با تحولات منطقه و جهان

استقرار یک گردان از جنگنده‌های اف-۳۵ در خاورمیانه/ دیدار مسئولان آمریکایی و طالبان در دوحه/ سقوط یک فروند جنگنده عربستان در مرز یمن/ افشاگری از دیدار پشت‌پرده محمود عباس و اسماعیل هنیه

استقرار یک گردان از جنگنده‌های اف-۳۵ در خاورمیانه، دیدار مسئولان آمریکایی و طالبان در دوحه، سقوط یک فروند جنگنده عربستان در مرز یمن، افشاگری از دیدار پشت‌پرده محمود عباس و اسماعیل هنیه و دیدار وزیر دفاع روسیه با رهبر کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۳۳
|
۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳ 27 July 2023
|
18090 بازدید
|

استقرار یک گردان از جنگنده‌های اف-۳۵ در خاورمیانه/ دیدار مسئولان آمریکایی و طالبان در دوحه/ سقوط یک فروند جنگنده عربستان در مرز یمن/ افشاگری از دیدار پشت‌پرده محمود عباس و اسماعیل هنیه

بین الملل تابناک: استقرار یک گردان از جنگنده‌های اف-۳۵ در خاورمیانه، دیدار مسئولان آمریکایی و طالبان در دوحه، سقوط یک فروند جنگنده عربستان در مرز یمن، افشاگری از دیدار پشت‌پرده محمود عباس و اسماعیل هنیه و دیدار وزیر دفاع روسیه با رهبر کره شمالی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

استقرار یک گردان از جنگنده‌های اف-۳۵ در خاورمیانه

شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از نیروی هوایی آمریکا مدعی شد که یک گردان هوایی از جنگنده‌های اف-۳۵ آذرخش ۲ نیروی هوایی ایالات متحده برای تقویت جنگنده‌های آ-۱۰ و اف-۱۶ در انجام ماموریت‌شان برای گشت‌زنی در تنگه هرمز وارد خاورمیانه شده است.

فاکس نیوز مدعی شد، این گردان هوایی متشکل از جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا برای بازدارندگی ایران و کمک به نیروهای آمریکا و متحدانش در سوریه وارد خاورمیانه شده‌اند.

به ادعای فاکس نیوز، این اقدام پس از تلاش‌های متعدد ایران در اوایل ماه جاری برای توقیف نفتکش‌های نزدیک تنگه هرمز صورت گرفته که با واکنش نیروی دریایی ایالات متحده روبه رو شده است.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا پیشتر با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده بود: نیروی دریایی ایران تلاش‌هایی برای توقیف نفتکش‌های تجاری انجام داد که قانونی از آب‌های بین‌المللی عبور می‌کردند و نیروی دریایی ایالات متحده فورا به این امر واکنش نشان داد و از این تشنج جلوگیری کرد.

در پی ادعای روز چهارشنبه (۱۴ تیر) نیروی دریایی آمریکا مبنی بر تلاش ایران جهت توقیف دو نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز، یک منبع آگاه دفاعی ایران این موضوع را تکذیب کرد.

همچنین یک مقام دفاعی آمریکا در همین رابطه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ارسال جنگنده‌های اف-۳۵ به منظور افزایش دید نظامی ایالات متحده و ایجاد پوشش هوایی برای کشتی‌هایی که در منطقه حرکت می‌کنند، طراحی شده است.

بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا، که در رابطه با ورود این گردان هوایی منتشر شده است، با اشاره به اینکه جنگنده‌های اف-۳۵ ظرفیت نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه را افزایش خواهد داد، می‌افزاید: این جنگنده‌ها همچنین برای کمک به نیروهای آمریکا و متحدانش در سوریه در جریان عملیات‌ جاری علیه داعش در دسترس خواهند بود.

این بیانیه مدعی شده است: استقرار گردان جنگنده‌های اف-۳۵، نشان‌دهنده تعهد ایالات متحده برای تضمین صلح و امنیت در منطقه از طریق حمایت دریایی و حمایت از ماموریت پایدار ائتلاف برای شکست داعش در سوریه است.

دیدار مسئولان آمریکایی و طالبان در دوحه

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، مقامات این کشور در هفته جاری با سفر به دوحه قطر، با نمایندگان طالبان و متخصصانی از وزارتخانه های کلیدی افغانستان دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا افزود که هیات آمریکا و طالبان در مورد امنیت، مواد مخدر و حقوق زنان گفت‌وگو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، توماس وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان همراه با رینا امیری، نماینده آمریکا در امور زنان، دختران و حقوق بشر افغانستان از ۲۶ جولای تا ۳۱ جولای به آستانه قزاقستان و دوحه قطر سفر و با هیات طالبان دیدار خواهند داشت.

براساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، این مقامات در مورد منافع حیاتی در افغانستان مانند "حمایت بشردوستانه از مردم افغانستان، ثبات اقتصادی، رفتار منصفانه و شرافتمندانه با تمام افغان ها از جمله زنان و دختران، مسائل امنیتی، و تلاش برای مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر" گفت‌وگو خواهند کرد.

وست و امیری همچنین با اعضای جامعه مدنی که درباره مسائلی چون توانمندسازی اقتصادی زنان در افغانستان و قزاقستان کار می کنند، دیدار خواهند کرد. این در حالی است که متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده به بخش افغانستان صدای آمریکا گفته است ایالات متحده آمریکا در حال حاضر دوباره بازگشایی سفارت در افغانستان را بررسی نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام اینکه فاصله‌ی زیادی وجود دارد تا طالبان به‌ رسمیت شناخته شود، توضیح داد: ما همیشه به طالبان تاکید کردیم که اگر آنها می‌خواهند هر نوع مشروعیت بین المللی را کسب کنند ـ که از رسیدن به آن بسیار فاصله دارند ـ ما انتظار داریم اقدام‌های مشخصی را انجام دهند.

این مقام آمریکایی در مورد "اقدامات مشخص" توضیحات بیشتری نداد، ولی پیشتر واشنگتن و در کل جامعه جهانی به طالبان گفتند که اگر خواستار به رسمیت شناخته شدن به صورت بین المللی هستند، باید به حقوق افغان‌ها از جمله زنان و دختران و اقلیت‌ها احترام بگذارند و حکومت همه‌شمول را در افغانستان ایجاد کنند.

میلر همچنین افزود که برخورد طالبان با زنان و دختران موضوع حایز اهمیت است و آمریکا به شدت به این دستورها و اقدام‌های تعصب‌آور طالبان در مقابل دختران و زنان، اعتراض می‌کند و جامعه بین المللی نیز متوجه این اقدامات طالبان است و روابط خود را بر اساس آن با حکومت طالبان تعیین می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال افزود که روی برخی از مسائل، واشنگتن با طالبان تعامل دارد و این تعاملات در شرایط مشخص، موثر نیز بوده است.

حدود سه ماه پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، شیر محمد عباس ستانکزی، معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان گفت که آمریکا به زودی سفارتش را در افغانستان بازگشایی خواهد کرد و کشورهای اروپایی نیز اقدام مشابهی را اتخاذ خواهند کرد و در این خصوص تعاملات جریان دارد.

سقوط یک فروند جنگنده عربستان در مرز یمن

وزارت دفاع عربستان شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده «اف-۱۵» در استان «خمیس مشیط» واقع در جنوب غربی این کشور سقوط کرد. یک فروند جنگنده F-۱۵SA در حین انجام یک ماموریت آموزشی در استان خمیس مشیط سقوط کرده و خلبان کشته شد.

ترکی المالکی، سخنگوی رسمی وزارت دفاع عربستان در این باره گفت که ساعت ۱۴:۲۸ امروز چهارشنبه، یکی از جنگنده‌های نیروی هوایی گارد سلطنتی عربستان سعودی از نوع «F-۱۵SA» در حین انجام ماموریت آموزشی در منطقه آموزشی پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط سقوط کرد.

افشاگری از دیدار پشت‌پرده محمود عباس و اسماعیل هنیه

 شبکه «الجزیره»،‌ عصر روز چهارشنبه، جزئیاتی از دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) فاش کرد.

 «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، روز چهاشنبه، میزبان «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در کاخ ریاست‌جمهوری خود بود و این دیدار سه جانیه پشت درهای بسته برگزار شد.

الجزیره به نقل از منابع خود گزارش داد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با هنیه یک نگرش سیاسی جدید مطرح کرده که قرار است در جریان کنفرانس قاهره آن را اعلام کند.

نشست قاهره قرار است به دعوت دولت مصر سه روز دیگر در تاریخ ۲۹ و ۳۰ جولای میان رهبران گروه‌های فلسطینی برگزار شود و حاضران قصد دارند، در خصوص حل اختلافات میان خود گفت‌و‌گو کنند.

الجزیره در ادامه افزود: محمود عباس به اسماعیل هنیه اطلاع داده، طرح او مبتنی بر قطعنامه‌های بین‌المللی است و همه گروه‌ها باید به سازمان آزادی‌بخش فلسطین بپیوندند.

بر اساس این گزارش، محمود عباس در این دیدار بر پایبندی خود به گزینه مقاومت مسالمت‌آمیز و محدود شدن سلاح به دست تشکیلات خودگردان تاکید کرده است؛ اما در مقابل، اسماعیل هنیه به رئیس تشکیلات خودگردان گفته حماس اشغالگران صهیونیست را هدف حمله قرار خواهد داد و تمایلی به حمله به تشکیلات خودگردان یا سرنگون کردن آن ندارد.

این شبکه قطری همچنین خبر داد که محمود عباس درخواست اسماعیل هنیه مبنی بر آزادسازی فوری نیروهای بازداشت‌شده مقاومت و ربط دادن آن به گفت‌و‌گوهای قاهره را رد کرده است.

هنیه نیز تاکید کرد، حماس به اشکال مختلف با اشغالگران مقابله خواهد کرد و به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند نخواهد بود.

اسماعیل هنیه و محمود عباس در جولای سال گذشته نیز در الجزائر با یکدیگر دیدار کرده بودند، اما آن دیدار همانند دیگر رایزنی‌ها و دیدارهای شانزده سال گذشته نتوانست به اختلافات میان دو گروه بارز فلسطینی پایان دهد.

جنبش حماس در سال ۲۰۰۷ پس از درگیری شدید با نیروهای جنبش فتح توانست کنترل منطقه غزه را در دست بگیرد و پس از آن محمود عباس نیز دولت برخاسته از حماس را منحل کرد. از آن تاریخ تاکنون با وجود میانجی‌گری‌های کشورهای عربی اختلافات میان این دو گروه فلسطینی حل نشده مانده، ولی این اولین باری است که ترکیه جدی وارد میانجی‌گری بین حماس و فتح شده است.

دیدار وزیر دفاع روسیه با رهبر کره شمالی

 «سرگئی شویگو» وزیر دفاع فدراسیون روسیه، که در رأس هیأتی نظامی به پیونگ‌یانگ سفر کرده، بامداد پنجشنبه با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرد.

بامداد چهارشنبه شویگو برای سفری سه روزه وارد پیونگ‌یانگ شد تا در جشن‌های هفتادمین سالگرد آتش بس جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ دو کُره در تاریخ بیست‌وهفتم جولای شرکت کند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) گزارش داد در این دیدار، کیم و شویگو درباره مسائل امنیتی و دفاعی در «فضای صمیمانه مملو از دوستی همرزمانه» گفت‌وگو کرده و به توافق‌هایی رسیدند.

علیرغم حفظ محدودیت‌های مرزی سختگیرانه که کره شمالی از سال ۲۰۲۰ برای مهار همه‌گیری کرونا وضع کرده، این کشور برای مراسم مذکور از هیأت‌هایی چینی و روسی دعوت کرده است تا به پیونگ‌یانگ سفر کنند.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از این گزارش، شویگو در این دیدار نامه‌ای را از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه به دست رهبر کره شمالی رساند؛ بنابراین، کره شمالی این دیدار را فرصتی برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه در بحبوحه «محیط امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی در حال تغییر» می‌داند.

وزیر دفاع روسیه پیش از این در دیدار با «کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی، پیونگ‌یانگ را شریک مهم مسکو خوانده و گفته، این نشست‌ها به تقویت همکاری‌های دو کشور در زمینه دفاعی کمک می‌کند.

شویگو و هیأت همراهش همچنین روز گذشته با حضور در بنای یادبود آزادی ـ که به‌نشانهٔ قدردانیِ مردم کره‌شمالی از سربازان شوروی در سال ۱۹۴۶ و پس از پایان جنگ کره ساخته شده ـ با اهدای گل ادای احترام کردند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
هیچی غلطی نمیتونید بکنید برد هایپر سونیک ها ما تا سال آینده به آمریکا میرسه اگه میتونید غلطی کنید فقط امسال فرصت دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
:-)
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
برد موشکهای هایپر سونیک شما تا کابل هم نمیرسه چون اگه میرسید طالبان ازترسش حق آبه ایران رو میداد !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
حالا چرا فُش میدی ؟
چرا عصبانی هستی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
قشنگ معلومه که ساندیس خونت بالا رفته
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
تو که پراید و بعد چهل سال داری با کیفیت افتضاح تر از نمونه اولیه میدی دست مردم

حرف از هایپر سونیک نزن بیسواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
ادب داشته باش
نجومی بگیر بی درد ساندیسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
هایپر مستعان ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
هیچ غلطی نمیکنه ؛ چون کاراش همش درسته
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
علم الهدی به وجود امثال تو افتخار میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
زیاد فیلم نبین
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
به سفارش اقای صدیقی بنشینید گریه کنید و دعا کنید مشکلات حل شود.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
مستعان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
اگه راست می،گی ساندیس خور ازاین به،بعد جلوی کشتی های کشورارو بگیرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
همه ی موشک های هایپرسونیک روسیه در اوکراین شکار شدن، وای به حال موشک های هایپرسونیک ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
آرام باش و فحش نده و فقط به سرخط اخبار چند روز گذشته همین سایت اصولگرای خودتان خوب دقت کن شاید چیزی حالیت شد. 1- استقرار یک گردان از پیشرفته ترین جنگنده آمریکا در خاور میانه . 2- اعزام پیشرفته ترین ناو جنگی به خلیج فارس تنگه هرمز. 3: مذاکره با طالبان 4 -بهتر شدن روابط عربستان و آمریکا
به نظرت چه خبره؟ با چندتا موشک با چند کشور و از طرف می توانی مقابله کنی. اخوی. بهتر نیست دست از این شعارهای صد من یک غاز بردارید و مملکت را بیش از این به ویرانه تبدیل نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
فقط برای بازدارندگی و ایجاد ترس
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
ساندیست توی محیط گرم بوده و هم تاریخ گذشته اگر از هپروت برگشتی کامنت جدید بگذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
این لشکر کشی به خلیج فارس فقط و فقط برای ایجاد جنگ بین ایران و کشورهای عرب منطقه است!!!
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
دوست عزیز الان کویت و عربستان ایران را از میدان گازی آرش انداختند بیرون میشه بگی این موشک هایپرسونیک شما به چه دردی میخوره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
اف ۳۵فقط تبلیغاته برای سر کیسه کردن بقیه
نعمت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
اگر ممالک خارجه اف35 و چه و چه دارند که البته آنهم کارایی لازم را ندارد و کپی کاری ناشیانه از پراید ماست در عوض ما تکنولورجی پایتونگ را داریم که چهل و چهار سال بعد را پیش گویی میکند و همینطور مستعان 110 که تمام جهان را می توانیم با آن در اختیار بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
فقط مستعان!!!
ماشالله حزب الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
چرا خودزنی میکنی و محصولات علمی جوانان نخبه کشور را به باد تمسخر گرفته ای؟
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
كوثر جنگنده شكاري مافوق صوت را فراموش كرديد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
پیام این است ما سرمان به اوکراین گرم نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
فعلا که هم تو اکراین باختید هم تو خاورمیانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
من با انسانی که ذاتا فاسده کاری ندارم خطاب به مردم عدالت خواه میگم سال ۸۸ که دلار ۹۰۰ تومن بود با وعده دیسکو و فحشا یه جنبش درست کردن که نتیجه اش شد تحریم بیشتر و دلار ۳۴۰۰ تومانی! سال ۹۴ با وعده اینکه خیابان ها قراره پیاده رو بزنن اما من آزادی جنسی میدم دلار کردن ۳۰ هزار تومان! سال ۱۴۰۱ با آشوب دوباره جنبش فواحش برای آزادی های جنسی و کمپین خرید دلار دلار شد ۵۰ هزار تومان! می بینید؟ هر بلایی سرمون میارن با وعده های جنسیه! اینا هم خوب شناختن شمارو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
نیاز مبرم و فوری داری به ویزیت یه روانپزشک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
خوشبحال ساندیس خور معلوم نیست کجا سیر می،کنه
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
ارزش دلار چندان تغییری نکرده است. این ریال است که هر روز بی‌ارزشتر از روز قبل میشود و دلیل آن هم ناکارآمدی و بی‌کفایتی و فساد مسئولان است.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
این دوستمون درست فرمودند، شما باید هرچه زودتر بهتر خودتون را به یک روانشناس نشان بدهید.
آخه آقا، انسان، اینها چه ارتباطی با هم دارند،
علت افزایش قیمت دلار، فقط و فقط و فقط سیاست خارجی، ضد منافع ملی است، که فقط همین یک مرود را اگه درست بکنند، یعنی بازگشایی سفارت آمریکا، و برهم زدن ارتباطات با روسیه و چین، و فشردن دست مودت آمریکایی ها، و برداشتن تحريم ها و سرازیر شدن سرمایه‌گذاری به سوی ایران با توجه به نیروی کار ارزان و با سواد ، در مدت کمتر از ۱۰ سال به دوران قبل از انقلاب می‌رسیم و می‌افتیم رو غلطک پیشرفت و توسعه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
F35
مظهر ابهت و قدرت و کارایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
مظهر بزرگی و راستی و درستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
اف 35 خالی بندی و توخالی نیست و واقعیت داره
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
الحمدلله رب العالمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
اف ۳۵ ساخت امریکاست تو چرا خودتو براش جر میدی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
سایه کدخدا بر جهان مستدام باد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
امین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
آمین. خدایا ما را از شر پوتین روسیه و چین محفوظ بدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
اوست کدخدا و مابقی همه رعیت اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
انشاءالله باهمون کدخدامحشوربشید
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
الم ترکیف فعل ربک باصحاب الفیل
الم یجعل کیدهم فی تضلیل
غربگدا طبس یادت نره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
۱۴:۱۹
انشاالله .
من از خدامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
۱۴ ۱۹
علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
ناله یک غربگدا از روی ناامیدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
یک گردان اف ۳۵ کافیه برای شخم زدن خاک کل روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
جانم f35.بزن بترکون ظالمانه عالم رو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
و همچنین......
تربتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
منطقی فکر کنید اگر ما امروز به کمک چینی ها و روس‌ها موفق به مونتاژ موشک های مختلف شده ایم ، آمریکاییها و اسراییل حداقل بالای ۷۰ سال است به سلاح های پیشرفته مخرب مجهز شده اند،پس قدری منطقی و عاقلانه فکر کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
تربتی؛
آیا باور می کنی که استقرار سه ناو آمریکایی، چنگنده های اف ۳۵، اف ۱۶ و آ- ۱۰ برای برقراری امنیت کشتیرانی خلیج فارس است؟
خلیج فارس که امروز امن است ، پس بدان که استقرار این ناوها و جنگنده ها برای خنثی کردن جنگ گسترده ای است که امروز در
پی بحران آفرینی همین قدرت های استکباری در شرق اروپا اتفاق افتاده است، ناوها و جنگنده هایشان را در خلیج فارس به دو هدف مستقر کرده اند؛ هدف اول اینکه روس ها را تحت فشار قرار داده و نتیجه جنگ را به نفع خودشان تغییر دهند، ولی دریغ از یک جو عقل، نمی دانند که با استقرار جنگنده و ارسال سیل
تسلیحات نظامی فقط بر تنوری جنگ افروزی می دمند، شاید هم می دانند و به عمد چنین سیاست اشتباهی را در پیش گرفته اند تا با مهار هر چه بیشتر قدرت روس، فردای آینده برای مهار قدرت اقتصادی چین در شرق آسیا نقشه بکشند، هزینه جانی اش را هم همان طور که امروز از مردم اوکراین نقد کردند فردا از مردم تایوان نقد می کنند، هدف دوم اینکه شاید احتمال می دهند که باتلاقی که در شرق اروپا در پی سیاست های غلط خودشان ایجاد شده است در آینده ممکن است فراگیرتر شده و کشورهای عضو ناتو را هم در بر بگیرد که اگر این گونه شد از این ناوها و جنگنده ها برای حمله به مواضع روس استفاده کنند. اگر باور نداری منتظر بمان چون تاریخ در آینده همه چیز را روشن می کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
بایدن کمسی است که صفر تا صد است و در کارش هیچ پیشبینی نمی شود کرد کلا دمکراتها یک دفعه یک کاری غیر متعارف از انها سر می زند ولی جمهوری خواهها با اعلام بر نامه قبلی کاری را انجام می دهند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۵
چه جالب است هر خبری که مطابق سلایق شما نباشد فورا یک تیتر میزنید که پشت پرده ... بعد هر چه دلتان خواست مینویسید آیا این رسالت شماست ؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟