پیمانه اقتصادی

فرار‌های مالیاتی ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان متغیر است / خروج موقت سفته‌بازان دلار/ عرضه اولیه امروز لغو شد/ وزیر صمت: مقابل دلال‌ها می‌ایستیم/ کاهش حداکثر حقوق از ۴۸ به ۳۳ میلیون تومان!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ نماینده مجلس: سازمان بورس و اوراق بهادار نباید بورس را رها کند، اصلاح شاخص نزدک در بازار گاوی بورس آمریکا، عقبگرد دلار در بازار جهانی، بیتکوین به پرواز درآمد و یک استارتاپ فرانسوی به دنبال شکایت از اپل را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۲۵
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 10 March 2021
|
29834 بازدید
|

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ نماینده مجلس: سازمان بورس و اوراق بهادار نباید بورس را رها کند، اصلاح شاخص نزدک در بازار گاوی بورس آمریکا، عقبگرد دلار در بازار جهانی، بیتکوین به پرواز درآمد و یک استارتاپ فرانسوی به دنبال شکایت از اپل را در بر دارد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۷۵ هزار و ۸۲۸ تومان رسید که نسبت به دیروز ۱.۱ درصد معادل ۹۲ هزار و ۲۲۸ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۴۹۶ تومان رسیده است.

عرضه اولیه امروز لغو شد

نبض بورس: دیروز ۱۹ اسفند ۹۹ برای بار دوم عرضه اولیه حآفرین لغو شد. بعد از این خبر پیش بینی می شد که عرضه اولیه مدار هم لغو شود. در نهایت اعلام شد، عرضه اولیه مدار هم از مدار عرضه اولیه خارج شد!

نماینده مجلس: سازمان بورس و اوراق بهادار نباید بورس را رها کند

سید محمدرضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه دولت باید راهکارهایی برای تقویت بازار سرمایه در دستور کار خود قرار دهد، گفت: اولین رویکرد دولت در تقویت این بازار، جلب اعتماد مردم است. ارائه آموزش‌های لازم در زمینه فعالیت در بازار سرمایه و بورس به مردم و سهامداران خُرد، قدم بعدی است که باید به درستی و با جدیت برداشته شود تا افراد آگاه به شرایط تمامی سرمایه خود را به این بازار وارد نکنند، بلکه تنها مازاد آن را در بورس سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تاکید بر اینکه بازارگردانی توسط دولت باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار نباید مدیریت بورس را به کارگزاری‌ها واگذار و بورس را رها کند. باید با بازارگردانی اصولی نوسانات بورس را معقول و منطقی پیش ببرند، نه اینکه این بازار را دچار یک رشد حبابی یا نزول بدون دلیل و خسارت بار کنند. میرتاج‌الدینی در ادامه تاکید کرد: راهکار دیگر برای مدیریت بازار سرمایه، مدیریت عملکرد حقوقی‌ها در بورس است؛ یعنی نباید آنها هر زمان که خواستند به بورس وارد شده و سهامی را بخرند و هر وقت هم که نخواستند، با افزایش قیمت سهام خود را فروخته و بازار را دچار مشکل کنند. دولت باید از بروز حرکت‌های عامدانه و هیجانی که بورس را به هم می‌ریزد، جلوگیری کرده و برای سهام مردم یک حافظ باشد./

اصلاح شاخص نزدک در بازار گاوی بورس آمریکا

به نقل از رویترز، در حالی که شرایط در بازار آمریکا به نفع فروشندگان و پر خرید است، شاخص نزدک نسبت به بیشینه خود در ماه فوریه ۱۰ درصد اصلاح کرده است. این شاخص صنایع سنگین و فن‌آور در معاملات شب گذشته بورس آمریکا ۲.۲۲ درصد منفی شد که نسبت به بیشینه آن در روز ۱۲ فوریه ۱۰.۶ درصد پایین‌تر است. به طور کلی البته شاخص نزدک در چند ماه گذشته ۱۰۵ درصد رشد کرده است، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ارزش سهام شرکت‌های بزرگ فناوری زیرمجموعه شاخص نزدک در شرایط کنونی قیمتی بیش از حد واقعی دارد. در حالی که دو شاخص دیگر بورس آمریکا شامل S&p۵۰۰ و داوجونز به ترتیب ۱.۷ و ۳.۹ درصد نسبت به ابتدای سال رشد کرده‌اند؛ اما شاخص مزدک ۲.۲ درصد پایین آمده است.

فرار‌های مالیاتی ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان متغیر است

سید احسان خاندوزی، نایب رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با راه اندازی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان کنترل و دریافت مالیات موثر است. هدف قانونگذار از وضع و راه اندازی اتصال پایانه‌های فروش به سامانه‌های مالیاتی صرفاً کنترل مالیاتی نبوده است. بدون این سامانه هم بانک مرکزی می‌تواند بر قیمت‌ها و میزان مالیاتی نظارت داشته باشد. سید احسان خاندوزی گفت: میزان فرار‌های مالیاتی در کشور از ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان متغیر است.

عقبگرد دلار در بازار جهانی

شاخص دلار جهانی نتوانست کانال ۹۲ واحدی را حفظ کند و با ۰.۲۹ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۹۷ واحد بسته شد.

بیتکوین به پرواز درآمد

بیتکوین در ادامه روند صعودی خود کانال ۵۴ هزار دلار را پس گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شرکت آرگو بلاک چین ـ که یکی از شرکت های بزرگ استخراج ارزهای دیجیتالی به شمار می رود ـ در قراردادی که کمتر نظیر آن وجود داشته است، ۳۲۰ هکتار زمین در غرب ایالت تگزاس آمریکا خریداری کرده که قرار است در آن تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتالی نصب و فعال شوند. انتظار می رود برق مورد نیاز فعالیت این مزرعه عظیم، چیزی حدود ۲۰۰ مگاوات باشد که آن را به یکی از بزرگ ترین مراکز استخراج جهان تبدیل خواهد کرد. یک بانک آلمانی به نام دونر- رویشل که در هامبورگ مستقر است، به نخستین بانک این کشور تبدیل شد که امکان خرید و نگهداری ارزهای دیجیتالی را برای مشتریانش فراهم کرده است. همچنین شرکت نروژی اکر اسا که بیشتر در حوزه نفت و گاز فعال است، اعلام کرد، ۵۸ میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتالی سرمایه گذاری و یک واحد مخصوص به این ارزها را هم در شرکت خود ایجاد خواهد کرد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ده ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیتکوین

قیمت: ۵۴ هزار و ۱۵۸.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۲۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۹۳ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۸۳۰.۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۱ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۰۳ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۷۷.۵۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۸.۷۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۸.۰۴ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۱۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۳۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۸۵ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۷.۸۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۹۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۴۸ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۳۹ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۲.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۴۴ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۱۹۹.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۷۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۱۶ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۳۰.۹۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۹۹ درصد افزایش

خروج موقت سفته‌بازان دلار

در چهارمین روز هفته، دلار نه‌ تنها نتوانست از مرز ۲۵ هزار تومانی عبور کند، بلکه با افت قیمت به سوی سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی حرکت کرد. ساعت ۳ بعدازظهر سه‌شنبه، اسکناس آمریکایی در بازار آزاد با قیمت ۲۴ هزار و ۵۱۰ تومان به فروش می‌رفت که ۳۹۰ تومان کمتر از قیمت بسته شده روز دوشنبه بود. گفته می‌شد، پس از ساعت ۴ بعدازظهر قیمت‌های پایین‌تری نیز در بازار ارز به ثبت رسید. در صورتی که دلار زیر سطح ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی تثبیت شود، احتمال افت قیمت آن تا محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود خواهد داشت. به نقل از دنیای اقتصاد، به گفته فعالان، معامله‌گران فردایی زمانی که مشاهده کردند بازارساز در برابر ورود دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی مقاومت می‌کند، فروش‌های خود را افزایش دادند و در نتیجه قیمت را پایین بردند. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، سطح عرضه ارز به اندازه‌ای بود که معامله‌گران حس می‌کردند، بازارساز در حال فروش ارز در بازار است. در نتیجه معامله‌گران تصمیم گرفتند ریسک خرید را به جان نخرند و بی‌گدار به آب نزنند. برخی فعالان اعتقاد داشتند، ممکن است بازارساز بخواهد قیمت انتهای سال را در سطوح پایینی قرار دهد و به همین منظور میزان عرضه ارز خود را افزایش داده باشد.

وزیر صمت: مقابل دلال‌ها می‌ایستیم

رزم حسینی وزیر صمت پس از جلسه‌ای مشترک با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: وزارت صمت با همه توان با دلال‌هایی که منجر به گرانی و التهاب در بازار می‌شوند، مقابله می‌کند. وی با بیان اینکه پول‌های سرگردان دلال‌ها متأثر از سایر بازارهای موازی همچون بورس، سکه، زمین و … هر دفعه وارد یک بازار می شود، گفت: وزارت صمت با هدف کاهش قیمت تمام شده، تا حد ممکن حذف دلال‌ها را در دستور کار قرار داده است.

یک استارتاپ فرانسوی به دنبال شکایت از اپل

به نقل از رویترز، تشکل فرانس دیجیتال قصد دارد از شرکت اپل آمریکا به سازمان CNIL که در زمینه نظارت بر حریم شخصی کاربران فعالیت می‌کند، شکایت کند. این شرکت مدعی است، اپل قوانین اتحادیه اروپا در این زمینه را زیر پای گذاشته است. تشکل فرانس دیجیتال که نماینده چندین شرکت فعال در حوزه دیجیتال فرانسه است، مدعی شده که آخرین سیستم عامل شرکت اپل به نام IOS۱۴ قوانین مربوط به حفظ حریم شخصی اتحادیه اروپا را نقض کرده است. این تشکل می‌گوید، شرکت اپل غیرقانونی اطلاعات کاربران را برای ارائه تبلیغات هدفمند به آن‌ها بدون اجازه جمع‌آوری می‌کنند. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا تمام سازمان‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران به هر شکلی باید از آن‌ها اجازه بگیرند. این لابی حوزه دیجیتال در فرانسه همچنین شرکت اپل را متهم کرده که بدون اجازه کاربران اطلاعات آن‌ها را با شرکت‌های همکار و زیرمجموعه خود به اشتراک می‌گذارند. اپل طی بیانیه‌ای گفته این اتهامات اشتباه هستند و اقدامی بعید از سوی برخی که می‌خواهند سازمان‌های نظارتی را گمراه کنند است. در ماه اکتبر هم لابی‌های تبلیغات آنلاین فرانسه علیه اپل شکایت مشابهی را مطرح کرده بودند. یک گروه حفاظت از حریم شخصی اتریشی در آلمان و اسپانیا هم از اپل شکایت کرده و گفته است این شرکت بدون اجازه کاربران، شرایط را برای ذخیره‌سازی اطلاعات آن‌ها ایجاد کرده است.


حداکثر حقوق چند میلیون تومان شد؟

سید احسان خاندوزی با اشاره به جزئیات مصوبه مجلس در خصوص افزایش حقوق ۱۴۰۰ گفت: دولتی که در سال‌های اخیر برای اخذ مالیات از سفته بازان و غیر مولد‌ها کوتاهی کرد برای سال ۱۴۰۰ درآمد کافی ندارد تا افزایش حقوق کارمندان دولت را متناسب با نرم اعمال کند. وی افزود: بنابراین ما در مجلس چاره‌ای نداشتیم که افزایش حقوق‌ها را طوری تنظیم کنیم که اندکی از شکاف حداقل و حداکثر حقوق کاسته شود. تا دست کم اندکی از تبعیض و نارضایتی کاهش یابد. به همین جهت، حداقل حقوق را ۳.۵ تومان و حداکثر حقوق را که قبلا ۴۸ میلیون تومان بود به ۳۳ میلیون تومان کاهش دادیم. نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: افزایش ۲۵درصدی را برای حقوق بگیران و ۱۰ میلیون تومان قرار دادیم و برای بالاتر از ۱۰ میلیون پلکان معکوس افزایش حقوق تعریف کردیم تا نابرابری‌ها کاهش یابد. خاندوزی گفت: امیدوارم در سال آینده دولتی بر سرکار بیاید که با گرفتن مالیات از سوداگران و غیرمولد‌ها درآمد بیشتری برای افزایش حداقل حقوق‌ها داشته باشیم.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
حداکثر حقوق چند میلیون تومان شد؟......
ايران تنها كشور در دنيا ست كه وقتي به سابقه بالاي سي سال كار ميرسي نه تنها نابدي خيالت براي بازنشستگي و دوران پيري راحت باشه
بلكه بايد حقوقت كم تر از سال قبل بشه در حالي كه تورم چند صد درصدي از اغلب كالا ها و خدمات رو شاهد بود
و براي بعد بازنشستگي ات هم بايد كاري دست پا كني تا جلوي زنو بچه ونوه و نتيجه شرمنده نباشي...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مگه شما بالاتر از 33 میلیون میگیری که اینقدر ناراحتی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
بحث 33 ميليون گرفتن من و يا كسي ديگه نيست
بحث ماهيت و ذات كار هست كه داراي ايراده
با توجه به پاسخي كه دادي مشخصه جوان هستي
نصيحتي ميكنم بهت

سعي كن در زندگي ديد وسيع تري داشته باشي و نگاهت رو تنها معطوف و خلاصه به چند سانتي متري خودت نكني..................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
عزیزم اکثر متخصصان و کاربلدان (نه مدیران رانتی) و نخبگان حقوقی دو رو ور 15 میلیون می گیرند که با مالیات حقوق انها نسبت به تورم کاهش یافته است. این توزیع فقر بصورت عادلانه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
آقای واعظی رییس بانک مرکزی آذر99 گفت تصویب fatf تازمانی که بانکهای ما تحریم هستند فایده ندارد
جی وای
|
Netherlands
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
وزیر صمت:جلو دلالها می ایستیم.آقای وزیر به جز شعار و شعار و شعار چه هنری داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
باید تمام قوا از قانون گذاری تا اجرا و قوه قضائیه و نیروهای انتظامی همه به این نتیجه برسند که ادامه دلالی در کشور ، کشور را به نقطه صفر و جبران ناپذیری می برد
ناشناس
|
Germany
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یعنی مقابل خودتون می ایستید ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
خدایا چه گناهی به درگاهت کردیم که افتادیم تو این کشور و باید توش زندگی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کشور به خاطر شرایط و دشمنی های که دارد امکان شفاف بودن ندارد و بهمین خاطر دچار صدمات و مشکلات ساختاری بسیاری شده است
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
خیلی ساده اس کافیه خارج شی
سیروس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یک سوال اونهایی که حقوق های 48 میلیونی داشتند ، اصولا هیچگاه به موجودی حساب حقوق خود نگاه میکنند ؟؟؟
نگارنده به جرات میگوید هرگز چون درآمدهای جای دیگیری تعریف و تحصیل میشود . بطوریکه حقوق اصلی در مقابل آن پشیزی نیست .
بنظر شما خرده مسئولی که بر ای سفر آخر سال خود به استرالیا 400 میلیون ناقابل از پیمانکار طلب میکند آنهم به عنوان علی الحساب همکاریهای آتی !!!!!
اصولا دغدغه حقوق دارد ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مگه حقوق ۴۸ میلیونی هم در مملکت اسلامی داریم؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر داریم که کجاش عدالته؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
امسال حداکثر حقوق 33 میلیون بود نه 48 میلیون! با توجه به افزایش حداقل حقوق ها قرار بود سال بعد بشه 48 میلیون، که مجلس جلوش رو گرفت و همان 33 باقی خواهد ماند. توزیع فقر در کشور !!!0
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
نه خیر 48 میلیون نداریم حداکثر حقوق 33 میلیون بود که همان هم برای سال بعد باقی خواهد ماند البته اگر مالیات آنرا هم که حدود 6 میلیون می شود با بقیه کسورات بازنشستگی را هم ازش کم بکنی، چیزی بیشتر از 25 میلیون باقی نمی مونه، عدالت این نیست که یک کارگر با سواد و تخصص و سابقه پایین با یک متخصص و تحصیلکرده و با سابقه و مسئولیت بالا یکسان بگیرند.0
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
پزشكان كه اصلا كارت خوان ندارن اگر هم داشته باشن مال بلالي سركوچه است!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
این مجلس یک درک اشتباهی دارد که فکر می کند الان حقوق 10 میلیون خیلی زیاد است در حالی که باید سابقه و سطح سواد و کاربلدی در حقوق در نظر گرفته شود.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
در کشور مان عدالت وجود ندارد ایکاش عدالت را ازبلاد کفر یاد بگیرند.
پاسخ ها
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اگه فکر می کنی ان بلاد بهتر است خوب امتحان کن مطمئنا سرخورده بر می گردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یکی از مطالباتی که رسانه ها و مردم در حوزه فناوری باید از وزارت ارتباطات داشته باشند موضوع کشینگ است که تاثیر زیادی در هزینه های اینترنت مردم دارد. بعبارتی سایت هایی که مردم بیشترین مراجعه را به سایت های خارجی دارند (مخصوصاً کلیپ های ویدئویی داخل اینستگرام و ..) باید داخل کشور کش شوند و هزینه های آن بصورت داخلی برای مردم حساب شود چون با کش شدن آن در سرورهای داخل عملا هزینه های ارزی آنرا حذف می کند ولی متاسفانه این موضوع از دید مردم و رسانه ها مغفول مانده است. حداقل اگر دولت توانایی این کار را ندارد باید مدیریت آنرا در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و هزینه ارزی آنرا روی کاهش هزینه اینترنت مردم و سود شرکت های خصوصی سرشکن کند
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟