مراقب باشیم؛ کرونا همچنان جان می‌گیرد

عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ گفت: آمدن یا نیامدن موج ششم بیماری کرونا، نباید موضوع اصلی مردم در این شرایط باشد. پرداختن به این موضوع و رد یا تایید بروز موج ششم بحث سازنده‌ای برای مدیریت کرونا نباشد.
کد خبر: ۱۰۸۷۹۷۰
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 16 November 2021
|
4163 بازدید
|
۳

به گزارش «تابناک»، دکتر مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست روز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به جای گمانه زنی روی آغاز یک پیک جدید کرونا باید تمرکزمان بر برنامه ریزی و اجرای مدون و منسجم مداخلاتی برای کاهش شاخص های کرونایی مانند ابتلا و مرگ باشد.

وی تاکید کرد: موضوع اصلی این است که اوضاع کرونایی در کشور نگران کننده است و همه ما باید همچنان مراقبت‌های بهداشتی را ادامه دهیم.

یونسیان ادامه داد: هرچند ادامه روند مناسب واکسیناسیون در کشور می تواند از بروز مرگ ها و بستری در بخش های مراقبتی در آینده نزدیک بکاهد اما در حال حاضر نیاز اصلی ما در کنار تزریق واکسن، رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است.

این اپیدمیولوژیست ادامه داد: هموطنان باید توصیه های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی ها و بهداشت دست ها را به دقت رعایت کنند.

مراقب باشیم؛ کرونا همچنان جان می‌گیرد

عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ اظهار داشت: روند شاخص‌های کرونایی مانند شناسایی مبتلایان جدید، بستری‌ها و مرگ و میرها نشان می‌دهد که اوضاع کرونایی خوبی در کشور نداریم و همه باید مراقب باشیم.

یونسیان با اشاره به اینکه مرگ های روزانه ناشی از کرونا در کشور همچنان بالای ۱۰۰ نفر است، گفت: اوضاع کرونایی خوبی از نظر مبتلایان جدید به بیماری و مرگ و میر ناشی از کرونا نداریم. اگر قرار باشد روزانه همین تعداد ۱۰۰ تا ۱۵۰ هموطن را بر اثر بیماری کرونا از دست بدهیم، سالانه حدود ۴۰ هزار نفر در بین ما نخواهند بود که این تعداد بیش از دو برابر فوت شدگان بر اثر حوادث ترافیکی و جاده ای است که این موضوع بسیار جای نگرانی دارد.

از هرگونه ساده‌انگاری به شدت پرهیز کنیم

عضو کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ از مردم تقاضا کرد که از هرگونه ساده انگاری به شدت پرهیز کنند و گفت: این کار می تواند زمینه افزایش ابتلا و بستری و در نهایت مرگ ناشی از کرونا را در کشور را فراهم کند.

یونسیان، دریافت واکسن و کاهشی شدن روند موارد جدید را از مهمترین عوامل ساده انگاری برخی از مردم اعلام کرد و گفت: برخی ها فکر می کنند که با زدن ۲ دز واکسن می توانند رعایت توصیه های بهداشتی را به طور کامل کنار گذاشت، این باور اشتباه و بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی، شرایطی نیست که با سادگی بتوانیم با آن کنار بیاییم. حتی اگر شاهد افزایش موارد ابتلا هم نباشیم، روزانه حداقل به تعداد سرنشینان یک هواپیمای مسافربری، هموطن از دست می دهیم و این موضوع ساده ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت.

این اپیدمیولوژیست، شرایط فعلی را نامطلوب اعلام کرد و گفت: نباید شاهد این تعداد مرگ و بستری بر اثر کرونا در کشور باشیم، به عبارتی در این شرایط نباید اصلا بی خیال و ساده انگار باشیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
ساده انگاری از دولت شروع شده. نیامده سریع دورکاری را برداشت..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
الان تو ادارات و سایر جاهای کشور اللخصوص شهرستانها کمتر کسی ماسک می زنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
دولت فخیمه فقط فکر شعاره...مثلا این بازگشایی های بی منطق مدارس و دانشگاهها که فقط برای تبلیغات هست چه ضرورتی داشت...
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟