عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی؛

میزان مصرف بنزین در ایران سه برابر استاندارد جهانی است / عامل ناترازی بنزین در صنعت خودروست!

خودرو‌های خارجی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ لیتر و خودرو‌های ایرانی ۱۰ تا ۱۲ لیتر مصرف دارند؛ بنابراین، برای رفع ناترازی بنزین نیاز به کاهش سرانه مصرف بنزین داریم و باید در این جهت اصلاحات مهم صنعتی در حوزه خودرو داشته باشیم.
کد خبر: ۱۲۲۱۲۳۰
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 12 February 2024
|
20035 بازدید
|

میزان مصرف بنزین در ایران بیش از ۳ برابر استاندارد جهانی است/ عامل ناترازی بنزین در صنعت خودروست!

به گزارش تابناک اقتصادی؛ تقریبا روزی نیست که مطلبی در خصوص ناترازی بنزین و کمبود بنزین گفته نشود و کارشناسان حوزه انرژی، دلایلی زیادی را برای این ناترازی برشمردند که مهمترین  آن مربوط می‌شود به عدم مدیریت مصرف و تولید خودرو‌های بی کیفیت.

آمار نشان می‌دهد که خودرو‌های داخلی روزانه بیش از ۴۰ میلیون لیتر بنزین بیشتری مصرف می‌کنند که با قیمت بنزین فوب خلیج فارس، حدود ۲۰ میلیون دلار می‌شود. اگر این عدد را در کل سال ضرب کنیم، مشخص می‌شود که سالانه بالغ بر ۷ میلیارد دلار خودرو‌های داخلی بنزین اضافه می‌سوزد.

از سویی دیگر نگاهی به تاریخچه مصرف بنزین نشان می‌دهد که علاوه بر مصرف بالای سوخت خودرو‌های جدید، به دلیل عدم اسقاط خودرو‌های فرسوده، مصیبت مصرف بنزین روز به روز بیشتر می‌شود؛ برای فهم دقیق این مساله باید اشاره کرد که در سال ۱۳۹۸ مصرف بنزین میانگین ۹۵ میلیون لیتر در روز بود و امروز این رقم به میانگین ۱۱۳ تا ۱۱۵ میلیون لیتر رسیده است؛ یعنی در چهار سال، مصرف بنزین ۲۰ میلیون لیتر بیشتر شده است. به بیان دیگر، هر سال بین ۵ تا ۶ میلیون لیتر به مصرف روزانه بنزین افزوده شده است.

سال ۱۳۹۸ مصرف بنزین میانگین ۹۵ میلیون لیتر در روز بود و امروز این رقم به میانگین ۱۱۳ تا ۱۱۵ میلیون لیتر رسیده است؛ یعنی در چهار سال، مصرف بنزین ۲۰ میلیون لیتر بیشتر شده است. به بیان دیگر هر سال بین ۵ تا ۶ میلیون لیتر به مصرف روزانه بنزین افزوده شده است.

نکته قابل توجه آنکه در سال ۱۳۹۰ میزان مصرف روزانه بنزین بین ۵۷ تا ۵۹ میلیون لیتر در روز بود؛ یعنی در دوازده سال مصرف این سوخت بیش از دو برابر شده است.


در همین راستا با توجه به اهمیت موضوع با رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به گفت‌وگو نشسته که نتیجه را با هم می‌خوانیم.

رضا پدیدار در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی با بیان اینکه عدم مدیریت مصرف و بهره مندی از استاندارد‌های جهانی در تولید خودرو باعث شده است که در حال حاضر کشور با ناترازی بنزین مواجه شود، ابراز کرد: بر خلاف اینکه ایران در گذشته بنزین به کشور‌های دیگر صادر می‌کرد در یک سال گذشته به دلیل چالش ناتراری به واردات بنزین پناه آورده است.

وی ضمن اشاره به پالایشگاه ستاره خلیج فارس، عنوان کرد: با توجه به ظرفیت این پالایشگاه، مقدار قابل توجهی بنزین به کشور‌های دیگر صادر می‌شد.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه بیش از ۲۵ میلیون خودرو در ایران وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد، بیش از ۱۹ میلیون مربوط به خودرو‌های شخصی و تنها ۵ میلیون مربوط به حمل و نقل عمومی است.

میزان مصرف بنزین در ایران بیش از دو تا سه برابر استاندار جهانی است

میزان مصرف بنزین در ایران بیش از ۳ برابر استاندارد جهانی است/ عامل ناترازی بنزین در صنعت خودروست!

پدیدار خاطرنشان کرد: متاسفانه میزان مصرف بنزین در ایران، بیش از دو تا سه برابر استاندار جهانی است. وی با بیان اینکه سرانه بنزین به ازای هر نفر در ایران  ۲۷.۱ لیتر است ـ که جزو سرانه‌های بسیار بالای جهانی است ـ یادآور شد: سرانه مصرف ایران، مشابه کشور‌هایی همچون لبنان، استرالیا و روسیه  است؛ البته در استرالیا به دلیل بعد مسافت و روسیه، سرمای هوا مصرف بنزین بالاست.

رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی تهران و عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه پایین‌ترین مصرف بنزین در جهان مربوط به دو کشور هندوستان و ترکیه است، ابراز کرد: سطح بنزین در سبد سوخت کشور ما، حدود ۹ درصد است.

پدیدار با بیان اینکه میزان مصرف بنزین تابع دو عامل سطح رفاه عمومی و کالا و خدمات که دولت به مردم ارائه می‌کند است و بر اساس آن‌ها تغییر می‌کند، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بزرگی اقتصاد کشور با دو مولفه سطح رفاه و خدمات ارتباط مستقیم دارد؛ به عبارتی اگر میزان تولید ناخالص ملی در کشور بالا باشد، مصرف بنزین مردم آن کشور بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در کشور ما تولید ناخالص ملی کم بوده، اما میزان مصرف بنزین بسیار بالاست که لازم  است در ناوگان عمومی و تولید خودرو اصلاحاتی صورت گیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: خودرو‌های خارجی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ لیتر مصرف و خودرو‌های ایرانی ۱۰ تا ۱۲ لیتر مصرف دارند؛ بنابراین، برای رفع ناترازی بنزین نیاز به کاهش سرانه مصرف بنزین داریم و باید در این جهت اصلاحات مهم صنعتی در حوزه خودرو داشته باشیم.

پدیدار گفت: بازدهی سیستم حمل ونقل ما یک‌سوم بازدهی حمل ونقل کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه است. سالانه ۱۰ تا ۱۲ درصد مصرف سوخت مایع است که اگر بخواهیم این میزان را هم در مصرف سوخت کشور محاسبه کنیم، متوجه می‌شویم در سال ۱۴۰۲ به نسبت ۱۴۰۱ روند افزایش مصرف بنزین را داشته‌ایم که مهم‌ترین عامل آن کیفیت پایین خودرو‌های داخلی است.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۵۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
نمیشه گفت فقط صنعت خودر است به دلیل نبود ناوگان حمل نقل عمومی . قاچاق .ارزان بودن سوخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خودتو مثل مسئولان به خواب نزن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خودرو بی کیفیت !!!!!!!!!!!!!!! و بنزین تولیدی بی کیفیت!!!!!!!!!!!!!!!! دو عامل مهم مصرف زیاد بنزین !!!!!!!!!!!!ت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
میزان بی کفایتی مسئولان چند برابر استاندارد جهانی است؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
بنزین بی کیفیت که مجبوری گاز بدی و بنزین بیشتر مصرف کنی تا ماشین راه بره
بعدشم خودروهای داخلی با مصرف غیر طبیعی و بالا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مجلس باید رئیس جمهور و وزیر صنعت را استیضاح کنند که
بیش از 40 سال انحصار خودرو سازی هنوز اتومبیل های پرمصرف بی کیفیت تولید میشود
مجلس باید وزارت کشور را استیضاح کند که هنوز مدیریت شهری نتوانسته مشکل ترافیک را حل کند و این کار با بگیر و ببند و محدودیت قابل حل نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
نصف ماشینهای خیابانها و جاده ها مسافرکش هستند.
آن هم ماشینهایی با تکنولوژی مربوط به 30 سال پیش.
شما شغل پایدار و آبرومند برای مردم درست کن، در نتیجه مسافرکشی کاهش یافته، مصرف بنزین هم کاهش می یابد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
روزنامه ایران، روزنامه رسمی دولت:

خودرو‌های وارداتی نه گارانتی دارند، نه خدمات پس از فروش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مصرف سوخت خودرو داخلی دو برابر استاندار جهانی مصرف بنزین ما در روز 110 میلیون لیتر در روزاگر خودروهای ما استاندار بودن 60میلیون لیتر مصرف روزانه داشتیم 50 میلیون لیتر ذخیره بنزین داشتیم اگر لیتری 80 سنت حساب بشه مبلغش میشه 40 میلیون دلار این عدد ضرب در 365 شود میشود 15 میلیلارد دلار درامد میشود معادل 75 همت یعنی از کسری بودجه دولت که عامل تورم میباشد و فشار میاورد به تک تک مردم گل بگیرید در این خودرو سازی فشل رو یه فکری هم با این مبلغ به فکر حقوق پرسنل این دو شرکت میشود انجام داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
بی لیاقتی مسئولین هزینه های زندگی مردم را چند برابر استاداردهای جهانی کرده است و شاخص فلاکت مردم نسبت به جهان چه رتبه ای دارد؟ همیشه مقصر اصلی مردم هستند و حضرات در اوج اقتدار
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
متن رو دقیق بخون: گفته سرانه مصرف بنزین در ایران 3 برابر جهانی هست و در ادامه گفته مصرف خودروهای ایرانی 4 تا 5 برابر خودروهای با کیفیت خارجی هست.
این نشون میده مصرف واقعی مردم ایران از میانگین جهانی کمتره و عامل اصلی مشکلات ، بی کفیتی خودروهای تولید داخل هست
یعنی اگر به جای دناپلاس که صدی 13 لیتر میسوزونه خودروی با کیفیت ژاپنی سوار میشدیم الان از میانگین جهانی هم کمتر مصرف بنزین داشتیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
به این دوتا بچه ننر لوس و بیتربیت(ایران خودرو وسایپا)چیزی نگید،زود ناراحت میشن میرن بزرگترشونو میارن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
علاجش هیبریده!! میدونید هیبریدی چیه؟ 100 سال بعد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
لطف کن حقوق منم به دلار بده بعد بنزین گرون کن حقوق متوسط کشورهای دیگه که بنزینشون گرون هستش ماهی 4 هزار دلار هستش با تورم سالانه 5 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
پاسخ منطقی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
وقتی در عرض 35 سال خودرو سازی نتوانسته است با خودروهای خارجی رقابت کند تعطیل شود به سود کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مهم‌ترین علت مصرف سه برابری بنزین در ایران
فقط و فقط. مربوط بعقب ماندن ۱۰ برابری صنعت خودرو به نسبت جهانی است
در ایالت کالیفرنیا قانون شده برای رعایت ویژگی اجباری خودرو حتی به نسبت چندین ایالت دیگر در نتیجه خود رو سازان داخلی و خارجی برای از دست ندادن بازارشان در کالیفرنیا تولیدشان با قوانین ایالت کالیفرنیا تطبیق. داده اند
ولی خودرو ساز داخلی که مدیریت دولتی دارد
و هزینه های گزاف مثل تمامی مسیئولین دولتی بجای بکار گرفتن متخصصین برای استخدام سفارش شده های مجلس وزارتخانه
و نهاد ها از دیپلمه غیر متخصص ( در حالی که ما فارغ التحصیلان هنرستانها در رشته‌های مرتبط با صنعت خودرو داریم
مدیریت دولتی در اتومبیل یعنی به قهقرا بردن صنعت خودرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مصرف بیش از حد فقط و فقط خودرو فرسوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خوبه تازه نصفی از ماشین‌ها دوگانه سوزن اگه همه تک سوز بودن چی میشد
ناشناس
| Singapore |
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
جمع آوری مسافرکش ها و تخلیه تهران مشکل را حل می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
هزینه سرطان های ناشی از سوخت این خودروهای داخلی
میزان مرگ و میر ناشی از استاندارد نبودن بدنه و به صورت کلی بدنه و .....
تازه با این حال خودرو سازی پول ناشی از زیان های خودش را هم می خواهد از دولت بگیرد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مردم را به جای خودروساز تنبیه کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مردم بنزین می خورند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
میران خودرو سازها اومدن اینجا کامنت میگذارن که حقوق صد ملیونی ایشان حلال باشه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
الان
خودروسازهای جهان روی صدکیلومتر 1 لیتر دارند کار می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خیر قاچاق نیست فقط خوروهای غیر استاندارد ایرانی است وقتی هنوز موتور پیکان(وانت آریسون) یا نیسان 15 لیتر در 100 کیلومتر تولید می شود چه توقعی داریم درضمن خسارت آلودگی هوا هم باید به این خودرو ها اضافه کرد
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: خودرو‌های خارجی در هر ۱۰۰ کیلومتر ۲.۵ لیتر مصرف و خودرو‌های ایرانی ۱۰ تا ۱۲ لیتر مصرف دارند برای رفع ناترازی بنزین نیاز به کاهش سرانه مصرف بنزین داریم و باید در این جهت اصلاحات مهم صنعتی در حوزه خودرو داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
والا دنا پلاس بنده 15 لیتر در 100 کیلومتر مصرف می کنه اونم تو جاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
داداش قطعا شما بالای 170 سرعت میری که اینقدر میسوزونی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
خودروی شاهین هم 12 لیتر در 100 کیلومتر !!!
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
پژو 207 من در شهر با پیمایش 105 کیلومتر، هر هفته 25 لیتر میسوزونه. میشه صدی 24
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
این عضو محترم اتاق ایران یا نمی دونه 2.5 لیتر چقدره یا نمی دونه ماشین چیه... ماشین های هیبریدی هم صدی 4 لیتر مصرف می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
۱۱:۳۶
منم داناپلاس صفر اتومات داشتم فروختم. اغراق نکنم تو شهر 13 تا 14 لیتر مصرفش بود. باورم نمیشد چطوری داره سوخت رو مصرف میکنه. اوایل فکر میکردم باکش سوراخه
بعدا که شوهرخواهرم هم دناپلاس خرید دقیقا همین مشکل رو داشت
بنزین رو با لیوان میخوره لامذهب!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
آخه تیبا و ساینا جی ان که صدی ۱۰ تا میسوزنن ؟
این مصرف یه ۸ سیلندر المانیه .
تولید لگن های سفید داخلی باید په پایان برسه این خواست مردمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
ناشناس 12:10
داداش مگر خودروهای ساخت ایران می تونن بالای 100 برن؟؟ اگر کسی چنین اشتباهی بکنه اول تمام بدنه را باد میبره بعد هم موتور تبدیل به آهن پاره میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
صدی 2.5 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماشین من خارجیه هر صد كیلومتر 1 سی سی مصرف میكند. بروید كارتان را درست كنید.. ایرانیهای كیمیاگر كمك كردند و توانستند بعد از هزاران سال تمدن بالاخره مس را تبدیل به طلا كنند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
جو که بعضی ها را بگیره کم کم مصرف خودروها را به صدی بیست و صدی بیست و دو هم میرسانند !بیدلیل نست که خودروسازها و تصمیم گیرها این نظرهای آبدوغ خیاری میبینند که کار ما این شکلیه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
ممد پژو 207 خرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
خودرو سازها مثل بختک افتادن روی مردم!!!حضرات مدیران خودروسازها کامنت می نویسن!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
راحت ترین راه گرون کردن بنزین هست!! گور بابای مردم. خودروسازان رانتی هم منع رانت و هزار منفعت برای مدیران و مسولین هستند و خیلی خوبن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مثل همیشه!!!!!!!!!!!!! بهای بی کفایتی مسئولان !!!!!!!!!!!!در تولید خودرو و تولید بنزین یورو 3 !!!!!!!!!!!!رو باید ملت شهید پرور با پول زیاد بپردازن
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
بزرگترین غده سرطانی اقتصاد کشور صنعت فشل خوروسازی هست
صنعتی که جایگاه رانت و مافیا و فساد هست و هیچ خروجی مثبتی نداره
همین رانت و فساد و قدرت پول هست ک اجازه نمیده این صنعت درست بشه یا تعطیل بشه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
راحت ترین کار اینه که با 7 میلیارد دلار تفاوت مصرف بنزین و 7 میلیارد دلار آورده ریالی که مردم خواهند داد، سالانه یک و نیم میلیون خودروی درجه یک و بروز وارد کنیم ، تا هم آلودگی از بین بره و هم اگه توریستی اومد کشور ، حس کنه مردم ایران یه نیمچه رفاهی دارند. نه اینکه دارن ماشینایی با کیفیت 30 سال قبل رو سوار میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
گور بابای خودروسازان
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مقصر مردم هستن چرا اگر هول نزنن برای ثبت نام خودروی صدی ۹ داخلی صف نبندن و مسوولین خدوم چین خودرو با صدی ۵ وارد کنن مشکل سوخت حل میشه البته مسوولین از هر دو طرف میخوان بخورن از سهمشون تو خودرو سازی و از واردات بنزین و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مشگل یکی و دو تا نیست !!!!!!!!!!!!!!! ملت یکطرف!!!!!!!!!!!!!! و دولت خدوم انقلابی هم یکطرف!!!!!!!!!!!!!!!!! 30 سال تحریم هم یکطرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
الکی مشکل رو گردن مردم نندازید. بعضی ها به خاطر شرایط کار و زندگی مجبورن
وقتی دست و پای مردم رو بستن گزینه دیگه ای نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
همین را بگو از یکطرف میگن لگن صدی 17 بنزین می سوزونه از یکطرف سینه چاک میدن برای خریدن یکی از همین لگنها ! حقتونه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
مگه مافیای خودرو اجازه واردات خودرو را می دهد و ضمناً هیچ احدی در نظام نمی تواند جلوی مافیا را بگیرد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
حرفات خیلی رو من تاثیر گذاشت
همین الان میریم ثبت نام مجهول العاقبت خودمو واسه کوئیک لغو میکنم و یه تویوتا 2023 از نمایندگی سر کوچمون میخرم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
نتیجه تولید و حمایت از آشغال سازان داخلی به بهانه های مختلف !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
مصرف سوخت خودرو داخلی دو برابر استاندار جهانی مصرف بنزین ما در روز 110 میلیون لیتر در روزاگر خودروهای ما استاندار بودن 60میلیون لیتر مصرف روزانه داشتیم 50 میلیون لیتر ذخیره بنزین داشتیم اگر لیتری 80 سنت حساب بشه مبلغش میشه 40 میلیون دلار این عدد ضرب در 365 شود میشود 15 میلیلارد دلار درامد میشود معادل 75 همت یعنی از کسری بودجه دولت که عامل تورم میباشد و فشار میاورد به تک تک مردم گل بگیرید در این خودرو سازی فشل رو یه فکری هم با این مبلغ به فکر حقوق پرسنل این دو شرکت میشود انجام داد
منصف
| United States of America |
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
نا شناس ١١:٥٥
لطفا توجه كنيد كه ١٥ ميليارد دلار ميشود ٧٥٠.٠٠٠ ميليارد تومان كه معادل ٧٥٠ همت ميشود نه ٧٥ همت
شايد راه ساده و عملى تر براى اين صرفه جويى واقعى تر شدن قيمت بنزين و رعايت مقررات رانندگى و احترام به حقوق ديگران براى باز كردن گره ترافيك باشد تا مجبور نشويم براى يك مسير ١٥ دقيقه اى ٦٠-٥٠ دقيقه وقت صرف كنيم و اتلاف بنزين داشته باشيم.مطمئن باشيد كه اگر بجاى اتومبيل هاى خارجى ، رانندگان خارجى جايگزين شوند ظرف يكى دو هفته ترافيك سنگين فعلى از بين ميرود.
H
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
گرانتر گرانتر کنید
دیندامال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛
میزان مصرف بنزین در ایران ۳ برابر استاندارد جهانی است/ عامل ناترازی بنزین در صنعت خودروست!

خوب جواب را که دارید .
ولی تاوانش را مردم باید بدن

از اونجایی که این باصطلاح صنعت خودرو سازی نون دونی دولت و دولت نمیاد خودش را مواخذه بکنه پس بنابر این مردم باید پاسخگوی این ناترازی باشن و هزینه اش را پرداخت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
اين سزاي نابجا...؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
چه عجبی فهمیدید که مشکل در صنعت خودرو است نه مصرف کننده ها خودروهای اروپایی نصف خودرو ایرانی بنزین مصرف میکنند اگر کارخانه ها ببنید و پول تفاوت بنزین را به کارگرها بدهید تا اقایون فکری رشد این صنعت بکنند
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
ماشیناتون چند درصد جهانی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
2/5 ليتر را از كجات آوردي؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
اتومبیل های هیبریدی و تمام برقی!!!!!!!!!!!!!! دارن در دنیا جای دیگر اتومبیل ها رو که خیلی از ما بهترن میگرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
شاید شما از نزدیک ندیده باشی ولی خودروهای هیبریدی الان زیر 3 لیتر مصرف سوخت دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
ببين داداش كه سوال كردي از كجات در اوردي
فقط خودت ببين دو دانشمند فليسوف در پاسخ بهت چي گفتن

خود باقي رو بر و بيخيالت
وقتي هم ننه قمري بشه كارشناس موضعات
اينجوري هم اظاهار نظر ميكنن......................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
۱۵:۲۶
جالبه که 4 تا جمله نوشتی توش 5 تا غلط املایی داره بعد به بقیه تیکه دانشمند بودن میندازی
واقعا با کیا شدیم 85 میلیون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
دروغ كه هناق نیست.. ماشین من صدی 1 لیتر میسوزونه.. كاش دستم به وزیر نفت و اقتصاد میرسید براشون میگفتم كه توی تلویزیون به مردم بگویند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
از همانجایی که این بنده خداها 17 لیتر را آورده اند !
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # دمشق # الجولانی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟