بازدید 2243
انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا

ایران صفر - ازبکستان صفر؛ صعود شاگردان قلعه‌نویی بدون شکست و با صدرنشینی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ازبکستان به تساوی دست یافت و صعودی بی دردسر به مرحله نهایی داشت.
کد خبر: ۱۲۲۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴ 11 June 2024

ایران - ازبکستان

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال کشورمان در آخرین دیدار از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ آمریکا، مکزیک و کانادا در گروه E منطقه آسیا از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (سه‌شنبه، ۲۲ خرداد ۱۴۰۳) در ورزشگاه آزادی میزبان ازبکستان بود که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

ترکیب اولیه ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، صالح حردانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، سامان قدوس، امید نورافکن، مهدی ترابی، علی جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب اولیه ازبکستان: اتکیر یوسفوف، عبدالکودیر خوسانوف، فرخ سیفیف، رستم آشورماتوف، اوتابک شوکوروف، اودیلیون خامروبکوف، جلال‌الدین ماشاریپوف، اوستون ارونوف، شیرزد نصرالله‌اف، الدور شومورودوف و حسین‌الدین علیکولوف.

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه نخست این دیدار عملکرد درخشانی نداشت و شاید مهم‌ترین و حساس‌ترین صحنه در نیمه نخست موقعیتی بود که اوستون ارونوف در دقیقه ۳۳ و موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند به دست آورد و ضربه زمینی و خطرناک او با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

در نیمه دوم اما روند بازی تغییر کرد و برعکس نیمه نخست که بیشتر ازبک‌ها میدان‌داری می‌کردند، توپ در اختیار بازیکنان ایران بود که تک موقعیت‌هایی هم نصیب آنها می‌شد که در مهم‌ترین صحنه در دقیقه ۶۸ ضربه مهدی طارمی روی پاس مهدی ترابی به تیر دروازه ازبکستان خورد.

ازبکستان هم که در نیمه دوم با موج حملات ایران مجبور به کنترل بازی و عقب‌نشینی شده بود در دقیقه ۷۶ و روی شوت ناگهانی علیکولوف می‌توانست خطرساز شود، اما واکنش به موقع بیرانوند مانع از این اتفاق شد.

تیم ایران و ازبکستان با پایان این مسابقه هر دو با ۱۴ امتیاز به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ صعود  کردند و تیم ایران با تفاضل ۱۲ به عنوان صدرنشین و ازبکستان با تفاضل ۹ به عنوان تیم دوم، صعودشان را رقم زدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری