بازدید 17201
تشریح مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا

عدم اتخاذ تصمیم ویژه برای نوروز ۱۴۰۰؛ سفرهای نوروزی را برای ۱۴۰۱ بگذارید!/ گردش ویروس جهش یافته در اکثر استان‌ها/ سوای خوزستان، وضعیت چهارمحال و بختیاری هم نگران کننده است/ ورود ۴۵۰ هزار دوز واکسن جدید

سه عید (؟) می‌گذرد که مردم مسافرت مناسبی نداشته اند، سال ۹۸ سیل بود، سال ۹۹ کرونا و امسال هم کرونا هست. این مسائل باعث افزایش مشکلات روحی و روانی شده و مردم آسیب پذیرتر می‌شوند؛ اما با توجه به خطر بیماری، تا جای ممکن باید سفر‌ها صورت نگیرد تا بتوانیم امسال هم با شرایط ثابت بگذرانیم و از سال آینده به مسافرت برویم!
کد خبر: ۱۰۳۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 06 March 2021
تابناک اجتماعی«در نوروز سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی کرونایی ممنوع است، اما مسافرت به شهر‌های زرد و آبی با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی امکانپذیر است»؛ این مصوبه شصتمین نشست ستاد ملی است که هرچند به ظاهر برای تعطیلات پیش روی اتخاذ شده، مدت هاست در دست اجراست و نکته جدیدی را شامل نشده!

به گزارش «تابناک»؛ علیرضا رئیسی پس از نشست امروز ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهور و به ریاست وی برگزار شد، گفت: امروز بحث تعطیلات عید نوروز و سفر‌های نوروزی در ستاد ملی کرونا مطرح شد، وزیر بهداشت در مورد اینکه سفر‌ها می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باعث انتقال ویروس به خصوص ویروس جهش یافته شود استان‌های مختلف را درگیر می‌کند، در این جلسه صحبت کرد.

وی با بیان توصیه وزارت بهداشت این است که سفر‌های غیرضروری انجام نشود، گفت: اکنون وضعیت اکثر استان‌های کشور با ثبات است؛ اما سفر‌ها می‌تواند وضعیت را بدتر کند و ممکن است موج جدید شکل بگیرد؛ بنابراین سفر‌ها تا جای ممکن اصلا نباید صورت بگیرد. درست است که مردم تحت فشار هستند، سه عید می‌گذرد (؟) که مردم مسافرت مناسبی نداشته اند، سال ۹۸ سیل بود، سال ۹۹ کرونا و امسال هم کرونا هست.
 
سخنگوی ستاد ملی افزود: این مسائل باعث افزایش مشکلات روحی و روانی شده و مردم آسیب پذیرتر می شوند، اما با توجه به خطر بیماری تا جای ممکن باید سفر‌ها صورت نگیرد تا بتوانیم امسال هم با شرایط ثابت بگذاریم و از سال آینده که واکسیناسیون کامل‌تر می‌شود، می‌توانیم به مسافرت برویم. قطعا سال‌های بعد می‌توانیم تعطیلات بهتری داشته باشیم و همراه با عزیزان خود سفر کنیم؛ مبادا به علت بیماری عزیزانمان در کنار ما نباشند.
 
عدم اتخاذ تصمیم ویژه برای نوروز ۱۴۰۰؛ سفرهای نوروزی را برای ۱۴۰۱ بگذارید!/ گردش ویروس جهش یافته در اکثر استان‌ها

رئیسی افزود: امروز درباره این موضوع در ستاد ملی کرونا بحث شد. نظر مصوب برخی اعضای ستاد این بود که در شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا سفر ممنوع شود و سایر شهر‌های زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بسیار سختگیرانه بتوانند سفر‌های ضروری داشته باشند، ولی همچنان تقاضا داریم سفر‌های غیر ضروری را نداشته باشند و امسال هم تحمل کنند و سفر‌ها ممنوع باشد.

وی افزود: این خبر هم اعلام کنم که یکی دور روز پیش، ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسیه دیگر وارد کشور شد. هفته گذشته ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم نیز از چین وارد شد. محموله‌های جدید هم به سرعت می‌رسد و به تدریج تزریق می‌شود.

وی گفت: یکی از نگرانی‌هایی که کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام می‌کنند این است که با شروع واکسیناسیون، دولت‌ها و مردم به جای اینکه بر رعایت اصول بهداشتی کنترل کرونا تمرکز کنند، ذهن آن‌ها فقط به سمت واکسیناسیون منحرف شود.
 
رییسی ادامه داد: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود و سایر اقدامات برای کنترل بیماری صورت نپذیرد، واکسیناسیون در شرایط و زمان کوتاه خیلی مفید نیست، زیرا همه مردم طی یک سال واکسینه نمی‌شوند. همچنین برای اثربخشی واکسیناسیون باید ۷۰ درصد مردم کشور‌ها و دنیا واکسینه شوند تا ایمنی جمعی خوبی ایجاد شود و البته مدت زمانی هم طول می‌کشد تا واکسن اثر بگذارد. توصیه می‌شود با ورود واکسن از سایر اقدامات پیشگیرانه غافل نشویم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره وضعیت کرونا در کشور گفت: در خبر‌ها هم آمده که وضعیت کرونا در استان‌های مختلف در مجموع روند با ثبات است، اما گردش ویروس انگیسی تقریبا در اکثر استان‌ها اتفاق افتاده است.
 
وی ادامه داد: استان خوزستان وضعیت متفاوتی دارد و همچنان روند صعودی دارد. مردم خوزستان دین بزرگی به کشور و همه ما دارند، زیرا مدافعان این سرزمین در نخسیتن روز‌های جنگ بودند که شجاعانه، با صبوری و شجاعت بالا ایستادگی کردند. امیدوارم در مبارزه با این ویروس هم پر قدرت بایستند و این ویروس را مغلوب کنند.
 
رئیسی گفت: شادگان یکی از شهر‌های خوزستان بود که ابتدا میزان بیماری در آنجا بالا رفت و جزو اولین شهر‌هایی بود که درگیر جهش ویروس شد، اما با افزایش رعایت پروتکل‌ها خوشبختانه به خوبی وضعیت را کنترل کردند و اکنون شادگان روند نزولی دارد. این نشان می‌دهد اگر دست به دست هم دهیم و پروتکل‌ها را با سختگیری رعایت کنیم می‌توانیم این ویروس را شکست دهیم.
 
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: یکی از استان‌های دیگر که نگرانی داریم، استان چهارمحال و بختیاری است. نشانه‌هایی در این استان می‌بینیم که نیاز است دقت بیشتری در مورد آن شود؛ هرچند هنوز خیلی میزان بیماری در این استان بالا نرفته است، باید مراقب باشیم، ویروس انگلسی جایگزین ویروس ووهان نشود.
 
وی ادامه داد: موارد غالب ویروس در کشور هنوز ویروس قبلی ووهان است، اما بیم آن می‌رود با توجه به قدرت سرایت بالا ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور غالب شود. استان قزوین و البرز هم باید بیشتر مراقبت کنند. در هر صورت بسیار امیدوارم با افزایش رعایت پروتکل‌ها این ویروس را کنترل می‌کنیم.
 
رئیسی گفت: به طور کلی، روند بیماری در کشور با ثبات است، اما حتما باید دقت کنیم. خبر خوب دیگر این است که در استان‌ها شمالی با مدیریت خوبی که انجام دادند، روند بمیاری رو به کاهش است؛ البته هنوز خطر کاملا رفع نشده، ولی اگر همین طور درصد رعایت پروتکل‌ها کاهش پیدا نکند، هفته‌های آینده استان‌های شمالی هم با ثبات می‌شوند.
 
عدم اتخاذ تصمیم ویژه برای نوروز ۱۴۰۰؛ سفرهای نوروزی را برای ۱۴۰۱ بگذارید!/ گردش ویروس جهش یافته در اکثر استان‌ها/ سوای خوزستان، وضعیت چهارمحال و بختیاری هم نگران کننده است/ ورود ۴۵۰ هزار دوز واکسن جدید
 

توصیه های رئیس جمهور به مردم

 
رئیس جمهور در نشست امروز ستاد ملی کرونا با اشاره به نکاتی مهم، توصیه هایی به مردم کرد که در ادامه برشی از این اظهارات پیش رویتان قرار دارد: 
 
جز استان خوزستان و مقداری هم استان چهارمحال و بختیاری، مابقی استان‌ها شرایط‌شان خوب بوده و خط فوت افراد صاف است. حتی خط ابتلای مثبت هم در اکثر جا‌ها مستقیم است که علامت بسیار خوبی است و نشان از تلاش دست‌اندرکاران است.

اکنون با دو ویژگی مواجه هستیم؛ یکی اسفند پرجنب و جوش به ویژه در ۱۵ روز آخر و دیگری فرا رسیدن عید نوروز. اسفند جنبش و جوش خاص خود را دارد و معروف به شب عید است و خرید و فعالیت مردم بیشتر می‌شود. همچنین در ۱۵ روز نخست فروردین هم تردد، رفت و آمد‌های خانوادگی، تردد‌های خانگی و سفر بیشتر می‌شود؛ از مردم خواهش می‌کنیم از سفر صرف نظر کنند. البته درک می‌کنیم آن‌ها سال ۹۹ نتوانستند سفر کنند. قبلش هم ۲۵ استان سیلاب بود، اما هرچه گفته می‌شود، به خاطر سلامت آن‌هاست.

نرفتن سفر حتما بهتر از رفتن به سفر است، اما اگر کسانی به هر دلیلی به سفر می‌روند حتما پروتکل‌ها را بیش از همیشه رعایت کنند، وگرنه دچار موج چهارم می‌شویم.

نمی‌شود گفت که مردم شب عید، خرید نروید، ولی خواهش می‌کنیم در تردد‌ها تراکم، فاصله و پروتکل‌ها را رعایت کنید. ممکن است در جایی ۵ درصد ارزان‌تر باشد، ولی به ریسک آن نمی‌ارزد. تا آنجایی هم که ممکن است مردم خرید اینترنتی انجام دهند.

ما امروز برای عید مصوب کردیم سفر برای برای شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است. کسی برنامه ریزی نکند، نیروی انتظامی و همه نیرو‌ها هم به قانون و مقرراتی که وضع شده عمل می‌کنند و مردم توجه کنند.

توان نظام سلامت محدود است که این توان را باید مدنظر قرار دهیم. خود مردم هم این مساله مهم را مدنظر قرار دهند.

زمانی است که در صدهزار نفر جمعیت، تست یک نفر یا دو نفر مثبت می‌شود که می‌گوییم یک نفر و دو نفر قابل تحمل است یا در یک میلیون جمعیت شهر می‌شود ۱۰ تا ۲۰ نفر. البته باید در نظر بگیریم این ۱۰ نفر وقتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند، باید این تعداد را ضربدر روز‌ها کنیم، وقتی می‌گوییم۱۰ نفر در واقع ۱۴۰ نفر تخت را در نظر بگیریم و ۲۰ نفر را در نظر بگیریم دو برابر آن باید حساب کنیم.

شاید در ذهن مردم این است که واکسن رسیده و تزریق آن آغاز شده است و مشکلات کم می‌شود. اما مردم باید بدانند تولید واکسن در دنیا محدودیت دارد؛ یعنی به اندازه جمعیت دنیا امکان تولید واکسن وجود ندارد. ضمن اینکه عدالتی هم در جهان نیست و پولدار‌ها از قبل رزرو کردند و کشور‌هایی که مشکلات مالی دارند آن‌ها عقب می‌افتند.

باید برنامه ریزی کنیم که حداقل این سبک زندگی را تا یک سال دیگر ادامه دهیم؛ به دلیل این که اگر این ویروس جهش پیدا نمی‌کرد خیالمان راحت بود و امیدوار بودیم که زودتر تمام شود، اما متاسفانه به سمت جهش یافتگی رفت و هر روز یک نوع آن در دنیا شایع می‌شود؛ یک روز می‌گویند ویروس ووهان، یک روز انگلیسی، بعد گفتند بدتر از آن آفریقایی و بعد گفتند از آن هم بدتر ویروس برزیلی است؛ یعنی هر روز یک نوع ویروسی با جهش‌های خاصی در دنیا شایع می‌شود و متاسفانه مشکلات زیادی به وجود می‌آورد.

صدا و سیما باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند و همه کسانی که دست اندرکار فضای مجازی هستند نیز باید تلاش کنند که پایان سال و آغاز سال و عید نوروز به گونه‌ای باشد که توام با سختی‌های و ویروس و مشکلات، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر همراه نباشد.

تقاضا می‌کنم برخی استان‌هایی که مقصد هستند مانند مشهدالرضا، شمال، جنوب و شهر‌های بزرگی مانند اصفهان و شیراز و جا‌هایی که بیشتر مقصد مسافرت است، در مقصد یک بسیج عمومی فوق‌العاده‌ای انجام بدهیم و مراقبت کنیم برای اینکه فاصله‌ها و پروتکل‌ها در کنار دریا، مناظر و جا‌های دیدنی مراعات شود.

تقاضا می‌کنم در استان‌هایی که مقصد مسافران هستند، استاندار، تیم پزشکی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، هلال احمر و کسانی که در این زمینه فعال هستند و از آغاز تاکنون همکاری کرده‌اند باز هم مراقبت بیشتری انجام دهند تا عید و نوروز خوبی داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
این را توجیه کن . شما نمی توانید با خودرو شخصی مسافرت بروید مگر 500 هزار تومان جریمه بپردازید. می توانید با سواری کرایه ای سفر بروید . می توانید با اتوبوس به سفر بروید ......
پاسخ ها
پزشک کرونا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
بابا چرا جو میدی، چند نفر دیدی با اتوبوس برن مسافرت، اکثرا کار مهم دارن، اصلا مگه ظرفیت اتوبوس روزانه ترمینال چقدره، یه خرده هم به فکر کادر درمان که دارن سختی میکشن باشید
تو رو خدا بیخیال بشید ! اینقدر مردم رو اذیت نکنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
پس بدو برو کرونا بگیر
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
آخه عقل سلیم هم خوب چیزیه، یکم مراعات کنید و سفر نرید که چیزی نمیشه، در عوض کسی نمیره و انتقال بیماری کمتر و کمتر میشه
هیچکدومشون جرات گرفتن یه تصمیم قاطع رو ندارن البته از درامد جریمه هم نمیتونن بگذرن بخاطر همین دوپهلو صحبت میکنن
مدیر عامل ماهان
با چه وجدانی میخوابی
فقط 60 هزار نفر را در ایران کشتی
شب يكي يك چيزي مي گه
صبح يكي ديگه چيز ديگه اي ميگه
عصر يكي مياد ضد هر دوي قبلي حرف مي زنه
بلاخره كي راست مي گه؟
همين جوريه كه كرونا تاخت و تاز مي كنه
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
کاش کرونا بود


بدتر از کرونا کمبود روغن و شکر و..........


و بدتر از همه اینا مرگیه که خیلی ها در انتظارشند



ضمنا به گفته مسئولین از فردا با برخورد شدید قیمت
ها به گذشته خواهد برگشت


حالا فردا کی هست خدا داند
فقط برای اینکه بتونن بعدا مردم رو مقصر جلوه بدن اینجوری میگن. بالاخره یا اوضاع خرابه و مسافرت کلا ممنوعه یا با تبصره میشه رفت مسافرت؟ مسافرت هم فقط با ماشین شخصی ممنوعه؟ با هواپیما و قطار و اتوبوس که کلی آدم غریبه کنار هم میشینن هیچ ایرادی نداره؟ بااین مدیرا انتظار داریم اوضاعمون درست باشه؟
برای کرونا تصمیم ویژه ندارید برای گرانی تصمیم ندارید برای اختلاس تصمیم ندارید برای اراذل اوباش تصمیم ندارید به امان خدا رها شده ایم
با سلام،بدون ارائه راهکار،توقف یک عمل ویا پاک کردنِ‌صورت مسئله،ساده ترین اقدام یک فرد یا مسئول است،برای سفرهای نوروزی،می توان،جایگزین گذاشت،بطور مثال،در تمام شهر ها،بویژه قرمز ونارنجی،از همین فردا،مقررات وسختگیری های بهداشتی را بصورت جدی گذاشت ودرست وحسابی هم نظارت کرد،رعایت ماسک گذاری،جلوگیری از ورود به صف،مرغ،وتخم مرغ و روغن نباتی،......حرف زدن راحت است،دولت باید قدری هم هزینه کند،همه جوره،،،،،،اگر این اقدام انجام شد،بطور مثال می‌توان،صرفاً، سی‌ام اسفند روز عید،تعطیل بماند،مردم در منزل پای سفره روز را بگذرانند،سپس اول تا چهارم فروردین،لغوموقت،تعطبلی،بصورت یک مصوبه دولت یا لایحه دو فوریتی به مجلس ارائه ومردم به سرکار خود رفته ،در مقابل،تعطیلی را به بعد از سیزده فروردین ودر ادامه روز طبیعت ،منتقل کرد،تا ان موقع،حدود 27 روز فرصت است،که اگر یک ضابطه وپروتکل‌ِ درست وحسابی تا ان روز پیاده شود،شرایط برای سفر هم فراهم می‌گردد،شرطش همت دولت وهمکاری مردم است،که در اینگونه موارد،مردم همواره خود را ثابت کرده‌اند،اما دولت......
پاسخ ها
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
هزینه از جیب مبارک ملت


در بورس واقعا ستودنیست


اگه بورس نبود الان معلوم نبود چه بلایی سر دلار اومده بود
مردم با خواهش و تمنا و گریه زاری آقای وزیر بهداشت مجاب به مسافرت نرفتن نمی شوند! باید ممنوع شود با جریمه های بسیار سنگین تا ملت بشینند خونشون و به سفر نروند چه با ماشین شخصی چه با وسایل حمل و نقل عمومی.
مردم با خواهش و تمنا و گریه زاری آقای وزیر بهداشت مجاب به مسافرت نرفتن نمی شوند! باید ممنوع شود با جریمه های بسیار سنگین تا ملت بشینند خونشون و به سفر نروند چه با ماشین شخصی چه با وسایل حمل و نقل عمومی.
1 سال دیگه هم گذشت اون شنبه هه که قرار بود کرونا از کشور بره و ما شکستش بدیم هنوز نیومده !!!
یک جایی مردم هشدار می دادند و دولت بی خیال بود، الان برعکس شده!! اگر از اول دولت با موضوع سیاسی برخورد نمی کرد و فقط به اندازه یک دو ماه در همان ابتدای کار محدودیت ها را اضافه تر حفظ می کردند (کاری که آلمان کرد) و اینقدر زود مرزهای زمینی در خوزستان به روی اتباع خارجی باز نمی شد، الان لزومی نداشت که اینقدر نگران باشیم. از همان اول بچه دبستانی ها هم می دانستند که مبارزه با ویروس با این شیوه های شل کن سفت کن در یه مقطعی فرسایشی می شود. دولت دنبال هیچ هزینه کردی برای مهار بیماری نیست و همه چیز را به مردم واگذار کرده. اقلام پیگیری نظیر ماسک و مواد ضد عفونی و جرایم تردد هم تبدیل به منبع درآمد برای دولت شده است.
اگر بنا به حرف شما باشدتا 5سال دیگر همین حرف سال گذشته تان را که حالا گفتید تکرار میکنید
نظر مصوب برخی اعضای ستاد این بود که در شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا سفر ممنوع شود و سایر شهر‌های زرد و آبی با رعایت پروتکل‌های بسیار سختگیرانه بتوانند سفر‌های ضروری داشته باشند، ولی همچنان تقاضا داریم سفر‌های غیر ضروری را نداشته باشند و امسال هم تحمل کنند و سفر‌ها ممنوع باشد.

اینو دقیقا فارسی ترجمه کنید ببینیم چی میگه
چی میگن دقیقا اینا ، مخصوصا اینقدر گنگ میگید دیگه نه ؟؟؟
حالتون خوبه کلا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
اگه قاطع بگن مسافرت ممنوعه دیگه چجوری از جریمه ها درامد کسب کنن؟ممنوعیت صد در صد هم برای سیزده بدر و با قدرت تمام انجام میشه
دوست هم وطن من نوعی هم مثل شما به مشکل برخورده ام نه میدانم مدیر ماهان کیست ونه توان سوار شدن به هواپیما را دارم فقط بدون تعصب حرف بزنیم اینهمه کشته دراروپا وامریکا هم تقصیر ماهان است چرا فقط نق میزنیم حاضر نیستیم قبول کنیم کشور ومسولین ان کفایت ندارند مشکل ما را حل کنند خودمان چی چقدر درانتشار کرونا مقصریم چند روزقبل هم عرض کردم دربانک تجارت دران شلوغی به خانمی که ماسک نداشت تذکر دادم اگر مردم شاهد تذکر من نبودند الان به جرم مزاحمت برای ان خانم نمی دانم چه ابرویی ازمن میرفت همه فکر میکنیم مرگ برای همسایه است
تابناک!توباحقیقت مگه مشکلی داری!؟ازموقعی که کرونا آمده مراسم مذهبی مشکلی نداشته ولی مراسم ملی ایرانی جلوش گرفته شده حالااینم سانسورکن!!
قاطع نمیگن سفر نرین چون جریمه ها مزه داده بهشون
من که متوجه نشدم بالاخره میتونیم به شهرهای زرد و ابی سفر کنیم یا نه ؟ جوابش یک کلمه هست دیگه چرا اینهنه صغری کبری میبافن؟
وعده مرگ در تصادفات جاده ای در سال 1401 . نمی خواهد مسئولین برای مسافرت های مردم دل بسوزانند و از فشار روحی و روانی بر مردم ناراحت شوند . بهتر است مردم هم یاد بگیرند که اصول بهداشتی و فرهنگ اجتماعی را رعایت کنند . قبلاً هم گفتم و سانسور شده ، طبیعت و محیط زیست دارند نفسی تازه می کنند و خیالمان از تصادفات ارابه ها و خودرو های بی کیفیت و جاده های مرگ و رانندگان خطر آفرین البته کمی راحت شده . با این گرانی ها و اعصاب داغون مردم کچا بمانیم بهتر از خانه ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی