بازدید 8510
به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

پلمب ۳ دفتر پیشخوان دولت در ملایر

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر مطرح کرد: سه دفتر پیشخوان دولت در شهرستان ملایر طی چند روز گذشته به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰ 25 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حسین فارسی یکشنبه ۵ بهمن ماه در ستاد ملی مقابله با کروناویروس شهرستان ملایر، به لزوم رعایت محدودیت‌های شهر‌های با وضعیت زرد اشاره و اظهار کرد: الگوی ما در برگزاری مراسم‌های مذهبی مقام معظم رهبری است و برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه امام خمینی (ره) بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مقام معظم رهبری تاکید کرد.

وی بر تشدید نظارت‌ها توسط ستاد مقابله با کرونای شهرستان تأکید کرد و افزود: فعالیت واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پس از ساعت ۲۰:۳۰ شب ممنوع است همچنین منع تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد به قوت خود باقی است.

فارسی با اشاره به بازدارندگی حضور میدانی پلیس راهور در سطح شهر برای نظارت بر اجرای محدودیت‌های منع تردد شبانه، خاطرنشان کرد: دهیاران باید از ظرفیت خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بسیج در بخش‌ها و روستا‌ها استفاده کنند تا شاهد افزایش تلفات در پیک چهارم نباشیم.

وی از پلمب سه دفتر پیشخوان طی چند روز گذشته خبر داد و یادآور شد: ضدعفونی تاکسی‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی، کاهش ظرفیت اتوبوس‌های بین شهری، همکاری تمامی ادارات با اجرای طرح شهید سلیمانی و از سر گیری نظارت تیم‌های بازرسی از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر به از سرگیری فعالیت تالار‌ها با یک سوم ظرفیت اشاره و مطرح کرد: تالار‌ها به شرط اخذ تعهدات لازم، نظارت دستگاه‌های ذیربط، استفاده از یک سوم ظرفیت و نیز عدم راه اندازی کاروان‌های خودرویی پس از مراسم عروسی می‌توانند فعالیت کنند.

وی تأکید کرد: کاهش محدودیت‌ها طی چند روز اخیر مهمترین عامل افزایش ورودی‌ها به آرامستان بهشت هاجر شده بنابراین ضروری است برای برگزاری مراسمات خاکسپاری و چهلم برگه‌های تردد توسط شهرداری صادر و این مراسم‌ها با حداکثر ۳۰ نفر برگزار شود.

فارسی به لزوم نوبت دهی در برگزاری مراسم‌های خاکسپاری تأکید و خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها در شهر‌های زرد همچنان بصورت مجازی برگزار خواهد شد.

تغییر محسوسی در کاهش تردد‌ها اتفاق نیفتاده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر نیز اظهار کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی صورت گرفته و همکاری اصناف و مردم سبب ایجاد وضعیت نسبتا پایداری تا ۲۰ دی ماه در شهرستان ملایر شد.

دکتر محسن ترکاشوند با بیان اینکه طی ۱۵ روز گذشته موارد مثبت بستری به ۹۰ مورد رسیده است، تصریح کرد: تا قبل از ۲۰ دی ماه آمار بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در شهرستان کاهش چشمگیری داشت و در مواردی به صفر رسید، اما طی ۱۵ روز گذشته این آمار سه برابر شده است.

ترکاشوند به سه مورد مرگ و میر ناشی از کرونا طی ۱۰ روز گذشته در شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های شهرستان داریم و با وجود قرار گرفتن شهرستان ملایر در وضعیت زرد، سه برابر شدن آمار بستری‌ها خطرناک و شکننده است.

وی اجرای طرح شهید سلیمانی را یکی از عوامل تسریع در سرعت بیماری یابی دانست و افزود: علاوه بر اجرای طرح شهید سلیمانی، رپید تست‌ها در شهرستان ملایر و بخش‌های تابعه در حال اجرا است و سرعت تشخیص بیماری زایی را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

ترکاشوند از کاهش آمار تردد‌ها در سطح کشور به تنها پنج درصد نسبت به بهمن ماه سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به آمار، تغییرات محسوسی در تردد‌ها اتفاق نیفتاده از طرفی میزان استفاده از وسایل حفاظت فردی شامل ماسک، ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر یادآور شد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جهش‌های جدید ایجاد شده در این ویروس، جهان را به میزان ویروس چینی درگیر خواهد کرد با این تفاوت که سرعت بیماری زایی و انتقال آن ۷۰ برابر ویروس قبلی است و بیشتر کودکان و جوانان را درگیر می‌کند.

وی به لزوم حفظ وضعیت زرد در شهرستان ملایر تأکید کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات ستاد مقابله با کرونا در حال حاضر، تجمع مردم در دفاتر پیشخوان دولت است که در صورت تداوم این شرایط، به وضعیت نارنجی یا قرمز می‌رسیم.

نحوه عملکرد ستاد مقابله با کرونا، باور مردم را دچار چالش کرده است

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان ملایر نیز در ادامه از رصد تردد خودرو‌ها در شهرستان ملایر توسط پنج دوربین در سطح شهر خبر داد و گفت: از ابتدای شروع محدودیت‌ها تاکنون ۲۵۹۰ خودرو مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و ۴۴۵۰ خودرو مبلغ۵۰۰ هزار تومان جریمه شدند همچنین از ۴۵۸۰ بازدید از واحد‌های صنفی، به۳۵۴۰ مورد تذکر داده شد و ۳۸۵ واحد نیز پلمب شدند.

سرهنگ محمدباقر سلگی با بیان اینکه باور مردم نسبت به شکننده بودن وضعیت بیماری کرونا دچار چالش شده است، تصریح کرد: نحوه عملکرد ستاد مقابله با کرونا، باور مردم را دچار چالش کرده و باید اقدامات لازم برای حذف این باور غلط و اقناع سازی مردم انجام شود.

سلگی تجمع در دفاتر پیشخوان دولت را یکی از مهم‌ترین تهدیدات شیوع بیماری کرونا دانست و افزود: می‌توان این تهدید را به آسانی و با راهکار‌هایی مانند تمدید کارت‌های بانکی خنثی کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر