به گزارش تابناک، بزرگترین خودروساز جهان از نظر فروش در بیانیهای اعلام کرد که انتظار دارد تا سال ۲۰۲۶ سالانه بیش از ۲۵۰ هزار خودروی باتریدار در اروپا بفروشد، زیرا به دنبال رشد بسیار در بازاری است که مدتهاست توسط رقبای آن پیشی گرفته است.
تویوتا علاوه بر یک خودروی برقی باتریدار که در حال حاضر در اروپا به فروش میرساند و یک خودروی کامپکت اسپرت (SUV) که در سال گذشته به نمایش گذاشته بود، از دو کانسپت جدید برای مدلهایی که قصد دارد اواخر این دهه در منطقه بفروشد، رونمایی کرد.
تویوتا در بیانیهای اعلام کرد: یکی، مدل مفهومی برای یک SUV کوچک باتریدار بود که قصد دارد در سال ۲۰۲۴ در اروپا عرضه کند و دیگری مدل مفهومی برای یک مدل کراس اوور اسپرت بود که قرار است در سال ۲۰۲۵ معرفی شود. تویوتا فروش ۱.۵ میلیون خودروی باتریدار در سال را تا سال ۲۰۲۶ در سراسر جهان هدف گذاری کرده است.
دادههای انجمن خودروسازان اروپا در ماه گذشته نشان داد که فروش خودروهای تمام الکتریکی در اتحادیه اروپا در ۱۰ ماهه سال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از نصف افزایش یافته است.
خودروهای باتریدار یک درصد از فروش جهانی تویوتا با حدود ۸.۵ میلیون وسیله نقلیه در ۱۰ ماهه سال، از جمله برند لوکس لکسوس را به خود اختصاص دادند. تویوتا همچنین اعلام کرد که یک واحد تجاری با تمرکز بر هیدروژن در اروپا راهاندازی خواهد کرد، زیرا به دنبال تجاری سازی این فناوری با توسعه سیستمهای سلول سوختی و حمایت از مشارکتهای تجاری برای آن است.
طبق گزارش رویترز، تویوتا در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر حدود ۳۵۰۰ خودروی پیل سوختی در سراسر جهان فروخت.