پیشنهاد حذف نشدن تاکسی‌های اپلیکیشنی

کد خبر: ۶۵۲۵۴۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴ 30 December 2016
|
10168 بازدید
|
خیلی زودتر از آن چیزی که تصور می‌شد توانست بازار تهران را به دست گیرد! دیگر خبری از چانه زدن بر سر میزان کرایه،نداشتن پول خرد، تاکسی دربستی و.. نیست؛بلکه کافی است، هرکجا و در هر زمان از طریق یک اپلیکشین موبایل که رابط مسافر و راننده است، درخواست تاکسی را ارسال کرده تا با خودرو به محل مورد نظرتان بروید.

به گزارش ایسنا، اپلیکیشن‌های مسافربری از یک سو به واسطه قیمت نازل‌ترشان به نسبت آژانس‌ها و تاکسی تلفنی‌ها و ازسوی دیگر به دلیل سرعت و کیفیت بالای خدماتشان ازجمله خودروهای مدل بالا، رفتار قابل قبول رانندگان مورد اقبال عمومی قرارگرفته‌اند هرچند که رانندگان تاکسی و آژانس‌ها دل خوشی در این باره نداشته باشند.

فعالیت شرکت مسافربری اینترنتی مبتنی بر مکان است؛ به گونه‌ای که با توجه به مکان کنونی فرد امکاناتی را فراهم می‌کنند و این مسئله نیز سبب شده تا بعد مکان و زمان توسط این خودورها شکسته شود؛ اما همین ویژگی‌ها سبب شده تا میزان استقبال مردم از این اپلیکیشن‌ها افزایش یابد اما در این میان دغدغه و دل نگرانی‌هایی نیز وجود دارد بگونه‌ای که می توان نداشتن مجوز فعالیت را مهم ترین دل نگرانی مسئولان امر و شهروندان دانست!

براساس قانون، مدیریت حمل ونقل درون شهری در هر شهری برعهده شهرداری است اما با وجود آنکه از فعالیت این دو اپلیکیشن ماه‌ها می گذرد، پیگیری ایسنا حکایت از این دارد که تاکنون اقدامی از سوی مسئولان شهرداری در این باره اقدامی صورت نگرفته است.

میثم مظفر رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در واکنش به فعالیت این اپلیکیشن‌ها آن را غیر قانونی دانست و گفت: قانون صراحتا اعلام کرده است که باید حمل و نقل درون شهری اعم از آژانس‌های خودرو و تاکسی‌ها زیر نظر شهرداری تهران فعالیت کند و متاسفانه امنیت این آژانس‌های اینترنتی زیر سوال است، چراکه هیچکس پاسخگوی امنیت و تایید صلاحیت اینگونه خودروها نیست و باید پلیس و سایر ارگان‌های امنیتی با این مساله ورود کنند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت گسترده این آژانس‌های موبایلی نیز گفت: نحوه جذب و فعالیت رانندگان این خودروها مشخص نیست و از آنجایی که هیچ‌گونه مجوز فعالیتی ندارند، لازم است ارگان‌های ذیربط به این مساله ورود کنند.

همچنین مازیار حسینی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز به فعالیت گسترده اپلیکیشن‌ها مسافربری در موبایل واکنش نشان داد، البته نظر دیگری نسبت به رئیس سازمان تاکسیرانی داشت و گفت: معتقدیم استفاده از تکنولوژی‌های نوین می‌تواند ما را در زمینه مدیریت ترافیک و افزایش کارآیی کمک کند چراکه این اپلیکیشن‌ها واسطه ای بین مسافر و رانندگان هستند که به دلیل سهولت دسترسی می‌توانند تقاضی سفر را کاهش دهند.

وی ضمن پذیرش تاثیر تکنولوژی و اپلیکیشن‌ها در دنیای کنونی با بیان اینکه معاونت حمل ونقل با کلیات این اپلیکیشن‌های واسطه‌ای موافق است اما تاکنون مجوزی برای فعالیت خود دریافت نکردند، گفت:‌با این حال بدلیل عدم رعایت ضوابط همچون عدم تایید هویت رانندگان و همچنین نامشخص بودن وضعیت خودروها با دل نگرانی‌هایی نیز مواجه هستیم و باید این فعالیت ضابطه‌مند شود و باید هویت رانندگان و خودروهای مورد استفاده در این اپلیکشن‌ها مورد تایید قرار گیرد و این اپلیکیشن‌ها نیز می توانند از ظرفیت شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی استفاده کنند چراکه اقبال مردم به دلیل امنیت سهولت دسترسی و تردد تاکسی‌ در همه معابر، به این وسیله بیشتر است و مسئولان این برنامه‌های موبایلی می توانند از این موضوع بهره ببرند.

رضایت مردم از خدمات این اپلیکیشن‌ها بالاست نباید مانع فعالیت آنها شویم

از دیگر سو محسن سرخو رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: از آنجایی که میزان رضایت مردم از این اپلیکیشن‌ها بالاست نباید مانع فعالیت آنها شویم اما نگرانی هایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با اشاره به جلسه اخیر کمیته حمل و نقل شورا با مدیران این شرکت‌های خصوصی افزود: مدیران این شرکت های خصوصی باید تمهیداتی بیندیشند تا موجبات سفر ایمن و مطمئن مردم را فراهم کنند.

سرخو با بیان اینکه مسئولان این دو شرکت می توانند دو اقدام پیشنهادی را انجام دهند، گفت: مدیران این شرکت ها می‌توانند استفاده از خودورهای شخصی را کنار بگذارند و از ظرفیت تاکسی‌های پایتخت استفاده کنند و متناسب با ساز و کار خود این تاکسی ها را در اختیار گرفته و نسبت به جابجایی مسافران اقدام کنند و این در حالی است که تاکسی ها به دلیل امنیت بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرند و از سویی دیگر امکان تردد در تمامی مناطق شهر را دارند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با اشاره به دومین گزینه پیش روی این شرکت های خصوصی تصریح کرد: در روش دوم این شرکت ها می توانند از خودروهای شخصی نیز استفاده کنند اما باید رانندگان و خودروهای بکار گرفته شده از یک استاندارد و پروتکل مشخص استفاده کنند و تفاهم نامه ای فی مابین آنها و مسئولان حمل ونقلی پایتخت به امضاء برسد و رانندگان از ضوابط خاصی پیروی کنند نه اینکه بدون رعایت صلاحیت خودرو و راننده به جابجایی مسافران مشغول باشند!

وی با بیان اینکه ما باید به مردم اطمینان دهیم که استفاده از خودروهای این شرکت ها بی خطر است گفت: متاسفانه با اینکه در جلسه اخیر با این مدیران مقرر شد که آنها برای ما متن تفاهم نامه ای ارسال کنند تا در مورد بندهای آن به توافق برسیم اما تاکنون آن را ارسال نکردند و باید گفت واقعیت این است که اگر همکاری متقابل نباشد این گونه اقدامات و فرایند فعالیت ها قابل دوام نیست چرا که باید به مردم اطمینان دهیم استفاده از این خودروها بی خطر است. در واقع بحث ما این است که در حال حاضر مردم از کیفیت و ارائه خدمات و نرخ و قیمت اعلام رضایت کردند؛ اما چه اطمینانی وجود دارد که نرخ و کنترل ها همین طور ادامه یابد؟ و یا چه تضمینی وجود دارد که در بین رانندگان این شرکت ها که صلاحیتشان بررسی دقیقی ندارد، یک مورد خفاش شب نباشد! پس لازم است بررسی هایی انجام گیرد و بعد به مردم سرویس ارائه کنند.

تکنولوژی روز به روز در حال رشد است و ظرفیت‌های بیشتری در اختیار انسان ها قرار می دهد تا زندگیشان آسوده تر باشد اما در کنار استفاده روز افزون از تکنولوژی و اپلیکیشن ها نیز باید ضریب امنیت و اطمینان نیز فراهم شود!

با وجود اینکه اپلیکیشن‌های موبایلی مسافربری بدلیل قیمت، سهل الوصول بودن، خودروهای عمدتا شیک و مدل بالا و تعیین دقیق مکان و.. هزار دلیل دیگر این روزها مورد استقبال رو به گسترش مردم قرار گرفتند؛ اما به گفته معاون شهردار تهران مجوز فعالیت ندارند و رانندگانشان استاندارهای لازم برای جابجایی مسافر را پشت سر نگذارند و رئیس کمیته حمل و نقل نیز عنوان کرده که به دلیل نامشخص بودن صلاحیت راننده و خودرو تضمینی برای اینکه حوادثی همچون بروز خفاش شب دیگری ظهور نکند وجود ندارد . بنابراین برهمین اساس به نظر می رسد باید مسئولان این دو شرکت خصوصی راهی بیندیشند تا ضریب امنیت خودروهایشان را افزایش دهند.
اشتراک گذاری
محک پایین متن خبر
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
میشه خواهش کنیم تا استانداردها لازم تاکسیرانی اعمال نشود؟
آخه میترسیم همان گند شود که تاکسیها و آژانسهای سنتی شدند.
شماره راننده و اسمش و شماره خودرو را را میتوان برای یکی از اعًای خانواده و دوستان پیامک کرد به همین سادگی
این یعنی امنیت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
برادر هزاران مسافر کش شخصی بدون هویت و کارنامه تو این شهر دارند مسافر کشی می کنند و بارها دیدم راننده تاکسی قانونی رو هم مورد ضرب و شتم قرار دادند
حالا شرکتی به این خوبی و مدرنی داره سرویس به مردم میده که همه راضی هستند میخوان جلوشو ؟؟بگیرن
اگه میخواهید اعمال قانون کنید اول برید جلوی شخصی ها رو بگیرید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
این همه های و هو برای درصد گرفتن است و بس !!
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
بنده استفاده می کنم خیلی عالیه هم قیمت و هم دسترسی به ماشین راحته ااگر هممشکلی هست مسئولین حل کنن نه اینکه حذف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
در این مورد تکنولوژی جدید کسب و کارهای ناکار آمد و قدیمی و آزار دهنده رو داره کنار می زنه و مقاومت اتحادیه طبیعیه اما کارآمدی همیشه راه خودش رو باز میکنه. به دوستان آژانس دار پیشنهاد می کنم روشهاشون رو تغییر بدن تا ماندگار بشن و به سوداوری برگردن. مردم و رانندگان هر دو از نرخهای مناسب و سرعت و چونه نزدن و ماشینهای تمیز و جدید این اپلیکیشنها راضین. امکان نظر سنجی و نمره دهی و پرداخت اعتباری وجود دارد و ... هیچ نظارتی بالاتر از نظارت جمعی مردم نیست...
آرین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
تابناک لطفا برای مخاطبان بنویس رییس تاکسیرانی شهر تهران چندسال داره؟؟ و با کدوم تجربه رییس تاکسیرانی پایتخت شده؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
فقط به خاطر اینکه مثل مسافر کشها و آزانسیها کرایه بالا نمیگیرند دارند این کار را میکنند چون نمیخواهند درآمد 4-5 ملیونی راننده آزانسیها در ماه کمتر شود
چند شب پیش با استفاده از همین اپلیکشن از آزادی تا هروی را با 16 تومان رفتم ، تازه ماشین هم 206 بود نه آردی و پراید داغون
در صورتی آزانسی زیر 20 تومن هم نمیبرد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
انصافا اخلاق و رفتار و نوع رانندگی آنها از آژانس ها بهتره. زمان معطلی و قیمت هم کمتره. اتفاقا ما به آژانس ها اعتماد نداریم. نصف راننده آژانس ها معتادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
سازمان تاکسیرانی با افزایش خودسرانه قیمتها و بدون توجه به خواست مردم بر نوسازی ناوگان و تعدیل قیمت ها رقیب سرسخت و البته مدرنی پیدا کرده و به همراه شهرداری تهران دنبال سهم خواهی و پول از این شرکت هستند...اگر این شرکت مجوز ندارد پس چرا پلمب نمیشود!؟ اگر اپلیکیشن مجوز ندارد که تا به حال هم ندیدیماپلیکیشنی مجوز بخواهد چرا طبق معمول ساده ترین کاره این روز ها که همان فیاتر کردن هست انجام نمیشود؟
تنها چیزی که از صحبت های مسئولان شهرداری و تاکسیرانی به ذهن میرسد مصاحبه با رسانه ها جهت تهدید این شرکت ها از نقطه ضعف امنیت به ارائه سهم و پول هست و نه نگرانی برای امنیت! نسبت رضایت مردم بسیار بسیار بالاست و ضریب خطا و ناامنی بسیار پایین که با این حجم تردد معقولانه هست!کاملا از صحبت هاشون مشخصه دنبال چه هستند!
reza
|
Netherlands
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
تاکسیرانی به فکر سرو سامان دادن به پایانه ها و تاکسی های داغون ، کثیف ، فرسوده و خراب و جلوی گیری مسافر کش شخصی که از شهرهای اطراف میان باشه و کاری به این دو اپلیکیشین خوب و کاربردی با سرویس کیفیت بالا نداشته باشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
سلام
بنده و خانواده مکرر از این تاکسیها استفاده میکنیم و هم ارزان است و هم امنیت دارد. شما می دانید که نام راننده و شماره پلاک ان چیست و قیمت کل مسیر هم از قبل به شما اعلام می شود. راننده هم نام مسافر را میداند و در کل سیستم مشخص است که کدام وسیله الان در کجا و با کدام مسافر و مقصد حرکت میکند. ضمننا اگر شما کار با موبایل را بلد باشید فورا میتوانید مشخصات ماشین و راننده را به بستگان خود ارسال نمایید. حتی با فرستادن لینک مشخص به دوستان میتوانند حرکت وسیله و موقعیت لحظه ای شما را ببیند.
در انتها شما با امتیازی که میدهید میزان رضایت خود را از راننده اعلام میکنید
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت دلار # فیلترینگ # ترامپ # ایران و آمریکا # نیمه شعبان # قیمت طلا # تعطیلی مدارس # کالابرگ
الی گشت
نظرسنجی
در جنگ سه ساله اوکراین-روسیه کدام طرف پیروز میدان است؟