بازدید 3059
۶

فیلم‌های ایرانی محبوبیت جهانی دارند

دانشجوی هندی مقطع دکتری زبان فارسی در بازدید از موزه سینما گفت: تماشای آثاری از عباس کیارستمی، مجید مجیدی و دیگر فیلمسازان ایرانی نه فقط برای فارسی زبان‌ها که برای همه مردم جهان دل‌انگیز است.
کد خبر: ۱۱۹۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 21 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، ۱۳ دانشجو هندی زبان فارسی که برای برگزاری کلاس‌های سطح دکتری، مهمان بنیاد سعدی شده‌اند، در ایستگاه نخست برنامه‌های تفریحی و آموزشی خود در شهر تهران از «موزه سینما» واقع در باغ فردوسی بازدید کردند.

آن‌ها در این بازدید سیر تحولات سینمای ایران را در برهه‌های مختلف تاریخی مرور کرده و با زندگی‌نامه برخی از مفاخر سینمای ایران و همچنین آثار جهانی بزرگان عرصه نمایش و هنر دوبله در کشورمان آشنا شدند.

در حاشیه این بازدید «پری‌تیما شارما» فارسی‌آموز هندی تجربه حضور در باغ فردوس و موزه سینما را تکرارنشدنی توصیف کرد و گفت: فضای دلنشین باغ فردوس در یک عصر پاییزی، درختان استوار و برگ‌های خزان زده‌ای که روی زمین فرش شده بودند، صحنه‌ای را برای ما تداعی می‌کند که در جای دیگری تکرار و تجربه نخواهد شد.

وی ادامه داد: موزه سینما برای ما یادآورد بالیوود بود و اطلاع از سیر تحول سینمای ایران با توجه به علاقه‌مندی‌های هنر هفتم در هندوستان برای ما لذت‌بخش بود. این که کشوری باستانی در خاورمیانه چطور طی چند دهه با وجود رقبای بزرگی در صنعت سینما پیشرفت‌های درخشان داشته و به این درجه از اعتلا و محبوبیت بالا رسیده برای ما قابل اعتنا بود. امروز در عرصه گیتی کارگردانان بزرگی چون عباس کیارستمی، مجید مجیدی و ... نه فقط برای مردمان یک کشور که در زمره مفاخر جهانی تعریف می‌شوند و تماشای آثار این هنرمندان ایرانی نه تنها برای فارسی‌زبان‌ها، بلکه برای همه مردم جهان دل‌انگیز است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
دقیقا تو خوبی
آره آره خخخخ
هدف آن خانم سرتاسر سياه پوش از عكس انداختن چه بوده؟!يعنى الان اين عكس را به پدر و مادر خودش هم نشان دهد قابل شناسايى نيست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
#احترام به عقاید
اون پارچه سیاه چیه تو عکس
خخخ اصلا ندیده بودمش.
خداییش نکنید این کارها را
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار