بازدید 217882
با پنجمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین

روسیه از تمام رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش فیفا و یوفا تعلیق شد/ صحنه وحشتناک جنگی در خارکیف اوکراین+فیلم/شروط اوکراین برای تفاهم با روسیه و پایان دور نخست مذاکرات دو کشور/ نابود شدن بزرگ‌ترین هواپیمای جهان در حمله روسیه

روز پنجشنبه هفته گذشته با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد پنجمین روز خود شده و واکنش‌های جهانی زیادی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 28 February 2022

اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی روسیه بست

بین الملل تابناک: روز پنجشنبه هفته گذشته با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد پنجمین روز خود شده و واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است.

چاووش اوغلو: ترکیه مانع عبور کشتی‌های جنگی از دریای سیاه می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۰۱:۳۰

منابع رسانه‌ای روسیه دوشنبه شب گزارش دادند که ترکیه از عبور کشتی‌های جنگی از تنگه‌های بسفر و داردانل جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، چاووش اوغلو اعلام کرد: به تمامی کشورهای مشرف و غیر مشرف به دریای سیاه هشدار داده ایم که اجازه عبور کشتی‌های جنگی از تنگه را نخواهیم داد.

روسیه خطوط هواپیمایی 36 کشور را محدود کرد
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۰۰:۲۵

 

مسکو در واکنش به تحریم ها و محدودیت های اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی علیه خطوط هواپیمایی روسیه، اعلام کرد که محدودیت هایی برای پرواز هواپیماهای 36 کشور از آسمان روسیه وضع کرد.

روسیه از تمام رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش فیفا و یوفا تعلیق شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۰۰:۲۳

فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) در بیانیه‌ای مشترک تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه را تا اطلاع ثانوی از حضور در رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش این دو نهاد تعلیق کردند.

 این تصمیم امروز از سوی دپارتمان شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که به ترتیب بالاترین هیات‌های تصمیم گیرنده در این دو نهاد بین‌المللی محسوب می‌شوند، اتخاذ شد.

وزارت دفاع روسیه: بیش از ۳۰۰ تانک اوکراین شکار شد
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۰۰:۲۳

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوافضای روسیه شش ستون زرهی ارتش اوکراین شامل ۳۱۱ تانک را نابود کرده است.

شبکه تلویزیونی ار.ب.کا روسیه گزارش داد: کوناشنکوف عصر دوشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که تانک‌ها در عملیات هواپیماها و بالگردهای نیروی هوافضای روسیه شکار شده اند.

رئیس پیشین سیا: تهدیدهای هسته‌ای روسیه را باید جدی گرفت
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ - ۰۰:۲۲

دیوید پترائوس رییس اسبق آژانس اطلاعات مرکزی «سیا» در زمان ریاست جمهوری آمریکا باراک اوباما گفت که تهدیدهای هسته ای ولادیمیر پوتین کاملا واقعی است و بایستی جدی گرفته شود.

به گزارش سی ان ان، مدیر اسبق سیا در گفت وگو با کریستین امانپور افزود : اعلام افزایش سطح آماده باش واحدهای اتمی ارتش روسیه برای غربی ها کاملا شوکه کننده بوده‌است.

صحنه وحشتناک جنگی در خارکیف اوکراین+فیلم
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
تعداد بازدید : 18177
طومار ۹۵۰ هزار نفری روس‌ها در مخالفت با جنگ در اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۷:۲۵

شبکه تلویزیونی دوژد متعلق به مخالفان دولت روسیه از تهیه طوماری متشکل از بیش از ۹۵۰ هزار نفر خبر داد که با ادامه عملیات جنگی روسیه در اوکراین مخالفت کردند.

 شبکه تلویزیونی دوژد که از طرف وزارت دادگستری روسیه در فهرست عوامل خارجی قرار گرفته است، روز دوشنبه به نقل از لو پونوماریف یک فعال مدافع حقوق بشر در روسیه گفت: بیش از ۹۵۰ هزار نفر در روسیه طوماری برای توقف فوری عملیات نظامی روسیه در اوکراین امضا کردند.

در گزارش رسانه روسی گفته شد: پس از اعلام آغاز عملیات نظامی ازسوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای حمایت از منطقه دونباس، پونوماریف طوماری را تهیه کرد تا مخالفان جنک در اوکراین آن را امضا کنند.

در طول چند روز اخیر بیش از ۹۵۰ هزار نفر این طومار را امضا کرده اند و بزودی شمار امضاکنندگان به ۱ میلیون نفر می رسد.

پونوماریف در گفت و گو با رسانه روسی گفت: این رقم نمادین است که ثابت می کند دهها میلیون نفر مخالف جنگ هستند. زیرا این گونه نیست که همه مردم روسیه امکان امضای این طومار را داشته باشند.

در همین حال گزارش های رسانه های روسیه به دست آمده از مناطق این کشور حاکی از ادامه اعتراضات به عملیات نظامی روسیه در اوکراین است و در این اعتراضات هزاران نفر در مسکو و شهرهای دیگر این کشور شرکت کردند.

تارنمای روسی فونتانکا امروز دوشنبه در گزارشی نوشت: نیروهای امنیتی ۱۰۳۶ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات در شهر سن پترزبورگ را دستگیر کردند.

این رسانه روسی مدعی شد که در روزهای اخیر در ۵۳ شهر روسیه تظاهرات ضدجنگ برگزار شد و نیروهای امنیتی بیش از ۲۷۹۰ نفر را بازداشت کرده اند.

دور نخست مذاکرات روسیه و اوکراین پایان یافت
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۷:۱۸

شبکه اول تلویزیون سراسری روسیه از پایان مذاکرات میان هیات های روسیه و اوکراین در شهر گومل بلاروس خبر داد. هنوز معلوم نیست آیا روند این گفت و گوها ادامه دار خواهد بود یا خیر.

شبکه اول تلویزیون سراسری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: مذاکرات میان هیات های روسیه و اوکراین بیش از یک ساعت ادامه داشت و هیات اوکراینی پیش از موعد مذاکرات را ترک کرد.

رسانه روسی و رسانه های دیگر روسیه هنوز گزارشی از نتایج این مذاکرات که در منطقه مرزی پریپیات در استان گومل بلاروس (مرز بلاروس و اوکراین) گزارشی منتشر نکرده اند و هنوز معلوم نیست دور دیگری از این مذاکرات برگزار خواهد شد یا خیر.

سرپرستی هیات روسیه را ولادیمیر مدینسکی دستیار رئیس جمهوری روسیه برعهده داشت و معاونان وزرای خارجه و دفاع روسیه و نیز سفیر روسیه در بلاروس اعضای دیگر هیات این کشور را تشکیل می دادند.

هیات روسیه از ظهر روز یکشنبه در انتظار ورود هیات اوکراینی بود.

هیات پنج نفره اوکراین با دو بالگرد از لهستان به استان گومل پرواز کرده بود و سرپرستی این هیات را الکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین برعهده داشت.

شروط اوکراین برای تفاهم با روسیه و پایان دور نخست مذاکرات دو کشور/گمانه زنی ها درباره استقرار سلاح های اتمی روسیه در بلاروس/ نابود شدن بزرگ‌ترین هواپیمای جهان در حمله روسیه / هزینه حمله به اوکراین برای روسیه: روزانه 20 میلیارد دلار

شروط اوکراین برای تفاهم با روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۷:۱۴

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) در آستانه مذاکرات هیأت روس و اوکراینی در شهر «گومل» بلاروس از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و عقب‌نشینی فوری نیروهای نظامی روس از اوکراین به عنوان شروط توافق با روسیه یاد کرد.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، دفتر زلنسکی اعلام کرد که موضوع کلیدی مذاکرات در خصوص اوکراین، دستیابی به آتش‌بس فوری و عقب‌نشینی نظامیان روسیه از قلمرو اوکراین است.

زلنسکی در اظهارات خود در خصوص عملیات نظامی روسیه در اوکراین گفت: «در چهار روز گذشته ۱۶ کودک کشته و ۴۵ نفر زخمی شدند».

وی همچنین مدعی شد که ارتش اوکراین خساراتی را به روسیه وارد آورده است و توضیح داد: «روسیه متحمل خسارات بزرگی شد و ما نمی‌دانیم هدف از این همه خسارات روسیه چیست.۴۵۰۰ سرباز روسی کشته شدند و مقامات ارتش روسیه را باور ندارند».

رئیس‌جمهور اوکراین سپس خطاب به نظامیان روسیه گفت: «جان خود را نجات دهید و بروید».

ولودیمیر زلنسکی سپس با تأکید بر لزوم حمایت غرب از اوکراین ادامه داد:«کشورهای اروپایی درک می کنند که ارتش اوکراین از تمام اروپا دفاع می‌کند و خواهان پیوستن فوری به اتحادیه اروپا هستیم».

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین تأکید کرد که همه مردم این کشور باید در مقابل روسیه دفاع کنند و ادامه داد: «اگر زندانیان با تجربه نظامی بخواهند در جنگ علیه روس‌ها شرکت کنند، آن‌ها را آزاد خواهیم کرد».

احتمال استقرار سلاح اتمی در بلاروس قوت گرفت
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۱:۴۶

در شرایطی که تنش‌های کشورهای غربی با روسیه بر سر اوکراین بالا گرفته است، مقام‌های بلاروس روز یکشنبه (دیروز) درباره برداشتن مانع قانونی استقرار سلاح اتمی در این کشور همه‌پرسی برگزار کردند.

طبق گزارش منابع رسانه‌ای بین‌المللی، در شرایطی که آمریکا و برخی کشورهای غربی مدعی احتمال همراهی نیروهای نظامی بلاروس با روسیه در عملیات ویژه این کشور در اوکراین شده‌اند، برگزاری یک همه‌پرسی در بلاروس خبرساز شده است.

شبکه «تی‌آر‌تی» در گزارشی در این باره مدعی شد: «در حالی که بلاروس به نقطه عزیمت نیروهای نظامی روسیه برای ورود به اوکراین تبدیل شده است، یک همه پرسی در این جمهوری شوروی سابق برگزار شد و طبق آن قانون اساسی جدیدی را تصویب کرد که وضعیت غیر اتمی این کشور را کنار می‌گذارد».

کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس درباره همه‌پرسی روز یکشنبه (دیروز) اعلام کرد که ۶۵.۲ درصد از شرکت‌کنندگان از کنار گذاشتن وضعیت غیر اتمی بلاروس حمایت کردند.

برگزاری این همه پرسی در شرایطی انجام شده که طی روزهای اخیر اظهارنظرهایی درباره احتمال استقرار سلاح اتمی در بلاروس برای مقابله با تهدیدات کشورهای غربی مطرح شده و الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور این کشور هم در این باره حرف زده بود.

طبق گزارش‌ها، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در جریان گفت‌وگو با رئیس جمهور فرانسه به اطلاع وی رسانده که اگر آمریکا یا فرانسه، سلاح‌های اتمی را به لهستان، لیتوانی و به مرزهای بلاروس منتقل کنند، وی نیز از«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواهد خواست تا سلاح‌های اتمی بلاروس را که زمانی به روسیه تحویل داده شده بود، مجددا به این کشور بازگرداند.

مسکو: آماده توافق هرچه سریع‌تر با اوکراین هستیم
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۱:۴۶

«ولادیمیر مدینسکی» رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در بلاروس تصریح کرد که مسکو تمایل دارد هرچه سریع‌تر با اوکراین به توافق برسد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، مدینسکی امروز (دوشنبه) تصریح کرد، از آنجایی که هر ساعت از ادامه درگیری ها تلفات جدیدی را در میان سربازان اوکراینی به همراه دارد، مسکو علاقه مند است تا «در اسرع وقت» با هیأت کی‌یف به توافق برسد.

طبق این گزارش، وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: «از آنجایی که در هر ساعت از ادامه درگیری، تلفاتی در بین شهروندان و سربازان اوکراینی به همراه خواهد داشت، ما مطمئناً به دستیابی به توافقاتی در سریعترین زمان ممکن علاقمند هستیم. البته این توافقات باید به نفع هر دو طرف باشد».

ورود نیروهای روسی بدون درگیری به شهر «کوبیانسک»
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۱:۳۹

 

طبق گزارش‌ها، نیروهای روسی بدون مقاومت وارد شهر «کوبیانسک» در جنوب شرقی خارکیف شده‌اند و با مقامات محلی و پلیس این شهر برای همکاری به منظور حفظ امنیت به توافق رسیده‌اند. کوبیانسک در فاصله ۱۱۰ کیلومتری خارکیف قرار دارد و نقطه تدارکاتی مهمی برای نیروهای روسیه است.

شهردار کوبیانسک گفت که با نیروهای روسیه مذاکراتی انجام داده و گشت‌های پلیس با همراهی نیروهای روسی انجام می‌شود و از ساکنان خواست از پناهگاه‌ها خارج شوند.

 

حمله به اوکراین روزانه ۲۰ میلیارد دلار هزینه برای روسیه دارد
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۱۰:۰۳

لارنس فریدمن، "رئیس مطالعات استراتژیک بریتانیا" در مقاله‌ای برای وب سایت کینگز کالج لندن با عنوان "ماجراجویی بی پروا: جنگ‌ها به ندرت طبق برنامه پیش می‌روند، به خصوص اگر سخنان خود را باور داشته باشید" نوشت: اگر کی‌یف فقط ۱۰ روز مقاومت کند، روسیه با کمبود پول و تسلیحات مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، وی افزود: جنگ روزانه معادل ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد که برای خزانه‌داری روسیه مبلغ هنگفتی است.

او می‌گوید که نیروهای پوتین در نهایت شکست خواهند خورد، زیرا آنها قادر به مقاومت در برابر عزم استوار اوکراین نیستند. وی علت اصلی وقوع جنگ را دست کم گرفتن دشمن دانست، با توجه به اینکه این موضوع در سخنان پوتین در مورد اوکراین مشهود بود.

وی با مقایسه جنگ‌های چچن تا کریمه گفته است: آن جنگ‌ها به استقرار نیروهای عظیم بستگی نداشت. برای مثال، جنگ کریمه توسط نیروهای ویژه و جدایی طلبان طرفدار مسکو انجام شد. نمی‌توان به سرعت در مورد نتایج جنگ نتیجه‌گیری کرد، اما برداشت اولیه مهم است، زیرا روحیه کسانی که از وطن خود دفاع می‌کنند معمولاً بالاست. بسیار بالاتر از کسانی که حمله می‌کنند، به خصوص اگر مطمئن نباشند که چرا آنجا هستند.

ریهو تراس، وزیر دفاع سابق استونی نیز گفته است که اگر کی‌یف ۱۰ روز در برابر روس‌ها مقاومت کند، باید با دولت ولودیمیر زلنسکی وارد مذاکره شود.

تراس با استناد به منابع اطلاعاتی اوکراین مدعی شد که جنگ روزانه حدود ۱۵ میلیارد پوند برای روسیه هزینه دارد و آنها حداکثر برای سه تا چهار روز موشک دارند. او مدعی شد که طرح پوتین با شلیک موشک‌ها به ساختمان‌های مسکونی «به‌طور تصادفی» برای «ارعاب» اوکراینی‌ها است.

تراس همچنین مدعی شد که عملیات ویژه روسیه از ۱۸ فوریه در نزدیکی کی‌یف بوده و قصد داشت به سرعت پایتخت را تصرف کند و یک رژیم دست نشانده را مستقر کند. روس‌ها از مقاومت شدیدی که با آن مواجه شده‌اند در شوک هستند.

روسیه از نابودی ۱۰۶۷ جایگاه نظامی اوکراین خبر داد
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۰۸:۵۰

سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت، ارتش روسیه در جریان یک عملیات نظامی ویژه، ۱۰۶۷ تأسیسات زیرساختی نظامی را در اوکراین هدف قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه گفت، ارتش روسیه در جریان یک عملیات نظامی ویژه، ۱۰۶۷ تأسیسات زیرساختی نظامی در اوکراین از جمله ۲۷ پایگاه فرماندهی و مرکز ارتباطی و ۳۸ سامانه موشکی ضد هوایی را در اوکراین هدف قرار داد.

کوناشنکوف گفت: از آغاز عملیات نظامی ویژه، نیروهای مسلح روسیه ۱۰۶۷ تأسیسات زیرساختی نظامی در اوکراین را هدف قرار داده اند.

وی توضیح داد، که آنها شامل ۲۷ پست فرماندهی و مراکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین ۳۸ سامانه موشکی ضد هوایی پدافند هوایی - S-۳۰۰، Buk M-۱ و Osa، و همچنین ۵۶ ایستگاه راداری است.

کوناشنکوف گفت، که در ۲۷ فوریه ۷ سامانه موشکی ضد هوایی از جمله یک اس-۳۰۰ در نزدیکی شهر کراماتورسک منهدم شد. ۳ پهپاد تهاجمی "Bayraktar TB-۲" در حومه چرنیگوف سرنگون شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنان افزود، که از آغاز عملیات تاکنون ۲۵۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۳۱ فروند هواپیمای روی زمین، ۴۶ موشک انداز چندگانه، ۱۰۳ قبضه توپ و خمپاره صحرایی، ۱۶۴ دستگاه خودروی ویژه نظامی منهدم شده‌اند.

شنیده شدن صدای انفجار مهیب و آژیر حمله هوایی در پایتخت اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۰۸:۴۸

رسانه‌های اوکراین بامداد دوشنبه از شنیده شدن صدای یک انفجار بزرگ و آژیر حمله هوایی در شهر کی‌یف پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش"الجزیره" به گفته این رسانه‌ها، مقامات اوکراین از شهروندان کی‌یف خواسته‌اند تا به پناهگاه‌ها بروند.

همچنین روز یکشنبه صدای آژیر حمله هوایی در دو شهر دیگر اوکراین از جمله وینیتسیا و چرنیویتسیا شنیده شده است.

در همین حال سازمان نظارت بر انرژی هسته‌ای اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که چند موشک روسیه به یک محل دفن زباله‌های هسته‌ای در نزدیکی کی یف برخورد کرده‌اند.

این سازمان در بیانیه‌ای که در حساب کاربری آن در رسانه اجتماعی "فیسبوک" منتشر شده است، گزارش داد: ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ ساعت ۱:۲۰ به وقت محلی، به دلیل بمباران کی‌یف با انواع سلاح‌های ضد هوایی و موشکی روسیه، چند موشک به محل دفع زباله‌های رادیواکتیو در نزدیکی کی‌یف برخورد کردند.

همزمان الکساندر سویدلو سرپرست شهر بردیانسک در جنوب اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه وارد این شهر شده و کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

سویدلو در پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت: چندی پیش سربازان مسلح وارد ساختمان کمیته اجرایی شهر شدند و خود را نیروی ارتش روسیه معرفی کردند و به ما اطلاع دادند که تمامی ساختمان‌های اداری تحت کنترل آن‌ها قرار گرفته و آن‌ها به دنبال کنترل ساختمان کمیته اجرایی هستند.

وی ادامه داد که نیروهای روسیه از مسئولان خواسته‌اند به کار خود ادامه دهند اما تحت کنترل افراد مسلح، من این پیشنهاد را غیرقابل قبول می‌دانم. بنابراین همه ما ساختمان کمیته اجرایی را ترک کردیم.

بردیانسک که در آن یک پایگاه کوچک نیروی دریایی اوکراین قرار دارد، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

این در حالی است که ارتش اوکراین مدعی حمله موفقیت آمیز با استفاده از پهپادهای ساخت ترکیه علیه نیروهای روسیه شده است.

نابود شدن بزرگ‌ترین هواپیمای جهان در حمله روسیه
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۰۸:۴۰

شرکت تسلیحاتی اوکراین موسوم به "اوکروبورون پروم" اعلام کرد هواپیمای آنتونوف ۲۲۵ ساخت این کشور در حمله روسیه به یک فرودگاه راهبردی در نزدیکی کی‌یف نابود شده است.

به گزارش "سی ان ان"، این شرکت در بیانیه‌ای افزود: نیروهای روسیه مهمترین دستاورد صنعت هوایی اوکراین یعنی هواپیمای آنتونوف ۲۲۵ میریا را نابود کردند. این اتفاق در فرودگاه آنتونوو در نزدیکی کی‌یف پایتخت اوکراین اتفاق افتاد.

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین در واکنش به این حادثه گفت: روسیه هیچگاه نمی‌تواند رویای اوکراین به عنوان یک کشور اروپایی قوی، آزاد و دموکراتیک را نابود کند.

آنتونوف ۲۲۵ مریا یک هواپیمای باری- ترابری طراحی شده توسط آنتونوف شوروی پیشین بود که پس ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده و در عین حال بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت ساخته شده جهان است.

پیش از این، ارتش اوکراین مدعی حمله موفقیت آمیز با استفاده از پهپادهای ساخت ترکیه علیه نیروهای روسیه شده بود.

اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی روسیه بست

روبل روسیه حدود ۳۰ درصد سقوط کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ - ۰۸:۳۹

با باز شدن بازارها برای معاملات در اولین روز پس از اعلام تحریم‌های اقتصادی غرب علیه مسکو روبل واحد پولی روسیه روز دوشنبه تقریبا ۳۰ درصد سقوط کرد و به پایین ترین حد خود در برابر دلار آمریکا رسید.

به گزارش گاردین، یک روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا به ۱۱۹ رسید، که نسبت به ارزش این پول در روز جمعه با ۲۸.۷۷ درصد کاهش همراه بوده است.

کاهش ارزش پول روسیه در حالی رخ می دهد که غرب به دنبال حمله مسکو به کی یف تحریم های مالی را علیه این کشور اتخاذ کرده است، این تحریم‌ها شامل مسدود کردن برخی بانک‌های روسی از سیستم پرداخت‌های بین‌المللی سوئیفت می‌شود.

کمیسیون اروپا بامداد یکشنبه پس از کشمکش‌های فراوان اعلام کرد که توافق کردند که برخی بانک‌های روسیه را از سیستم سوئیفت خارج کنند.

اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا همراه با آمریکا و دیگر شرکای غربی قصد اعمال تحریم‌های بیشتری علیه روسیه را دارند که شامل قطع کردن دسترسی شماری از بانک‌های روسیه به سیستم سوئیفت می‌شود.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هماهنگی با کمیسیون اروپا و کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و کانادا، از خروج "برخی از بانک‌های روسیه" از شبکه مالی سوئیفت حمایت می‌کند.

در این بیانیه آمده است که آمریکا و کمیسیون اروپا متعهد به تلاش برای تبدیل کردن جنگ اوکراین به یک شکست راهبردی برای روسیه هستند.

۲۴ ساعت آینده یک دوره حیاتی برای اوکراین است

نخست وزیر انگلیس، طی تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین قول داد کمک کند تا کمک‌های نظامی غرب به کی‌یف برسد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر نخست‌وزیر انگلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که معتقد است ۲۴ ساعت آینده یک دوره حیاتی برای اوکراین است و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس گفت که تمام تلاشش را انجام خواهد داد تا کمک‌های دفاعی بریتانیا و متحدانش به اوکراین برسد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تامین ۴۵۰ میلیون یورو (۵۰۰ میلیون دلار) تسلیحات به نیروهای کی یف موافقت کردند. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از نشست مجازی شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در اواخر روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که این کمک همچنین شامل ۵۰ میلیون یورو برای تدارکات غیرکشنده مانند سوخت و تجهیزات حفاظتی خواهد بود و اتحادیه اروپا نیز قرار است جنگنده ارائه کند.

بورل تصریح کرد، کمک های نظامی توسط یک صندوق بین دولتی پوشش داده و لهستان به عنوان مرکز انتقال استفاده خواهد شد.

اتحادیه اروپا حریم هوایی خود را به روی روسیه بست

اتحادیه اروپا اعلام کرده که قصد دارد ارسال تسلیحات به اوکراین را آغاز کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، اتحادیه اروپا اعلام کرده که تصمیم دارد ارسال تسلیحات به اوکراین را آغاز کند؛ این اولین بار در تاریخ این اتحادیه است که چنین اقدامی انجام می شود.

«اورزولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی که لحظاتی پیش برگزار شد، گفت که این «لحظه ای سرنوشت ساز» است.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین از مجموعه‌ای از تحریم های جدید علیه روسیه و بلاروس و ممنوعیت استفاده روسیه از حریم هوایی اروپا خبر داد.

رئیس کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرد که کمیسیون تصمیم گرفته است حریم هوایی اروپا را به روی هواپیماها و شرکت‌های هواپیمایی روسیه ببندد.

وی تأکید کرد که کمیسیون اروپا اقداماتی را برای اعمال تحریم ها علیه بلاروس و اعمال ممنوعیت بر صادرات آن انجام داده است.

پیشتر تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله کانادا، اسپانیا، فرانسه، آلمان و بلژیک اعلام کرده بودند که حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه بسته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴۳
ان شاالله روسیه شکست بخورد تا یک به ظاهرابر قدرت دیگر از بین برود.... روسیه قدرت پوشالی است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
فرانسه در این چند روز اول از همه بمب هسته‌ای ناتو را مطرح و روسیه را تهدید کرد. آمریکا هم قبلاً ایران را تهدید کرده‌بود و ژاپن را زده‌بود. انسانیت کجاست؟
!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
شوروی قبلا یه بار فروپاشی شده ! این دعا رو برای اربابتون کدخدا بکن ، که دنیا رو به آتش کشیده !!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
انشالله که امریکا هم مثل روسیه از بین بره و مردم خاورمیانه بتونن خودشون تصمیم بگیرن به جای چند تا شیخ که غربی ها حمایتشون میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تمام دنیا سالهاست به خاطر آمریکا، انگلبس و اسرائیل شرایط امنیتی سخت، نسل کشیها، نژادپرستی و جنگهای کوچک و بزرگ دارد.
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اگر فقط یک ابرقدرت در دنیا باشه، دیکتاتوری میشه. بهتره هر دو طرف ضعیف بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
این روسیه با همین روش آذربایجان ، ارمنستان ، گرجستان را 80 سال پیش از ایران جدا کرد. باید اینها رو آدمشون کرد. آدم بشو نیستند
ناشناس
| France |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بزودی خواهید نوشت
کمدین وطن پرستی
که به مردم جهان درس آزادگی داد
و
ارتش پوتین را به زانو درآورد
و او را بی آبرو کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
شما صحنه وحشتناک رو در چهارشنبه سوری خواهی دید
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
نفاق از سرو روی اونائی که این روزا علیه روسیه شعار میدن میباره ! شماها کجا بودید که در برابر جنایتهای غرب وحشی بخصوص آمریکا در جای جای جهان و از همه مهمتر جنایت آمریکا علیه کشور خودمان از این دعاها بکنید ! جنایتهای ضد بشری آمریکا رو از تاریخ این کشور حذف بکنید چیزی بنام تاریخ و گذشته براشون نمیمونه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
بهت مثبت دادم ایرانی، چون کامنتت ارزشی سوز بود.
کار روسیه تمومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
انشالله
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
کار آمریکای جنایتکار هم انشالله تموم میشه و شما هم میتونین نفس راحت بکشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آن وقت چگونه تمام هست؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
ای مرده شور هر چی کمونیست کافر و جنگ افروز رو ببرن ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
راست میگه دیگه کارش تو اکراین تمومه ! حالا حال اربابتون با اون سیاهی لشکر ناتوش که دل پریش وتف بریش و انگشت به ... موندن و اکراینی که از دست رفته !!! ! خخخ
لعنت بر پوتین لعنت بر کمونیسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
لعنت بر شیطان بزرگ منشا تمام جنایتهای ضد بشری در عالم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
لعنت بربایدن لعنت بر ماکرون لعنت برجانسون مرگ بر سرمایه داری
در مسكو همه دنبال خريد دلار هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
همه دارن بیت کوین میخرن نه دلار. اصلا برای همین قبل از حمله قانونیش کردن.
کاش پیشمرگه های قهرمان ملّت کورد، در کنار برادران و خواهران اووکراینی بودند و دوشادوش آنان، بر علیه اشغالگران روسیه، می جنگیدند.
آنوقت کار روسیه، بیست و چهار ساعتهف تمام بود.
بژی کوردستان
بژی اووکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آقا سیروان
عزیزم
جنگ بین روسیه با اوکراینه نه با اقلیم کردستان
انرژی ات رو هدر نده
سیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بژی کورد
بژی کوردستان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آقا سیروان تا بحال در جنگ شرکت داشتی در حمله داعش به مناطق کرد نشین سنجار یادت هست آن شب که اربیل داشت سقوط میکرد بارزانی از آمریکایی ها کمک خواست ولی جوابش را ندادند آن موقع کجا بودی
دیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
منظورت همونایی هستن که یک روز هم نتونستن در شنگال در مقابل داعش مقاومت کنن دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
پیشمرگه ها که توسط داعش خنثی شدند چیزی از آنها نمانده. بهتره بروند دنبال یادگیری حرفه و شغل بجای قاچاق
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
کلا دوست دارید وسط دعوا نرخ تعیین کنید اتفاقا اوکراین به ما ثابت کرد تجزیه طلبی و ملت سازی از توطئه های روسیه است
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
فازت چیه. تو که بیشتر دنبال جنگی
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
فازت چیه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
چپ و راست بژی بژی راه انداختی . محض اطلاعت بژی یک شیرینی محلی کرمانشاهیه . افتاد کوچولو ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
والا داع حمله کرد 24 ساعته شهرها تونو گرفت اونوقت این پیشمرگه های قهرمان کجا بودن؟؟؟ فرار کردن 4 تا زن جنگیدن
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
ایشون تابلوه کرد نیست فقط اسمشو کردی انتخاب کرده و
. کامنتی در جهت تخریب کردها نوشته
با آرزوی روزی بدون جنگ و خون ریزی
و با آرزوی سرنگونی تمام دیکتاتورهای عالم.
روسیه متجاوز قطعا چنانچه زودتر از اوکراین خارج نگردد

باید شاهد یک جنگ فرسایشی و دیدن تلفات بیشمار از

نظامیانش باشد و در پایان با شکست و ذلت بیرون رود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
شهرها فروپاشید و کیف محاصره شده و روسیه هم قصد ندارد تا ابد بماند فقط خواسته اش اجرایی می کند و بر می گردد حالا دولت اوکراین یا قبول می کند آن خواسته و همینجا جنگ تمام می شود یا محاصره تمام می کند روسیه و دولت جدید سرکار می اید
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
فرسایشی نمی شه خیلی زود مجبور به فرار از اوکراین خواهد شد با ۲۰۰ هزار نفر ارتش و کلی موشک و تانک و جنگنده و توپخانه و ... هنوز نتوانسته است حتی یک شهر مرزی اوکراین را اشغال کند.
ای کاش یمن هم مو بور و چشم ابی بودند یه کم حمایت میشدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
درست گفته که
کاش بنویسید برای چی منفی دادین اطلاعات ما هم بره بالا
جدای از علت جنگ تو یمن کسی برای مرگ کودکان
یمنی تره خورد میکنه؟
نکنه باید تقاص گناه پدرانشونو اونا بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
جنگ یمن برسر قدرت هست پس بکشن تا خسته شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
زیاده خواهی های یک گروه بنام حوتی ها باعث بروز

مشکلات بزرگ در یمن شده است

و اگر حوتی ها اجازه میدادند تا حکومت با خواست

اکثریت مردم فلکزده یمن استقرار یابد

این همه بدبختی و جنگ و برادر کشی و دخالت امارات

و عربستان بنا به دعوت حکومت قانونی یمن و برای

کمک به بر قراری قانون وارد نمی شدند

و ما هم میلیارد ها دلار هزینه بیجا نمی کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ناشناس 14:27
و حتما جنگ اوکراین هم جنگ انسانیت و معنویت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
دنبال چی می گردی؟ دنبال بیدار کردن وجدان؟ اینجا کسی خواب نیست. همه بیدارند فقط وجدانشون رو برای هوای نفسشون به زنجیر کشیدند. نه از یمن ازشون بپرس نه افغانستان نه بحرین نه ویتنام نه از مسلمانان شرق آسیا نه از مسلمانان کوزوو نه از شهیدان ایران در برابر عراق... اینجا همه بیدارند ...
شما هم از این اتفاق ناراحتنباش وعده خداست که قبل از ظهور دو سوم جمعیت جهان در جنگ کشته بشن اون هم به دستان همدیگه
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تجاوزگر کی باشه مهمه نه رنگ چشم و مو. یعنی اگه روسیه به یمن حمله کرده بود الان مثل اوکراین داشت محکوم میشد ولی چون عربها با حمایت آمریکا حمله میکنن هیچکس صداش درنمیاد
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
یه چیز کلیشه ای یاد گرفتی همیطور میگی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
حمایت گسترده مردم ومخصوصا اروپایی ها به دلیل بوری مو و چشمان آبی نیست !! بلکه به دلیل خطرات حمله روسیه به عنوان یک ابر قدرت به کشوری بی دفاع است که می تواند منجر به جنگی وسیع تر و مخرب شود . کشوری که سلاح اتمی دارد و رسما به نیروهای خود آماده باش اتمی داده. پس مشکل مردم تنها اوکراین نیست. جنجالی که روسیه بر پا کرده با یک خطا می تواند تبدیل به یک درگیری همه گیر شود واین با حمله امارات وعربستان آنهم به خواست دولت رسمی یمن علیه حوثی ها که یک گروه مخالف حکومت مرکزی خود هستند بسیار تفاوت داره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
نمی دانستیم در یمن باید دوستان عربستان در راس کار باشند تا برچسب هر چیزی نخورند و حمله نبینند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ناشناس 14:52
مرزهای تعریف تاریخ براساس منافعت را کیلومترها جابجا کردی.
فکر نکنم خود عربستانی ها هم به ذهنشون همچین تاریخی که تعریف کردی برسه.
جناب کولبا . تو لب مرز کشوری هستی که دشمن آمریکاست . به کشور تو فقط به چشم یک ایجاد کننده ی مزاحمت برای روسیه می نگرند . تو محکومی که یک پابگاه نظامی متشنج بیخ گوش روسیه باشی . با حماقت رییس جمهورت ، کشورت را به نابودی کشیدی به امید عربیهایی که جاری شدن خون مردمان تو در خیابانها ، خوبترین خبری است که می شنوند . می مردی تو و رییس جمهور دلقکت که در دعوای بین غرب و شرق اعلام بی طرفی می کردی ؟ با حماقتتان باعث شدین اصلاح طلبهای ایران را به زحمت بیاندزید از برای شب و روز پرسه زدن در فضای مجازی و شعار دادنهای بسبار خطرناک بگونه ای که مو به تن پوتین سیخ شده است . یه چند تا عکس و فیلم ناقابل هم از فتوحاتتان بگذارید لااقل ببینیم این تعداد تانک و جنگنده ای که ساقط کرده ابد ، کجاست ؟ یه عکس هم از اون پهپادهای کپی کاری شده ترکیه که پزش را می دهی بگذار تا کمی بخندیم .‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
فکر کنم خود پوتین هستی که کامنت گذاشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
همین اشتباه محاسباتی که فکر کردند با تحقیر رییس جمهور اکراین و گفتن دلقک دلقک فرار میکند همه نقشه ها دود شد. هرگز هیچ نژادی و کسی را تحقیر نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
لا غربي و لا غربي
فقط بغل شرقي
شعار جديد دوستان برادر پوتين
اینکه s300 ساخت خودش رو نابود کرده، زنگ خطر برای ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
امریکا در خلیج فارس ناو سهند ایران را غرق کرد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اطلاعات ‌‌گریز از s300 قبلا در اختیار اسرائیل قرار گرفته . و اونها هم ازمایشی رو همرا با یونان انجام دادند
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ما تمام پدافندهامون بومیه. تنها دلیل گرفتن سیستمهایی مثل اس300 برای مقایسه تکنولوژی بوده نه برای استفاده.
اینجوری جنگ کردن قایده ندارد روسیه باید صاف کند برود جلو جوری بعد از جنگ فقط یک بیابان صاف باقی بماند اینجوری حساب کار دست ناتو .آمریکا .باقی نوکرهایشان میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
خدا شفات بده و یک عقل درست و حسابی که لااقل ازش درست استفاده کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
داداش از فیلم بیا بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
مریض
dani
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
فکر میکنی نمیخواست>؟ نتوانست برادر وگرنه پوتین وحشی هدفش همین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آمریکا به تنهایی میتونه با چین و روسیه به طور همزمان مقابله کنه و مشکل رو حل کنه.شما در جریان قدرت نظامی آمریکا نیستید و اینکه چه سناریوهای ترسناکی برای هر نقطه از دنیا داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
هرکس به عمل قومی راضی باشه از اونهاس تو هم درهرقطره خونی که ریخته بشه شریکی
علی
| United States of America |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ناشناس ۱۴:۳۳
دوان و قدرت نظامی امریکا رو دیدیم هنوز یک سال نگذشته چه سریع فراموش کردی؟؟؟؟ با این حافظه داری اظهار نظر میکنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
امریکا جرات حمله به کشورهای قدرتمند نظامی ندارد
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
کسانی که جنگ را آغاز می کنند آدم های وحشی، مریض و جنایتکاری هستند ولی کسانی که در جنگ حضور ندارند ولی از ادامه جنگ حمایت می کنند آدم های قابل ترحمی هستند.ا
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اتفاقا پوتین همین کار رو می خواست انجام بده اما دفاع سرسختانه مردم اوکراین از آزادی و دموکراسی و خاک کشورشان پوتین را نابود کرد توده ای ها هم بروند از پوتین دفاع کنند اینجا نمی توانید به پوتین خدمت کنید ارتش روسیه انگیزه برای تجازو به اوکراین ندارد و سریع تار و مار می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
بابا تو دیگه کی هستی با افکار طالبانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
معمولا ميگن نفرين بر ميگرده به صاحبش يه وقت ارباب كمونيست شما (پوتين) با ما اين كار رو نكنه
نابود کردن هواپیما کار درستی نبوده ایران باید این را محکوم کند اما بگوید امریکا خودش دوست داشته هواپیمای بزرگ اوکراین نابود بشه تا هواپیمای خودش بزرگتر باشه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آفرین برو درس و مشقتو بنویس با این چیزها چکار داری برو ببم
علی
| Canada |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
کلاس چندی عمو جان؟
حکام اوکراین همچون فردی که در حال غرق شدن است ، حتی به کف روی آب هم چنگ می زنند . برای آنکه به خیال خودشان جنگ را جهانی جلوه بدهند ، نام سایر کشورها را می آورند . به عنوان مثال در حالیکه الان چند روزی است که صدایی از حکام فضول و پر سر و صدای ترکیه در نمی آید که البته دلیلش واضح است ، اونوقت از پهپادی صحبت می کنند که کشور سازنده اش الان از ترس عواقب جنگ خودش رو خیس کرده .
هدف پوتین کاهش قدرت نظامی اوکراین برای سو استفاده امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
پوتین غلط کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
خودش گفت؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چه هوشی...از کجا فهمیدی؟؟؟
تابناک عزیز سما چرا از واژه زشت و نادرست( عملیات ویژه )

همچون سیمای میلی جبهه پایداری ها استفاده میکنید ؟

بخدا بکار بردن این الفاظ و ماستمالی کردن جنابات پوتین

تقریبا حمایت از انها میباشد .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
نمی دانم چرا یک عده این حساسیت فوق العاده را نسبت به قتل عام های امریکا و دارو دسته غربیشان در خاور میانه ندارد نکنه نژاد پرست تشریف دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
باید تابناک را هم تحریم کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چه توقعاتی داری عامو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
برای اینکه پوتین دیروز به رسانه هایش دستور داد از کلمه تجاوز و حمله در موررد حمله به اوکراین استفاده نکنند
وقتی اسرائیل و یهود به خودشان حق میدهند بعد چند هزار سال ادعای سرزمینی کنند و ان را اشغال کنند، روسیه هم حق داد ادعای سرزمینهای تاریخیش را کند همانطور که ایران؟
بعد تنها ملتی که برپایه دین شکل گرفته اسرائیل است و تازه حکومت و دولتشان به شدت دینی است، پس به کدام حق میگویند کشورهای دیگر نباید حکومت دینی داشته باشن؟
همچنین چگونه است که عملیات نظامی ویژه در خاورمیانه، افریفا و امریکای لاتین و اسیا مجاز است اما در اروپا نه؟
حرف خنده دار بعدی اینکه ملته های که مخالفشان هستند را غیر متمدت میدانند و ملتهای جهان سومی که بی چون و چرا از دستوراتشان پیروی میکنند را نیمه متمدن میدانند وللی اتحادیه اروپا و امریکا، کانادا و استرالیا و نیوزیلند را متمدن میدانن و میگویند ما حق داریم بقیه را سلاخی کنیم چون متمدنیم و نیمه متمدنها هم هرجا ما خواستیم باید قربانی شوند، خود امریکا و اروپا اوکراین را قربانی کردند زیرا نیمه متمدن است. انها یمنیها را میکشند چون انها را نامتمدن مینامند، عراقیها و سوری ها و افریقایی ها و ... را هم.
اما خنده دارتر اینکه خود هم اذعان دارند تمدن از همین ایران، عراق و مصر و خاورمیانه اغاز شده است. چگونه میشود ملتهایی که بنیانگذار تمدن بوده اند را امروزه نامتمدن و وحشی می دانند اما خودشان با این همه کشتارهای هولناک نه؟
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
داداش جان عزیزت یکم تاریخ بخون. سرزمین تاریخی! روسیه؟ گرفتی مارو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بیژن خان شما الان تاریخ بلدی؟
ناشناس
| India |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
منم از اینکه جنگ بشه و مردم کشته بشن خوشحال نمی شم و دوست دارم این جنگ هرچه زودتر به پایان برسه. ولی نکاتی که این دوست ما گفت واقعا جای تفکر و تامل داره. روسیه کار بدی کرده حمله کرده ولی نوع صحبت در مورد کشته های اکراینی با مثلا کشته های یمنی و افغانستانی کاملا متفاوته. اینا اگه می تونستن تو همین دوران هم دوست داشتن مارو آفریقایی ها رو به بردگی ببرن. البته الان جور دیگه ای ازشون استفاده می کنن ولی من منظورم همون بردگی سنتیه.
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
توهم برت داشته عزیزم!ا
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
حكومت اسراييل غير دينى است
از سپاه پاسداران و وزارت خارجه درخواست داریم تا زمینه حضور نیروهای داوطلب ایرانی را در اوکراین فراهم نمایند تا بتوانیم در کنار مردم و ارتش اوکراین با نیروهای اشغالگر روس بجنگیم .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بری سوریه بجنگی بهتر است بنویسم اسمتو ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ای غربگدای بدبخت مگر اوکراینی ها چه حمایتی از ما کردن که می خوای واسشون بجنگی؟ نکنه مسایل سیاسی عقلت رو از بین برده؟
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
شما که از خود غربیها هستید بفرمایید کسی جلوتو نگرفته ولی اینقدر ترسو هستید نمی توانید مرگ بر امریکا بگید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
فکر کنم به طنز نوشته
ناشناس
| India |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
عزیزم از اتریش تا اکراین فقط دو ساعت راهه. کسی جلوتون رو نگرفته. به دولت مطبوعت بگو نیرو اعزام کنه. ما فقط از همسایه ها و دوستانمون دفاع می کنیم. شما برو از همسایه و دوست خودت دفاع کن.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
نه بابا سربازای دختر اوکراینی رو دیده احساساتی شده شما چه ساده هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اول باید یه حرم پیدا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
شوخي جالي بود ولي ظاهرا بعضيها جدي گرفتن
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اوکراین 40 میلیون آدم داره! خودشون نمیجنگن ما بجنگیم؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
غلط میکنی در برابر متحد ما جنگی همین مونده سرباز ناتو بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
الان مرگ بر آمريكا گفتن كاري نداره سانديس هم ميدن اگه ميتوني مرگ بر روسيه بگو كه هردو كشور چپاولگرند
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
یادتونه به اوکراین حدود 25 سال پیش تکیه کردیم که هواپیمای مسافربری بسازیم بنام ایران 141 چی شد آنقدر شارالاتان بودند که هواپیما در پرواز آزمایشی اش سقوط کرد اما خوشان بزرگترین هواپیمای دنیا را ساختند!!!
اروپایی ها خودشان را مسخره کرده اند
صدها ملیار دلار سلاح اوکراین در تهاجم روسیه از بین رفته است
با صدها ملیون کمک تسلیحاتی چه تفاوت مهمی ایجاد می شود؟
باید خودشان موشک بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
صدها میلیارد رو یخورده کم گفتی! هزاران میلیارد دلار سلاح در اوکراین از بین رفته!
ناشناس
| - |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اگر می توانستند در مقابل طالبان می زدندو از افغانستان متواری نمی شدند
ناشناس
| India |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
کلا فقط بلدند حرف بزنند. برای همینه که دیگه کسی جدیشون نمی گیره.
غلام
| United States of America |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تو که عدد و رقم نمیشناسی نظر نده...صدها میلیارد؟ تو هم مثل اینکه 6 کلاسه هستی
از اوکراین مستقل از ناتو و آمریکا حمایت می‌کنم و نه این اوکراین در حال التماس به آن جنایت‌کاران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ایران بهترین دوست برای کشورهای دیگه است ولی …
باتلاق اوکراین خیلی برای روسیه عمیق هست
یاد آقای حیاتی افتادم ، روسیه روی اره اوکراین نشسته، نه میتونه ول کنه اوکراین وارد ناتو بشه ، نه میتونه به جنگ ادامه بده چون تحریم های اروپا و آمریکا کمر شکن هستند

آقای حیاتی کجایی که روسیت روی اره نشسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
من طرفداری هیچکدوم نیستم چون اطلاع کافی ندارم. اما روسیه از نظر قدرت به جایی رسیده که نه تنها از تحریم غرب نترسه بلکه شاید بتونه غرب رو تحریم کنه/ یه چند صباحی صبر کن تا ببینی
فقط یک دیوانه و روانی روزی ۲۰ میلیارد دلار خرج ادم کشی می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
دقیقا مثل روسای جمهور امریکا که 7000 ملیلارد دلار در خاور میانه برای جنگ و آدم کشی خرج کردند
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
هرچه باشد مثل امریکای دیوانه نیست میلیلردها دلار هزینه خاور میانه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آمریکا به گفته خودش در عراق و افغانستان 7 تریلیون دلار خرج آدمکشی و ویرانی کرده است
شیردل
| Germany |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
امید و ناشناس امپریالیسم ستیز عزیز. هردوی شما در واقع یک نفرید؟ جفتتون روی کلمه میلیارد لکنت دارید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
حالا مگه کسی گفته روسای جمهور آمریکا در زمان جنگ عاقل بودن. اتفاقا آمریکاییها تازه عاقل شپن و از افغانستان و عراق خارج شدن. بعدشم آمریکاییها پول داشتن و خرج کردن، روسیه پولش کجا بود خرج کنه. حمله آمریکا به عراق و افغانستان یک تصمیم جمعی و بین المللی بوده و به همین دلیل هزینه‌هاش از قبل تامین شده بود، حمله روسیه یک ماجراجویی شخصی بر مبنای تحلیل نفوذی های غرب بوده تا روسیه را از نظر اقتصادی از دورخارج کنند. هر گردی گردو نیست برادر
اصولگرایان دفاع از مظلوم را به خوبی معنا کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
منافع ملی ما جلوگیری از گسترش ناتو به شرق است
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اصلاح طلب ها هم دزدی و اختلاس و خوش رقصی واسه غرب رو به خوبی معنا کردن
لعنت بر روسیه و پوتین...
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
هزار بار
امریکا دشمن آشکار ایران بوده و هست ولی روسیه دشمن پنهان!تکلیف با دشمن آشکار روشن بوده،ولی خدا میدونه که دشمن پنهان چقدر از دشمنی پنهان و همچنین همکاری با دشمن آشکار به ما ضربه زده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ایران کشور مستقلی هست/ به از هیچکدام شان نمیترسه/ اما فعلا در این چند دهه گذشته روسیه به ضرر ایران کاری نکرده و آمریکا تمام توانش رو برای ضرر زدن به ایران ( و البته خیلی های دیگه ) کرده.
جنایت اگر از روسیه بده از آمریکا و بریتانیا و فرانسه و .... هم بده.
پوتین در بد مخمصه ای افتاده . اوکراین چند روز دیگر مقاومت کند برنده جنگ خواهد شد.

مقاومت و وطنپرستی اوکراینیها ستودنیست .
ترکیه حال اقای پوتین را خوب می کند اگر عقل داشت اقا ی پو تین دست می کشید عقب نشینی می کرد و دنبال صدام خواهد رفت
زلنسکی میدونه میخواد دولتش نابود بشه واسه همین میخواد اوکراین هم نابود کنه
پاسخ ها
شیردل
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
نبوغی که تو در تحلیل سیاسی ات داری مرا یاد چرچیل می اندازد. درود روزولت بر تو باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
آره نابغه اگه فرار ميكرد ميرفت آمريكا ميشد بزدل الان كه جونش رو كف دستش گرفته شما به خاطر ارباب پوتين سفسطه كن
چطوری عربستان هشت سال داره جنگ میکنه بودجش تمام نشده این چرت پرتها چیه میگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چه عجب یه نظر دهنده تابناک هم دیدیم که از عقل در حین نظر دادن استفاده کرد.
با هیچ توجیهی نمیتوان از تجاوز روسیه به اوکراین حمایت کرد. تاکید میکنم هیچ توجیهی. حتی چین هم صراحتا بر کشور مستقل بودن اوکراین تاکید کرد. جنگی بی دلیل که پوتین شروع کرد و انشاالله باعث ادب شدنش بشود که دفعه بعد از این غلطها و قلدری ها نکن .
پوتین یه تنه جلوی نظامی گری این غربی های ظالم تحریم گر ایستاده باید کمکش کنیم
پاسخ ها
شیردل
| Germany |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
پتو و کنسرو لوبیا در اولویت باشه لطفا
غلام
| United States of America |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اوکراین که مظلوم تر هست بیسواد ....
خوب روسیه خوبه یک مدت حداقل ببیند سقوط پول ملی چه مزه ای میده و چه بر ایرانی ها گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
عامو مثل اینکه عوضی گرفتی کسانی که باعث سقوط پول ملی کشورت شده اند غرب و دارودسته شان هستند نه روسیه عینکت را بشور و دوباره نگاه کن
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
روسیه چرا روسیه که به دور زدن تحریم ها کمک کرده این آمریکا و اوکراین هستن باید بفهمن تحریم یعنی چی
خیلی حیف شد. آنتونوف 225 مریا این هواپیما منحصر به فرد و سنگین ترین و بزرگ ترین هواپیمای جهان و بازمانده شوروی سابق بود و میتوانست بیش از 200 تن بار را به مسافت دور حمل کند. یک نستالژی در صنایع هواپیممایی.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
اين هواپيما طراحى و ساخت اوكراين بود
تحلیل یکطرفه و از طرف غربی هاست در صورتی که اهداف پوتین مشخص است و تاکنون خوب عمل کرده و می بایست این حمله را انجام میداد در غیر اینصورت آمریکا ناتو تهدیدی برای روسیه و البته ایران نیز بود همانطور که اسرائیل پایگاه های خود را در آذربایجان ایجاد کرده و اکنون اذربایجان به هراس افتاده
صدا و سیما و کامران نجف زاده از روسیه یک قهرنان با حمایت جهانی ساخته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آمریکا نمی‌تونه با روسیه بجنگه، داره در ایران اختلاف می‌اندازه و به صداوسیما حمله می‌کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
چه کسانی! چقدر کامی جون وجهه داره !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
شما برو رسانه های سعودی و صهیونیستی ببین با کامران نجف زاده چیکارداری
در مورد روسیه همه چیز مشخص است ولی متاسفانه مشکل جای دیگریست
مرگ بر متجاوز
خیلی دوس دارم بگم جنگ بده و اوکراین بهش حمله شده و اینا اما نمیدونم چرا دلم با روسیه است نمیتونم حق رو به اوکراین بدم اینجا حس جبهه حق روسیه است نه اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
در خودت شک کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
احتمالا مغزت هنگ كرده ري استارت انسانيتت رو بزن
چیطوری پوتین؟؟؟؟ برقراری تزار متوهم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا که پوتین نتوانسته در چند روز اوکراین را تصرف کند همه کشورهای جهان را با سلاح اتمی تهدید میکند روسیه که جریانات تجزیه طلبی در داخل کشور خود بشدت سرکوب میکند به بهانه دفاع از حقوق اقلیت روس در اوکراین جنگ افروزی وبه خاک کشوری مستقل تجاوز میکند بی شک حرکت نابخردانه پوتین وروسیه به صلح وثبات جهانی لطمه ودر شرایط سخت کرونایی مشکلات اقتصادی را در جهان تشدید میکند تجاوز به هر عنوانی محکوم است وروسیه نیز باید به قوانین بین المللی احترام واز تجاوز به حریم وحاکمیت کشورها دست بردارد وگرنه هزینه سنگینی متحمل خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
کجای دنیا در چند روز کشوری که جز 20 کشور قدرتمد دنیاست رو گرفتن که این دومیش باشه؟ هنوز 5 روز نشده پایتختشون به طور کامل تصرف شده
روسیه مستاصل شده چون از سوی امریکا واروپا شدیدا مورد تحریم قرارگرفته وبرای اینکه از این استیصال خارج شود گفت بمب اتمی را اماده کرده تا امریکا ومخالفان جمگ اوکراین را بترساند اگر روسیه شلیک کنه امریکا هم داره اون که چولاق نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
شنیدم که روسیه از نظر اتمی از آمریکا جلوتر هست. اما خب به نظر میاد هردوشون زورگو هستند و خدا کنه هرچه زودتر تمام قدرت های اتمی در دنیا نابود بشن/ روسیه، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، هند، پاکستان، اسرائیل
تا حالا فکر میکردم که صدام حسین احمق ترین رییس جمهور دنیا بوده است ولی حالا متعاقد شدم که مقام اول، شایسته ولادیمیر پوتین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
قطعاً پوتین جنایتکاره
ولی به هیچ وجه احمق نیست
دشمن رو دستکم نگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
مجبور نیستی از لغات سخت استفاده کنی. متقاعد درسته.
ضمن محکوم کردن حمله به اوکراین این تئوری که روسیه روزی ۲۰ میلیارد دلار در اوکراین هزینه می کند و بزودی با کمبود گلوله روبرو می شود یک حرف مضحک و خنده دار می‌باشد بخاطر اینکه روسیه با یک دهم توان نظامی خود در این جنگ شرکت کرده و تانک های آنها نصف اوکراین را تصرف کرده‌اند ‌کیف و خارکف در محاصره میباشند با حلوا حلوا که دهن شیرین نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
من هم ضمن محکوم کردن حمله پوتین به اوکراین از شما نمی پرسم
نهار خوردی؟
بلکه سوال می کنم
آیا به شما نهار دادن؟
بین این دو سوال تفاوت زیادی است برا ی آنان که می اندیشند
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چون تو سواد نداری حساب کنی دلیل که نمی شه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
احتمالا تو هم مثل اون آقا فکر می‌کنی هزینه فقط نهار و شامه، پس او همه تانک و زره‌پوش و هواپیما که نابود می شوند، آن همه سربازی که کشته می شوند، تحریم و بعدم پرداخت خسارت به اکراین همه اینها خسارته
مرگ بر پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
این آگاهی مردم ایران را می رسونه که نمی گویند مرگ بر روسیه. می گویند مرگ بر پوتین. ای کاش ما از ۴۰ سال پیش که قرار بود شعار مرگ بدهیم به فرد می گفتیم مثلا مرگ بر فلان رئیس جمهور آمریکا نه مرگ بر آمریکا. شعاری تا ابد نمی توانیم به واقعیت تبدیل کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اخه به شما چه. حاضری مرگ بر ترامپ بگویی که تحریم هاش کشورت فلج کرده. دوتا کشور اروپایی دارن با هم میجنگند. مردم ما هم باید مثل مردم اروپا و امریکا که در قبال جنگ عراق با ایران، جنگ در یمن، سوریه و ... بی تفاوت هستند بی تفاوت باشند . میشه بپرسم هنگامی که امریکا یوگسلاوی را تجزیه کرد هم شعار مرگ به کلینتون دادی؟؟؟؟؟
اینطور که داره پیش میره، در آینده نزدیک، روبل روسیه هم مثل ریال ایران به یکی از کم ارزش ترین پولهای جهان تبدیل خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
حقشونه
آیا پوتین این بیست میلیارد دلار خرج روزانه جنگ با اوکراین رو از قبر پدرش میاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آفرین برو تو خندوانه شرکت کن.... خیلی خندیدم خیلی
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تو نگران جیب پوتین نباش. وقت ادب کردن غربه تا از نظامی گری دست بردارن
پوتین هم همانند جورج بوش عملا به منفورترین چهره سیاسی جهان تبدیل شده است
طرز انتشار اخبار توسط تابناک در باره جنگ روسیه علییه اوکراین به نحوی است که انگار اطلاعیه های جنگی صادره از ستاد فرماندهی ارتش روسبه را نشر میدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
دوست داری چرت و پرت های دروغین رسانه های غربی رو باور کنی؟ خوب برو باور کن توقع نداشته باش همه چرت و پرت های غربی ها نشر بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
كاملا همين حس رو دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
طبق دستور عمل می کنه
اگه جنگ جهانی سوم شروع بشه ملکه انگلیس در دیدن جنگهای جهانی هت تریک می کنه اما قهرمانی پرسپولیس تو آسیا را ندیده است.
امیدوارم هزینه جنگ از جیب کشور ما تامین نشده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چقدر پرویید شما غربگداها
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
گاز خزر
چه باتلاقی درست کردن برا پوتین.چه آماردروغی بش دادن دوروزه اوکراین رو میگیره.حالا داره معلوم میشه ازقبل اوکراین تجهیز کرده بودن
چه باتلاقی درست کردن برا پوتین.چه آماردروغی بش دادن دوروزه اوکراین رو میگیره.حالا داره معلوم میشه ازقبل اوکراین تجهیز کرده بودن
روسیه نگران کشته شدن اوکراینی ها شده و می خواد زود صلح بشه!!!

کاملا معلوم شد که ادعای اوکراین در کشتن هزاران سرباز روس و زمینگیر کردن ارتش تا بن دندان مسلح روسیه صحت داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چه راحت گول میخورید
روسیه همانند افغانستان در اکراین گیر خواهد کرد و دچار زیان های بی شماری خواهد شد. نقش کنونی روسیه تجاوز به مرزها و خاک یک کشور است. تکلیف تجاوز هم در تعریف جهانی مشخص!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اونجا افغانستان بود رگ ارانی داشتن. اوکراین سقو میکند
مرده شور هر چی کمونیست سابق رو ببره.که الان تو روسیه دوباره قدرت گرفتن ته ذهنشون کمونیسم هنوز وجود داره. ..به هیچی اعتقاد ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
کافرهای کثیفی که به خدا اعتقاد ندادند. لعنت بر روسهای کمونیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
برادران کمونیست !
چرا روزانه 20 میلیارد دلار خرج می کنی؟
در اوکراین که نمی توانی بمانی.
دولتش هم اگر عوض کنی ؛ مردم اوکراین از بس از زنلسکی و کشورشون دفاع کردنند دوباره یک دولت شبیه او را بر سر کار می آورند. تحریم هم که شدی
نمی دانم چرا که هر چی مردم متنفر هستند دولت مردان ایران عاشق ان هستند مثل روسیه و پوتین که مردم متنفر فستند ولی مسولین و کیهان عاشق ان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
منظور از مردم کیه؟
اونهایی که زیاد پای ماهواره می شینند؟
بیش از نصف دنیا تجاوز روسیه رو حتی به زبان محکوم نکرده اند.
حتی امارات و هند در شورای امنیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
جور دیگه ای هم میشه نگاه کرد. چرا بسیاری از مردم نظرشون همیشه در جهت موضعی است که غرب گرفته و
تامین کننده منافع اونا. چرا هیچ وقت نظرشون در جهت موضعی که حاکمیت کشور گرفته نیست؟ احتمالا اگر نظرسنجی بشه آیا با تحریم ایران توسط غرب مخالفید یا موافق، کار درستی غرب کرده یا نه؟ باز هم سمت غربیها بایستند. فکر کنم دلیل این موضع گیریها تاثیر پذیری رسانه ای از غرب باشه
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
۱۳:۳۹
لابد مردم اقلیت چند هزار نفری هستن که ۴۳ ساله پست و مقام دارند و کشور را به این روز انداخته اند
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چون خیلیها مغزشویی شدن توسط رسانه های غربی
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
مامور و معذور هستن!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
جناب ساندیسی ۱۳:۲۹ ، لطفا به امتیازات مثبت و منفی نگاه کن تا بفهمی که "مردم" چه کسانی هستند
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
منظور از مردم همون هایی هستند که به بیش از ۵۰ درصد آمار رسمی به رییسی رای نداند
روسیه با روس تباران این کارها را میکند. وای به حال غیر روس هایی که پوتین بخواهد با آنها در بیافتد. دنیا باید جلوی این جانی را بگیرد حتی به قیمت جنگ شدید و گسترده.
این جنگ نشان داد سامانهs300هیچ ارزشی ندارد همان روز اول نابود شدند
عرق ملی و تعصب به آب و خاک بهترین سلاح یک کشور است
هیچ خارجی قابل اطمینان نیست حتی اگر متعهد بین المللی باشد
فقط به هموطنان بعد از خدا امید باید داشت حتی اگر مخالف باشند
خاک میهن عزیزتر و مقدس تر از هر چیزی است
کثیف ترین آدمها بی تعصب ها به وطن هستند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
هزاران هزار افرين
در حقیقت پوتین بزرگترین اشتباه زندگی خودش را کرده است. بزودی هم از اوکراین بیرون رانده خواهد شد. هم اقتصاد روسیه را به ورشکستگی خواهد کشید و در نهایت هم ممکن است مجبور شوند در یک اتاقک زیر زمینی یا لوله فاضلاب بدنبالش برگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آخه بچه روسیه با اون عظمت 10 ساله داره بررسی میکنه این موضوع رو تو الان میایی میگی اشتباه کردن؟ مگه بچه بازیه اشتباه کنن خودشون حتما سبک سنگین کردن لازم دونستن که این حمله انجام بشه ببخشید که شما بینشون نبودی یک کشور رو از اشتباه نجات بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
دقیقا
این عدد خیلی زیاد هست روزی 20 میلیارد دلار از کجا این عدد ها رو در میارن، هزینه این چنگ شاید در ماه اول این مبلغ باشه، اینها بازی تبلیغاتی برای انحراف افکار عمومی و ضعیف نشان دادن روسیه هست، یادتون نره امریکا چه طوری از افغانستان فرار کرد و زمانی که پهباد و پایگاه السد با موشک زدیم کاری نتونست انجام بده، روسیه داره با اکراین بازی میکنه و به مرگ گرفته تا اکراین به تب رضایت بده، روسیه داره نشون میده که یه دولت دست نشانده میخواد ولی در اصل میخواد اون استان های جنوبی از اکراین جدا بشن و این کشور کوچکتر و دور تر از ناتو بشه، مشکل اب و برق کریمه هم حل بشه، قطعا این اتفاق می افته، دلیل این مدعا این هست که اگه روسیه میخواست کیف اشغال کنه این شهر یا موشک باران می کرد یا با توپولف بمباران میکرد، که این اتفاق هنوز نیوافتاده، ارتش روسیه داره نقشه پوتین خوب اجرا میکنه، این امار تلفات که اکراین منتشر می کنه اصلا منتطقی نیست، مثلا اکراین میگه بالا 20 هواگرد روسی ساقط کرده ولی به جز اون تعدادی که روسیه منتشر کرده هیچ تصویری وجود نداره، یا حتی تعداد کشته های روسی این امار 5300 نفر در پنج روز یعنی روزی حداقل 1000 کشته، کل نیروهای روسی در مرز اکراین 130 هزار نفر هست این جوری که تا دوماه دیگه همه این نیروها کشته میشن؟؟؟
شنونده باید عاقل باشه،
زلنسکی خوبی کمدینی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
هزینه های جگ دو قسمت هستند
الف هزینه های مستقیم و غیر
مستقیم در میدان جنگ
ب هزینه های ناشی از عوارض جنگ
هزینه های جنگ را احتمالا کم و بیش خودت می دانی اما هزینه های ناشی از عوارض جنگ شامل همه تحریمها و ضرر های اقتصادی ناشی از آن به کشور روسیه
همچنین خسارتهای زیادی که در اینده روسیه به عنوان متجاوز و شروع کننده جنگ بایستی به
اکراین بپردازد
غربیها با انواع تحریمها هزینه جنگ را به شدت برای پوتین و در نهایت مردم روسیه بالا برده اند
در این جنگ کل جهان طرف اوکراین خواهد بود و این جنگ برخلاف قوانین بین المللی و نامش تعرض و تجاوز به خاک یک کشور دیگر است. یادمان نرود علت سقوط صدام، تجاوزش به خاک ایران و کویت بود که منجر به تشکیل پرونده چند صد صفحه اش در سازمان ملل شد. و بعدها امریکا از آن برای حمله به خاک عراق و سقوط صدام استفاده کرد. مجددا یادمان نرود علت حمله به خاک افغانستان و بسیج کل جهان علیه افغانستان و القاعده توسط آمریکا، اعلام تجاوز القاعده به خاک امریکا و برعهده گیری عملیات ۱۱ سپتامبر بود. با کل جهان نمی توان جنگید و در نهایت روسیه پس از سازش با اوکراین، و پس از آن تحریم های بین المللی، و تشکیل پرونده در سازمان ملل، روسیه ضعیف وطعمه حمله خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
هر وقت امریکا و انگلیس و فرانسه مطابق قوانین بین المللی جنگیدند حق دارند از قوانین بین المللی حرف بزنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
آمریکا بر خلاف ادعایش ترسو است و به جایی حمله می کند که کاملا ضعیف شده باشند و به عبارتی ضعیف کش است و جرات حمله به کشوری که حرفی برای گفتن دارد را ندارد
و تجربه این موضوع را ثابت کرده است و تنها راه مقابله با آمریکا قوی شدن چه نظامی و چه اقتصادی و حفظ قدرت پشتیبانی مردمی است
سی درصد کاهش ارزش روبل جناب شمعخانی کجاست تحویل بگیره.جالا چه مقدار ذخایر ارزی کشور به روبل تبدیل شده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
شمخانی
روسیه با صف 5 کیلومتری از تانکی که تشکیل داده فقط منتظر نتیجه مذاکراته ؛ اگر اوکراین به شرایط روسیه تن نده مطمئنا روسیه با تمام قوا به اوکراین حمله میکنه و کل اوکراین رو تصرف میکنه

از طرفی تقریبا بعیده اوکراین به شرایط روسیه تن بده. بنابراین احتمال میره تا آخر این هفته جنگ سنگین تر و سنگین تر بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اين صف تانك ها منتظر هواپيماهاي بدون سرنشين بايراكتار خواهند بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بگذارید وقتی گرد خاک این هیاهوی تبلیغاتی غرب درمورد اوکراین خوابید در این باره که پوتین خودزنی کرده یا خیر تصمیم بگیریم اروپا به گاز روسیه نیاز دارد و مانند الحاق کریمه به خودش در ایمورد را هم پشت سرخواهد گذاشت یعنی پوتین به اندازه بیسوادهای فضای مجازی ایران هم چیز نمی داند ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
کافی سه چهارتای اول صف را بزنند، که این کار را خواهند کرد، بقیه زمین گیر می شوند، ارتش روسیه صرفا کمیت داره و کیفیت زیادی ندارن، از لحاظ لجستیک هم افتضاحند، تعدادی از سربازای روسی به اندازه کافی غذا همراشون نبوده از گرسنگی تسلیم شدن.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
این صف ۵ کیلیومتری به آسانی شکار موشک های ضد تانک می شن
حرکت پوتین بیشتر به یک مرگ انتحاری شباهت داره بنابراین فکر نکنید روسیه فردا از اوکراین بیرون میره. پوتین اقتصاد و سیاست و همه چیز روسیه رو در انزوای مطلق قرار داد و بزرگترین جنگ اروپا بعد از جنگ جهانی رو رقم زد. در این حالت اروپا و روسیه رسما مقابل هم قرار میگیرن

پوتین احمق نیست که روسیه رو برای هیچ نابود کنه ؛ مطمئن باشید روسیه به دنبال احیای شوروی و تصرف اوکراینه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
مطمئن باش همه محاسبات پوتین به هم خورده و ضعیف تر از گذشته می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بهنام خان، یادتون باشه که آدم های متکبر و خودخواه، معمولا اشتباهات احمقانه مرتکب میشوند
کشورهای غربی هیچ گونه معاهده نظامی با اوکراین ندارن اما داران میلیاردها دلار سلاح روانه اوکراین میکنن این معنیش اینه که برای روسیه شمشیر رو از رو بستن

کشورهای غربی میخوان برای روسیه یک ویتنام مشابه برای آمریکا درست کنن

متاسفانه کشورهای غربی جای وساطت برای صلح و ارائه راهکار به اوکراین سلاح ارسال میکنن

روسیه یه تنه 48 برابر آلمان مساحت داره و دومین ابر قدرت نظامی دنیاست. کشوری نیست که به اروپا باج بده بنابراین هر سناریویی محتمله. از پوتین حتی جنگ هسته ای هم برمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
روسوفیل جان انتظار داری برای روسیه شمشیر را از زیر ببندن؟ خب از رو میبندن دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ملیاردها سلاح کجا بود ؟ گول تبلیغات را نخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
یعنی برای بکرسی نشاندن حرفش تا این حد احمقه نه بلوف میزنه وجا میزنه در غیر اینصورت پروند ه خودش و بسیاری از رفقاش یکجا بسته میشه وصد البته بسیاری جان شیرینهم گرفته خواهد شد
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
همش تبلیغاته کی سلاح ارسال کرده؟ کی یف امروز کامل محاصره شد سلاح رو چطوری میخوان ارسال کنن؟ اصلا ارسال کنن مگه چندتا سرباز تو اوکراین باقی موندن؟ همه فرار کردن رو آوردن به زندانی ها میگن باید بجنگید
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
خب چرا اینجا نظر می دی ؟ برو از پوتین دفاع کن ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اوضاع عمو پوتین شما خرابتر از اونیه که فکر میکنی ....
پوتین یه ناسیونالیسته و از زمان جوونی به خاطر تجزیه شوروی احساس حقارت و دشمنی با غرب میکرد. حمایت از مناطق جدایی طلب گرجستان در 2008 اولین قدم تئوری برای احیای شوروی و ضمیمه کردن کریمه در 2014 اولین قدم عملی برای احیای شوروی بود

اگر اروپا همین روند رو ادامه بده روسیه کل اوکراین رو ضمیمه خاک روسیه میکنه
در همان زمانی که روسها در حال چیدن تانکهایشان در اطراف مرز اوکراین بودند ، آمریکاییها مهمات جنگ مجازی را محیا می کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
مهیا دلبندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
مهیا درسته .
در همان زمانی که روسها در حال چیدن تانکهایشان در اطراف مرز اوکراین بودند ، آمریکاییها مهمات جنگ مجازی را محیا می کردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
مهیا
زلنسکی حرفهای قشنگی میزند. این نشان میدهد که شرافت، ایثار و جان دادن برای مردم و کشور و تسلیم نشدن در برابر ظلم در همه جا وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
درست است پس زنده باد حوثی ها و سوری ها و عراقی ها و افغانی ها که مقابل امریکا و نوچه هایش ایستاده اند
وطن پرستها و دشمنان امریکا جملاتتان را دو پهلو و کنایی بنویسید . روباتها در دادن مثبت یا منفی عاجز خواهند شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آره منم دقت کردم خیلی وقت اشتباهی منفی مثبت میدن شاید مجاهدین خلق هستن راحت میشه فریبشون داد من خودم چندبار جمله رو پیچ داد همه مجاهدین بهم مثبت دادن! در حالی منظور جمله بر خلاف خودشون بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بخدا ربات خود شمائید .
کسی می‌دونه هدف 20/30چیه از اخبارش ؟ باید این برنامه تعطیل شه به حل کشور داره سالهاست صدمه میزنه .چرا آخه ؟
پاسخ ها
حسین
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تعطیل بشه که ایران اینتر نشنال و بی بی سی فارسی و من و تو بیاد بجاش
تعطیل بشه که شما دروغهات رو به خورد مردم بدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
کسی میدونه چرا یه عده هالو نوکر غربند؟
میگم یکی از این عشاق آمریکایی میشه به جای منفی زدن جواب این سوال منو بده ؟ برای یکبارم که شده جای هشتگ گذاشتن و مگ مگ پوتین و مگ مگ روسیه گفتن, یکیتون تحلیل بده

درسته که کسی انتظار سواد از غربگرایان نداره اما اگر کسی بین شما پیدا میشه که از حداقل سواد برخورداره جواب این سوال رو بده :


چطور در دهه 60 میلادی و قرن بیستم که روسیه موشک های بالستیکش رو در کوبا مستقر کرد آمریکا زمین و زمان رو به هم دوخت و دنیارو در آستانه جنگ هسته ای قرارداد و در عرض 2 هفته روسیه رو مجبور به خارج کردن سلاح های هسته ایش کرد اما الان اگر آمریکا و ناتو بیاد در اوکراین و لتونی و لیتوانی و تمام همسایگان روسیه سلاح هسته ای مستقر کنه اشکال نداره ؟

همون زمانی که شوروی در کویا موشک هسته ای مستقر کرد دلیلش مقابله با موشک های هسته ای آمریکا در ترکیه و ایتالیا بود. چطور آمریکا در ترکیه رو به شوروی و روسیه موشک هسته ای مستقر کنه اشکال نداره ولی اگر روسیه بیاد در کوبا موشک مستقر کنه اشکال داره ؟


بعد از جنگ سرد ناتو و آمریکا با روسیه قرارداد بستن که دیگه ناتو به هیچ وجه سمت شرق گسترش پیدا نکنه اما بعد از این توافق در طول 30 سال کشورهای غربی 5 مرتبه ناتو رو به سمت روسیه گسترش دادن و الان رسما همسایه های بند انگشتی روسیه مثل لتونی و لیوانی رو هم عضو ناتو کردن.


با این تفاسیر یکی از مگ مگ پوتین گویان امکانش هست پاسخ این سوالات رو بده ؟ به جای منفی زدن پاسخ و تحلیل بدید تا ما ببینیم شماها چند مرده حلاجید. منتظر پاسخ ها و استدلال ها و راهکارهای شما هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
هیچ تحلیلی برای یک شرق زاده جواب نمیدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
14:21
نه شما سواد تحلیل ندارید نه اینکه تحلیل جواب نمیده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بی سوادان ب فقط بلدن منفی بزنن دریغ از یک پاسخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بهنام روسوفیل، بهترین تحلیل آن است که تجاوز به یک کشور دیگر رامحکوم کنید. اگر نکردید، دیگر هیچ تحلیلی جواب نمیدهد و اینقدر احمق نیستیم که برای تو تحلیل بیاوریم. تحلیلهایت را هم برای همان پوتین ببر بلکه از این منجلاب احمقانه اش نجات یابد ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چنین پیمانی میان روسیه و ناتو بسته نشده. لطفا شفاف بفرمایید کدام پیمان؟ ضمن آنکه روسیه اگر قانونی دستش چیزی بود و این پیمان قابل استناد بود حتما اقدام قانونی می کرد نه اینکه خود را مثل الان در مخمصه قانونی قرار دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ناشناس 14:21
توی یه امتحان به یه سوال همینجور جواب دادم.
هنوز نفهمیدم چرا به این جواب جامع و کامل من ، نمره ندادند.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آره برادر، ما بی سوادیم چون دکترای مقابله علیه جنگ نرم گردان های سایبری دانشگاه ساندیسیان را نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آقا بهنام دلیلش کاملا مشخصه . در دمکراسی غرب روی تقاضای مردم سرمایگذاری میشه و اغلب این کشورهای رو که نام بردی با تقاضا و خواست اکثریت مردم بر پیوستن به غرب از سوی دول غرب اقدام میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
دنیا دنیای زور و قلدری هست. مساله اینجاست که ما ایرانیها در این بین به منافع خود و مردممان فکر کنیم یا با درنظر گرفتن اهداف خارج از توانایی های خود در میانه این گرد و غبار خفه شویم. شما و من نه از نظر قدرت و نه از نظر اهمیت جهانی نمی توانیم نقش قاضی و بدتر از آن عامل اجرایی بر اساس قضاوت خود را داشته باشیم. .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بی سواد نیستن همه مهندس هستن منتها عشق قدرت تحلیل رو از آدم میگیره
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
چرا فکر می کنید که حتما باید طرفدار شرق بود و یا طرفدار غرب!؟ جنگ شرق و غرب جنگ قدرت و سیادت بر جهان سوم از جمله کشور ماست! مرگ بر پوتین گفتن همیشه به معنی درود بر بایدن و غرب نیست! کدام کار و گذشته شرق حداقل در مورد کشور خودمان قابل دفاع است!؟ جنگ بیست سی ساله قاجار با روس ها، کشتن و اعدام مبارزان در شهر تبریز یا اشغال نیمی از خاک ایران در جنگ جهانی و همراهی با انگلستان در ایجاد قحطی و مرگ میلیون ها ایرانی؟ غرب همیشه دنبال منافع خود بوده و ظلم های زیادی در دنیا و علی الخصوص در ایران انجام داده ولی جنایت ها و خیانت های روسیه به مراتب گسترده تر و غیر قابل چشم پوشی بوده است. بهتر است به جای دفاع از شرق و پوتین به فکر منافع خودمان باشیم.ا
مقدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
دراین که اکثر این غربگدا ها فهم وسواددرستی ندارند هیچ شکی نیست نمونه اش ناشناس 14:21
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
دوست عزیز طبیعت انسان هست و یکی مثل شما عاشق شرق و بقیه عاشق غرب .که انگار در اکثریت قرار دارن اگه قرار به امار گیری ازطریق منفی و مثبت های نظرات باشه .
اتفاقا برای بیشتر مردم فرق نداره غرب یا شرق .مردم با شرق لج میکن چون با افکار ادمایی مثل شما مشکل دارن .و مدافعان شرق تیپ شون کاملا مشخصه
مردم تاریخ یادشون هست و خیانت های روسیه و انگلیس هنوز از حافظه شون پاک نشده .
حرف اخر منطق و قانون دنیا و بنی بشر بر مبنای زوره .امریکا و یاروسیه زورش میرسه انجام میده .شما زیادی دنبال عدات نباش در قوانین دنیا .اگه زیادی دنبال عدالتی ببین تو این کشور خودمون در یک اداره خیلی کوچک میتونی کاملا عدالت اجرا کنی ؟می تونی جلوی پارتی و رشوه و بی عدالتی بگیری ؟اگه توانستی میگم افرین
بعد برو دنبال نظم دان به جهان
.
حسین
| United States of America |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
احسنت بر شما
توقع سواد رسانه از غرب گرایان بی منطق نداشته باش
نرود میخ آهنی فرو در سنگ
اینا اوج خلاقیتشون آرزوی نابودیه
اینجا هم که مجازیه و کنتور نداره براشونو کسی هم نیست که بابت دروغهاشون ازش خجالت بکشن
آخرش هم منفی بارونت میکنن چون جوابی ندارنو اینطوری خودشون رو خالی میکنن
همیشه تو یه جمع همه افراد قدرت درک حقیقت رو ندارن و انسانهای فهیم قسمت کمی از جمع رو تشکیل میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
پس از نطر تو الان روسیه حق داره بمب اتم بزنه چون آمریکا قبلا اینکارو کرده . فقط همینو بلدین تکرار طوطی وار یه سری توجیهات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
از آنجا که غرب زده ها استدلال های آب دوغ خیاری می آورند و در مقابل این سئوالات هیچ حرفی برای گفتن ندارند من به جای اونها جواب می دهم
چون آمریکا قدرت داره و چون قدرت داره هر غلطی دلش خواست می تونه انجام بده و خودش رو وکیل و وصی جهان می دونه
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
جناب توده ای من جوابتو می دم هر کسی که کمترین سواد سیاسی داشته باشه می دونه پوتین به دنبال تصاحب کلیه جمهوری های پیشین شوروی است و بارها اعلام کرده که از دست دادن این جمهوری ها اشتباه بود ناتو و مرزهای ناتو هم بهانه است رییستان پوتین محاسباتش اشتباه بود و هیچوقت تصور نمی کرد اوکراین بازی را تغییر بدهد او فکر می کرد مثل توطئه ای که با بایدن طراحی کردند و اشرف غنی خیانتکار مجری آن بود و افغانستان را به اشغال مزدوران روسیه (طالبان) درآورد می خواست اوکراین را هم چنین کنند که زلنسکی دست بایدن را خواند و در کشورش ماند و از کشورش دفاع کرد ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
بهنام جان، من جواب سوال تو را میدهم، به شرط آنکه ظرفیت داشته باشی و بعدا پاسخ من را با تکیه به منطق، لایک و تایید کنی
اولا در مقدمه، نوشتی که پاسخگو از عشاق امریکا خواهد بود ..... چرا پیش داوری میکنی؟ یعنی نمیشه کسی طرفدار امریکا نباشه ولی از عملکرد پوتین انتقاد بکند؟ از این بابت، یک عذرخواهی بدهکار شدی
ثانیا هر کشوری عضو ناتو شد، الزاما سلاح های اتمی و موشکهای بالستیک در آنجا نصب نخواهد شد
ثالثا مقایسه شوروی و روسیه (در خصوص بحران خلیج خوکها) ابدا صحیح نیست چون الان روسیه همتراز شوروی سابق نیست و در مقابل ناتو، عددی به حساب نمی آید
رابعا تصمیم به عضویت در ناتو، توسط یک نظام سیاسی مستقل و دموکراتیک در اوکراین مطرح شده و روسیه هیچ حقی ندارد که اوکراین را مجبور به تبعیت از سیاست های مسکو بکند
ناشناس
| Australia |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
من جواب شما رو میدم. دلیلش اینه که کشورهای غربی اهرمی قوی به اسم افکار عمومی‌ دارن. این کشورها که اسم بردی و وابسته روسیه هستن و از جمله خود روسیه سابقه تاریکی‌ در سرکوب و نقض حقوق بشر دارن. پوتین الان ۲۰ ساله با آرای خیالی ۹۰ درصدی رئیس جمهوره. کوبا که رسما برده حساب میکنه ملت رو و بقیه همینطور.

تو دنیای امروز دیگه سرکوب جواب نمیده و دیکتاتور‌ها محکوم به سقوط هستن و شما خواهی‌ دید بعد از شکست روسیه در اکراین که الان برای صلح التماس میکنه تمام اذناب منحوس روسیه یکی‌ یکی‌ سرنگون خواهند شد. امیدوارم جواب سوالت رو گرفته باشی‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
لاغربي و لا شرقي چي شد؟ الان تبديل شد لا غربي و لا غربي برو تو بغل شرقي...؟
ناشناس
| Germany |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
اولین شرط مناظره ادب و احترام گذاشتنن به طرف مقابله که خوب در متن شما جز تمسخر و توهین چیز قابل درک دیگه ای دیده نمیشه. اگر سرمستی حاصل از غرورتون درمورد استدلالی که بقیه رو به چالش دعوت کردین فرونشست، میشه بفرمایید در کدوم مثالتون امریکا به این بهانه به اون کشور حمله کرده؟؟؟
به گفته خودتون روسیه تو کوبا بمب هسته ای
مستقرکرده و آمریکا جنجال به پا کرده و البته نه جنگ
ولی درمورد اوکراین روسیه اول مییاد تمام موشک ها و کلاهک های هسته ای اوکراین رو به بهانه تضمین امنیت ازش میگیره (کاری که در برجام با ما میکنه) بعد به یه کشور مستقل امرونهی میکنه با کی و چگونه ارتباط داشته باشه واگر گوش نده بهش حمله میکنه (مثل قتل های ناموسی).
هر کشوری دنبال منفعت و سود خودش هست و در این راه هیچ معیار اخلاقی رو رعایت نمیکنه نه امریکا، نه انگلیس و نه چین و روسیه ولی کشوری که ناظر این اعمال هستش نمیتونه استاندارد دوگانه داشته باشه، نمیشه به یکی بگه حمله وحشیانه و رژیم کودک کش و غیره ولی در مورد دیگری حتی از لفظ حمله هم استفاده نکنه. هیچ کدوم از به قول شما غربگدایان از کشته شدن کودک یمنی و فلسطینی خوشحال نمیشه ولی خیلی از دوستان شما از موشک باران اوکراین خوشحال شدن. زشت تو هر زبان و فرهنگی زشته، هیچ قومی دروغ و دزدی و کشتن براش فضیلت نیست ولی یه جامعه سالم نمیتونه به بهانه سیاست و ایدئولوژی بیاد بگه کشته شدن این همه آدم حقشونه میخواستن سرسپرده و وابسته به روسیه باشن و نرن سمت اتحادیه اروپا.
و
لعنت بر تجاوز و تجاوزگر در هر جای دنیا چه آمریکا چه اسراییل چه روسیه
روسیه خیلی مشتاقه مذاکره و اتش بس شده.دلش به حال اوکراینیها که نسوخته معلومه محاسباتشون غلط از اب دراومده و بدجور گیر کردن
انشا.. بزودی شاهد فروپاشی رژیم فاسد پوتین خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
منظورش رژیم فاسد آمریکا است اشتباه لپی کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
انشالله به زودی شاهد پایان نظامی گری غرب فاسد باشیم
روزی 20 میلیارد دلار هزینه جنگه ؟؟
یا نمیدونید میلیارد چیه یا دلار
با این خبر دادنتون
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تو اطلاع نداری و بی سوادی ۲۰۰ هزار نفر ارتش روسیه روزی ۱۰۰ دلار هزینه خورد و خوراکشون باشه فقط می شه دو میلیارد دلار حالا هزینه تانک ها و زره پوش ها و جنگنده های روسیه هم که مثل پشه از بین رفتن ببین چقدر شده هزینه موشک ها و بمب هایی که پوتین کودک کش ریخت سر مهد کودک ها و خانه های مردم هم ببین چقدر می شه خسارت هایی که از کاهش ارزش پول روسیه و نابودی بورسش هم هست رو حساب کن خسارتی که باید به خانواده هزاران سرباز روس که در جنگ کشته شده اند را نیز حساب کن حالا افتاد بی سواد؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
پوتین هم فکرشو نمی کرد اما همینطوره ....
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تو سوادت به محاسبه هزینه های جنگ نمی رسه
ناشناس
| Finland |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
مامیدونیم چیه اونیکه نمیخوادبدونه رئیس جمهوراونجاست که فعلاًغروربیجاگرفته وقصدنابودی کشورخودواوکراین رادارد
ناشناس
| Malaysia |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
شاید هم شما نمیدونی جنگ چیه؟
نه تایوان نه اوکراین جانم فدای ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
نه تایوان نه اوکراین جانم فدای آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
هم تایوان هم اوکراین جانم فدای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
نکته مهمتی تو کلامت هست/ اما غرب گرایان بعید متوجه بشن
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
خخخخ باز مجاهدین دچار اشتباه شدن مثبت دادن به نظری که بر خلاف خودشون بود!
همین کامنتها را در اینجا بخوانید. ضرب در هزارش کنید در سراسر جهان. آنوقت خواهید فهمید که پوتین چقدر ضرر کرده
میشه این پوتین دوستارو واسه همیشه بفرستیم روسیه با اکراین بجنگند و همونجا هم بمونند؟
مذاکرات در بلاروس شروع شده امیدوارم اگر به صلح هم نرسن حداقل به آتش بس موقتی و چند روزه برسن تا جنگ متوقف بشه.

روسیه صف 5 کیلومتری از تانک تشکیل داده و برای خروج غیرنظامیان از کیف راه امن اعلام کرده و به دولت اوکراین هم برای مذاکره ضرب الاجل داده. اون چیزی که مشخصه اینه که متاسفانه اگر تا امشب توافق فوری صورت نگیره روسیه با تمام قوا سنگین ترین حمله 70 سال اخیر در اروپا رو به پایتخت اوکراین انجام میده


فقط متوجه نقش انگلیس به عنوان آتش بیار معرکه در فضای رسانه باشید. هرجای دنیا هر فتنه و جنگی هست نصف آتیشا از گور انگلیس بلند میشه
اوکراین شرایط بسیار مضحکی از جمله خروج روسیه از شبه جزیره کریمه تعیین کرده تازه میگه حاضر هم نیست از عضویت در ناتو انصراف بده. یکی نیست بگه پس دیگه واسه چی اومدی مذاکره ؟!

با این شرط و شروط هایی که اوکراین گذاشته اتمام جنگ نه تنها محاله بلکه شرایط بدتر هم خواهد شد
خودتان خسته نکنید، اروپا و امریکا هرگز نمیتوانستند بدون مقاومت روسیه(شوروی) در برابر تالمان در جنگ جهانی دوم پیروز شوند. مطمئن باشید حمله به روسیه مشابه حمله ناپلئون و هیتلر به روسیه شکست خواهد خورد. اروپا و امریکا خود میدانند که به جنگ با روسیه وارد نشده اند. جز روسها کسی طاقت سرمای روسیه را ندارد.
زین پس به جای حمله و تجاوز از عملیات ویژه نظامی استفاده کنید. نکند این هم از اختراعات فرهنگستان زبان فارسی است.
«ولادیمیر مدینسکی» رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در بلاروس تصریح کرد که مسکو تمایل دارد هرچه سریع‌تر با اوکراین به توافق برسد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، مدینسکی امروز (دوشنبه) تصریح کرد، از آنجایی که هر ساعت از ادامه درگیری ها تلفات جدیدی را در میان سربازان اوکراینی به همراه دارد، مسکو علاقه مند است تا «در اسرع وقت» با هیأت کی‌یف به توافق برسد
خدا را شکر که مقاومت مردم‌اکرابن این پوتین را سر عقل آورد
و اگر نگران جان مردم اکراین بود حمله نمیکرد، فکر کرد مثل کریمه اکراین را می‌گیرد دید نه اینجوری نیست.
کار خودشان است
درود بر زلنسکی. مرگ بر پوتین متجاوز ....
این پیام ها یعنی شما نصفتون طرف دار روسیه و نصفتون طرف دار آمریکا هستید خیلی برای ایران و ایرانی متاسفم
رییس جمهور اوکراین از اسراییل حمایت میکرد و حالا شهرهای اورکراین شده غزه!
کوناشنکوف گفت: از آغاز عملیات نظامی ویژه، نیروهای مسلح روسیه ۱۰۶۷ تأسیسات زیرساختی نظامی در اوکراین را هدف قرار داده اند.

وی توضیح داد، که آنها شامل ۲۷ پست فرماندهی و مراکز ارتباطی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین ۳۸ سامانه موشکی ضد هوایی پدافند هوایی - S-۳۰۰، Buk M-۱ و Osa، و همچنین ۵۶ ایستگاه راداری است.

کوناشنکوف گفت، که در ۲۷ فوریه ۷ سامانه موشکی ضد هوایی از جمله یک اس-۳۰۰ در نزدیکی شهر کراماتورسک منهدم شد. ۳ پهپاد تهاجمی "Bayraktar TB-۲" در حومه چرنیگوف سرنگون شدند.

نتیجه گیری اینکه اس-۳۰۰ نمیتواند از خودش هم‌ دفاع کند.
احتمالا ای-۴۰۰ هم …..
به نفع ماست که هم روسیه ضعیف بشه هم غرب. ما هم باید این وسط کاملا بی طرف بمونیم.
راستش من فقط تو خبرهای جنگ میام پیامهای ملت همیشه در صحنه رو میخونم
با اجازه یه موز برمیدارم چون خیلی وقته موز نخوردم
اوکراین خروج مردان 18 تا 60 سال رو ممنوع کرده. الان فمینیست ها اعتراضی ندارن به این تبعیض بزرگ؟ واقعا فمنیسم برپایه های پوشالی بنا شده. مردها همیشه در تاریخ بیشترین سختی رو کشیدن. زنها فقط میخوان جاهایی که به نفعشونه برابری باشه!
لعنت بر پوتین. انتقام از مردم اوکراین میگیره
اگر کیف سقوط کند قیافه یک عده در ایران تماشایی خواهد بود چون چنان از مقاومت اکراین می گویند که انگار دیروز نبود که یک شهریعنی کوبیانسک بدون مقاومت تسلیم روسها شد
این فیلم را نشان آن نماینده نمای مجلس بده که ناراحت است ما از اوکرایینی ها حمایت می کنیم .به او بگو من جانبازم او واسه کشور چکار کرده ....
گور پدر اوکراینیها اون وقتی که سربازهاشون ملت مظلوم عراق را می کشتن چتونه ساکت بودید؟
نه آمریکا نه روسیه جانم فدای ایران!
ازاین به بعد ابرقدرت شرق را چین بدانید.روسیه رفت قاطی باقالیها.در این صورت رقابت ابرقدرتها هم رقابت تولیدو علم خواهد بود.البته بشرط اینکه چین از ادعای احمقانه تصرف تایوان دست برداره.
زنده باد ولادیمیر پوتین آزاده و شجاع
حقیقت اینه که شوروی یک کشور رده چهارمی اروپا بوده که بعد اشغال شرق آلمان درجنگ جهانی دوم و ربودن مهندسها ودانشمندان آلمانی مقداری پیشرفت بخصوص در صنایع نظامی کردهمین.
صحنه خارکیف واقعیت پلید روسیه را نشان داد
اینها نگران کشته شدن اوکراینی ها هستند و به غیرنظامی ها حمله نمی کنند؟
نه غزه نه لبنان نه یمن نه سوریه نه اکراین نه تایوان
هیچ چیزی نمی تونه حمله و تهاجم به یک کشور را توجیه کنه حرفهای صدا و سیما که بوی دفاع از حمله را می دهد تنفر انگیز است و به راحتی حمله عراق به ایران را هم توجیه می کند شرم اور است که به اینجا رسیدید
امریکادشمن بشریت
چین روسیه و کره شمالی دوست و ناجی بشریت
مگه هواپیمای ایران 141 محصول مشترک ایران اکراین نبود؟
پوتین بدبخت صبح تهدید هسته ای می کنه بعدازظهر التماس مذاکره 450 میلیارد دلار در بانک های اروپا و آمریکا و کشورهای غربی داشت که ۹۰ درصدش بلوکه شد ارزش روبل که رسید به ارزش ریال جمهوری اسلامی بورس مسکو که از هم پاشید تلفات سنگین ارتش روسیه و از بین رفتن صدها تانک و نفربر و جنگنده و ... و اعتراض مردم روسیه بر علیه ماجراجویی های پوتین اخراج روسیه از میادین ورزشی ممنوع کردن پروازهای روسیه از آسمان اروپا و دهها مورد دیگر که پوتین پیشی بینی نمی کرد و همه اینها را مقاومت سرسختانه و شجاعانه رزمندگان جان بر کف اوکراین در دفاع از کشورشان رقم زدند ....
برادر تو دلت برای کشورت بسوزه که روسیه از سالها پیش حمله خاموش کرده است وخبر نداری
تا وقتی که انسان به انسان اعتقاد داره همینه، هیچوقت هیچکس رو مقدس یا بزرگ نکنید حتی اگر عضوی از نزدیکان شماست، تنها چیزی که باید بزرگ بشه قوانین انسانی هست نه شخص یا خود انسان. این پوتین هم از بس ملتش بزرگش کردن دیوانه شده داره پارچه همه رو می‌گیره.
پوتین میشه دمپایی
نخستین نشانه های زمینگیر شدن نیروهای روسیه در اوکراین پدیدار شد و نیرو های روسی وارد مرحله جنگ گریلای شهری شدند.

۱- فرودگاه کیف از کنترل نیرو های روسیه خارج شد.

۲- کوماندو های ناشناس بطور هدفمند تاکنون بیش از سه هزار نظامی روس را کشته‌اند.

۳- اخبار و شواهد حاکی از حرفه ای بودن این نیرو های ویژه دارند، بطوریکه احساس می شود نیرو های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی هرگز اوکراین را ترک نکرده اند.

۴- نیرو های بسیار ورزیده و متخصص عملیات گریلای شهری (چریک شهری) در ساختمان های مسکونی میان مردم مستقر شده اند و بلای جان تانک ها و نفربر های روسی شده اند.

۵-فیلم های مصاحبه با شماری از اسرای روسی در اینترنت و شبکه های مجازی پخش شده اند.

۶- به دلیل ضعف بزرگ در سیستم لجستیکی ارتش روسیه، سربازان گرسنه روسی فروشگاه های مواد خوراکی را غارت می کنند.

۷- پهپاد هایی با دقت بالا، مقر های لجیستیک واحد های روس را منهدم کرده اند.

۸- سیستم لجیستیک نیرو های روسیه به خاک سیاه اوکراین نشست.

۹- محموله های بزرگ موشک های انفرادی حمل شونده (دوش پرتاب ) ضد تانک ارسالی آمریکا وضعیت جنگ را تغییر داد.

۱۰- مردم روحیه باخته اوکراین ، با دیدن شکست روس ها امیدوار شده اند.

۱۱- هییت اوکراینی که قرار بود با روس ها ملاقات و مذاکره کند به دلیل تغییر اوضاع جنگ تصمیم خود را عوض کرد و حاضر به ملاقات با روس ها نشد.

۱۲- روسیه در جنگ تبلیغاتی شکست خورد و مبارزه تبلیغاتی را باخت.

۱۳- رییس جمهور اوکراین مرتبا بدون آگاهی قبلی در نقاط مختلف دیده می شود و مرتبا به طور تصویری به مردم پیام می دهد.

۱۴-آمریکا و اروپا تسلیحات مدرن برای استفاده در جنگ های شهری به اوکراین ارسال کردند.

۱۵- مسکو باید بشدت نگران تغییر اوضاع جنگ در اوکراین باشد و اگر این وضعیت چند روز دیگر ادامه داشته باشد روس ها ناچار به عقب نشینی خواهند شد.

و در پایان ولادیمیر پوتین باید نگران و خشمگین باشد که در برابر رییس جمهور اوکراین که یک هنرپیشه و کمدین بوده بازی را ببازد.
در صورت شکست روسیه کار ایران و بسیاری از کشورها هم بوسیله آمریکا یکسره میشود تا آمریکا همه را بزیر بکشد. و دنیا را نابود کند
پوتین یک جنگی را شروع کرد که نه نمیتونه بکش کنار نه میتونه جنگ را ببره و روزی 20 میلیارد براش خرج داره و 630 میلیاردش هم که بلوکه شد که بعدا میدن به اوکراین و تا خرخره هم که تحریم شد و از اروپا هم که اخراج شد و احتمالا سوید و فنلاند هم از الان به فکر ناتو هستند و اروپا هم یک درصد از تولید ناخالص داخلی اش به اضافه یک درصد قبلی کرد که میخواهد خرج ارتش کنند یعنی خدا میلیارد یورو( فقط یک درصد المان میشه 100 میلیارد یورو که تصویب شد) حالا ببینیم کی برنده است.
مقاومت جانانه و قابل ستایش مردم قهرمان اوکراین در مقابل لشکر تا دندان مسلح روسیه متجاوز، مرا به یاد شجاعت و ایثار بی نظیر شهید جهان آرا و بقیه همرزمانش انداخت که با چند اسلحه سبک، جندین روز در مقابل ارتش بعثی مقاومت کردند و حماسه ای جاودان آفریدند و سرانجام نیز در ادامه و پس از هشت سال، روسیاهی و شکست را نصیب صدام کافر کردند. شک نکنید که عاقبت پوتین کمونیست و کافر بهتر از صدام جنایتکار نخواهد بود
درود بر شهیدان اوکراینی که با خون خود، کاخ کرملین را رسوا و منفور عالم کردند.
روسیه از مهمات خوشه ای استفاده کرده است. فیلمش هم هست. محکوم کنید
انقدری که اوکراین تو ایران هوادار دارهتو خود اکراین نداره
اصلا هم مشخص نیست نظرات از روی عقده گشاییه
وگرنه ب یه بچه تازه زبون باز کرده هم میفهمه که همین اکرای به قطعنامه های ضد ایران رای مثبت داده
انسان چقدر میتونه ذلیل باشه آخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
این مخالفت با جنگه نه هواداری از اکراین.همه میدانیم تمام کشورهای اروپایی در جنگ هشت ساله و تحریم ها علیه ملت ایران بودند منجمله همین روسیه و اوکراین.
سه رییس جمهور ایالات متحده آمریکا مسبب مرگ 11 میلیون نفر از مردم خاور میانه شدن
مقایسه کنین با حمله روسیه به اکراین
چرا از نظر شما اونا جنایتکار و دیکتاتور نیستن ؟
یکی جواب منطقی بده
موافق نبودن که کاری نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
مشکل امثال شما، پیش فرض های اشتباه است. من با هر دو مخالف هستم. با جنگ مخالف هستم. اگر جمله‌ی شما صحیح باشد، آنها هم جنایتکار هستند.
چند روز دیگه این قضیه هم تموم میشه و روسیه مثل کریمه به خواسته ش میرسه و لشکر دلواپسان غرب و اکراین ببینم بازم بلبل زبونی میکنن یا کلا پیداشون نمیشه و ساکت میشن
روزی 20 میلیارد دلار هزینه جنگه ؟؟
یا نمیدونید میلیارد چیه یا دلار
با این خبر دادنتون
درست میگه هزینه تحریم ها و بلوکه شدن دارایی ها و بسته شدن فضای هوایی بروی روسیه و کاهش شدید ارزش پولی.
جنگ و خونریزی در هیچ زمان نتیجه ای حاصل نداشته.
نه تایوان نه اوکراین جانم فدای ایران
نه شرقی نه غربی خاک تو سر دو تایی
ایران باید کشورهای جدا شده رو طلب کنه... اینها همه سر زمین ما هستند
برخی از غرب زده ها که استلال می کنند و می گویند چون آمریکا ابر قدرت است باید تابع او بود و با او سازش کرد آیا حالا به استدلال های خودشون پایبند هستند و بگویند که چون روسیه در مقابل اکراین قدرت داره اکراین باید با او سازش کنه و تابع آن باشد
تحلیل عطا الله مهاجرانی درباره بحران اوکراین
1- عصر کمونیسم با شوروی تمام شد وما وارد عصر ناسیونالیسم و ملی گرایی روسی شدیم . این نگاه در بین مردم روس طرفداران بسیاری دارد .
در رمان «نفوس مرده» نوشته نيكلاي گوگول (۱۸۰۹-۱۸۵۳) تعبیری هست درباره ناسیونالیسم روسی «روسيه من! جواب بده كه تو به كجا مي‌روي؟ اما تو را پاسخي نمي‌شنوم. آهنگ سحر‌انگيزي از زنگوله‌ها برمي‌خيزد، ابرها به هزاران پاره متلاشي شده مي‌غرند و چون توفان مي‌وزد. هرچه روي زمين است از كنار تو پرواز مي‌كند. زيرا تو از تمام جهان بيشتر مي‌تازي و بر ديگران سبقت مي‌جويي. عاقبت روزي تمام ملت‌ها و دولت‌ها از سر راه تو برمي‌خيزند و راه را به تو مي‌سپارند و به تو نگاه مي‌كنند.» این بیان یک ناسیونالیسم افراطی افزون طلبانه‌ است که در ادبیات روسیه( رمان و شعر و نمايشنامه) وجود دارد .که البته در دوران شوروی سعی کردند آن را تبدیل کنند به یک انترناسیونالیسم حزب کمونیسم که موفق نشدند و با فروپاشی از بین رفت .

به نظرم پوتین با حمله به اوکراین یک محاسبه دقیق کرده و خواسته این ملی گرایی روسی را شکل بدهد .و تقريبا ادبيات و هنر، در روسيه، هويت ملي‌گرايانه داشته و دارد.

2-: اوكراين و ديگر جمهوري‌هايي كه از فروپاشي شوروي پديد آمدند، گاه جمعيت قابل توجهي از روس‌ها در آن جمهوري‌ها زندگي مي‌كنند.

اين جمعيت روس، در اوكراين جمعيتي حدود ۱۷ تا ۲۰ در صد دارد، در لیتوانی ۲۵ تا ۲۷ درصد ، در بلاروس8درصد ودر قزاقستان نزدیک به 45 درصد.
اين جمعيت روس در جمهوري‌هاي پيشين در واقع پايگاه اجتماعي- سياسي – اطلاعاتی و زبانی روسيه محسوب مي‌شوند. بي‌دليل نيست كه در يورش به اوكراين شاهد بوديم ارتش روسيه از مرزهاي بلاروس با همكاري ارتش بلاروس، به اوكراين يورش آورده‌اند.

3- اشتباه استراتژيك امريكا و ناتو اين بوده و هست كه گمان كرده بودند، مي‌توانند روسيه را در مرزهای خودش محاصره کنند . و تلاش کردند اوكراين را به عنوان پايگاه ديگري براي ناتو سامان و ناتو را تا مرزهاي روسيه گسترش دهند.

4-: پس از شكست امريكا و ناتو در افغانستان، خروج حيرت‌انگيز ارتش امريكا و هم‌پيمانانش از كابل، ژنرال ميلي رييس ستاد مشترك امريكا اعتراف کرد که ما در افغانستان یک شكست آشکار خوردیم .
لذا ما درباره آمریکا و ناتویی با این شکستها داریم صحبت می‌کنیم .وقتي آن‌ها با صرف سه هزار ميليارد دلار و بيست سال جنگ نتوانستند حريف ملت افغانستان شوند، چگونه مي‌خواهند با روسيه بجنگند؟

5-: اوكراين سرزمین بسیار گران قیمتی هست . در واقع كلكسيوني از باارزش‌ترين منابع معدني در اروپا و بلكه در جهان است.
مسير خط لوله انتقال گاز روسيه به اروپاست.
یکی از حاصلخيزترين مناطق كشاورزي جهان، خاك چرنوزيوم- خاك سياه- در اين كشور قلمرو وسيعي را فرا گرفته است. و از جهت کشاورزی هم مزیتهایی را دارد .

6- پوتین فصل زمستان و يخبندان را براي حمله به اوكراين، انتخاب کرده است چرا؟. چنان‌كه مي‌دانيم، وابستگي اروپا به گاز روسيه، امري آشكار است. اكنون بهاي گاز مصرفي در اروپا به بالاترين مبلغ در طول دهه‌هاي اخير رسيده است. بعد از خبر حمله، قيمت بنزين افزايش يافت. قيمت بنزين در لندن به ليتري يك و هفت دهم پوند رسيد.
به نظرم او این محاسبات را مد نظر داشته است.

7- از اظهارات بلينكن وزير خارجه امريكا و نيز بايدن و بوريس جانسون نخست‌وزير انگلستان پيداست كه ضمن اینکه موضوع را محکوم کردند و تعابیر تندی هم بکار بردند اما بوریس جانسون گفت ما برای مردم اوکراین دعا میکنیم .بایدن هم اعلام کرد ما وارد جنگ با روسيه نخواهیم شد .
معنی این حرفها این است که روسیه به لحاظ نظامی بر اوکراین مسلط شده و رژیم مورد نظرش را در آنجا حاکم می کند.
ازیکی از دوستان شنیدم که گفت: پوتین زانومی‌زند . ولی من نمیتوانم چنین چیزی را بگویم .اما تا اینجای کار حرکات شطرنج پوتین جواب داده است و کار را به جایی رسانده که امکان تقابل نظامی وجود ندارد.

8- ظاهراً برخی از دوستان نظم جهانی را که آمریکا اداره می‌کند را می پسندند!و برخی تأسف میخورند که این نظم دارد آسیب میبیند !من می‌پرسم این نظم برای مردم خاورمیانه چه داشته است؟
همین خانم هیلاری کلینتون که دلسوزی می‌کند برای مردم اوکراین گفت ایران را بمباران اتمی بکنید.

مگر همین‌ها نبودند که در جنگ صدام علیه ملت ایران هر مقدار که توانستند به او کمک کردند .هر خانه‌ای که در ایران در جنگ 8 ساله ویران شد و هرشهیدی که دادیم پشت سرش همین نظم آمریکایی بود .و تعجب میکنم از آقایان .

9- و اما حمله به اوكراين، نشان داد كه نظم جهانی (که آمریکا دارد مدیریت می‌کند) با چالشی بزرگ روبرو شده و ما به عنوان ایران باید بدانیم که غیر از توانایی ملی خود هیچ تکیه‌گاهی نمیتوانیم داشته باشیم .و استراتژی توان هسته ای ایران را نیز تصمیمی هوشمندانه می‌بینم از تمامی جهات. البته سختیها و ضعف های خودش را داشته ولی تصمیم درستی است و باید متکی باشیم به خودمان .

و من در این تحلیل دنبال این نبودم که بگویم این حمله درست بود یا نه؟ ما در مقطعی هستیم که باید اول ابعاد ماجرا را بسنجیم و بعد به داوری برسیم .
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
این حضرت آقا چرا خود و خانوادهاش در غرب زندگی میکنه و برنمیگرده ایران تا از وجود پربرکتش در میهن اسلامی استفاده بشه .
تفاوت روسیه با آمریکا این هستش که روسیه در حال اشتباه است اما آمریکا در حال جنایت است و اگر آمریکا و غرب دست از مداخلات در اکراین بردارند روسیه هم در اشتباه خودش تجدید نظر خواهد کرد
با توجه به حجم زیاد رفتار اغراق آمیز، رسانه ای و تبلیغاتی و تحریک آمیز امریکا در مقابل تهاجم روسیه به اوکراین به نظر می رسد که آمریکا اطلاعات دقیقی از پتانسیل نظامی گری و رفتار آینده روسیه در این تهاجم نداشته و در حال محک زدن (تحریک) روسیه می باشد. پوتین نیز این موضوع را دانسته و لذا پاسخ مورد نظر آمریکا را هنوز در اختیار او نگذاشته است.
روسیه به اهداف مورد نظر خودش که نابودی کمک های تسلیحاتی غرب و ناتو بود رسید و بزودی با توافق با اکراین بازگشت خواهد گرد
در واقع همه چیز بستگی به اکراین دارد که تعهد دهد که دخالت های غرب در اکراین باعث به خطر افتادن امنیت روسیه نشود
هیچ فرقی بین حمله روسیه به اوکراین جهت تصرف بخشهائی ازآن باحمله ارمنستان به جمهوری آذربایجان جهت تصرف غرباغ وحمله اسرائیل به فلسطینیها جهت تصرف بخشهائی از
سرزمین فلسطینیان نیست ولی چرابرای دولتهای غربی این یکی مهمتراست وان دوزیادمهم نبوددرحالیکه تجاوزوکشتارانسانها جنایت است توسط هرمتجاوزی باشد درهرحال ازنظروجدان بشری هم محکومندوبایدمجازات شوند
باید تایوان از اوکراین درس عبرت بگیره و به امریکا اعتماد نکنه
هرروز مردم یمن دارن میمیرن کودک ها استخوان شدن و هیچ کس عین خیالش نیست
بدترین خبر هزینه روزانه 20 میلیارد دلار بود که بنا به تجربه از جیب ملت ایران جبران می شود
پس چرا اسرائیل رو به خاطر تجاوز و کشتار وحشیانه در فلسطین از ورزش محروم نمی کنند؟!
چرا فقط روسیه
چرا اسرائیل نه چرا سعودی نه جرا ترکیه محروم نمیشه!
لابد خون اکراینی ها رنگین تره
درود بر مردم اوکراین
ورود نیروهای روسی بدون درگیری به شهر «کوبیانسک» !!!
مشخصه که دولت اوکراین خیلی محبوب و روسیه خیلی منفور مردم اوکراینه!!!
سلام.ببخشید من تازه رسیدم.روزی بیست میلیارد خیلی زیاد است .نمیشد با این پول زمینهای اوکراین را از لب مرز بخره بیاد جلو .پوتین را دوست ندارم .
روسیه از تمام رقابت‌های بین‌المللی تحت پوشش فیفا و یوفا تعلیق شد:
داستان جدایی سیاست در ورزش همش کش است
مهم منافع غرب است
مادر .... شما که اینهمه از اوکراین دفاع می کنید یک روز از یمن دفاع کردید بی شرافتها
جنگ در هر شکلی محکومه .ما ایرانی ها باید بیطرف باشیم زیرا هیچ یک از این کشورها نه در دوران جنگ هشت ساله و نه در دوران تحریم ها از ایران حمایت نکرده اند و روسیه هم برای منافع خود که بازار نفت و گاز ایران را بدست بگیرد چوب لای چرخ مذاکرات گذاشته و می گذارد.
تابناک چرا نظرات چند روز اخیر را چاپ نمی کنید از پوتین نرسیدید
مردک پینگ پنگ باز جانی
برادران اصولگرا اگر کار روسیه منطقی است و برای حفظ امنیت خود حق دارد به اوکراین حمله کند اسرائیل هم پس برای تسخیر فلسطین کار درستی کرد از چی ناراحت هستید ؟ مگر منطق شما این نیست ؟
یکی از دوستان نوشته در جنگ ایران و صدام آمریکا به صدام خیلی کمک نظامی کرد. این آقا اصلا از جنگ خبر نداره . آمریکا کارش شعله ور کردن جنگه و خیلی کم در حد آر پی جی شاید کمک کنه. صدام با سلاح حه و موشکهای روسی ایران را میزد. میگهای روسی و تانکهای روسی پشت سرهم به صدام داده میشد . این دوست صدام شوروی از هیچ کمک نظامی به صدام دریغ نکرد.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری