بازدید 4658
۱

واکسن‌های کرونا بر بیشتر جهش‌های جدید موثر هستند

رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: نتایج بررسی‌ها تاکنون نشان می‌دهد که واکسن‌های موجود علیه اکثر جهش‌های جدید موثر هستند.
کد خبر: ۱۰۵۱۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 14 May 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر سیدمحمد جزایری گفت: هرچند جهش‌های ویروس کووید ۱۹ نگرانی‌هایی درمورد مقابله با واکسن کرونا به وجود آورده اما شرکت‌های تولید کننده واکسن پیش بینی های لازم برای مقابله با جهش های ویروسی را مدنظر قرار می دهند تا واکسن ها بتوانند جهش های جدید را پوشش دهند.واکسن‌های کرونا بر بیشتر جهش‌های جدید موثر هستند

وی افزود:واکسن های کرونا حتما موارد مرگ و میر و میزان بستری را در حد چشمگیری کاهش می دهند، به همین دلیل مراکز علمی از جمله سازمان بهداشت جهانی توصیه اکید بر تزریق واکسن دارند.

توصیه های بهداشتی را همچنان رعایت کنیم

رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران بر لزوم رعایت توصیه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: همچنان باید پروتکل های بهداشتی را به دقت رعایت کرده و از هرگونه ساده انگاری در این زمینه به شدت پرهیز کنیم.

جزایری با یادآوری این که هرجایی که تجمع باشد، احتمال انتقال ویروس افزابش می یابد، افزود: در جهش های جدید احتمال انتقال ویروس و سرایت پذیری آنها به شدت افزایش یافته است، لذا پروتکل های بهداشتی باید با شدت بیشتری رعایت شود تا مردم دچار آسیب های این بیماری نشوند.

وی ادامه داد: علاوه بر حضور نیافتن در تجمعات مواردی مانند استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شستن دست ها به صورت منطم باید همچنان رعایت شود.

وی یکی از نگرانی از ورود جهش های جدید به کشور را احتمال ابتلا و سرایت پذیری بیشتری اعلام کرد و گفت: هرچند رعایت پروتکل های بهداشتی در طولانی مدت سبب خستگی مردم شده اما در شرایط فعلی ساده انگاری نسبت به این موضوع می تواند زمینه ساز مشکلات جدی برای مردم شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بر اين مژده گر جان فشانيم رواست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر