حناچی:تهران را ارزان‌تر اداره می‌کنیم

شهردار تهران با اشاره به اینکه منطقی و ارزان‌تر اداره کردن تهران مد نظر مدیریت شهری قرار گرفته است، گفت: سرمایه‌گذاری بر طرح جامع پایتخت آغاز شده و مدیریت تهران به شیوه قبلی امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۱۷
|
۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 09 January 2021
|
11102 بازدید
|


به گزارش تابناک به نقل از فارس، پیروز حناچی در مراسم آغاز عملیات اجرایی شارباغ حضرت فاطمه زهرا (س) و بهره‌برداری از فاز ۲ بزرگراه شهید نجفی رستگار، اظهار داشت: امروز دو پروژه عظیم در دستور کار قرار گرفته که یکی افتتاح و دیگری کلنگ‌زنی می‌شود.

وی افزود: معاونت فنی عمرانی شهرداری، سازمان مهندسی عمران، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پلیس راهور از جمله بخش‌هایی هستند که در اجرای این پروژه‌ها شهرداری را همراهی کرده‌اند و به طور کلی برای پروژه بزرگراه شهید نجفی رستگار ۳۷۰ میلیارد تومان هزینه مستقیم و ۴۹۰ میلیارد تومان هزینه به صورت تملک شده است.

شهردار تهران ادامه داد: همچنین ۲۱ میلیارد تومان جابه‌جایی تأسیسات زیربنایی شده که البته تلاش کرده‌ایم کمتر از ماده ۵ در جهت تأمین هزینه‌ها استفاده کنیم.

حناچی ادامه داد: بهره‌برداری از فازهای بزرگراه شهید نجفی رستگار در تسهیل ترافیک کمربند جنوب‌شرقی تهران حائز اهمیت است و از بار ترافیکی میدان بسیج و افسریه می‌کاهد همچنین در کاهش مصرف سوخت و پیشگیری از اتلاف وقت شهروندان بسیار تأثیرگذار است.

وی به آغاز عملیات اجرایی محور شارباغ اشاره کرد و گفت: امروز کلنگ این محور زده می‌شود و وجه تسمیه محور شارباغ، شهر باغ است که در منطقه ۱۷ و ۱۸ قرار داد و به نوعی به پروژه لب خط معروف بوده است.

شهردار تهران بیان داشت: عبور راه‌آهن در این مسیر به صورت شبانه‌روزی مزاحمت‌های زیادی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد و شهروندان درخواست رفع معضل صدا و ترافیک ناشی از این موضوع بوده‌اند. لذا از اواسط دهه ۸۰ تصمیم گرفته شد که با ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه راه‌آهن در این محدوده به زیر زمین منتقل شود.

حناچی گفت: دو لاین رفت و برگشت برای این پروژه فراهم شد و همکاری‌های زیادی توسط مدیرعامل جدید راه‌آهن نیز صورت گرفته است و امیدواریم این اقدامات همچنان ادامه داشته باشد.

وی به ایمن‌سازی مسیر برای راه‌اندازی محور شارباغ اشاره کرد و گفت: پارکینگ‌های سطح زیر و رو پیش‌بینی شده و ۱۲۰ شرکت در فراخوان تأمین شرکت شرکت کرده‌اند و بنا داریم در اجرای پروژه‌ها از خرد جمعی و عمومی به عنوان سیاست عمومی استفاده کنیم.

وی گفت:‌ پروژه شارباغ بزرگ‌ترین محور شهری به طول ۸ کیلومتر خواهد بود و تأثیر زیادی در ارتقاء وضعیت پلاک‌های مجاور خود دارد.

شهردار پایتخت اظهار داشت: در این دوره علیرغم اینکه در شرایط تحریم و کرونا قرار داشته‌ام و کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها را متحمل شده‌ایم ولی همه پروژه‌های قدیمی بزرگ مانند شهید نجفی رستگار به اتمام رسید و پروژه‌های جدیدی در جهت توسعه قلمروی عمومی و احترام به محیط زیست مورد توجه است.

حناچی بیان داشت: از سال ۹۶ تا کنون و طی این دوره از مدیریت شهری ۱۷ پارک و بوستان به بهره‌برداری رسیده و ۱۷ پارک دیگر هم به ویژه در مناطق ۸، ۹ و ۱۰ به بهره‌برداری می‌رسد تا سرانه فضای سبز در تهران ارتقاء پیدا کند.

شهردار تهران گفت: این سیاست با همراهی شورای شهر مورد توجه قرار گرفته و در تلاش هستیم که اداره کردن شهر تهران را به صورت منطقی و ارزان انجام دهیم و سرمایه‌گذاری روی طرح جامع تهران مدنظر است. همچنین بر همین اساس اقدامات اجرایی پروژه رود دره اوین به زودی آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری، شهرداری کاملا منطبق با طرح تفصیلی حرکت کرده و از ظرفیت‌های قانونی در شرایط سخت کرونایی و تحریم بهره‌مند شده‌ایم چراکه با روش‌های قبلی شهر قابل اداره و حتی قابل سکونت نبود.

حناچی گفت: صدور پروانه به صورت دستی دیگر انجام نمی‌شود و سیستم بر روی طرح تفصیلی قفل شده است. همچنین از کمیسیون ماده ۵ در صورت اصلاح به مواردی استفاده می‌کنیم. همچنین طرح تفصیلی منطقه ۲۲ فرصتی برای تهران است که با پیگیری شورای شهر، شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده ۵ تصویب و نهایی شده است.

شهردار پایتخت به دو عارضه آلودگی هوا و ترافیک در کلانشهرهای کشور از جمله تهران اشاره کرد و بیان داشت: کنترل آلاینده‌های ثابت و متحرک مورد توجه است و کنترل و پایش هوای پایتخت نشان از تغییرات جدی دارد.

وی افزود: در روزهای سختی که در اواخر آذر و دی ایجاد می‌شود کاهش سرعت باد و انباشت آلاینده‌ها را شاهد هستیم و هر چند که دولت در اصلاح سوخت تمهیدات لازم را انجام داده است ولی مسأله آلاینده‌ها از مرز تقسیمات کشوری تبعیت نمی‌کند.

حناچی خاطرنشان کرد: هر چقدر که تمهیدات لازم در مورد اصلاح سوخت در پایتخت انجام گیرد ولی آلودگی عظیمی با وزش اندکی باد هم به سمت تهران می‌آید که توجه به این مسأله از مدیریت شهرداری خارج است و رئیس دولت باید به این مسأله توجه کند.

شهردار پایتخت خاطرنشان کرد: توسعه خودروهای برقی و حمل و نقل عمومی باید در دستور کار جدی باشد و ما نیز به این موضوع توجه داریم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
شما چاله چوله ها را پر کن همین کافیه! هر ماه 5-6 میلیون خرج جلوبندی میکنیم
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
جناب آقای حناچی خسته نباشید بابت کارهایی که کرده اید. اما لطفا کمی هم به کارهایی که در حوزه شهری باید انجام شود و انجام نشده است فکر کنید.
مثلا آیا وضعیت آسفالت معبر شهری را دیده اید؟ منظورم معابر فرعی کوچه و ... نیست، تا کنون چقدر در بزرگراه های تهران تردد داشته اید؟
بنده به عنوان کسی که هر سال عوارض نوسازی سالیانه را در فروردین پرداخت می کرد تصمیم دارم سال آینده عوارضم را اصلا پرداخت نکنم.
پاسخ ها
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
دوست عزیزاگر پرداخت نکنید موقع فروش ماشین یکجا به جریمه دیرکرد میگیرند مرده ها هم از دست اینها نمی توانند فرار بکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
برو اول کیفیت را ببر بالا بعد قیمت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
ایشون راست میگن، کوچه ها نه اسفالت داره معابر تعمیرات می خواد و هزاران کاردیگه ای که انجام نمیشه
ناشناس
|
Turkey
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
یعنی بیشتراز این رهاش میکنید یا کلا بیکار میشینید که هزینه های بیشتری بگیرید؟ چون کلا که کار کردن بلد نیستین برید شهرهای دنیارو ببینید کار کردن یاد بگیرین ببینید مردم بقیه جاها چجوری تو چه تکنولوژی و امکاناتی کار میکنن. مردم ایران فقط زندن ولی زندگی نمیکنن هزینه زندگی تو نیویورکو میدن ولی امکانات زندگی تو زامبی لندو دارن
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
سلام لطفا دروازه دولت راهم زیبا سازی کنیددر محله دروازه دولت هیچگونه بوستان یا فضای سبز برای کودکان وسالمندان وجود ندارد ممنونم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
شهرداری اومده محفظه اهنی که زبالهارو میزاشتیم تو اون بریده برده با خودش فکرشو بکنید چقدر اهن ضایعاتی میشه گفتن برای طرح جدا سازی زبالهاس خب قبول ولی چرا اون محفظهارو بردن برای خودشون اونا رو که ما مردم خودمون درست کرده بودیم این دزدی نیست واقعا انجمن اسلامی تو شهرداری خواب که این چیزارو نمیبینن
هانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
خسته نباشی دلاور اگر کرکره تهران بکشی پایین و یه قفل هم بزنی که دیگه اصلا هزینه نداره نه اتوبانی نه پلی نه دور بر گردانی نه خط مترویی نه ایستگاه مترویی نه قطاری نه اتوبوس جدیدی نه خط بی ار تی واقعا خسته نباشی دلاور اینطوری من بیسواد هم بلدم شهر و اداره کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
کدوم اداره تهران!!!!
کلی کارمند برا شهرداری استخدام کردین، هر‌چی پول از مردم میگیرید میدین به اونا.
محمدرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
با توجه به فروش طرح ترافیک بالای 400000ریال و فروش طرح زوج و فرد و پسماند زباله واجاره ماهیانه منطقه ها برای جمع آوری پلاستیک و کارتن و....هر انچه که قبلا دوره گردها جمع میکردند.اجاره پیاده رو جهت کار دست فروشان. پارک خودرو کنار خیابان.ووخیلی زیاده ارزون اداره میکنی یا سر مردم کلاه گذاشتی
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟