بر کسی پوشیده نیست که حکم مرگ و زندگی یک کسبوکار در دنیای امروزی تا حدودی به این بستگی دارد که از روشهای دیجیتال مارکتینگ برای بازاریابی استفاده میکند یا خیر. دسترسی همیشگی به اینترنت و به وجود آمدن شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای مختلف باعث شده که انقلاب بزرگی در صنعت بازاریابی به وجود بیاید که ما آن را بهعنوان بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی آنلاین میشناسیم.
به زبان بسیار ساده، بازاریابی دیجیتال به بهکارگیری پلتفرمهای آنلاین، شبکههای اجتماعی، وبسایتها و کلیه کانالهای دیجیتال به هدف بازاریابی برای محصول، خدمات. معرفی شرکت و... گفته میشود. گسترش استفاده از اینترنت و وجود انواع پلتفرمهای آنلاین باعث شده است که بسیاری از شرکتها و سازمانها از این شیوه بازاریابی برای پیدا کردن مخاطبین هدف خود و فروش محصولات و خدمات استفاده کنند.
اگرچه روشها و تکنیکهای بازاریابی دیجیتال بسیار گسترده هستند ولی ما در این پست آموزشی قصد داریم که با سه تا از مهمترین تکنیکهای بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) آشنا شویم و مزایا هرکدام از آنها را موردبررسی قرار دهیم.
این سه روش بازاریابی آنلاین عبارتاند از:
تبلیغات ریتارگتینگ یک استراتژی در بازاریابی دیجیتال است که کاربرانی را که اخیراً از وبسایت یک برند بازدید کردهاند یا با تبلیغات قبلی درگیر شدهاند شناسایی میکند و تبلیغات اضافی را به آنها ارائه میدهد. هدف از این کار افزایش تعامل و درنهایت افزایش نرخ تبدیل است.
منطق ریتارگتینگ این است که کاربری که قبلاً با یک تبلیغ درگیر شده است حداقل مقدار کمی به محصول یا خدمات مرتبط علاقه دارد. بهجای صرف بودجه بازاریابی برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که ممکن است علاقهمند باشند یا ممکن است علاقهمند نباشند، اغلب برندها موظف هستند که یک تبلیغ هدفمند مجدد را به کاربرانی که قبلاً سطح علاقه خود را به محصول یا خدمات نشان دادهاند ارائه دهند.
تبلیغات ریتارگتینگ مزایای زیادی برای یک کسبوکار به دنبال دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
همانطور که در بالا ذکر کردم، هدفگذاری مجدد بهراحتی با نشان دادن مکرر محتوا، آرم و شعار به بازدیدکنندگان قبلی وبسایت، آگاهی از برند را افزایش میدهد. این نوع تبلیغات باعث ارتقای برند و دیده شدن میشود.
تبلیغات ریتارگتینگ به حفظ محصولات یا خدمات شما در ذهن بازدیدکنندگان کمک میکند و ارزش طول عمر مشتری را افزایش میدهد تا مدتزمانی که مشتری بالقوه کسبوکار شمارا به خاطر بسپارد.
ازآنجاییکه اکثریت قریب بهاتفاق افرادی که برای اولین بار از یک وبسایت بازدید میکنند، آماده خرید نیستند، هدفگذاری مجدد احتمال دستیابی به افرادی را که درنهایت آماده خرید هستند، افزایش میدهد.
با توجه به نکته فوقالذکر که هدفگذاری مجدد بر روی افرادی متمرکز میشود که احتمال خرید بیشتری دارند، شما سود بیشتری برای PPC خود دریافت میکنید. هدفگذاری مجدد، مخاطبان را به علاقهمندترین بازدیدکنندگان وبسایت که هنوز تبدیل نکردهاند محدود میکند و بسیار مقرونبهصرفه است.
اغلب کارشناسان توافق دارند که کمپین هدفگذاری مجدد پس از حداقل چند ماه اجرا مؤثرتر است. علاوه بر این، با افزایش تعداد بازدیدکنندگان وبسایت شما باگذشت زمان، مخاطبان برای تبلیغات هدفمند مجدد نیز افزایش خواهند یافت.
هزینه به ازای هر اقدام (CPA) یک استراتژی بازاریابی تبلیغات آنلاین است که به تبلیغکننده اجازه میدهد تا برای یک اقدام مشخص از یک مشتری احتمالی پرداخت کند. انجام یک کمپین CPA برای تبلیغکننده ریسک نسبتاً کمی دارد، زیرا پرداخت فقط باید زمانی انجام شود که یک اقدام خاص انجام شود. پیشنهادات CPA معمولاً با بازاریابی وابسته (افیلیت مارکتینگ) مرتبط است. هزینه هر اقدام همچنین بهعنوان هزینه به ازای کسب (CPA) شناخته میشود.
تبلیغات CPA زمانی بسیار سودآور است که مخاطبان مناسب (بهعنوان یک شرکت وابسته) را هدف قرار دهید و با تأثیرگذاران باکیفیت (بهعنوان یک تجارت) ارتباط برقرار کنید.
در مقایسه با سایر کانالهای بازاریابی تجارت الکترونیک، تبلیغات CPA چندین مزیت را ارائه میدهد، ازجمله:
پوش نوتیفیکیشن یک فرمت تبلیغاتی است که به شما امکان میدهد به روشی غیر سرزده با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و درگیر شوید.
Push Notifications یا Push Ads پیامهایی هستند که کاربران آن را مستقیماً در دسکتاپ یا دستگاههای تلفن همراه خود دریافت میکنند. این پیامها میتوانند ساعتها در بخش اعلانات دستگاه باقی بمانند و برای کاربر قابلمشاهده و در دسترس باشند.
در مقایسه با سایر فرمتهای تبلیغاتی، Push Notifications چندین مزیت مهم دارند:
هنگامیکه در مورد مزایای پوش نوتیفیکیشن صحبت میکنیم، باید به معیارهای قابلاندازهگیری اشارهکنیم. معیارهایی مانند نرخ بازده، زمان خواندن، نرخ تحویل، نرخ تبدیل و غیره وجود دارد که به ما در ردیابی و ارزیابی کمپینهای پوش نوتیفیکیشن کمک میکند.
ابزارهای Push Notification معمولاً دارای تجزیهوتحلیل در داخل برنامه هستند و همچنین میتوانید آنها را به Google Analytics متصل کرده و نتایج را کنترل کنید. به صورت کلی مهمترین مزایای این تبلیغات شامل موارد زیر است:
مزیت اصلی Push Notifications صرفهجویی در زمان است. پوش نوتیفیکیشن ها میتوانند بهصورت خودکار هدایت شوند و در زمان زیادی صرفهجویی کنند. آنها را میتوان رفتار محور، مکان محور و ترجیح محور دستهبندی کرد.
اعلانهای فشاری، ایمیل، پیامک و دیگر راههای ارتباطی ابزاری برای افزایش نرخ تعامل مشتری هستند و پوش نوتیفیکیشن ها ثابت کردهاند که روش خوب و ایده آلی برای این کار هستند. با این تبلیغات، نرخ انتخاب، کلیک و تبدیل بهبود میابد.
یکی از مزایای پوش نوتیفیکیشن قابلیت مشاهده بودن آم است. ایمیلها ممکن است در صندوق ورودی نادیده گرفته شوند یا حتی بدتر از آن در جعبه هرزنامه گم شوند، اما پوش نوتیفیکیشن ها طوری طراحی شدهاند که کاربران آن را حتماً میبینند.
انتهای رپرتاژ آگهی/