بازدید 10259

اینترنت طبقاتی اجرایی می‌شود؟

زمزمه‌هایی مبنی بر راه‌اندازی اینترنت طبقاتی به گوش می‌رسد. آیا با ملی شدن اینترنت فقط افراد خاصی به اینترنت بین الملل دسترسی خواهند داشت؟
کد خبر: ۱۱۵۶۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 24 December 2022

به گزاشر «تابناک» به نقل از گجت‌نیوز، طرح صیانت با انتقادات مردم و کارشناسان تا حدودی خاموش شد؛ اما بعد از شدت گرفتن اعتراضات مردمی به صورت غیر علنی از سر گرفته شد و امروز شاهد زمزمه‌هایی مبنی بر طبقاتی شدن اینترنت هستیم که صحت یا کذب آن در هاله‌ای از ابهام است؛ ولی اجرای آن نیاز به کمی زمان دارد.
 
منتظر اینترنت طبقاتی باشیم؟
 
شنیده‌ها حاکی از این است که به‌زودی دولت اینترنت طبقاتی را راه‌اندازی می‌کند و بدین وسیله تنها گروهی خاص دسترسی به دنیای وب دارند و بقیه از اینترنت ملی و سایت‌های داخلی قابلیت بهره‌برداری خواهند داشت. جزئیات این واقعه مشخص نیست و تاریخ دقیق اجرای آن نیز نامعلوم است.
 
چند روز پیش سید ابراهیم رئیسی خواستار راه‌اندازی هر چه سریع‌تر اینترنت ملی شده بود. این درخواست از نهادهای دولتی و وزارتخانه‌های تابعه فرضیه طبقاتی شدن اینترنت بین الملل را بیش از پیش تقویت خواهد کرد. به گفته حامد بیدی، مدیرعامل پلتفرم کارزار، برای این‌که فیلترشکن‌ها از دسترس خارج شوند باید دیتاهایی که بین شبکه داخلی و بین المللی رد و بدل می‌شود توسط دولت تحت کنترل قرار بگیرند و رصد شوند.
 
به عقیده بیدی، فرضیه مذکور تا حد زیادی به حقیقت پیوسته و در فاز بعدی پیش‌بینی این است که اینترنت از روی شبکه ملی اطلاعات حذف و دسترسی به آن منوط به سلسله مراتب گردد. در واقع در چنین حالتی افراد پس از احراز هویت قادر به استفاده خواهند شد؛ ولی نه همه افراد، بلکه فقط افرادی خاص!
 
به عبارت دیگر با طبقاتی شدن اینترنت افرادی نظیر دانشجویان، اساتید دانشگاه و غیره، از طریق وی پی ان‌های قانونی می‌توانند به نت بین الملل دسترسی داشته باشند. به نظر می‌رسد این تصمیم نهایی شده و در دستور کار دولت قرار دارد. آیا با طبقاتی شدن اینترنت، اغلب مردم در بی‌اینترنتی به سر خواهند برد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲۰
بی عدالتی در دولت مدعی عدالت !!
سلام کنید به کره شمالی ۲
با هر مدل که میخای بسازی. باز نمی زارن. هر روز یه چیز جديد .
کار صحیحی است معنی ندارد هر کسی بتواند به هر محتوایی بدون نظارت دسترسی داشته باشد و بدتر از بتواند از بستر اینرتنت ازاد رای ایجاد اشوب و سازمان دهی اغتشاش علیه حاکمیت استفاده کند و امنیت مردم و نظام را به چالش بکشد در هیچ جای دنیا اینترنت ازاد مثل ایران در زمان اغتشاشات وجود نداشته بوده است که باعث هزینه برای مردم تدین و نظام شده است
باز هم تبعیض
اولین بعدش همین وضعیت بازیکن پرسپولیس هست. حذف ایرانیان از مجامع جهانی است
کار بدی نیست
ظاهرا مسئولین محترم اصلا متوجه خشم مردم بابت گرانی، بیکاری، فقر، تبعیض، فساد موجود و ... نیستند و فقط به فکر خشمگین تر کردن مردم هستند!
چرا کمی فکر نمی کنند به سرانجام ویديو، ماهواره و ... که چه اتفاقی افتاد؟
اینترنت هم ظرف یکی دو سال آینده در دسترس عموم قرار می گیرد و پارازیت هم بر آن موثر نخواهد بود.
کمی ملایمت و دوستی و راه آمدن با مردم چه مشکلی درست می کند برای آقایان؟
به کره شمالی خوش آمدیددددددد.......................................
با این خودشیرینی ها منتظر هر چیزی باشین...
با این خود شیرینی ها منتظر هر چیزی باشین... شما که از هر چیزی میترسین دو روز دیگه برق هم بعید نیست قطع کنین... بابا اینقدر طرفداری الکی نکنین تو این اخباراتون...
خود زنی های حکومت تمامی ندارد . چرا اینقدر تصمیم اشتباه گرفته می شود ؟ شاید تعمدی هست تا اتفاقی بیفتد . من شخصا با سیاست و مسائل اخیر هیچ کاری ندارم ولی اگر این نوع تصمیمات بی فکر و عجولانه ادامه داشته باشد یکی از افراد حاضر در اعتراضات خواهم شد .
جالا هي مردم رو طیقاتی و دسته بندی کنید تا بر علیه تون، ی دست بشن
مگه می شه من تریدر هستم کارم با اینترنت بین الملل هست خرجمو پس‌از کجا بیارم این ظلم غی قانونی انسانی هست
خب پس کلا از درامدش باید چشم پوشی کنند
میریم باز به سمت خشم عمومی
اقای ریسی تا الان به کدام وعده انتخاباتی ات عمل کرده ای؟
این از وضعیت اقتصاد
وضعیت اینترنت
وضعیت مسکن
وضعیت ارز

ولی گویا یکی بهت گفته همه جا بگو قطار پیشرفت
من تا حالا نه اعتراش کردم نه اغتشاش،نه اینستاگرام دارم،نه تلگرام
توی بورس ایران ورشکست شدم با کلی پرونده های حقوقی توی دادگاه
الان دارم توی بازار فارکس کار میکنم که بدهی هام رو بدم،اینترنت فارکس قطع بشه منم کف خیابونم
بعد به طبقاتی بودن شهروندان در عصر ساسانیان و ... میخندیم.
والله بالله تالله که من یکی از ایران میرم مشکل سربازی دارم که تا حالا موندم ولی اینترنت رو ببندید شده سربازی رو برم که بعدش برم میرم! کشور لنگ من نیست ولی حداقل یکی از بهترین مهندس های کشورم و برای خود مجلس و ... تا حالا دارم کار میکنم!!!
این قدر با اعصاب مردم بازی نکنید. افرادی که این تصمیمات را می گیرند، یا غافلند و یا نادانسته به نفع دشمن کار می کنند. متاسفانه این کارها سبب نارضایتی عمومی شده است. اینترنت و فضای مجازی که حرام نیست، بنابراین نباید حلال خدا را حرام کنید.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری