توضیح پلیس درباره دستکاری چراغ‌های راهنمایی

کد خبر: ۸۵۷۲۳۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 04 December 2018
|
7878 بازدید
|
۴

رییس پلیس راهور تهران حذف طرح زوج و فرد را نیازمند تصویب شورای ترافیک تهران بیان کرد و گفت: قطعا با تصمیم یک نهاد اتفاقی نمی‌افتد و نیازمند مصوبه شورا در این زمینه هستیم.

به گزارش ایسنا، سردار مهماندار صبح امروز در حاشیه نشست " دورنگاه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی در فصل زمستان" در خصوص احتمال حذف طرح زوج و فرد، گفت: دقت داشته باشید هر صحبتی در خصوص کاهش محدوده طرح و یا افزایش محدوده و یا حذف طرح‌هایی همچون زوج و فرد از اختیارات شورای ترافیک تهران است. اگر قرار باشد برای زوج و فرد و یا طرح ترافیک اتفاقی بیفتد، لازم است که این درخواست به شورای ترافیک که به ریاست شهردار و متشکل از پلیس، پلیس راهور، وزارت کشور، استانداری، معاونت حمل و نقل برگزار می‌شود برسد تا پس از بحث و بررسی موضوع آن را در شورا نهایی کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا با تصمیم یک نهاد اتفاقی نمی‌افتد و حذف طرح زوج و فرد نیازمند مصوبه شورای ترافیک ست، تاکید کرد:‌ مطمئن باشید که هرگونه تغییر ناگهانی می‌تواند آثار مخربی بر روی افزایش ترافیک مابقی معابر داشته باشد و نیازمند بررسی‌های دقیق است.

آمادگی 100 درصد پلیس در زمان برف و باران

رییس پلیس راهور تهران به اشاره به آمادگی 100 درصد پلیس برای فصل سرما، گفت: طبیعتا رانندگی در زمان برف و باران با رانندگی در زمان عادی تفاوت دارد. در همه دنیا این امر طبیعی است که به دلیل لغزندگی سرعت حرکت در زمان برف و باران کاهش یابد.

مهماندار با بیان این‌که در شرایط عادی به دلیل حجم بالای استفاده از خودروی شخصی شاهد ترافیک بین ساعات 6 تا 10 صبح و 15 تا 21 هستیم، اظهار کرد: در شرایط عادی شهر تهران از ترافیک اشباع است و حتی مردم در معابر فرعی قرار دارند و منتظر هستند که وارد معابر اصلی شوند. پس در نتیجه وقتی معابر در حالت عادی اشباع است، طبیعی است که با هر نوع مداخله همچون بارش برف و باران و همچنین افزایش تمایل افراد برای استفاده از خودروی شخصی، شاهد افزایش ترافیک باشیم.

وی با بیان این‌که 40 درصد از سفرها در تهران کاری است، گفت: مابقی سفرها آموزشی، تفریحی و ... هستند که می‌توان با جلب مشارکت و همکاری مردم، در این بخش ساماندهی انجام دهیم.

رییس پلیس راهور تهران با بیان اینکه ما در کنار شهرداری تهران به صورت 100 درصد قرار داریم، گفت: برای مدیریت تهران در هنگام برف و باران می‌توانیم در سه بخش تصمیم‌گیری و همکاری کنیم که فصل اول اقدامات اجرایی ما و شهرداری است که باید بگویم طرح‌ها و سناریوها انجام شده و شاهد هماهنگی هستیم، در بخش دوم باید مشارکت مردم را جلب کنیم و در بخش سوم باید اقدامات مدیریتی که در راستای تصمیمات مدیران ارشد است همچون تعطیلی به موقع ادارات و مدارس را شاهد باشیم.

وی با بیان این‌که مردم شاهد هستند که فرزندان آنها در روزهای برف و باران به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند، اظهار کرد: سال گذشته با پیگیری‌هایی که انجام شد شاهد تعطیلی ادارات و مدارس در روز برف بودیم و فردای آن روز نیز مردم دیدند که اوضاع بهتر شده بود.

توضیح پلیس درباره چرایی دست‌کاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط ماموران

مهماندار در مورد دست‌کاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی توسط ماموران پلیس نیز گفت: در مورد زمانبندی چراغ‌های راهنمایی بارها توضیح داده‌ام، اما باید بگویم که این زمانبندی برای شرایط عادی خوب است، اما در زمان بحران پاسخگو نیست. مثلا زمانی که تصادفی رخ می‌دهد و معبر تنگ می‌شود و یا در زمان برف و باران که خودروها قدرت حرکت ندارند، قطعا چراغ‌های عابر اتومات پاسخگو نیستند و در همه دنیا چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به گونه‌ای تنظیم شده که در زمان‌های غیرعادی پلیس بتواند زمان را تنظیم کند و حتی ما آمادگی داریم در شرایط غیرعادی آزمایشی انجام شود که اگر پلیس به چراغ‌ها دست نزند چه اتفاقی می‌افتد و مطمئن باشید شهر قفل می‌شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
لطفا فکری به حال ترافیک ستاری تقاطع مخبری بکنید تقاطع نیاز به پل یا زیر گذر دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
چراغ راهنما ها به لحاظ زمان استاندارد نیستند.
چراخ راهنما خیابان قریب تقاطع خ آزادی
چراخ راهنما نواب صفوی تقاطع آزادی به توحید
میدان توحید به به میدان جمهوری
چراخ راهنما های رسالت بسمت پل سیدخندان
چراخ راهنما چهارراه پارک وی بسمت تجریش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ولی واقعا بهتر است پلیس به چراغ دست نزند چون ترافیک ده برابر میشود. نمنه اش بلوار اسفندیار که 20 ثانیه چراغ سبز دارد و افریقا 199. لطفا لطفا دست نزنید. ما هرروز حدود 25 تا 30 دقیقه فقط پشت چراغ اسفندیار هستیم و این بلوار کشش تخلیه شدن بزرگراه نیایش را ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
لااقل به ماموران یاد بدهید که چگونه چراغ را دستکاری کنند. خیلی اوقات درست هنگام عبور از چهارراه از ثانیه 30 به چراغ زرد تبدیل می شود و راننده نمی داند چکار کند.
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟