراه ها در میارن از پلیس هم خبری نیست. مخصوصا شبها.
asal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
پس اين مالياتي كه ميگيريد چيكار ميكنيد خدائيش
بابا پدر ملت رو درا.ورديد بسه ديگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
با سلام لطفا از رئیس محترم راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ سئوال بفرمائید که عوارض سالیانه شهرداری که از ما و پدران ما و فرزندان ما اخذ می شود به چه منظوری است با تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
به ایشون بفرمایید شهرداری عوراض خودرو رو سالانه نقدا یا با جریمه ماهانه دریافت میکنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
تراکم که فروختن و آسمون رو به مردم فروختن و پولش رو خرج بودجه های جاری کردن(با خوشبینی زیاد!)
کنار خیابون رو هم اجاره میدن!
خیابون رو هم پولی میکنن تا حقوق های چند میلیونی و سو مدیریتشون رو بیشتر به مردم نشون بدن!

تا یادتون نرفته بگم: میتونین همین هوای آلوده رو هم بفروشین ها! به جان خودم! رو دماغ کنتور ببندین و پول بگیرین! تازه میتونین ساعات پرمصرف و کم مصرف و پلکانی هم بگیرین...
جان من
خجالت نکشین ها.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
بیچاره ما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
برای من هنوز هم خیلی عجیبه که چرا از هوایی که تنفس میکنیم پول نمی گیرن. مثلا از جوون ها به ازای 10000 تا نفس در روز و از پیرمردها به ازای 7000 تا نفس و البته از ورزشکارها به ازای 15000 تا نفس. بالاخره هوا هم مال ایناست دیگه مفت که نیست!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
پس عوارض سالانه خودرو برای چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
فكر كنم تا چند سال ديگه بابت تنفس هم بايد پولي به دولت داد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
عده اي عمدا موضوع اخذ عوارض بابت تنفس در هواي تهران را به فراموشي ميسپارند.
شوراي شهر بايد بطور جدي به اين موضوع اهميت بدهد. با هر بازدم حجم قابل توجهي CO2 به هواي شهر اضافه ميشه .اينقدر به ماشينهاو كارخانه ها بابت آلودگي گير ندين آخه.
مورد ديگري كه بايد به اون پرداخته شود، اخذ عوارض از انهايي است كه ماشين ندارند.چرا كه بدليل عدم پرداخت عوارض و ماليات و.. مربوطه دارند به درامد هاي عمومي ضربه مي زنند.
....
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت دلار # فیلترینگ # قاضی مقیسه # علی رازینی # ترور # ترامپ
الی گشت