بازدید 8815
۱

اسرائیل میشل عون را به دیداری مستقیم دعوت کرد

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با ارسال پیامی به رئیس جمهوری لبنان از وی برای دیدار مستقیم و رو در رو در یک کشور اروپایی به منظور گفت‌وگو در خصوص ترسیم مرزهای دریایی دعوت به عمل آورد.
کد خبر: ۱۰۱۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 23 November 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، یووال اشتاینتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: من اطمینان دارم اگر دیداری مستقیم و رو در رو در یک کشور اروپایی داشته باشیم و بتوانیم مذاکرات علنی یا محرمانه برگزار کنیم فرصتی مناسب جهت حل اختلافات بر سر مرزهای دریایی برای همیشه را به دست خواهیم آورد.
اشتاینتس اظهار کرد: با وجود وضعیت روابط بین دو طرف می‌خواهم که اولا برای ملت لبنان روز استقلال را تبریک بگویم و همچنین مهار سریع بحران کنونی در لبنان را آرزو کنم.

وی در ادامه افزود: با این اقدام، ما می‌توانیم در تقویت آینده اقتصادی و رفاه ملت لبنان و "اسرائیل" سهیم باشیم.

یووال اشتاینتس در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری لبنان درباره مذاکرات با رژیم صهیونیستی درباره تعیین مرزهای آبی، گفت: متأسفانه به نظر می‌رسد شما از همه واقعیت‌ها در خصوص ترسیم مرزهای دریایی با خبر نیستید.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی همچنین در پیام خود به میشل عون گفت: از گفت‌وگویی که بین دو طرف در روزهای اخیر در توئیتر در خصوص مرزهای دریایی صورت گرفت، خوشحالم.

مذاکرات کنونی میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای تعیین تکلیف ۸۵۴ کیلومتر مربع از آب‌های دریای مدیترانه است که دارای منابع طبیعی نفت و گاز است و نقشه‌های آن از سوی دو طرف در سال ۲۰۱۱ برای سازمان ملل ارسال شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
جنگ یعنی انجام کار زشت وناپسند اما گفتگو یعنی انسایت و محبت ودوستی
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری