بازدید 7268
با تحولات منطقه و جهان

برگزاری عملیات بی سابقه شناسایی آمریکا در مرز عراق و سوریه/ آماده شدن اسرائیل برای تشدید تنش در چند جبهه / ورود کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه به عراق / برگزاری رزمایش حمله اتمی از سوی کره شمالی

برگزاری عملیات بی سابقه شناسایی آمریکا در مرز عراق و سوریه، آماده شدن اسرائیل برای تشدید تنش در چند جبهه، ورود کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه به عراق، برگزاری رزمایش حمله اتمی از سوی کره شمالی و نقض دوباره پروتکل «عدم برخورد» توسط آمریکا در آسمان سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 03 September 2023

برگزاری عملیات بی سابقه شناسایی آمریکا در مرز عراق و سوریه/ آماده شدن اسرائیل برای تشدید تنش در چند جبهه/ ورود کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه به عراق/ برگزاری رزمایش حمله اتمی از سوی کره شمالی

بین الملل تابناک: برگزاری عملیات بی سابقه شناسایی آمریکا در مرز عراق و سوریه، آماده شدن اسرائیل برای تشدید تنش در چند جبهه، ورود کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه به عراق، برگزاری رزمایش حمله اتمی از سوی کره شمالی و نقض دوباره پروتکل «عدم برخورد» توسط آمریکا در آسمان سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

برگزاری عملیات بی سابقه شناسایی آمریکا در مرز عراق و سوریه

روز شنبه، یک منبع امنیتی از عملیات بی‌سابقه شناسایی هوایی جنگنده‌های آمریکا در مناطق مرزی سوریه و عراق در غرب الانبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری المعلومه، این منبع گفت، در میان اطلاعاتی که نشان می‌دهد مزدوران سوریه با حمایت آمریکا در حال پیشروی به سمت منطقه البوکمال سوریه در نزدیکی گذرگاه مرزی منطقه القائم با سوریه در غرب استان الانبار هستند، مناطق مرزی با سوریه در غرب این استان صحنه عملیات شناسایی جنگنده‌ها و پهپادهای آمریکاست.

به گفته همین منبع، جنگنده‌های آمریکا بیشتر در آسمان مناطق گذرگاه القائم به سمت مناطق عمق سوریه به پرواز درآمدند و صدای انفجار شنیده شد که احتمالا ناشی از حملات این جنگنده‌های آمریکاست.

وی افزود، نیروهای امنیتی مستقر در مناطق مورد هدف اطلاعی از انگیزه این عملیات شناسایی ندارند، زیرا امنیت و ثبات در این مناطق برقرار است و هیچ گونه نقض امنیتی وجود ندارد. در سراسر شهرهای الانبار امنیت برقرار است.

همزمان با اقدامات مشکوک نیروهای آمریکا داخل مناطق عمق سوریه، عملیات شناسایی هوایی آمریکا در مناطق غربی به شدت افزایش یافته است.

آماده شدن اسرائیل برای تشدید تنش در چند جبهه

یک شبکه عبری اعلام کرد، در سایه تصمیم تل‌آویو برای افزایش فعالیت ارتش اشغالگر در کرانه باختری، سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش در چند میدان آماده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، شبکه عبری‌زبان "کان" گزارش داد، با نزدیک شدن به زمان مراسم‌ خاص یهودی، ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش در چند جبهه آماده می‌شود.

این شبکه اعلام کرد که نگرانی‌ها در سایه عملیات اخیر در کرانه باختری و فراخوان‌ها از لبنان و غزه برای انجام عملیات بیشتر شکل گرفته است. به دلیل این نگرانی‌های تل‌آویو، ارتش اشغالگر فعالیت خود را در کرانه باختری اشغالی بیشتر خواهد کرد.

روزنامه عبری زبان معاریو، روز جمعه گزارش داد، پیش‌بینی می‌شود حماس در آینده نزدیک تلاش‌های خود برای نابودی وضعیت امنیتی در کرانه باختری و داخل اراضی اشغالی را بیشتر کند.

این روزنامه به نقل از سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی تصریح کرد، در هفته گذشته و پس از دوره طولانی از آرامش نسبی، به نظر می‌رسد که نوار غزه نیز در حال بیدار شدن است و حماس اجازه تنش‌های شدید در نزدیکی حصار را می‌دهد.

این روزنامه عبری گزارش داد: بعید نیست در مرحله‌ای، شلیک موشک‌ها از نوار غزه از سر گرفته شود؛ همانطور که وضعیت معمولاً همین گونه است. این رخدادها از طریق تجربه گذشته، به ما یادآوری می‌کند که وضعیت نابسامان امنیتی در کرانه باختری در پایان به عملیات گسترده‌ای در نوار غزه منجر خواهد شد.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل برای دوره‌ای آکنده از چالش‌های امنیتی و داخلی آماده می‌شود و چالش‌ها با حزب‌الله در لبنان نیز در حال افزایش است و نهاد امنیتی با عواقب بحران عمیقی مواجه است که جامعه اسرائیل با وجود توانمندی و انسجام ارتش در آن به سر می‌برد.

ورود کاروان نظامی بزرگ آمریکا از سوریه به عراق

روز شنبه، یک منبع امنیتی خبر داد که یک کاروان متعلق به نظامیان آمریکا با همراهی مزدوران این کشور، از منطقه التنف به سمت گذرگاه مرزی القائم واقع در مرزهای سوریه و عراق حرکت کرده است.

این منبع به پایگاه خبری المعلومه گفت که این کاروان، حامل تجهیزات و جنگ‌افزارهای نظامی بوده و نیروهای «شورای عشایر سوریه» که وابسته به آمریکا هستند، وظیفه حمایت از این کاروان را بر عهده داشته است.

به گفته این منبع، بالگردها و پهپادهای آمریکا هم این کاروان نظامی را همراهی کردند و ظاهرا «این اقدامات برای بستن نوار مرزی سوریه کامل است که پس از پایان مراسم اربعین صورت خواهد گرفت.»

تحرکات مشکوک آمریکا در سوریه این روزها به یکی از سوژه‌های اصلی خبری در رسانه‌های منطقه تبدیل شده؛ از افزایش چشمگیر غارت نفت سوریه توسط اشغالگران آمریکایی تا پروژه تازه واشنگتن برای سیطره بر منطقه مرزی عراق و سوریه با سازماندهی گروه‌های تروریستی جدید و نهایتا خیز برای بازگرداندن هیولای «داعش.»

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تازگی در اظهاراتی مدعی شد، داعشی‌ها همچنان در قالب گروه‌های کوچک در سراسر سوریه و عراق حضور دارند و یک تهدید دائمی در این کشورها هستند؛ بنابراین، اگر نیروهای آمریکایی تصمیم به عقب‌نشینی ناگهانی از این دو کشور بگیرند، این گروه‌های کوچک ممکن است توانایی سازماندهی مجدد خود را داشته باشند. ایالات متحده نمی‌خواهد، عناصر داعش دوباره در عراق و سوریه مستقر شوند.

 مبارزه با داعش بهانه‌ای بود که آمریکا از سال ۲۰۱۴ اشغالگری گسترده خود را از خلال آن در سوریه آغاز کرد. آمریکا ۲۸ پایگاه در داخل خاک سوریه دارد که شامل ۲۴ پایگاه نظامی و ۴ پایگاه لجستیکی می‌شود. شمار نظامیان آمریکاییِ حاضر در خاگ سوریه نیز ۲۰۰۰ تن برآورد می‌شود. اظهارات اخیر مارک میلی نشان می‌دهد، واشنگتن همچنان قصد دارد، ادامه حضور خود را در سوریه با ادعای مبارزه با داعش توجیه کند.

به گفته کارشناسان، تحرکات نظامی مشکوک نیروهای آمریکایی در مناطق مرزی نشان می‌دهد که هدف آنها تقویت بقایای داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است، زیرا این منطقه اخیرا تقریبا خالی از سکنه شده و به اشغال نیروهای آمریکایی درآمده است. آمریکا برای تسلط بر نوار مرزی عراق و سوریه به ساماندهی گروه‌های تروریستی همانند تحریرالشام، ارتش آزاد سوریه، الصنادید و داعش روی آورده است.

برگزاری رزمایش حمله اتمی از سوی کره شمالی

سه روز پس از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی کره شمالی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی، ارتش پیونگ‌یانگ بار دیگر این رزمایش را تکرار کرد.

دولت کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد، رزمایشی را برای شبیه‌سازی حمله اتمی تاکتیکی به کره جنوبی و به عنوان هشداری به رزمایش‌های نظامی آمریکا در منطقه، برگزار کرده است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده است: «در سحرگاه دوم سپتامبر تمرین شلیک برای حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده، برای هشدار به دشمنان درباره خطر واقعی جنگ اتمی، انجام شد».

کره شمالی ضمن موفق توصیف کردن این رزمایش حمله اتمی تاکتیکی، توضیح داد دو موشک کروز راهبردی دوربرد با کلاهک‌های هسته‌ای مشقی شلیک کرده که هر یک مسافت ۱۵۰۰ کیلومتری را در حدود  ۷ هزار ۶۰۰ ثانیه پرواز کرده و در ارتفاع از پیش تعیین‌شده ۱۵۰ متری هدف منفجر شدند.

بنا بر این گزارش، پیونگ‌یانگ جدیدترین رزمایش بزرگ بین واشنگتن و سئول را که شامل حداقل یک بمب‌افکن راهبردی آمریکایی، محکوم کرده و آن را نشانه علنی طرح‌های رویارویی نظامی علیه کره شمالی دانست.

به نوشته یونهاپ، دولت کره شمالی تاکید کرد: «نیروی هسته‌ای ما موضع متقابل رزمی مسئولانه خود را از هر جهت برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات تقویت خواهد کرد.»

نقض دوباره پروتکل «عدم برخورد» توسط آمریکا در آسمان سوریه

مرکز آشتی روسیه در پایگاه «حمیمیم» سوریه گزارش داد، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته، ده بار پروتکل «عدم برخورد» را در آسمان سوریه نقض کردند.

به گزارش روسیا الیوم، وادیم کولت، معاون مرکز حمیمیم گفت، ائتلاف بین‌المللی پرواز پهپادهای خود را با روسیه هماهنگ نکرده است و به همین دلیل، در طول تنها ۲۴ ساعت ده بار نقض پروتکل عدم برخورد از سوی این ائتلاف ثبت شده است.

کولت اظهار کرد: در منطقه التنف که محل پروازهای بین‌المللی است، ۱۸ مورد نقض توسط چهار فروند جنگنده اف۳۵، دو فروند جنگنده اف۱۶، دو فروند جنگنده تایفون و یک پهپاد چند منظوره مدل "ام کیو ۱ اس" ائتلاف آمریکایی ثبت شد.

معاون مرکز حمیمیم افزود: ائتلاف با چنین اقداماتی به ایجاد شرایط خطرناک برای بروز سوانح هوایی ادامه می‌دهد، همچنین این اقدامات به وخامت شرایط در آسمان سوریه منجر می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۵
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بیشماااار / الهی آمیییین
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
هزاران بار مرگ باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
امریکا در حال چپاول نفت سوریه است انوقت مرگ بر روسیه اخر غربگدایی هم حدی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
برای غیور سربازان آمریکایی آرزوی موفقیت میکنیم
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
بر خلاف نویسنده مقاله ، آمریکا بر خلاف تمام ادعاها، تنها کشوری بوده که با سازمان داعش جنگیده.
تو سوریه و عراق گروه های مختلفی وجود دارن و ایرانی ها فکر میکنن که همه آنها داعش هستن.
در ضمن نفتی هم اگه برداشت بشه ، واسه ساکنین همون منطقه هستش و همون بهتر که بدست بشار اسد نرسه
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
داعش و برای آمریکا وسیله ای است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
اگر نفت سوریه برای مزدوران آمریکاس پس نفت عربستان هم باید برای شیعیان اونجا باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
پادوهای جنگ روانی غرب با فاز همیشه منفی
آمریکا و تمدن فاسد لیبرال دموکراسی غربی که انسان را حیوان میخواهد رو به زوال و فروپاشی است و ناقوش مرگش به صدا در آمده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
صنار بده آش به همین خیال باش
اهورا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
شما الان در آمریکا چیکار دارید می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
هم‌زمان با سقوط ارزش برابری پول ملی روسیه و افزایش بهای کالاهای اساسی، شمار زیادی از مردم این کشور مصرف اقلام ضروری مانند غذا، صابون و خمیردندان را کاهش داده‌اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
درور بر سربازان شجاع آمریکایی ک این همه سختی رو به جون میخرن و از خانه خود هزاران کیلیومتر دور میشن تا از منافع ملی دفاع کنن. درود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خودشان با ده‌ها بحران سخت و شکننده رو‌به‌رو هستند و در کار خودشان هم مانده‌اند و گیج می‌زنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
۱۳:۱۰
این بنده خدا تا سر کوچشون هم نرفته تا حالا. به لطف فیلترینگ رئیسی الان همه با فیلترشکن میان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
برای همینه اکثر ا ادمهای دنیا بویژه ژن های خوب و بزرگزاده‌ها دلشون میخواد برن امریکا و غرب که از درجه انسانیت به حیوان بودن برسن البته به گفته شما
joseph
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
اتفاقا اونجا انسان با قانون طرف هست. و قانون رو هم برای همه انسان ها نوشتند. اینجا قانون به نفع همه اجرا نمیشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
ساندیس اضافه داری بفرست برا محمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
اللهم آشف کل مریض
بنظر امریکا کاری که با افغانستان کرد و بسرعت همه تجهیزات را تحویل طالبان داد با داعش در سوریه میخواهد انجام دهد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
اگر به نفعش باشه حتما
باش تو خوبی انسان کامل مسلمان و متعقد
این تحرکات آمریکا احتمالا به توافقات اخیر ایران و آمریکا ربط نداره؟ یه وقت برای بار چندم نقد نفروشیم و نسیه بخریم؟
آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها خودشان با ده‌ها بحران سخت و شکننده رو‌به‌رو هستند و در کار خودشان هم مانده‌اند و گیج می‌زنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
ساندیس تاریخ گذشته نخور
امریکا و مبارزه با داعش . خخخ اون موقع که سربازان عراقی رو در اسپایکر داعش سلاخی کرد کجا بودید . اگر مقاومت عراقی ها و کمک ایران نبود الان امریکا داعش رو در عراق و سوریه پابرجا کرده بود . اون احمقها که همش می گن کد خدا امریکا است و کنار بیاییم چی رو کنار بیاییم امریکا می خواست پس از عراق و سوریه جنگ رو به داخل ایران با داعش بکشاند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
اون موقع که داعش در اسپایکر مشغول قتل عام بود عراقی ها داشتن به امریکا التماس میکردن که برگرده چون زمان نوری مالکی جونتون آمریکایی ها رو بدرقه کرده بودن
اول برو تاریخ 20 سال گذشته رو بخون حد اقل بعد بیا اینجا نظر بده . تا وقتی امریکا در عراق بود داعشی هم وجود نداشت و به محض خروج امریکا و به وجود اومدن خلا قدرت داعش تونست قدرت بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
خود عراق از ارتش آمریکا درخواست کمک کرد جهت انهدام داعش ... اونوقت شما زیر همه چی می زنید ؟؟؟؟؟"

داعش رو آمریکا در هم کوبید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
آمریکا قبل از خروج از هرجایی اون رو بدست تروریستها میده . منطقه ناامن، امنیت رو برای آمریکا و اسراییل فراهم میکنه، نمونه اون در افغانستان .. زیاد ماهواره میبینی
غارت نفت دوکشور ، جلوی چشم ج‌هانیان ، به وسیله امریکای جهانخوار ، بازم بگید دموکراسی امریکایی ، مرگ ‌و نفرین ابدی ، نثار جاهلیت مدرن امریکایی !
توافقات پشت پرده انجام شده، مردم آسوده باشید که همه چیز در امن و امان است.
دوستان بعد از شهادت حاج قاسم قصد بر آن شد که آمریکایی‌ها را در انتقام این حرکت شنیع شان از عراق و منطقه بیرون کنیم. عملا این هدف یا فراموش شده یا اصلا عملی نیست. من از سیاست‌های آمریکانسبت به منطقه خیلی متنفرم ولی باید حق دادکه این بی معرفت ها از منافع ملی شان بهتر از ما دفاع میکنن. همین تحریم ها هم جزئی از بهدف رسیدن منافع ملی شان است. ما بجای منافع ملی بدنبال یک مسائل حاشیهای دیگری هستیم. دوست دارم از این ۳ میلیونی که رفتند اربعین با احترام تمام بپرسم این حرکت شما چگونه در راه منافع ملی ما است؟ لطفا جواب خردمندانه تان را لطفا بفرمایید نه احساساتی را..
غارت نفت سوريه؟ بابا سرچ كنيد ، سوريه سر تا سرش به اندازه سه تا چهار چاه نفت ايزان توليد نفت داره ، چهل تا هفتاد هزار بشكه در روز كه در چندين منطقه سوريه پراكنده هستند ، هر چي ميخونيد راستي آزمايي كنيد، بخشي از نفت گير كرد هاي سوريه مياد بخشي براي داعش و گروه هاي مخالفه و بخشي هنوز در اختيار حكومت سوريه است ، از تابناك بعيده
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری