بازدید 47900

همتی و ما ادراک ما همتی؛ آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا

با توجه به اینکه آمارهای اقتصادی کالای عمومی بوده و بهره گیری از آنها حق همه مردم است، این سوال مطرح است که عدم دسترسی به آمارها جهت تهیه برنامه و سیاست های سایر کاندیداهای ریاست جمهوری، چه لطمه ای به آینده کشور و انتخابات خواهد زد؟
کد خبر: ۱۰۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 29 May 2021
همتی و ما ادراک ما همتی؛ آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا
 
همواره از بانک مرکزی به عنوان قدیمی ترین مرجع آماری کشور یاد و گستره وسیعی از آمارهای مهم اقتصادی توسط این بانک تولید می‌شود و در اختیار کارشناسان، دانشگاهیان، دستگاه های اجرایی، فعالان اقتصادی و مردم قرار می گرفته است. با شروع دولت یازدهم، حبس آمارهای  اقتصادی که در دولت دهم صورت گرفته بود پایان یافت یافت و بولتن های آماری و سریهای زمانی آمارهای این بانک مجددا در اختیار عموم قرار گرفت.
 
به گزارش «تابناک»؛ این روند در سال های بعد نیز ادامه یافت و حتی بانک مرکزی تقویم انتشار آمارهای اقتصادی خود را منتشر نمود و در سایت خود قرار داد. متاسفانه، پس از انتصاب عبدالناصر همتی به ریاست کلی بانک مرکزی، این روند با اختلال جدی و توقف در بسیاری از زمینه ها مواجه شد و این موضوع بسیاری از قشرهای جامعه را که به این آمارها نیاز داشتند،متضرر کرد. اهمیت این موضوع در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوچندان شده است، زیرا عدم دسترسی کاندیداها به این آمارها می تواند لطمه جدی به آینده سیاست ها و برنامه های اقتصادی کشور بزند. 
 
در زیر نمونه‌هایی از این مساله را اشاره می نماییم.
 
از آبان سال ۱۳۹۷، انتشار نرخ تورم متوقف شده است؛
 
همتی و ما ادراک ما همتی - آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا
 
آخرین آمار نتایج بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران نیز مربوط به سال ۱۳۹۶ بوده و پس از آن منتشر نشده است.
همتی و ما ادراک ما همتی - آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا
 
آمار متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران نیز مربوط به هفته منتهی به ۱۳۹۷/۹/۳۰ بوده و پس از آن متوقف شده است.
 
همتی و ما ادراک ما همتی - آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا
 
آخرین گزارش نتایج بررسی کارگاه های بزرگ صنعتی کشور نیز مربوط به سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ می‌باشد و پس از انتشار در ۱۳۹۷/۶/۲۶ یعنی مدت کوتاهی پس از حضور همتی در بانک مرکزی دیگر منتشر نشده است.
همتی و ما ادراک ما همتی - آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا
 
آخرین گزارش نتایج بررسی فعالیت های ساختمانی بخش خصوصی در مناطق شهری هم مربوط به سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ می‌باشد.
همتی و ما ادراک ما همتی - آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا
 
جداول گزیده آمارهای اقتصادی حاوی اطلاعات پولی و بانکی، تراز پرداخت ها و بازار سرمایه نیز تا پایان آذر سال قبل منتشر شده و دیگر انتشار نیافته اند.
آمارهای بودجه دولت هم از آذر سال ۱۳۹۷ در دسترس نیست.
همتی و ما ادراک ما همتی - آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا
 
آخرین گزارش نماگرهای اقتصادی نیز مربوط به سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ بوده و پس از آن انتشار، متوقف شده است.
 
همتی و ما ادراک ما همتی - آمارهای مهم کشور در حبس آقای کاندیدا
 
این واقعیت ها به خوبی بیانگر اختلال جدی در انتشار آمارهای اقتصادی کشور پس از حضور همتی در بانک مرکزی است بطوری که اخیرا دکتر احسان خاندوزی، نماینده مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که نرخ تورم فروردین ماه از ۵۰ درصد فراتر رفته و اگر غیر از این است، رییس کل شفاف سازی کند؛ موضوعی که بدان پاسخی داده نشد.
 
امروز کسی نیست که نداند رییس کل تنها آمارهای گزینشی و باب میلش را ـ آن هم در پست های اینستاگرامی ـ منتشر می‌کند و به آمارهایی که حاکی از عملکرد واقعی اوست، مجال انتشار نمی‌دهد. همچنین همتی در پاسخ به نامه های متعدد دستگاه قضایی مبنی بر ارسال نرخ تورم - که براساس قانون باید جهت بهره برداری در پرونده های قضایی مردم به دادگاه ها ارایه شود- از ارایه آمار خودداری کرده و اظهار داشته که دادگاه ها آمار تورم مرکز آمار را استفاده کنند. این در حالی است که قانون مشخص نرخ تورم بانک مرکزی را ملاک عمل دانسته است. البته دلیل اصلی این اقدام را باید در هراس همتی از دسترسی رییس دستگاه قضا و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به نرخ تورم، نشان دهنده عملکرد واقعی همتی جستجو نمود. انتشار آمارها به خوبی نشان خواهد داد که همتی در زمینه هایی همچون کاهش ارزش پول ملی و رشد نقدینگی و نرخ تورم در بین روسای کل تاریخ بانک مرکزی رکورد دار است. بی دلیل نیست که او به جای ارایه عملکرد، مرتب به مردم از توفیق خود در جلوگیری از ونزوئلایی شدن اقتصاد و فروپاشی اقتصاد می‌گوید؛ ادعایی که از اساس زیر سوال است. به قول معروف همتی مردم را «به مرگ گرفته تا به تب راضی شوند». 
 
در مجموع این امر کاملا مشخص است که اعمال محدودیتها و چرخش ۱۸۰ درجه ای در انتشار آمارهای مورد نیاز مردم و فعالان اقتصادی با دستور همتی صورت گرفته است؛ امری که با ادعای وی مبنی بر کارشناسی و حرفه‌ای و آکادمیک بودن در تناقض جدی است. آیا وی که وعده تدریس ادبیات علم اقتصاد به کاندیداهای دیگر را می‌دهد، نمی‌داند در همان کتابها فرآیند و اصول محاسبه و لزوم انتشار آمارها نیز تدریس می شود؟!
 
پیگیری ها از کارشناسان بانک مرکزی نیز موید اعمال محدودیت جدی بر مصاحبه کارشناسان و جلوگیری از ذکر و اعلام ارقام شاخص های مهم اقتصادی توسط آنها از طرف شخص همتی است.
 
سوال مهم و جدی این که آیا این همه تضییق در دسترسی به آمارهای اقتصادی را می توان به بهانه تحریم ها و جنگ اقتصادی توجیه کرد؟
 
لازم است اشاره شود که تمامی این آمارها  طی این سال ها در بانک مرکزی تولید شده و موجود هستند. حال باید پرسید چرا فردی که خود کاندیدای ریاست جمهوری است، باید به تمامی آمارهای مهم کشور دسترسی داشته باشد، ولی بقیه افراد جامعه، کارشناسان، فعالان اقتصادی و کاندیداها از این آمار محروم باشند؟! آیا رییس کل محرم تر از بقیه است؟ آیا دانستن واقعیت ها برای رییس کل حلال است و برای بقیه حرام است؟!
 
همچنین طبق اطلاعات موثق، همتی اخیرا برخی کارشناسان بانک مرکزی در معاونت های مختلف این بانک را وادار به تهیه مطالب و گزارش و اینفوگرافی با هدف استفاده در تبلیغات و مناظره های انتخاباتی خود نموده و  ماحصل آنها را در اختیار افراد منتخب ستاد خود، به ویژه آقایان تیمور رحمانی، مشاور رییس کل، شاپور محمدی، مشاور رییس کل و رییس پژوهشکده پولی و بانکی و اقای مهدی قاسمی دولت آبادی، دبیر کمیسیون اقتصاد دولت قرار می‌دهد تا در کمپین تبلیعاتی و رسانه ای به نفع ایشان استفاده کنند؛ موضوعی که با برخورد سرد و اعتراض آمیز کارشناسان در معاونت های بانک با توجه به ضرورت عدم دخالت آنها در فعالیت های انتخاباتی مواجه شده است. 
 
واقعا این اقدامات همتی را چگونه می توان در کنار ادعای وی مبنی بر لزوم استقلال بانک مرکزی قرار داد؟!
 
اولین اقدام در استقلال بخشی به بانک مرکزی در شرایط کنونی، نجات این بانک و جلوگیری از افتادن مهمترین نهاد پولی کشور در ورطه چالش ها و رقابت های انتخاباتی است؛ امری که با مروری بر سیاق و منش همتی در بانک مرکزی غیر ممکن به نظر می‌رسد.
 
در آخر با توجه به اینکه آمارهای اقتصادی کالای عمومی بوده و بهره گیری از آنها حق همه مردم است، این سوال جدی مطرح است که عدم دسترسی به آمارها جهت تهیه برنامه و سیاست های سایر کاندیداهای ریاست جمهوری، چه لطمه ای به آینده کشور و انتخابات خواهد زد؟ و آیا اصولا می توان صحبت های رییس کل مبنی بر وارد شدنش در انتخابات برای اصلاح حکمرانی اقتصادی را باور نمود؟ 
 
چیزی که همه می دانیم این است که در هیچ کجای دنیا اصلاح حکمرانی اقتصادی در کشورها از این مسیر اتفاق نیفتاده و بنابراین، لازم است آقای همتی را قبل از تدریس مطالب به سایر کاندیداها، به مطالعه مجدد دروس اقتصاد کلان دوره کارشناس دعوت کنیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۲
برنامه های کباب کوبیده ای ! فقط دود دارد و چرب و داغ ، مشتری نمی داند چه چیزی دارد می خرد و میل می کند ! اگر در منظر مشتری بهترین گوشت با تناسب و مواد لازم ترکیب و ارائه شد درست است نه اینکه لثه و جربی و و... را چرخ کنند و دود راه بیندازند و داد بزنند کباب داغ و خوشمزه داریم .
طرفدار قشر سرمایه فایده ندار
جناب آقای همتی از گزینه های موجود تنها گزینه ی لایق ریاست جمهوری و تنها امید روزنه ای برای شرکت مردم در انتخابات است.
امیدوارم انتخاب او مکر شما را به خودتان برگرداند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
احتمالا شما از بستگان دوستان در اتریش هستید. چه کشور آشنایی !!! اتریش
ژست "مدیریت توانمند" کارگزارانی ها روی مخ است ... از گندکاری هایشان درس هم نمی گیرند ... مثلا یکی شان تهران را بگونه تبدیل به پیست اتومبیل رانی با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت کرده است که هیچ راه حل منطقی برای راهی از آن به ذهن نمی رسد!
قیمت دلـار را از ده هزار تومان به سی هزار تومان رساند.
پاسخ ها
شهروند بیطرف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
بیدار شو! همتی کاره ای نبود در روند نرخ ارز و امثال او بوده به نظرم صرفا اطلاع دهنده و سیبل این وضعیت نابود اقتصادی هستند.
s,s
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
از 16 به 25
بانک مرکزی در شرایط تحریم با بی ارزش کردن پولی ملی و نابود کردن قدرت خرید مردم، تولید را نابود کرد واقعا نمی بیند؟ کدام اقتصاددانی توصیه می کند برای کسری بودجه پول خلق شود؟ "جتی" خرید بیسکویت ساقه طلایی هم لاکچری شده است! از بلندای ساختمان لاجوردی این چیزها دیده می شود؟
همتی عزیزم بروکشکتو بساب .آره جونی
رای این کاندید از رای مهندس غرضی بیشتر نخواهد بود

فقط خزعبلات
بسار متن جانبدارانه بود،انگار نویسنده عزیز از مریخ داره مقاله می نویسد، دو دو تا می شود چهار تا،بله وقتی کشور از منابع خود تحریم است انتظار دارید که تورم صفر درصد شود ،همه سیاستها را که همتی تعیین نمی کند ،کمی هم منصف باشیم
شروع کردید به تخریب؟؟

اجرکم عندالله!!!
ایشان دالار را ۹۵۰۰ تومان تحویل گرفتن و تت ۳۰ هزار تومان بالا بردن بعد می گویند من اختیاری نداشتم والا از این حرفهای تکراری که همه مسیولین می زنن مردم خسته شده اند پس چه کسی مقصره؟ یعنی این مسئول فقط برای گرفتن حقوق و امتیازات بالا برای این پست آمده اند؟ چطور ادعای ریاست جمهوری می کنن؟!! در آخر هم برای کسب پست مشابه به نفع کاندیدای منتصب کنار خواهند رفت
تابناک عزیز. من خودم به دکتر رضایی رای خواهم داد، ولی بازی با الفاظ قرآنی در تیتر خبر شایسته نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
این عبارت را هفته گذشته آقای آشنا گفت
ایراد بنی اسرائیلی نگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
رای بی رای
می خواهی دشمن بفهمه؟!!! هیس
متاسفانه آقایان با حبس آمار میخواهند کم کاری خود را بپوشانند در صورتی که آمار درست می تواند منجر به اتخاذ تصمیمات درست شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
خودشون آمار درست رو دارند و بر اساس اون تصمیم میگیرند.
این چه تیتیریه که زدی تابی آخه با قرآن هم شوخی (و ما ادراک ما همتی) آدم خوب با عقاید شوخی نکنید از شما انتظارات زیادی داریم؟؟؟؟!!!!
آماری که سراسر دروغ و تحریفه میخواین چیکار؟
خودتون بسازین دیگه :))
کسی که اول ثبت نام میکنه بعد منتظر میشه تایید صلاحیت بشه بعد دنبال داده است تا برنامه بریزه همون بهتر دسترسی نداشته باشه
بله. تبلیغ و ضد تبلیغ شروع شد

تابناک جان از سال ۹۷ به این طرف خواب تشریف داشتید که یهو فهمیدید آمار منتشر نمیشه یا خواستید همتی را بکوبید؟
این آقا با تبدیل سودروزشماربانکها به ماه شمار نشان دادچقدر درعلم اقتصاد دانش دارد. کسی 1 تیر پول بذاره بانک 31 مرداد برداره سودنداره ولی 31 تیرپول بذاره 1 شهریوربرداره سود میگیره .درحالیکه درحالت اول پولش 62 روز ودرحالت دوم پولش 32 روز دربانک بوده.
قیمت دلار ۱۱ تومن هم گران هست
دلار زیر ۲۰ تومن میاد
مردم دلار نخرید ضرر میکنید
نمونه ای اندک از نادرست هایی که همتی به ملت گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
منم یه زمانی مثل شما فکر می کردم تا اینکه رفتم یه مقداری درباره اقتصاد و عوامل تاثیرگذار بر نرخ تورم و دلار مطالعه کردم. قیمت واقعی ارز از این اعداد هم بالاتر است (در حال حاضر) و با توجه به کسری بودجه دولت و ناتوانی در فروش نفت خیلی بالاتر هم خواهد رفت.
مصطفی
| Singapore |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
اینجور مواقع می فرمایند، بزک نمیر بهار میار. بله دلار میشه ۱۱ هزار تومن و لاکپشت‌ها هم پرواز می کنند.
چرا راجع به کاندیداتوری زاکانی مطلبی نمینویسید. کاندیداتوری اونکه ازهمتی هم بامزه تره....
یکی از پیامدهای بسیارزیاد آمارهای غیرواقعی بانک مرکزی درزمینه های مختلف درزمینه محکوم کردن کسی که چک بیمحل صادر کرده است.طبق قانون این فردباید مدت زمانیکه دادرسی طول کشیده تورم هرقدربوده علاوه برمبلغ چک باید پرداخت کند اما وقتی تورم 200درصدی 3-4 سال اخیرتوسط بانک مرکزی 30الی 40 درصداعلام میشود گیرنده چک یعنی ذیحق متضررمیشود وصادرکننده چک بیمحل مجازات نمیشود که هیچ ازبابت جرمش حسابی منفعت هم میکند.
این تیتر درست نیست
احترام قرآن را بخاطر انتخابات ......
شما دیگه چرا؟ شما که خودتون متخصص انحصار آمار و ارائه در بزنگاه انتخاباتین ناراحت نشین
باشه بهش میگم بفرسته براتون
دم انتخابات یادتون افتاده؟ قبلش کسی دنبالش نبود امار بگیره الان صد تا مدعی پیدا کرده
واقعا خیر باشه
اقتصاددان صرف کافی نیست لازم است رییس جمهور اقتصاددان سیاستمدار مقتدر و باتجربه باشد
حضرت امیر (ع ) مضمونی دارند با این عنوان که فرزند زمانه خود باشید ولی متاسفانه برخی نهادها و سازمانها می خواهند شبیه 1400 سال پیش مشکلات معیشت مردم را حل کنند. من کاری به نیت ها ندارم اما روش ها صحیح نیست . جمع کثیری از مردم به خاطر کرونا و سیاست های فرسوده و غلط اقتصادی دچار مشکلات معیشتی شده اند و بسته های حمایتی تنها کفاف یک هفته و محدود هزینه های آنها را نمی دهد و روش صحیح این است که با استفاده از تکنیک های آمار و جمع آوری اطلاعاتُ اطلاعات جمع آوری و تحلیل شود که کدام شغل ها دچار ضرر و زیان درآمدی شده اند و یا علت کاهش معیشت جامعه پایین دست چه بوده است و آمار آن در اختیار عموم و دولت قرار گرفته و \یگیری شود که مجلس و دولت برای آنها لایحه ها و برنامه های حمایتی دقیق و سازماندهی شده تدوین کند و پولی که صرف ریخت و پاش دولت از قبیل حقوق نجومی و حراست از آنها و تشریفات و ماموریت های ویژه و .... می شود صرف این کار شود و یا فرض شود اختلاسی چند هزار میلیاردی در این کشور رخ داده است و پول اختلاس فرضی صرف این کار شود و به عبارتی یک اختلاس فرضی در کنار صدها اختلاس چند هزار میلیادی واقعی مشکلاتی را ایجاد نمی کند
تابناك نگران نباش
دولت آينده اگر هيچيك از مديران دولت فعلي را نگه ندارد همتي را ناچارا" نگه مي دارد. چون جناب همتي منبع اسرار است و و اگر از گردون بازي خارج شود احتمال دارد همه اطلاعات ارزي را لو دهد. آنئقت همه مي فهمند كه ايران هزينه دلاريش در ....... و ....... و ....... چقدر بوده و آنوقت است گندش در مي آيد .پس عقل حكم مي كند همتي را زير پرو بال نگهدارند تا خداي نكرده لب باز نكند.
گرم نمیشه . برای مردم نمی جوشه پس با مردم گرم نمیشه. خودتون رای بدید به خودتون
اقتصاد بیمار هر روزقدرت خرید مردم پائین میاید ودر مملکت دلال بازی وشغل کاذب و لابی و اقا زادها در رفاه و خیلی ها در فقر چطور اجرا قانون درست مالیات الان به یادشان امد . مردم دیگر نفس ندارند فرمول ها وشاخص ها ی من در اوردی مردم در نیازهای اولیه زندگی مانده اند وشرمنده زن وبچه شدن مسئولین فقط شعار.همین اقای همتی می گفت من اقتصادی هستم سیاسی نیستم باز وعده سر خرمن واین کنترل بازار ارز و سفره مردم و فرمول های مالیاتی .
فرزند همتی در آمریکا اقامت دارند

چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
مومن این چه سئوالیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
به همان خاطر فرزند زاکانی درسوئیس اقامت دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
همشون اونجا و بهتر از اونجا هستند فقط ما رعیت جماعت ماندیم و حوضمون!
درودبرتوهمه کارهاشون مخفی کاری وملت نامحرم
خوبه این بنده خدا نیامده بگه بانک مرکزی بد بوده در دوره دولت قبلی
همتی به این نکته رسیده که اب که به سر رسید ، چه یه وجب چه صد وجب . گند اقتصاد در اومده ،امار بازی مال قبل بود.
نوشته ی خودت بود یا زاکانی؟
آقای همتی سرمایه مردم را به یک پنجم تقلیل دادی
وقتی مجلس قانون میگذرونه مرجع آمارهای رسمی سازمان آماره دیگه چه انتظاری باید داشت
مرکز آمار متهم اصلیه
به نظر شما آمار قوه قضائیه و داشتن دسترسی به پرونده های اطلاعاتی افراد مسئله مهمتری نیست از مدارک اقتصادی که نتایجش مشهوده؟
دوما، چقدر گرامر نویستدتون بده.
اگر راست میگی رای گیری آنلاین بذار و گزینه هیچکدام هم بنویس و جرات داشته باش و نتایج واقعی رو نشون بده!
چرا سفسطه می کنید
به علت این که انتشار آمار تورم از دو مرجع مرکز آمار و بانک مرکزی مشکلاتی را برای فعالان اقتصادی می شد بر اساس تصمیم مندرج در احکام دائمی و برنامه ششم مصوب مجلس مقرر شد که انتشار آمار تورم به عهده مرکز آمار باشد.
تابناک به درستی فهمیدی رییس جمهور بعدی دکتر همتی است چون تحصیل کرده و افعی است و در عمل هم نشون داده مرد آرامش بخشیدن به اقتصاد هست
در انتخابات 1400 رای ما اقا محسن
همین مدیران بابای مملکت رو در آوردند هنوز هم ول کن نیستند.
حالا به فرض که بانک مرکزی امار هم می داد. اول تولید امار در ایران اصلا علمی و مطابق با واقعیات بازار نیست دوم اینکه مدیران ما همه خود را عقل کل می دانند و بی نیاز از امار و اطلاعات اقتصادی. مدیرانی که در دانشگاه مدیریت دولتی و بعد در دانشگاهاههای ضعیف کشور بدون حضور در کلاس درس مدرک دکترا گرفته اند و یا مدرک دکترا را تقدیمشان کرده اند که از امار و اطلاعات اقتصادی چیزی عایدشان نمی شود که بخواهند از ان استفاده کنند. کاش در مناظره ها ی تلویزیونی فقط ار انها سوال می شد که معنای علمی تورم را بیان کنند . مطمئن باشد که اکثر انها جواب صحیح این سوال را نمیدانند.
اقای همتی و بانکی ها اگر همت کنند میبوانند اقتصاد کشور را به مسیر صحیح تغییر دهند و مردم را از فقر و تنگدستی کمی نجات دهند و خود را نزد مردم خوش نام سازند
سلام ؟ن،درمتعجبم که وقت آقای همتی از ارزانتر شدن ارز و گشوده شدن گره در کارها میکند
به دلیل عدم استقلال مراکز تهیه آمار، متاسفانه به هیچ آمار دلوتی نمیشود اعتماد کرد.
مردم از یادشان نرفته که چه بلای سر شان آوردی با آقا روحانی گفتی اقساط بانک سه ماه با تاخیر بدهید هیچ اشکال ندارد از آخر سر بدون تاخیر به اقساط شما افزوده می شود بخاطر کرونا از آنطرف بانک ها مکلف کردید که جریمه دیر پرداخت اقساط بانک از جیب مردم بکشند بیرون
واقعا از همتی میترسین؟! نتیجه انتخابات مشخصه خودتونو با جو دادن های الکی سبک نکنین.
یادش رفته می گفت مردم ما بد عادت شدند و شب ها منتظر اس ام اس واریزی سودشون هستند و شدند تن پرور
والا من یادمه بانک مرکزی آمار ارائه می کرد و مرکز آمار هم آمار ارائه می کرد و چون این دو با هم اختلاف داشتن مردم می گفتن شفافیت وجود نداره این بود که بحث شد کدوم آمار درسته و کدام اعتبار داره این شد که خود دولت و مجلس زمان نتیجه گرفتن بانک مرکزی وظیفه ارائه آمار نداره و این وظیفه متوجه مرکز آمر ایران هست و مرکز آمار درست میگه حالا دارن میگن بانک مرکزی آمار نمیده نمیدونم اینا از مصوبات خودشون هم اطلاع ندارن؟
آقای همتی، شما اگه خیلی عرضه داری بازار نابسامان ارز و سکه را کنترل کن!
شما قاچ زین را بچسب، سواری پیشکش .....
آقای همتی کی رجل سیاسی بوده اند کدام یک از مسولیت های ایشان سیاسی بوده و یا با سیات ارتباط داشته است؟
حالا چه فرقی میکنه ؟
اگر بانک مرکزی آمار واقعی را نشر کند که میگید سیاه نمایی می‌کنه
من به حرف همتی اعتماد کردم دلار وسکه نخریدم پولمو در بانک نگه داشتم ارزش پولم یک دهم شد ازش نمیگذرم زندگی منو نابود کرد.
آقای هیچ
این همه تا حالا مسوولین فقط امار دادن چی شد؟ آمارشون به درد خودشون میخوره. بعدش هم این اقا رییس کل بانک مرکزی بوده حالا یه جوری حرف میزنه انگار تازه دیروز فهمیده ابران همچین تورمی داره و دلار ۲۳ تومنه. جمع کنین این مسخره بازیاتون رو
به بلندای تاریخ ایران اهورامزدای بزرگ
فقط همتی
الان دکتر شما همه آمارهایی که داره رو در اختیار همه میذاره یا فقط انتخابات به انتخابات رو می کنه؟
با عرض سلام و خسته نباشید.
عنوان: متعادل سازی حقوق کارکنان رسمی وزارت نفت و استخدام نیروی دولتی از طریق درآمد حاصله
خواهش میکنم مطالب این نامه را به عنوان یک طرح اقتصادی به رییس جمهور آینده که احتمالا جناب آقای ریسی می باشد برسانید. از کار کنان این رسانه که دارای ضریب نفوذ بالاتری نسبت به افراد معمولی جامعه دارند تقاضا دارم این طرح را به رییس جمهور آینده بدهند.
طبق توافق شورایعالی آمار برای آمارهایی که منتشر نشده باید به مرکز آمار ایران مراجعه کرد.
این اقا با چه کارنامه ای اومده خودشو کاندید کرده
رونمایی از دلار 50000 تومانی
همتی ادامه دولت روحانی هست.
این گونه استفاده از آیات قرآن به هیچ وجه شایسته نیست.

انتظار می‌رود این تیتر هرچه زودتر اصلاح شود
دو سال سربازی رفتیم با اون حقوق کم ولی الان باید بیمه اون دو سال رو با حقوق خیلی بیشتر از سربازی بدیم، چرا دولت همون موقع از حقوق کم نکرده و نداده؟
امروز اینترنت ها همه شل و ول بود و‌دسترسی به سایتهای داخلی هم مشکل و گاها نا شدنی بود حتی سایت تابناک. گرچه اخبار و‌تحلیلهای انتخاباتی منتشر شده حاوی نکات تازه و آگاهی بخشی نیست ‌ودر این برهه از زمان نا پایان انتخابات یا با ملاحظات و محدودیتهای اعلامی توسط مراجع‌ نظارتی و یا در گیر و‌دار و هیاهوی شعارهای انتخاباتی کاندیداها مطالبی در خور توجه ندارند ولی انتظار هم این نیست که جهت از میدان بدر کردن رقیب مطالبی علیه او گفته شود بدون آنکه از نقاط قوت خود کاندیدا چیزی گفته شود.
آقای همتی ازموقعی که تائیدصلاحیت شدیددلارروزانه بیش ازپانصدتومان گران میشودیعنی ارزش پول ماکاهش میابدحالااگربه امیدخدارئیس جمهورشویدچه میشود؟
رای بی رای. تنور انتخابات یخ زده وسط گرما
یعنی جرات دارین در مورد رییسی و قوه قضاییه بنویسین ؟ بعید میدونم
میبینم نظرات در انتظار بررسی خیلی بیشتر از بقیه است. منتشر کنین بابا با تخریب بقیه دکترتون رای نمیاره. اخلاق مدار باشین.
مردم بالاغیرتا ایندفعه به یک غیر روحانی متخصص در امور اقتصادی رای بدهید خودش اعلام کرده برای چهار سال
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند

چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
کسی که به قول خودش
درهیئت دولت حاضر میشه و حق رای هم بش نمیدن ولی باز هم ، چیزی از حضور خودش در هیئت دولت رو کم نمیکنه
مسلما:
در حد و اندازه ای نیست که بتونه سرخود ، موضوع انتشار این امارهای مهم مملکتی رو متوقف کرده باشه
لطف کنین ،، تحقیق کنین و نهایتا ببینین که اب از کجا گل آلود شده
ولی به هرحال :
وقتی یک نفر ،، حتی در حد رئیس کل بانک مرکزی ، به رغم بی اختیار بودن به قول خودش ،،، حتی شهامت یک استعفا دادن ساده رو هم نداره!!!
چه جوری ادم جرئت کنه که این ادم رو با رای خودش و نهایتا، در مسند بسیار بالاتری هم ، دستش رو بند کنه
فتوکپی برابر اصل آقای هاشمیه بعد میگن هیچ نسبتی با مرحوم نداره!!!!!!
اقتصاد خوب و سالم همان اقتصادی هست که هم اکنون در کشورهای پیشرفته است چرا تورم. در کشورما اینقدر زیاد است ولی در کشورهای پیشرفته نیست ایا مسئولین کشور واقعا عاجز شده اند و نمی توانند جلوی انفجار قیمت هارا بگیرند ؟ آیا خودشان تورم در کشور ایجاد نکردند ؟ آیا دروغ می گویند که هدفشان سازندگی و مهار تورم و رسیدن به وضعیت معیشت. مردم است؟
تابی اینکه نظراتو منتشرنمیکنی یعنی چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای همتی تصور میکنه لب حوض بانک مرکزی و بیمه خیلی خوب نشسته که حالا میخواد رییس جمهور هم بشه.
آمار!! تورم ؟؟ اقتصاد؟؟دلار؟؟
با خجالت هم خوب چیزیه . یه نوجوان 15 ساله تو صف ارزای که شما درست کردید به قدری قشنگ تجزیه و تحلیل می کنه که بزرگترین اقتصاددانان ناطق کشور باید بروند لنگ بندازند
ظرف یک دقیقه 8 سال دوره ریاست جمهوری رو مو شکافی می کنه و میگه هیچ چیز درست نمیشه و قرا نیست درست بشه چون به نیت تخریب می آیند و همدیگر رو تخریب و مقصر می کنند.
چنان صحبت می کنند گویی از یک کره دیگه اومدن و اصلا" تو ایران نبودند
مثل استاد روحانی که با کلید اومد و با آمدنشان خردو تدبیر و امید از مملکت پر کشید
آقای همتی !! اگه خیلی راست می گی بگو تا روز انتخابات قیمت دلار چقدر میشه که اگه درست پیش بینی کردی و محقق شد من به تو رای می دم
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری