شمارش معکوس برای خداحافظی با پل حافظ

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه پل حافظ ایمنی لازم را در برابر زلزله ندارد، گفت: برچیده شدن این پل مشکلی در ترافیک ایجاد نمی‌کند.
کد خبر: ۹۷۷۴۳۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 10 May 2020
|
18572 بازدید
|
۷

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران آن درباره برچیده شدن پل حافظ در پایتخت اظهار داشت: طی دو مرحله و آخرین بار در سال ۹۸ مطالعاتی توسط شهرداری درباره برچیده شدن این پل انجام گرفت و در نهایت شورای ترافیک تهران هم با این موضوع موافقت کرد.

وی افزود: پل فلزی حافظ حدود ۴۰ سال قبل به صورت موقت احداث شده و تکنولوژی آن نیز قدیمی است همچنین با آیین نامه‌های جدید مربوط زلزله تناسبی ندارد اکنون ایمنی لازم را ندارد و اگر قرار باشد این پل همچنان پابرجا باشد باید با هزینه زیاد ایمن‌سازی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: پل کریم‌خان نیز از نظر ایمنی مشکل داشت ولی با توجه به کارکرد آن سال گذشته ایمن‌سازی شد اما موضوع پل حافظ علاوه بر موضوع ایمنی و هزینه سنگین نگهداری و یا ایمن سازی با توجه به مطالعات ترافیکی صورت گرفته برچیده شدنش مشکلی برای ترافیک ایجاد نمی‌کند و مقرون به صرفه تر است.

علیخانی با اشاره به اینکه برچیده شدن پل حافظ به لحاظ بصری برای بناهای اطراف پل نیز مناسب است، گفت: جمع آوری پل حافظ به زیبایی منظر شهری کمک خواهد کرد.

وی گفت: درحال حاضر یک تقاطع اصلی زیر این پل قرار گرفته است که با حذف این پل فقط این تقاطع با چراغ راهنمایی کنترل می‌شود و با انجام مقداری اصلاح هندسی در مسیر مشکل ترافیکی ایجاد نخواهد شد.

وی بیان داشت: البته جمع کردن پل حافظ در حال حاضر به دلیل اینکه طرح ترافیک لغو شده و حجم خوروها در مرکز شهر زیاد است، امکان پذیر نیست و باید این موضوع به بعد از اجرای طرح موکول شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران بیان داشت: سازه‌های پل حافظ برای پروژه‌های جدید شهری مانند پل‌های روگذر فرجام، رسالت و گلبرگ در بزرگراه شهید باقری قابل استفاده است و می‌تواند هزینه‌های شهرداری را کاهش دهد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
صورت مسئله رو پاک کنید کافیه یه وقت به فکرتون نرسه ایمن سازیش کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
هزینه سنگین! مثلا همین پل گیشا هزینه یکبار مجدد ساختنش سنگینتر از این افتضاحی بود که الان کردید؟ یا یک میدان می ساختید مثل میدان صادقیه اینقدر خرج نداشت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
مثلا همین پل گیشا عالی جمع آوری پل حافظ ان اشا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اگه پل حافظ حذف بشه خیایان حافظ قیامت میشه . معلومه که اصلا اونجا رفت و آمد ندارن و کار کارشناسی نکرده اند . همینجوریش و با وجود پل حافظ چه طرح باشه و چه طرح نباشه روی پل و زیرپل همیشه شلوغه . از ما گفتن بود . بعدش هم مثلاپل گیشا حذف شده چقدر بهتر شده ؟
خويي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
برداشت اين پل مساوي هست با ترافيك وحشتناك گيريم كه مقاومت لازم درمقابل زلزله را ندارد ايا خطرش بيشتر از ساختمانهاي قديمي دركوچه هاي تو در توي تهران هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تقاطع جمهوری مگه کم ترافیک داشت که روش پل زدن؟ حالا الان که حجم خودرو ها زیادترم شده چی شده که یهو به این نتیجه رسیدن اینجا پل نمیخواد؟؟
آهان یاد اقا مجتبی و چهارسوش نبودم... پاساژش باید از همه ور تو چشم باشه و از عالالدینم بلندتر باشه!!!
عماد پورعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
با سلام این پل به همراه 5 پل دیگر در دهه 50 ساخت شده است در ان زمان تعداد ماشین های تهران یک بیستم الان میباشد و مراکز تجاری که در اطراف این پل ساخته شده چند برابر و تعداد ترددها بسیار بیشتر از آن زمان حال کدام مشاور و کارشناسی ترافیک میگوید که برداشتن این پل در ترافیک . مشکلات الودگی و دیگر مسایل اثر ندارد
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟