وقتی دولتمردان حتی از اقناع مجلس همسو با خود عاجزند؛

اعتراض ۱۶۰ نماینده مجلس به اقدامی که دولت آن را «عدالت» می‌خواند!

ماجرا از یک توئیت آغاز شد. پیام وزیر آموزش و پرورش که حضور فعالی در توئیتر دارد و ابتدای هفته در صفحه خود نوشت قصد کاهش استرس و اضطراب در دانش‌آموزان ابتدایی را دارد. پیامی مبهم که یک روز بعد با توئیتی دیگر، تا حدودی رفع ابهام شد. این بار با اعلام خبر حذف آزمون مدارس خاص...
کد خبر: ۷۷۴۶۷۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 16 February 2018
|
22854 بازدید
|
برای بازگرداندن بچگی به بچه ها، اقدامی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت که به برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان این وزارت‌خانه منجر شد و اعتراض اغلب نمایندگان مجلس را به دنبال داشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ ماجرا از یک توئیت شروع شد. پیام وزیر آموزش و پرورش که حضور فعالی در توئیتر دارد و ابتدای هفته در صفحه خود نوشت قصد کاهش استرس و اضطراب در دانش‌آموزان ابتدایی را دارد. پیامی مبهم که یک روز بعد با توئیتی دیگر، تا حدودی رفع ابهام شد. این بار با اعلام خبر حذف آزمون مدارس خاص همچون نمونه دولتی و سمپاد (تیزهوشان).

هرچند پیام وزیر روشن به نظر می‌رسید، باز یک ابهام بزرگ داشت و آن اینکه اگر قرار است آزمون ورودی این مدارس حذف شود، پس چگونه قرار است دانش آموزان به این مدارس راه پیدا کنند و ملاک انتخاب برگزیدگان چیست؟ بی شک این ملاک نمی‌تواند معدل باشد، چون ظرفیت مدارس تیزهوشان و نمونه مردمی خیلی کمتر از تعداد دانش آموزانی است که معدل ممتاز دارند.

بدین ترتیب، پرسشی بس بزرگ‌تر پیش روی عموم قرار گرفت؛ پرسشی که این بار پاسخ آن نه از توئیتر وزیر، که از اخبار رسمی بیرون آمد. از خبری که رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در اختیار رسانه‌ها قرار داد و حاکی از حذف تدریجی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی در دوره متوسطه اول داشت و معنایش، بسته شدن پرونده این مدارس پس از سه دهه فعالیت بود.

خبری که تکلیف همه چیز را یکسره کرد تا مخالفان و موافقان صف بندی کنند. موافقانی که اغلب در بدنه آموزش و پرورش قرار دارند و بر این باروند که اقدام وزیر، بجا، شجاعانه و شایسته تقدیر است و مخالفانی که اغلب از جمله نخبگان و فارغ التحصیلان این مدارس هستند که می‌گویند با حذف این مدارس، برخی مدارس غیرانتفاعی و گران قیمت به شدت منتفع خواهند شد و از آن مهم تر، شمار زیادی از نخبگان کشور که استطاعت مالی تحصیل در مدارس خاص غیردولتی را ندارند، استعدادشان در مدارس دولتی هدر خواهد شد.

این صف بندی البته اتفاقاتی را نیز موجب شد. از یک سو بسیاری از مدیران میانی وزارت آموزش و پرورش با نوشتن بیانیه‌ها و حتی انتشار آگهی در روزنامه‌ها از این اقدام وزیر آموزش و پرورش تشکر کرده‌اند و از سوی دیگر، شماری از معترضان مقابل وزارت خانه تجمع و به این تصمیم اعتراض کردند. تصمیمی که آن را خلق الساعه و فاقد پشتوانه کارشناسی و هر گونه ارزیابی می‌خوانند و بر این باورند که آورده مثبتی نخواهد داشت.

موضع گیری‌هایی که وزیر را بر آن داشت، بار دیگر به سراغ توئیتر برود و پیامی با این مضمون مخابره کند که حذف مدارس خاص موجب ترویج عدالت آموزشی است؛ پیامی که بعد در گفت و گوی بطحائی با خبرگزاری زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش، به این شکل تکمیل شد: «به هر حال هرگاه هر تغییری در نظام آموزشی و برنامه‌ها انجام شود، انتقاد‌هایی را به ‌دنبال خواهد داشت و حتما گروهی هستند که منافعشان به خطر خواهد افتاد که بخش زیادی از این منافع اقتصادی و مالی است؛ به‌عنوان مثال گروهی از مدارس در این سال‌ها برای خود دکان و دستگاه‌هایی راه انداخته‌اند و تابلو‌هایی بر سردر مدارسشان نصب کرده‌اند که به‌عنوان یک مدرسه، آموزشگاه یا برگزارکننده کلاس تست موفق خود را می‌شناسانند که بر اثر این اقدام این تابلو‌ها دیگر معنایی ندارد و در نتیجه منافع بسیاری از آن‌ها از بین خواهد رفت و به‌اصطلاح دکانشان تخته می‌شود.».

اما آیا این اقدام، برقرار کردن «عدالت» است؟ آیا اساسا می‌شود بهترین مدارس کشور را تعطیل کرد تا عدالت برقرار شود یا بهتر است حالا که فضا برای شناسایی و حمایت از تمامی استعداد‌ها فراهم نیست، دست کم کوشید شماری از استعداد‌ها را یافت، حمایتشان کرد و پرورششان داد؟ هرچند پاسخ وزیر به این سؤال در دستور اجرا هم قرار گرفته، شمار زیادی از نمایندگان مجلس نظر کاملا متفاوتی با وی دارند، تا جایی که مخالفت مکتوب خود با این تصمیم را اعلام هم کرده‌اند.

۱۶۰ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، به انحلال مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی اعتراض کرده‌اند تا مشخص شود که دست کم به باور ایشان، این اقدام با «عدالت» همخوان نیست. نامه‌ای که در صحن مجلس هم قرائت شده و ثابت می‌کند، برداشت مجلس و دولت از «عدالت» در این مورد خاص هیچ نزدیکی با یکدیگر ندارد. نکته‌ای که اگر مورد توجه دولتمردان قرار نگیرد، دور از انتظار نیست بطحائی به مجلس فراخوانده شده و مورد سؤال یا حتی از آن فراتر، استیضاح قرار گیرد.

اتفاقی که رقم خوردن آن در شرایطی که مجلس و دولت همسو هستند، ماجرا را عجیب‌تر جلوه می‌دهد؛ آنقدر عجیب که بد نیست به وزارت آموزش و پرورش توصیه کنیم تصمیم خود در خصوص انحلال این مدارس را موقت هم که شده متوقف کنند و پس از آن، بکوشند با ارزیابی‌ها و پژوهش‌های کامل تر، به گونه‌ای عمل کنند که طرحشان به مفهوم واقعی «عدالت» نزدیک‌تر شده و موجب صف بندی مخالفان و موافقان نشود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۲۱۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
متاسفانه در این مملکت سیاست ها چکشی است شب فکر میکنند صبح اجرا میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در ممالک پیشرفته دنیا چنین مدارسی وجود نداره فرد نخبه و نابغه نباید جداسازی و ایزوله بشه باید در اجتماع عادی همراه با سایر بجه ها درس بخونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
بعد از ظهر هم ميبينند غلطه متوقفش مي كنن؟..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
ناشناس ۱۲:۳۰ در حالی که اکثر کشورها چنین مدارسی را دارند و نخبه ها را شناسایی و حمایت میکنند. خبر نداری الکی نظر نده.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در همه دنیا چنین مدارسی وجود دارد ، یک عده با پول میروند و به یک عده بورسیه می دهند.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
متاسفانه از زمانی که مدارس استعدادهای درخشان از زیرمجموعه ریاست جمهوری خارج و به اموزش وپرورش ملحق شد ، این مدارس کارکرد خود رو از دست دادن ، واقعا مدیریت دکتر اژه ای بر این مدارس غنیمتی بود ، باید این مدارس به مانند قبل محدود شوند.
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در این مدارس فرد نخبه ایزوله نمیشه اولا.
ثانیا همه جای دنیا این مراکز هست. اما جاهای خوب مدارسش هم خوبه.در امریکا با سیستم اموزشی نامناسبش افراد شناسایی میشند و سعی میشه به مدارس بهتر برن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اینجا صاحب زر و زور همیشه موفق بوده ! و معلومه که نمایندگان سیاهی لشکر شده اند . مدارس خاص مال افراد خاصه ! نه تیز هوش و وووووووو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
روزی که خبر پیام وزیر آموزش و پرورش را شنیدم بلافاصله گفتم خدا رحم کند این دولت بی تدبیر دیگر چه خوابی برای این مردم دیده؟
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
ظاهرا ناشناس 20:30 مشغول گردش و بررسي نظام آموزشي ممالك پيشرفته دنيا بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
عده ای هنوز فرق مساوات و عدالت رو نمیدونن. این عدالت نیست. مساواته. وخلاف سیره ائمه هستش
محمد علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
واقعا کاری درست بوده هیج جای دنیا این چنین مدارسی نداریم
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در اکثر کشورها هست تازه مجانی هم هست . شما فکر میکنید دانشگاههای مثل اکسفورد یا کمبریج پولی است اصلا شهریه دراین دانشگاهها مطرح نیست اگر نخبه باشی شما را می پذیرند مجانی . بعضی عادت کرده اند بدون اینکه بدانند چیزی بگویند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اشتباه منفی دادم نظرم مثبته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
در پاسخ به آفرین
عزیز من اون چیزی که شما ازش اسم میبری اسمش بورسیه هست که به افراد نخبه حتی از ممالک دیگه اعطا میشه نه اینکه دانشگاه آکسفورد رو کلا رو فقط اختصاص بدن به این افراد مردم عادی رو راه ندن
شما هم قبل افاضه تحقیق کنید
اون دوستانی هم که بحث دانش اموزان بی بضاعت رو مطرح کردن خوب راه حلش همان بورسیه تحصیلی هست نه چیز دیگه
منصورزاده
| United States of America |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
آفرین جان دانشگاه با مدرسه فرق دارد در هیچ جامعه با سیستم آموزشی پیشرفته از این مدارس و فیلم ها نیست مگر در کشورهای جهان سوم.
بچه ها باید کنار هم بزرگ شوند تا در آینده هم کنار هم باشند. لطفا سیستم آموزش فنلاند به عنوان بهترین سیستم آموزش دنیا و سایر کشورها نظیر سوئد، سنگاپور، ژاپن و حتی آمریکا را مطالعه کنید و بعد نتیجه گیری کنید.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
جناب افرین بفرمایند غیر از انگشت شمار کشور در کجای دنیا دقیقا مدارس این گونه دارند?
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
چون ۹۸ درصد از دانش آموزان نخبه نیستند طبیعی است در اینجا چیزی حدود ۹۸ درصد رای به بسته شدن این مدارس بدهند و تنها دو درصد موافق باشند ولی شکر خدا انگار بیش از دو درصد موافق این مراکز هستند. در هر صورت خودتون بیاد یا نه ضریب هوشی ایرانی ها رو به کاهش هست و با تعطیلی این مراکز کمتر هم میشه.
مصلح اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
با توجه دو تحقیق مجلس سنا استرالیا در سال های 1988 و 2001، 15 سال است که مجلس نمایندگان تصمیمی برای دولت استرالیا اتخاذ کرده است که برای دانش آموزان دارای استعداد برتر، یک دبیرستان تخصصی ایجاد شود.
مصلح اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
در استرالیا نیو ساوت ولز از سیستم مدارس انتخابی متمرکز و معتبر بهره می برد. این مدارس انتخابی در سیدنی و دیگر مناطق شهری، و همچنین مدارس شبانه روزی در مناطق روستایی و منطقه ای وجود دارد. در این مناطق "کلاس های فرصت" برای دانش آموزان سال های 5 و 6 در نظر گرفته شده است. ورودی به این مدارس همان شیوه انتخابی برای ورود به دبیرستان است که باید در این راستا مدیریت شوند و دانش آموزان هم باید امتحان بدهند. سایر ایالت ها و سرزمین ها مدارس تخصصی محدودتری دارند: جنوب استرالیا دارای یک برنامه شتابی به نام Ignite است، استرالیا غربی دارای یک دبیرستان انتخابی و ویکتوریا دارای چهار دبیرستان است.
حامد
|
Germany
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
جلو این طرح شبه انگلیسی را بگیرید، عده ا ی مصمم شده اند مانع پيشرفت کشور شوند و با توجیهات مسخره می خواهند حداقلهاي قابل دسترس برای استعدادهای بی بضاعت را هم در هم بکونند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
شما اطلاع ندارید که چه هزینه هایی برای آمادگی این امتحاناتاز والدین دانش اموزان نمی گیرند؟ در شهرستانهای کوچک تدریس خصوص ساعتی 100 هزار تومان. با این مبالغ بی بضاعت ها می توانند آمادگی شرکت گیدا کنند؟ واقعیت این است که فقط بهانه ای برای برخی معلمان و موسسات شده که هزینه هایی را از والدین دریافت کنند. طرح اشتباه است و باید برچیده شود.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
استعدادهای بی بضاعت رو خوب اومدی! البته من می خونم نورچشمی های بی استعداد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
براساس نظریه هوش چندگانه گاردنر که الان مبنای سیستمهای پیشرفته آموزشی دنیا محسوب میشه هوش دارای ابعاد زیادی هست که هوش منطقی ریاضی فقط یکی از اونهاست که متاسفانه همین یک بعد در جهان سوم هنوز به عنوان مبنای هوش و نبوغ کاربرد دارد بر اساس این نظریه همه افراد دارای حداقل یکی از ابعاد هوش هستند و این سیستم آموزشی هست که باید اون هوش رو شناسایی و به فرد در شکوفا شدنش کمک کنه سایر ابعاد هوش زبانی هوش بدنی هوش بین فردی هوش درون فردی و هوش سه بعدی فضایی و هوش طبیعی هستند بر این اساس یک نقاش خوب و یک ورزشکار موفق هم باهوش و نخبه محسوب میشن حالا ببینید دنیا به کجا رفته ما هنوز بچه خوب تست زن رو به عنوان تیزهوش از بقیه جدا میکنیم
212
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
کدوم استعداد بی بضاعتی توانایی آماده شدن برای امتحانات این مدارس را داراست. مدارسی که با شهریه های چند میلیونی این دانش آموزان را جذب کرده و با آموزش تست زنی به دانش آموزان خلاقیت آنان را از بین برده و به یک ماشین تبدیل می کنند.و والدین نیز می خواهند با صرف هزینه، بچه های خود را نخبه کنند!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
چه هزینه هایی?
این ازمونها نیازی به کلاس اماده سازی فوق العاده نداره
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
آقای حامد آیا اطلاعاتی از مدارس تیزهوشان دارید ؟اصلا"می دانید که درمدارس تیز هوشان شهریه میلیونی از دانش آموزان می گیرند؟ پس بیخود سنگ استعدادهای بی بضاعت رابرسینه نزن.بهتر است متولیان تعلیم وتربیت دراین زمینه اظهار نظر کنند.
مصلح اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
من فارغ التحصیل همین مراکزم در زمانی سازمان بود و (یکی از همین استعداد های بی بضاعت) شهریه ناچیزی گرفته میشد که فشاری به
خانواده وارد نمی کرد اما وزات آموزش و پرورش دولت قبلی با فشار سازمان را منحل کرد و همواره اموزش و پروش نخواسته ویا نتواسته آن را درست مدیریت کند
کاش دوباره سازمانش احیا میشد تا رسالت و شکوفایی اصلی آن دیده میشد. شعار سازمان همیشه حمایت از استعداد های بی بضاعت بود
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
البته در اینکه نظام آموزشی ما در تمامی سطوح چه در زیر مجموعه آموزش و پرورش و چه در وزارت علوم و حتی وزارت بهداشت نیازمند بازنگری جدی است شکی نیست.
با تغییرات یک شبه و خلق الساعه هم به شدت مخالفم.
ولی باید دید خروجی مدارس به قول شما نخبه پرور و استعداد درخشان چه بوده؟
خروجی رتبه های اول کنکور چه بوده؟
خروجی المپیادی های ما چه بوده؟
چرا فقط استاد جدا کردن استعداد ها هستید؟ استفاده کردن از استعداد ها بهترین کار نیست؟
نکته مهم اینکه اگر بهترین نخبه های علمی دنیا نگاه کنید می بینید نظام های رایج آموزشی زمان آنها قادر به شناخت و درک استعداد های آنها نبوده
بنظرم تغییر کار درستیه ولی نه با این نیت و اهداف و در این مسیرهای چالش بر انگیز که جز سر در گمی دانش اموزان و معلمین و خانواده ها ثمری نداره.
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اخه ادم حسابی وقتی این کار را می کنند که قبلش یک طرح بهتر را به اجرا بگذارند اول اینکه با این کار همه می دورند سراغ ان طرح بهتر بعد در این کار به رعم شما را تخته می کنند مغز برخی از مردم اواقعا نیم سیر کم دارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
افرین خانم اگر تو جزو دانش آموزان یا معلمان این مدارس هستی که قطعا باید در این مدارس رو گل گرفت کاش به جای اون همه تست زدن کمی ادب بهتون یاد میدادن
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
با این کار عملا عدالت آموزشی از بین میره
باور کنید این زمینه ای برای حذف مدارس دولتی رو داره
همون کاری رو که رییس جمهور لایحشو یعنی تاسیس مدارس غیر دولتی رو در سال 94 به مجلس فرستاد
آقای وزیر داره اهداف اقای روحانی که در دور اول دنبالش بود رو دنبال میکنه یعنی حذف تدریجی مدارس دولتی
فشار به مردم بسه اقایون دولتی
آموزش رایگان جز حقوق اولیه شهروندی هست اقای رییس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
مدارس خاص رایگانه؟
اتفاقا پولیه و فقط خانواده هادی که پول کلان دارند بچه هاشون در این مدارس است. حذف این مدارس عین عدالته
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
دو نوع مدرسه تیز هوشان است مدرسه تیزهوشان دولتی که در هر منطقه ای یکدونه از این دبیرستانها هست که دولتی هم هست و برنامه اش از برنامه دبیرستانهای عادی سنگینتره و یکی هم مدرسه تیزهوشان به قول شما پولی که اگه کسی پول نداره می تونه همون تیزهوشان دولتی رو بره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اقدام وزیر بسبار عالی هست. این باعث میشود مدارس غیر انتفاعی هم با حذف کلمات نمونه و تیزهوشان مردم و دانش اموزان را سر کیسه نکنند. این نماندهها سودی تو این کار دارن که نامه امضا کردن.
پاسخ ها
مصلح اجتماعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
متاسفانه اطلاعات شما بر اساس نوشته تان ناقص و محدود است.
با حذف سمپاد ویا حذف فوری آزمون آن دانش اموزان
با استعدادمان را مجبور می کنیم که یا با هزینه های گزاف تر وارد مدارس غیر انتفاعی شوند که برنامه ای مشخصی برای رشد این دانش آموزان ندارند و تنها از رتبه های برتر آنان بر اساس استعدادشان بهره برداری خواهند برد تا پازل اقتصادی شان تکمیل گردد. ویا در مدارس دولتی تحصیل کنند که برای کاهش خطر ابتلا به زور و انزوای اجتماعی مجبورند سقوط کنند و استعدادشان هدر رود. این همان اسیب جدی این موضوع است یعنی هدر رفتن استعدادهایی که شرایط مالی خوبی ندارند. این سخن را با جدیت تمام فریاد می کنیم شاید استعداد محرومی با کور سوی امیدی نجات یابد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
یک زمانی موسسات آموزشی اجازه ندادند کنکور برداشته شود
تا جاییکه خود سازمان سنجش هم گرفتار شد
الان سرطان کنکور به مدارس ابتدایی رسیده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
این اقدامات نشان می دهد مافیای تست زنی تا کجا ریشه دوانده و چه بازار پردرآمدی دارد و از گروگان گرفتن کودکی فرزندان این مرز و بوم چه بازار مکاره ای براه انداخته است.
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
اگر کسی نخواهد خوب پولی هم نمی دهد . شماچرا غصه انها را می خورید . حیف استعدادهای درخشان نیست که از بین برود . استعدادهای درخشان اصلا احتیاجی به این طور کلاسها ندارند . اتفاقا افراد تیز هوش خودشان می فهمند که کلاسها به درد نمی خورند افرادی که در مدرسه تیزهوشان هستند اغلبشان دارای ضریب هوشی بالا هستند اگر اموزش و پرورش راست میگوید سطح مدارس دولتیش را بالا ببرد . یا اگر دانش اموزی در این ازمونها قبول شد با اخذ تعهد پولشان را بدهد . چرا از این طرحها اجرا نمی کنند فقط بلدند زود در یک جا را تخته کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
آفرین خانم
باید بدانید در این عصر انفجار اطلاعات تکنولوژی های پیشرفته ارتباطی و
فناوری اطلاعات نخبه کسی است که گلیم خود را براحتی از آب بکشد و به علم روز مجهز کند نه اینکهبا دوپینگ توهم نخبگی پیدا نماید وانگهی هوش جنبه های بسیار پیچیده ای دارد و چه بسا کسی که هوش ریاضی و تحصیلی متوسطی دارد ولی در تیم سازی و کار آفرینی سرآمد است و همان نخبگانی که فکر می کنید پس فردا کارمندان او می شوند دچطور یک بچه دبستانی را از حالا با تست زنی برچسب باهوش و بی هوش می زنید از کجا معلوم آن افرادی که هوش تحصیلی و ریاضی متوسطی نشان می دهند در هنر و ورزش و
موسیقی و ادبیات سرآمد نشوند وچه بسا از تیزهوشان مورد نظر شما افراد زیادی را دیده ایم که هوش هیجانی و اجتماغی پایینی دارند و در زندگی آینده اجتماعی بسیار دست و پا چلفتی ظاهر می شوند ضمن این که برای شناسایی یک تیز هوش چرا باید موسسات تست زنی وارد میدان شوند در حالیکه روانشناسی روش هایی برای شناخت استعداد ها دارد مثل روش بهر
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
مافیای قدرت و تبعیض دست بکار شده تا یک بی عدالتی محض ادامه یابد وزیر نباید تسلیم شود
پاسخ ها
مادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
من بعنوان یک مادر که خودم در مدارس خاص درس خوندم، صد در صد موافق حذف این مدارس هستم، فشار بیخودی و استرس فراوان برای بچه های ابتدایی سم مهلکه، مدرسمون تبدیل به کارخانجات آدم آهنی ساختن شدند که فقط باید درس بخونند، کودک ما باید مهارت اجتماعی و ارتباطی در کودکی بیاموز و لذت دانایی را کسب کنه، نه مدام درگیر تست زدن باشه، متشکرم جناب وزیر، امیدوارم راههای پرورش و شادابی کودکانمان هم به مدارس ارائه بشه
بختیاروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
انقدر ضعیف و ناکارامد کار می کنه این دولت که حتی وکلای دولت هم ناراضی اند
پاسخ ها
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بختیار وند عزیز ، وکلای محترم بعلت فشار موسسات آموزشی ومولفان کتب به اصطلاح کمک آموزشی وانتشارات دست به این کار زده اند والابهترین قاضی دراین زمینه فرهنگیان ومتولیان محترم تعلیم وتربیت هستند که عملا"لمس کرده اند که وجود این مدارس وکتب کمک آموزشی چه صدمات جبران ناپذیرومشکلات روحی وروانی بر دانش آموزان معصوم وارد کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
کدوم وکلا؟
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟