کاهش ثبت سرعت جاده‌ها پیشنهاد است نه ابلاغیه!

کد خبر: ۷۵۲۲۳۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸ 04 December 2017
|
4711 بازدید
|
۸

رییس سازمان راهداری چند روز قبل در حالی کاهش سرعت مجاز در جاده‌ها را به عنوان برنامه نهایی و در دست اجرا عنوان کرد که مجری اصلی این برنامه نه تنها اطلاعی از نهایی شدن آن ندارد که حتی اعلام می‌کند این موضوع تنها در حد یک پیشنهاد مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، کشاورزیان چند روز پیش به منظور کاهش تعداد تصادفات و تلفات رانندگی در جاده‌های بین شهری کشور اعلام کرد: با هماهنگی‌های انجام گرفته از این پس میانگین سرعت مجاز در جاده‌های کشور ۱۰ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد.

این موضوع درباره آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی تصدیق می‌کند و از این پس جرایم رانندگی در این حوزه جدید اعمال خواهد شد.

در شرایطی که این صحبت‌ها بدون اعلام هیچ‌گونه جزییاتی از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تعیین بودجه و اعتبارات لازم برای آن مطرح شده بود، حالا صحبت‌های جدید مطرح شده از سوی پلیس راه نشان می‌دهد که نه تنها تکلیف اعتبارات و مقدمات اجرایی این طرح مشخص نیست که حتی اصل دستورالعمل قانونی در این زمینه نیز نهایی نشده است.

فرمانده پلیس راه گفته که این موضوع صرفا در کمیسیون ایمنی راه‌ها از سوی سازمان راهداری پیشنهاد شده و هنوز به عنوان قانون مطرح نشده است.

با توجه به حضور مقامات نهادها و سازمان‌های مختلف در کمیسیون ایمنی راه‌ها و احتمال وجود نظرات متفاوت در این زمینه مشخص نیست که آیا اساسا امکان تصویب نهایی کاهش مجاز در جاده‌ها وجود دارد یا باید همچنان روال به شکل فعلی ادامه پیدا کند.

ایسنا پیش از این در گزارشی این موضوع را بررسی کرده بود که حتی در صورت قانونی شدن کاهش سرعت مجاز باید برنامه ریزی دقیق برای در نظر گرفتن اعتبارات لازم در تغییر استانداردهای دوربین‌های نظارتی و جابه‌جایی تابلوها و علائم انتظامی موجود در جاده‌ها در دستور کار قرار گیرد، موضوعی که به نظر می‌رسد سازمان راهداری به عنوان دومین دغدغه خود دراین زمینه آن را پیگیری کند و دغدغه نخست قانونی کردن پیشنهادی است که هنوز جوانب دقیق آن در کمیسیون ایمنی راه‌ها و از سوی نمایندگان نهادهای ذیربط بررسی نشده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Saudi Arabia
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
تصادفات با سرعت زیر سقف سرعت موجود زیاد نیسن،وتصادفات ناشی از تعدی از سرعت مجاز با کاهش سقف سرعت کمتر نمیشه،کسی که تعدی از سرعت مجاز میکنه مهم نیست سقف سرعت مجاز ده کیلومتر کمتر بشه یا نه، بهتره بجای این کارها فرهنگ سازی توسط رسانه ها جدی گرفته بشه،نه اینکه سقف سرعت لاکپشتی جاده ها رو کاهش بدیم
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
با سلام
چرا سازمان راهداری کیفیت آسفالت رو افزایش نمی ده چرا علایمش رو زیادتر و کار آمدتر نمی کنه چرا خودرو سازها کیفیت ترمر و ایمنی خودروها رو افزایش نمیدن و می خوان از جیبن و حساب و راحتی مردم کمتر کنن آیا حساب این رو نکردند که ممکنه کاهش سرعت باعث در مسافت های طولانی باعث خواب آلودگی بیشتر رانندگان بشه بجای نصب دستگاههای کنترل سرعت در بیشتر جاده ها کاهش سرعت انجام نگیره و اگر راهش سرعتی هم باشه بهتره رو خودروهای سنگین اعمال بشه تا با افزایش اختلاف سرعت این خودروها با خودروهای سبک تلفات و تصادفات ایندو نوع خودرو با هم کاهش پیدا کنه و نیز امکان سبقت سبک از سنگین بهتر بشه و تصادف کتر بشه این بهتره به نظر من
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
مثلا خودروهایمان بهتر شده از نظر سیستم ترمز و ... و بسیاری از جاده های کشورمان یک طرفه شده و فقط تعداد خودروها زیاد شده و به نظرم مشکل جای دیگه است یعنی فرهنگ رانندگی خیلی ها چند خلاف همزمان انجام میدن درحالیکه خودشون از همه تخلفات خبر ندارن
بعضی ها آگاهانه تخلف میکنن مثل استفاده از گوشی... به جای افزایش سرعت میخوان کاهش بدن؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
تو کشورهای دیگر جاده میسازن با سرعت ازاد تو کشور ما تازه میان محدودیت سرعت میزارن
به این میگن عقبگرد
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
با سلام
همین الان هم در برخی اتوبان ها ی خارج از شهر حوصله ادم سر می رود با سرعت 120 تا و خوابمان می گیرد. مثلا در اتوبان قم کاشان و نطنز ...
صورت مسئله را پاک نکنید اجازه بدهید با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا سقف 140 کیلومتر در ساعت
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
به نظر میرسه این طرح فقط با هدف افزایش درآمد بوسیله جریمه ها باشد. عجیب است که وقتی در بزرگراههای داخل شهر مثل همت و حکیم حداکثر سرعت 90 است حداکثر سرعت در ازادراههای بین شهری 100 باشد.
تصادفات رانندگی معمولاً علتی غیر از سرعت دارند مثل انحراف به چپ در اثر خواب آلودگی و یا بی کیفیت بودن جاده ها.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
چند نفر از دوستان من با همین قانون تصویب نشده دهها هزار تومان جریمه شدن!!!

بقول دوستمون بجای اینکه ایمنی خودرو و جاده رو بالا ببرند، دارن صورت مسئله رو پاک میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
چرا خودروهایی نمیسازن که زیر 110 کیلومتر حرکت کنه؟؟! پس چرا سرعت خودرو تا 220 قابل افزایشه؟
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟