۶۳ هزار کلاس تخریبی در کشور وجود دارد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی و گیلان بیشترین مدارس تخریبی را دارند و ۶۳ هزار کلاس درس نیازمند تخریب است.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۷۳
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 07 November 2020
|
8675 بازدید
|
۱


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشست وزیر آموزش‌وپرورش با معاونان و مدیران ستادی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، در خصوص کلیات احداث فضا‌های آموزشی در کشور اظهار کرد: وضعیت و ویژگی‌های ساخت‌وساز استان‌های مختلف با توجه به شرایط اقلیمی آن‌ها، وسعت و پراکندگی جمعیت متفاوت است.

وی بابیان اینکه میانگین سرانه فضا‌های آموزشی کشور در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش ۸.۳۹ مترمربع تعریف شده است، افزود: میانگین سرانه فضا‌های آموزشی کشور در حال حاضر ۵.۲۱ مترمربع است که این رقم در سال ۱۳۹۶، ۵.۱۷ مترمربع بود و هم‌اکنون نیز ۱۰ استان کشور زیرخط میانگین قرار دارند که امیدواریم تا مهر ۱۴۰۰، دو استان گیلان و گلستان را به میانگین کشوری برسانیم که البته باید این نکته را هم مورد توجه قرارداد که این عدد به نسبت با افزایش سرانه فضا‌ها بیشتر می‌شود.

وی مسئله افزایش جمعیت دانش‌آموزی را یک متغیر مهم در کاهش سرانه فضا‌های آموزشی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی جهت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، رشد اعتبارات عمرانی و کاهش قیمت تمام شده از اقدامات و اولویت‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جهت افزایش سرانه فضا‌های آموزشی است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بابیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار و ۴۲۲ پروژه نیمه‌تمام در کشور داریم که اتمام و تکمیل آن‌ها نیازمند بیش از ۴۸ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست و تأکید کرد: ساماندهی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با جدیت و اولویت دنبال می‌شود.

۶۳ هزار کلاس درس تخریبی

رخشانی‌مهر بابیان اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و گیلان بیشترین مدارس تخریبی کشور را دارند، به وجود ۶۳ هزار ۵۸۶ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی در کشور اشاره کرد که به بیش از ۳۸۱ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی مسئله مهاجرت، تغییرات و تمرکز جمعیتی، ایجاد شهر‌ها و شهرک‌های جدید بدون فراهم کردن زیرساخت مناسب تأمین فضای آموزشی و نوسانات بازار و افزایش قیمت تمام‌شده را از مشکلات و عواملی برشمرد که به روند اجرایی پروژه‌ها آسیب می‌زند و مشکلاتی را در تحویل به‌موقع به وجود آورده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: جریان مدرسه‌سازی وجود داشته و همچنان استمرار دارد، اما مهم این است که چه نوع مدرسه و چگونه و بر اساس چه معیار‌هایی ساخته شود و نگاه ما باید برچیدن و حل مسائلی باشد که در این مسیر وجود دارد.

رخشانی‌مهر تنوع‌بخشی به اعتبارات مدرسه‌سازی را از راهکار‌های موردتوجه برای حل مسائل مربوط به این بخش ذکر کرد و خواستار برنامه‌ریزی منسجم و همکاری تمام بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش در این موضوع شد که بتوان منابع پایدار و جدیدی را برای مدرسه‌سازی خلق کرد.

وی بابیان اینکه در پنج سال اخیر حدود نیمی از پروژه‌های تحویلی با مشارکت خیرین احداث شده است، گفت: تحویل ۱۷ تا ۱۸ هزار کلاس درس را برای سال جاری برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اما با موانعی که در بالا ذکر شد، برای تحویل بیش از ۱۴ هزار کلاس درس هدف‌گذاری کردیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در پایان موضوع نگهداری و کاربری درست و اصولی فضا‌های موردنظر را بعد از تحویل از دیگر مسائلی دانست که نیازمند توجه بیشتر، مطابق بخشنامه وزارت آموزش‌وپرورش است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
62 هزار پایگاه بسیج وجود داره
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟