رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۱۷۰ مورد از مدارس استثنایی کشور توسط خیرین احداث شده است.
به گزارش ایسنا، مجید قدمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شاخصهای کیفیت آموزش و پرورش استثنایی را میتوان در خروجی آنها رصد کرد، افزود: با تلاش معلمان دلسوز امسال ۳۰۰ نفر از دانشآموزان استثنایی در گروههای مختلف در آزمون سراسری پذیرفته شدند.
وی با اشاره به اینکه امسال کتابهای درسی مدارس استثنایی به موقع توزیع شد، عنوان کرد: امسال خوشبختانه کتابها قبل از آغاز سال تحصیلی در مدارس استثنایی توزیع شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش از اهتمام جدی برای توسعه ورزش معلولان خبر داد و اظهار کرد: با همکاری کمیته ملی پاراالمپیک به دنبال استعدادیابی در بین دانشآموزان استثنایی و توسعه المپیادهای ورزشی هستیم تا بدین طریق از بین دانشآموزان، کسانی که دارای استعدادهای برتر و مورد تایید کمیته ملی پاراالمپیک هستند، برای اعزام به مسابقات خارج از کشور گزینش شوند.
این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه نابینایان و معلولان کمتوان ذهنی قهرمانان ملی داریم، ادامه داد: در مسابقات پاراالمپیک جاکارتا تعدادی از دانشآموزان اعزام خواهند شد که هنوز تعداد این ورزشکاران مشخص نشده است.
قدمی با اشاره به اینکه ۱۷۰ مدرسه از مدارس استثنایی کشور توسط خیرین احداث شده است، ادامه داد: چندین پروژه خیرساز نیز در چند استان در این حوزه در حال ساخت است و علاوه بر این خیرین نیکاندیش کشورمان در تجهیز مدارس استثنایی نیز مشارکت دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار دانشآموز معلول در سال تحصیلی جدید وارد مدارس میشوند، ادامه داد: این دانشآموزان سال تحصیلی خود را در بیش از ۱۵۷۰ مدرسه استثنایی آغاز خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه از بین ۱۵۰ هزار دانشآموز استثنایی ۶۵ هزار نفر در سیستم تلفیقی حضور مییابند، ادامه داد: بقیه دانشآموزان نیز در مدارس خاص در هفت گروه ناشنوا، کمتوان ذهنی، نابینا، معلولان دارای اختلالات عاطفی - فتاری، جسمی - حرکتی، اختلالات یادگیری، نابینا و چند معلولیتی تحصیل خواهند کرد.
قدمی به برگزاری ۶۰ دوره تخصصی برای معلمان دانشآموزان استثنایی نیز اشاره کرد و گفت: معلمان دانشآموزان استثنایی در کنار عشق و علاقه باید از لحاظ علمی نیز بهروز باشند.