دو هزار و نهصد و بیست و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پناهیان: رفتن سراغ کدخدا چیزی جز خسارت ندارد / ذوالنور: هر یک دقیقه وقت مجلس ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد / حق‌شناس: تحزب در کشور به شوخی تبدیل شده است

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: واکنش شهرداری تهران به عکس منتشرشده از متروخوابی: ساختگی است / سپاه: صدای شنیده شده در حومه کرج، ناشی از شلیک راکت در تمرین آموزشی بوده است / احتمال کاهش تعداد مقامات حاضر در جلسات مذاکراتی در وین / خضریان: باند «نیویورکی‌ها»ی اطراف ظریف نباید در وزارت خارجه بمانند ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۳۷
|
۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶ 05 January 2022
|
32503 بازدید
|

داریوش امیری: بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

کیهان: خوارج زمانه شخصیت حاج قاسم را تحریف و او را طرفدار برجام معرفی می کنند

روزنامه کیهان نوشت: هم‌زمان با ایام دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، عده‌ای که خوارج زمانه‌اند باز هم ناباورانه دست‌به‌کار شده‌اند تا با مصادره به مطلوب کردن سردار دل‌ها و تحریف شخصیت شهید، خروجی سیاسی بگیرند! عمله‌های غرب این روزها در تلاش‌اند با رفتار قبیله‌ای و باندی و مصادره به مطلوب کردن سردار حاج قاسم سلیمانی، «ولایتمداری» و ایستادگی شهید در برابر استکبار را سانسور کرده و همچنین از گزاره «مقاومت در برابر دشمن» اعتبارزدایی کنند.آن‌ها در تحریف شخصیت حاج قاسم پا را فراتر گذاشته و او را «اعتدالی»، «حامی برجام»، «اصلاح‌طلب» و «موافق روحانی و ظریف» معرفی می‌کنند.

جزییات پرونده تخلف شهردار لواسان؛ از رشوه ۲۲ میلیاردی تا پولشویی به نام موکب اربعین

اولین جلسه رسیدگی به پرونده تخلفات علی حیدریان شهردار سابق لواسان و اعضای شورای شهر لواسان و برگزار شد که دریافت رشوه به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان و دریافت ۸۲ سکه بهار آزادی و ۳۵ هزار و ۲۰۰ دلار به عنوان اتهامات شهردار سابق لواسان اعلام شد.

جعفرزاده نماینده دادستان: استفاده از حساب‌های پوششی هم در پرونده بوده و به نام موکب اربعین انجام می‌دادند و در بانک ملی حساب افتتاح کردند و پول‌ها را واریز می‌کردند. ما قبلا شنیده بودیم از راه سینما و… وارد می‌کنند ولی از راه امام حسین نشنیده بودیم.در بازرسی از منزل علی شیخی متهم دیگر پرونده کارت عابر بانکی به نام احیایی پیدا می‌شود و اظهاراتش هست. می‌گوید حساب پوششی بوده و در خصوص سایر متهمان هم اسناد موجود است./ ایسنا

مخالفت دولت باعث شد طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه رای نیاورد

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در جلسه علنی امروز مجلس، با اشاره به عدم تصویب کلیات طرح تعیین فوق العاده خاص کارکنان قوه قضاییه گفت: رئیس جمهور در زمانی که در رأس قوه قضائیه بود، انتقاد داشت که چرا حق و حقوق قضات و کارکنان داده نمی شود، اما وقتی که در صحنه عمل حاضر می شود، معاون استخدامی خود را به مجلس فرستاده تا با این طرح مخالفت کند و مجلس هم به آن رای نداد.این موضوع نشان دهنده این است که رئیس جمهور در ابعاد منفی و مثبت مسائل تاثیرگذار است./خانه ملت

پیدا شدن اجساد یخ‌زده دو رامسری مفقود شده

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان رامسر:اجساد یخ زده دو نفر که به مناطق جنگلی رفته و دیگر بازنگشته بودند در کوه بعد از بازار جنت رودبار پیدا شد.پس از انجام اقدامات اولیه شناسایی و انتقال، اجساد به مراجع قضایی تحویل داده شد و علت نیز توسط مراجع انتظامی و قضایی درحال بررسی است./باشگاه خبرنگاران

حق‌شناس: تحزب در کشور به شوخی تبدیل شده است

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: کمرنگ شدن رقابت انتخاباتی چالشی جدی است و جایگاه احزاب به پایین‌ترین حد خود رسیده، طبیعتا خانه احزاب بستری برای فعالیت ندارد و تحزب به شوخی تبدیل شده است.محمدجواد حق‌شناس در رابطه با انفعال جدی فعالیت‌های خانه احزاب، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما قدرتمند نبودن احزاب در عرصه سیاست است، گفت: وقتی ساختار سیاسی کشور روی خوشی به تحزب نشان نداد، جایگاه احزاب با ضعف شدیدی روبه رو شد. به این جمع‌بندی رسیدیم که نقطه مشترک احزاب این است که جایگاه خود را تقویت کنند. همه آنها در «قدرت گرفتن در ساختار سیاسی» کشور همسو بودند و این می‌توانست فصل مشترک همکاری همه احزاب باشد، البته با این رویکرد که رقابت پابرجا باشد. وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد فصل مشترکی با حضور نمایندگانی از همه احزاب رسمی کشور بودیم، گفت: نشست‌ها به نتیجه رسید و اولین دوره خانه احزاب شکل گرفت. بعد از چند دوره با این مساله روبرو شدیم که تعداد احزاب اصلاح‌طلب نسبت به اصولگرایان بیشتر بود و در هیات رئیسه‌ها دبیران کل جریان اصلاح‌ط‌لب دست بالا را داشتند که با اعتراض اصولگرایان مواجه شد.

مغرب رسما به ماموریت سفیر خود در ایران پایان داد

وزارت خارجه مغرب رسما از پایان ماموریت سفیرش در ایران و عدم انتخاب جانشین برای این سفیر خبر داد.پس از قطع روابط دیپلماتیک، دولت مغرب به عنوان بخشی از یک حرکت گسترده دیپلماتیک پس از تمدید ماموریت سفرایش در برخی کشورهای آفریقایی، اروپایی و آسیایی، رسما به مأموریت سفرای خود در ایران و الجزایر پایان داد.به نوشته پایگاه خبری «المغرب الیوم»، مقرر شده است که از ۱۴ دسامبر گذشته (۲۳ آذرماه) به وظایف «حسن عبدالخالق» به عنوان سفیر پادشاهی مغرب در جمهوری الجزائر و نیز ماموریت «حسن حامی» به عنوان سفیر مغرب در جمهوری اسلامی ایران در همین تاریخ پایان یابد؛ بدون این‌که هیچ جانشینی برای آن‌‌ها انتخاب شود.بر اساس این گزارش، اختلاف مغرب با ایران به سه سال پیش برمی‌گردد، زمانی که «ناصر بوریطه»، وزیر امور خارجه و همکاری آفریقا در آن زمان از قطع روابط دیپلماتیک مغرب با ایران خبر داد و مدعی شد که این تصمیم «به دلیل حمایت آن و متحد لبنانی‌اش "حزب الله"، از جدایی‌طلبان "پولیساریو" از طریق "امیر موسوی" رایزن فرهنگی سفارت ایران، که متهم به نظارت بر فرایند گسترش تشیع در جهان عرب و آفریقا است»، اتخاذ شد. با وجود اختلافات قدیمی، ایران همچنان از اتهامات وارده به خود در خصوص حمایت از «پولیساریو» اعلام برائت می‌کند و مقامات این کشور در هر مناسبت در راستای سیاست تهران در برقراری دوستی با تمامی کشورهای جهان، از مغرب برای ازسرگیری روابط دعوت می‌کنند، تا شاید تغییرات بین المللی کنونی آب‌های روابط دیپلماتیک میان دو کشور را به مجاری اصلی‌اش بازگرداند.

علیرضا قزوه، در صدا و سیما پست گرفت

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در حکمی علی رضا قزوه را به سمت «مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود» منصوب کرد.

ذوالنور: هر یک دقیقه وقت مجلس ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تذکر به هیات رئیسه مجلس گفت: امروز رسالت ما سنگین است، هر یک دقیقه وقت مجلس بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه معمولی دارد، اگر ابنیه و امکانات و سود و سرمایه را حساب کنیم بیش از این است.

خضریان: باند «نیویورکی‌های» اطراف ظریف نباید در وزارت خارجه بمانند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: وزارت خارجه باید پاسخ دهد که علت حفظ و ارتقای باند نیویورکی‌ها و حلقه اطراف ظریف در وزارت امور خارجه چیست.علی خضریان از طرح سوال خود از حسین امیرعبداللهیان خبر داد و گفت: در طول هشت سال گذشته و دوران ریاست جمهوری حسن روحانی و وزارت ظریف، نه تنها از کارشناسان و مدیران دلسوز، ارزشی و باتجربه وزارت امور خارجه استفاده نشد، بلکه باند نیویورکی‌ها با طرد این افراد، آن‌ها را در طول هشت سال گذشته منزوی و بعضا خانه‌نشین کرد. با روی کار آمدن حجت‌الاسلام رئیسی، امیدهای بسیاری برای استفاده از کارشناسان و مدیران ارزشی و خون دل خورده در وزارت امور خارجه ایجاد شد. وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه نه تنها تاکنون از این افراد دلسوز استفاده نشده، بلکه با عدم تغییر افراد مساله‌دار و یاران غار وزیر سابق در سمت‌های مهم مدیریتی و نظارتی در این وزارتخانه و ارتقای سمت برخی افراد مساله‌دار امیدها به ریل‌گذاری جدید و تحول در وزارت امور خارجه به ناامیدی بدل شده است.

اطلاعیه سپاه درخصوص صدای انفجار در حومه کرج

در پی شنیده شدن صدایی شدید در حومه کرج، روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام استان البرز در اطلاعیه ای اعلام کرد: صدای شدید عصر امروز در حومه کرج ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی و مدیریت شده در یکی از مقرهای سپاه بوده است که موجب برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات در فضای مجازی شده است.این اطلاعیه تصریح کرده است: اینگونه تمرینات مسبوق به سابقه بوده و به هموطنان عزیز توصیه می‌شود به شایعات ساخته و پرداخته معاندین و دشمنان ملت ایران توجه و اعتنایی نکنند.

پناهیان: رفتن سراغ کدخدا چیزی جز خسارت ندارد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ما در دفاع مقدس کمک خدا را داشتیم و می‌دیدیم که خدا چگونه به ما کمک می‌کرد و با دست خالی برابر دنیا ایستاده بودیم ولی بعدها که بعضی از مسئولان ما کمک خدا را فراموش کردند و به سراغ کدخدا رفتند، خدا کمک و نصرت خود را برداشت و نتیجه آن را هم دیدیم که چیزی جز خسارت برای ما نداشت.

احتمال کاهش تعداد مقامات حاضر در جلسات مذاکراتی در وین

خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در توییتی از احتمال اعمال برخی محدودیت‌ها در تعداد مقامات حاضر در نشست‌های وین به دلیل همه‌گیری کرونا که اکنون در اروپا در حال گسترش است، خبر داد.«لارنس نورمن» در این خصوص نوشت: چیزی نیست که همه‌گیری کرونا بر آن تأثیر نگذارد. متوجه شدم که به دلیل کووید، تلاش جدیدی برای کاهش تعداد مقامات حاضر در اتاق در گفت‌وگوهای وین صورت گرفته است. تلاش برای محدود کردن اغلب جلسات به دو نفر از هر هیأت، اگرچه به من گفته شده که استثنائاتی وجود دارد.ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال جدید میلادی روز دوشنبه ۱۳ دی ماه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد.

ذوالنور: دولت روحانی برای اینکه حسن نیت خود را به غرب نشان دهد، مانع پیشرفت فناوری فضایی شد

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص علل عقب ماندگی صنعت فضایی ایران در حوزه پرتاب ماهواره اظهار داشت: در مقدمه برجام آورده بودند که برجام،‌ مقدمه‌ای برای ورود به عرصه‌های دیگر از جمله مباحث منطقه‌ای، موشکی و حقوق بشر است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم هر تحقیق، توسعه و پیشرفتی که منجر به نگرانی غرب و آمریکا می‌شد و ممکن بود در روند اجرای برجام اثر بگذارد، متوقف نگه داشته می‌شد و دولت محدودیت‌هایی در رشد و پیشرفت آن حوزه ایجاد می‌کرد. ذوالنوری گفت: در همان دوره قرار بود موشکی با حضور رئیس‌جمهور تست شود اما نه تنها شخص رئیس جمهور در مراسم تست پرواز موشک حضور نیافت بلکه با حضور وزیر دفاع در این مراسم نیز مخالفت کرد. وزیر دفاع وقت علی‌رغم ممانعت رئیس جمهور، با مسئولیت خودش در مراسم تست موشک حضور یافت و بعد هم مورد سرزنش رئیس‌جمهور قرار گرفت. نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه دولت گذشته در رشد و توسعه فناوری فضایی موانع جدی ایجاد کرد، اظهار داشت: دولت روحانی برای اینکه حسن نیت خود را به غرب نشان دهد، مانع رشد و پیشرفت علوم فناوری فضایی شد و بودجه‌های مربوط به تحقیق و توسعه در این دو حوزه را به شدت کاهش داد لذا در مسیر رشد این علوم، موانع جدی ایجاد شد و این دو حوزه آسیب دید.

انفجار موشک در شهر قدس تهران تکذیب شد

معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران گفت: موضوع انفجار موشک در شهر قدس این استان شایعه است و حقیقت ندارد. محسن نایبی به شایعات مطرح در فضای مجازی در خصوص انفجار موشک در شهر قدس تهران پاسخ داد و افزود: این شایعات صحت ندارد.برخی شبکه های مجازی مدعی شده بودند که یک موشک بر فراز شهر قدس منفجر شده ‌است و مردم در وحشت به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند.

سپاه: صدای شنیده شده در حومه کرج ناشی از شلیک راکت در تمرین آموزشی بوده است

روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در اطلاعیه ای اعلام کرد: صدای شدید شنیده شده در حومه کرج ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی بوده است.به گزارش سپاه نیوز؛ در پی شنیده شدن صدایی شدید در حومه کرج، روابط عمومی سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام استان البرز در اطلاعیه ای اعلام کرد: صدای شدید شنیده شده عصر امروز در حومه کرج ناشی از شلیک یک راکت در تمرین آموزشی و بصورت مدیریت شده در یکی از مقرهای سپاه بوده است که موجب برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات در فضای مجازی شده است.در این اطلاعیه آمده است: اینگونه تمرینات مسبوق به سابقه بوده و به هموطنان عزیز توصیه می‌شود به شایعات ساخته و پرداخته معاندین و دشمنان ملت ایران توجه و اعتنایی نکنند.

نماینده مجلس: مردم دو سال بسازند و تحمل کنند تا تورم کاهش یابد

غلامحسین رضوانی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: افزایش حقوق ۱۰ درصد است و بهتر است مردم با این شرایط بسازند تا تورم مقداری کاهش پیدا کند. غلامحسین رضوانی گفت: در بودجه سال آینده دولت گفته ۱۰ درصد افزایش حقوق در نظر گرفته شده، ولی این افزایش پاسخگوی تورم نیست، ولی باید برای منافع کشور یکی الی دو سال مشکلات را تحمل کنیم تا مشکل تورم حل شود.

واکنش شهرداری تهران به عکس منتشره از متروخوابی: ساختگی است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در واکنش به انتشار عکس‌هایی از متروخوابی گفت: هیچ کس به غیر از کارگران و پیمانکاران اجازه حضور در ایستگاه‌ها را در هنگام شب ندارند و این عکس یک وصله ناجور به مترو است، چون شرایط مترو به گونه‌ای است که امکان ندارد افرادی برای شب در آنجا بخوابند.مهدی شایسته اصل، در واکنش به انتشار عکس‌هایی از متروخوابی که صبح امروز در فضای مجازی منتشر شده گفت: لازم به ذکر است که درهای ایستگاه‌های مترو از ساعت ۵:۳۰ بر روی مسافران بازگشایی می‌شود و نهایتا تا ساعت ۲۳ خدمات‌رسانی شده و ایستگاه از تمامی مسافران خالی می‌شود و درهای ایستگاه‌ها بسته می‌شود. وی با بیان این‌که شب‌ها فقط کارگران و پیمانکاران شیفت شب در ایستگاه‌ها حضور دارند که اقداماتی همچون نظافت، بروزرسانی تجهیزات و غیره را انجام دهند، اظهار کرد: هیچ کس به غیر از کارگران و پیمانکاران اجازه حضور در ایستگاه‌ها را در هنگام شب ندارند و این عکس یک وصله ناجور به متروست، چون شرایط مترو به گونه‌ای است که امکان ندارد افرادی برای شب در آنجا بخوابند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو با بیان این‌که برآورد ما این است که یک جریان سیاسی به دنبال آن است که کارهای عقب افتاده قبل را به گردن این دوره بیندازد، اظهار کرد: ما معتقد هستیم تصویر ساختگی و هماهنگ شده است و ایستگاه انقلاب اسلامی را به عمد انتخاب کرده‌اند تا با حاشیه‌سازی، عقب ماندگی‌های خود را در زمینه اورهال، خرید تجهیزات، تعمیرات و غیره پوشش دهند و این گاف رسانه‌ای است و خواستند این عکس را به ما بچسبانند، در حالی که شرایط مترو به گونه‌ای است که شب‌ها درهای آن بعد از تخلیه کامل مسافران بسته خواهد شد و دوربین‌های نظارتی ایستگاه‌ها نیز به طور مداوم این موضوع را رصد می‌کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۱
محسن
|
Belgium
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
اقای نماینده دولت مردم اگر بجای دو سال صبر کنند باز هر سال دریغ از پارسال، شما اینکاره نیستید.این ثابت شده است پس کاری که ازتان بر نمی اید نزنید ....وقتی این حرف را می زنی مردم می خندن.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
افزایش بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی شورای نگهبان برای سال اینده که اصلا انتخاباتی ندارد

واقعا برای چیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
ما برای منافع نظام 40 سال تحمل کردیم دو سال هم روش. ولی واقعا خیلی از مردم اون دوسال رو دیگه نمیکشن جناب نماینده مردم. نماینده کدام مردمین ؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
شرم بر این مجلس که ملت رو به فلاکت کشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
فقط مجلس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
اقای ذوالنور خوبه که میدونی چقدر مجلس هزینه می اندازه انوقت وقت مجلس را صرف اتش بازی میکردی و شعارهای بخود میکردی و دیگر انکه اگر در مقدمه برجام چنین مطالبی است پس چرا دنبال احیای ان هستی
علیرضا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
۱-کیهان خب به همفکرانتون بگید همین الان از وین برگردند.
۲-آقای پناهیان آخه چهل و اندی سال نرفتن پیش کدخدا برای ما سود و برای کدخدا سرشار از ضرر و بدبختی بوده.
عزت صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
رضوانی فیش حقوقی خود را نشون بده ببینیم خداوکیلی چقدر دریافتی هست.اگه شمانماینده ها برخلاف قانون که میگه افزایش حقوق کارمندان باید براساس تورم سالیانه افزایش پیدا کنه رای بدید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
هزینه های مجلس یکی از دلایل کسری بودجه است که مردم باید با افزایش قیمت ها و مالیات ها جبران کنند اما در مقابل این هزینه ها از بیت المال مردم بیشتر متضرر می شوند تا سودی ببرند
گل پامچال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
و سراغ شما آمدیم چقدر خسارت ندیدیم ؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
جناب آقای پناهیان رفتن سراغ روسیه و چین بی خدا چی خسارت ندارد؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
چرا نمایندگان مجلس و مسئولان دو سال با حداقل حقوق صبر نمی کنند!!! تا زمانیکه فقط مردم باید صبر کنند وضعیت تغییری نخواهد کرد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات