بازدید 195064
شهید خدمت؛

آیت‌الله رئیسی و همراهانش به شهادت رسیدند / بیانیه دولت: راه آیت‌الله ادامه می‌یابد/ پایان جست‌وجو؛ پیکر شهدا به معراج شهدای تبریز منتقل شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حین خدمت و ‏انجام وظیفه برای مردم ایران دچار سانحه شد و به شهادت رسید. در این بالگرد، علاوه بر رئیس جمهور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی حضور داشتند که همگی به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۱۲۳۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۵ 20 May 2024

سید ابراهیم رئیسی به شهادت رسید / شهادت امیرعبدالهیان و دیگر همراهان رئیس جمهور

به گزارش «تابناک»، بالگرد حامل رئیس جمهور ـ که برای افتتاح سد خداآفرین به منطقه مرزی رفته بود ـ در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد  که به دنبال آن، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در کنار همراهانش به مقام والای شهادت نائل آمدند. 

همچنین خدمه پروازی بالگرد حامل رئیس جمهور و تیم حفاظت وی شامل سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین نیز به شهادت رسیدند.

بیانیه دولت تا ساعاتی دیگر منتشر می‌شود

در همین زمینه دولت جمهوری اسلامی تا ساعتی دیگر بیانیه‌ای را صادر خواهد کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود.

وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در میان مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار باارزش است. وی ساده‌زیستی، مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

پایان عملیات جست‌وجو؛ پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهانش به معراج شهدای تبریز منتقل شد
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۰:۳۸
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: پیکر مطهر شهدای سقوط بالگرد ریاست جمهوری از محل حادثه در حال انتقال به داخل آمبولانس‌ها هستند و به معراج شهدای تبریز منتقل شدند.
 
پیرحسین کولیوند در گفتگو با شبکه خبر گفت: عملیات جست‌وجوی هلال احمر با انتقال پیکر‌های مطهر شهدای بالگرد رئیس جمهوری به پایان رسید.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه از دیروز تمام تیم‌های متخصص جستجو در منطقه حضور پیدا کردند، افزود: امدادگران هلال احمر به همراه نیرو‌های ارتش، سپاه، بسیج و سایر عوامل عملیاتی در مناطقی که احتمال وقوع سانحه وجود داشت، حضور پیدا کردند. اکنون کار جست و جو به پایان رسیده و عملیات انتقال پیکر شهدا به معراج شهدای تبریز در حال انجام است.
 
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: روند عملیات جستجو به علت تاریکی شب و مه و باران کند شده بود، اما عملیات را متوقف نکردیم. بیش از 2 هزار نفر نیروی امدادی در این عملیات حضور داشتند و تلاش کردند این عملیات را به سرانجام برسانند.
 
کولیوند با اشاره به اینکه ساعت ۵ صبح نشانه‌هایی دیدیم و با پهپاد خودمان­ لاشه بالگرد را کشف کردیم، افزود: به سمت محل دقیق سقوط بالگرد حرکت و پیکر شهدا را پیدا کردیم.  متاسفانه در همان دقایق ابتدایی سقوط بالگرد، رئیس جمهور و همراهان ایشان به شهادت رسیده بودند.
بیانیه دولت درپی شهادت رییس جمهور؛ مسیر آیت‌الله رئیسی ادامه می‌یابد
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۱۰:۰۰
هیئت دولت در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان بیانیه ای صادر و نسبت به ادامه مسیر رییس جمهور شهید کشورمان تاکید کرد.
 
هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران لحظاتی قبل و در پی شهادت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور و همراهان ایشان بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
مِنَ المُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا 
 در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و محبوب آسمانی شد.
رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر مردم ایران که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی‌شناخت، بر سر عهد خود ایستاد و جان خود را فدای ملت کرد. 
 
هیات دولت جمهوری اسلامی ایران با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهور محبوب و خدوم ومغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را به محضر امام عصر (عج)، رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کند.
 
به ملت وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می‌دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت و یار وفادار رهبری ادامه خواهد داشت و با استعانت از خدای متعال و همراهی مردم بزرگوار کوچکترین خللی در مدیریت جهادی کشور ایجاد نخواهد شد.
 
 
هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران
هیات دولت جلسه فوق‌العاده تشکیل داد
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۸:۲۶

هیات دولت در پی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش تشکیل جلسۀ فوق‌العاده داد.

زمان و مکان دقیقِ مراسم وداع با رئیس‌جمهورِ شهید و همراهانش توسط دولت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

واکنش منصوری به انتشار اخباری از وضعیت نهایی سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۷:۳۵

معاون اجرایی رئیس‌جمهور به انتشار اخباری از وضعیت نهایی وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور و همراهانش واکنش نشان داد.

محسن منصوری در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از آیه «انا لله و انا الیه راجعون» و هشتگ «سیدالشهدای خدمت»، به انتشار اخباری از وضعیت نهایی وقوع سانحه برای هلیکوپتر حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش واکنش نشان داد.

زیرنویس شبکه خبر: تاکنون شواهدی از زنده بودن افراد مشاهده نمی شود
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۶:۳۷

شبکه خبر این خبر را زیر نویس کرد: تاکنون شواهدی از زنده بودن افراد مشاهده نمی شود

رئیس جمعیت هلال احمر: اثری از زنده بودن سرنشینان نیست
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۶:۱۸

لاشه بالگرد حامل رئیس جمهور در مسیر روستای خویلار به کلم پیدا شد و به گفته رئیس جمعیت هلال احمر آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

بعد از اعلام مختصات احتمالی محل سانحه بالگرد رئیس جمهور، بلافاصله تیم‌های امدادی به محل مورد نظر رفتند، اما‌ خبری از بالگرد نبود.

‌‌عملیات جستجو با توجه به روشن هوا در مسیر روستای "خویلار به کلم" ادامه پیدا کرد تا اینکه نیروهای امدای متوجه پره و بال‌های بالگرد روی یک تپه شد‌ند و بلافاصله مسیر خود را به سمت تپه تغییر دادند. ‌لاشه بالگرد در ‌‌ارتفاع یک تپه در روستای خویلار به کلم پیدا شده و نیروهای امدادی در حال حرکت به سمت محل دقیق سانحه هستند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر نیز با تایید پیدا شدن بالگرد رئیس جمهور گفت: ‌شرایط بالگرد خوب نیست و در دو کیلومتری بالگرد هستیم؛ تا دقایقی ‌دیگر به محل سانحه خواهیم رسید و اطلاع دقیق‌تر را به ‌مردم اعلام خواهیم کرد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور نیروهای امدادی در محل حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور گفت: با کشف محل بالگرد سانحه دیده آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است.

فرمانده سپاه عاشورا: فعلا نمی‌توانیم خبر شهادت مسافران بالگرد رئیس‌جمهور را تائید کنیم
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۶:۰۹

تیم‌های جست‌وجو و نجات هلال‌احمر به محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور رسیده‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد: با عنایت به خبرهای ضد و نقیضی که درباره سرنوشت مسافران بالگرد سانحه دیده رئیس جمهور منتشر شده، هنوز نمی توان اظهار نظر رسمی در این خصوص داشت.

سردار اصغر عباسقلی زاده گفت:تا دقایقی دیگر به بالگرد می‌رسیم و فعلاً هیچ چیز درباره سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد.

کولیوند: بالگرد رئیس جمهور پیدا شد؛ شرایط خوب نیست
۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۵:۴۲

تیم های امدادی توانستند بالگرد حامل رئیس جمهور را پیدا کنند و به سمت آن در حرکت هستند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر این موضوع گفت: متاسفانه شرایط مناسب نیست.

طبق تصاویری که از شبکه های تلویزیونی و بر اساس اخبار غیر رسمی منتشر شده، واکنش ها از اتفاقات خوبی حکایت نمی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی