حذف سالیانه طرح ترافیک در حد یک ایده است

کد خبر: ۷۵۸۷۲۳
|
۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 26 December 2017
|
4154 بازدید
|
۱

نماینده تهران با بیان اینکه حذف سالیانه طرح ترافیک در حد یک ایده بوده و هنوز اجرایی نشده است، گفت که این طرح علاوه بر تحمیل هزینه به مردم به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم و ارتقای وضعیت حمل و نقل عمومی، هدف طراحان در کاهش آلودگی هوا و ترافیک را محقق نمی کند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی با اشاره به برنامه معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برای حذف طرح ترافیک سالیانه گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیشنهادی به کمیته حمل و نقل مبنی بر حذف طرح ترافیک از محدوده تهران و جایگزینی عوارض تردد داده است. این پیشنهاد در مراحل اولیه بوده و هنوز به شورای شهر برای تصمیم گیری ارائه نشده است. بنابراین می توان گفت این موضوع از ایده به طرح تبدیل شده و هنوز به کار کارشناسی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح دیده نشده است، افزود: آلودگی هوا و وضعیت حمل و نقل عمومی دو موضوع مهم برای شهروندان تهران است که باید راه‌حل های ارائه شده برای حل این مشکلات به صورت راهبردی و زیربنایی باشد. لذا اگر قرار به وضع عوارض برای ورود به محدوده طرح ترافیک باشد باید مبنای این موضوع میزان آلودگی خودروها و موتور سیکلت‌ها شود.

نماینده تهران توضیح داد: باید همه برنامه‌ها در جهت آلودگی پایتخت با تردد کمتر ماشین های آلاینده و وجود آلاینده های متحرک پایه ریزی شود. اگر قرار است هزینه‌هایی به مردم تحمیل شود باید آنها تاثیرش را بر کاهش آلودگی هوا ببینند نه اینکه تنها از جیب مردم درآمدی برای شهرداری کسب شود اما هیچ فایده ای نداشته باشد.

به گفته وی تقسیم تهران به سه منطقه در این طرح کپی برداری از شهرهای بزرگ دنیا است که قبل از این کار باید زیرساخت‌های لازم در راهور و وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس و مترو در نظر گرفته شود تا هزینه‌های اضافی به مردم تحمیل نشود.

رحیمی همچنین اظهار کرد: در این بین باید پلاک خودروهای اقشار مختلفی از مردم همچون اصحاب رسانه، جانبازان، معلولان، سالمندان و کسانی که مشمول امتیاز خاص برای تردد در طرح ترافیک هستند، قبل از اجرای چنین طرحی در سیستم راهور ثبت شود تا آنها مشکلی برای ورود به طرح ترافیک نداشته باشند. در حال حاضر پلاک‌های خودروها براساس مشاغل افراد ثبت نشده است. موضوعی که احتیاج به یک پارچه شدن اطلاعات در سیستم راهور و انفورماتیک شهرداری دارد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح نباید باعث اجحاف و تبعیض در حق شهروندان شود، گفت: به نظر می‌رسد که اگر این طرح بدون در نظر گرفتن شرایط و زیرساخت‌ها اجرایی شود، باعث تحمیل هزینه اضافی به مردم و تبعیض ناروا شود.

نماینده تهران همچنین با تاکید بر لزوم نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی گفت: باید مردم با کمترین هزینه و با بالاترین کیفیت بتوانند در شهر تردد کنند.

رحیمی در جمع بندی گفت: شهرداری باید در اجرای این طرح ملاحظاتی همچون فراهم بودن زیرساختهای لازم در راهور و حمل و نقل عمومی را رعایت کند تا ضمن تضییع نشدن حقوق شهروندی معیشت شهروندان نیز به خطر نیفتد.

وی افزود: از طرف دیگر اگر همزمان با اجرای این طرح ناوگان حمل و نقل عمومی بازسازی نشود، نقض غرضی در رسیدن طراحان به هدفشان برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک رخ می دهد. شرایط به گونه‌ای خواهد شد که هر کسی که پول می دهد می تواند وارد طرح ترافیک شود. این یعنی وضعیت ترافیک تهران با پدیده جدیدتری مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران چند روز پیش از تهیه طرحی خبر داده بود که در آن فروش سالیانه طرح ترافیک از سال آینده حذف خواهد شد و همه مردم می توانند وارد محدوده طرح شوند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
به موتور و ماشین برقی سوبسید خوب بدین تا آلودگی هوا برطرف بشه
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟