بازدید 36613
بر خلاف توصیه رهبری بانک‌ها همچنان بنگاهداری می‌کنند

وام ۱۷ هزار میلیارد تومانی بانک پاسارگاد به خودش از سرمایه مردم + سند

شرکتی که نزدیک به ۹۸ درصد سهامش متعلق به بانک پاسارگاد است، در دو سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از این بانک دریافت کرده است.
کد خبر: ۱۲۴۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ 02 June 2024

 وام ۱۷ هزار میلیارد تومانی بانک پاسارگاد به خودش از سرمایه مردم

تابناک اقتصادی: بررسی صورت‌های مالی بانک پاسارگاد و آمار‌های منتشر شده از سوی بانک مرکزی بیان‌گر تسهیلات دهی در ابعاد کلان به شرکت‌های تابعه و وابسته بانک پاسارگاد یا همان خودی‌ها در این بانک است. این در شرایطی است که مردم برای گرفتن تسهیلات خرد با مشکلات زیادی مواجه هستند .

بر اساس آمار بانک مرکزی، بانک پاسارگاد در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۴ میلیارد تومان تسهیلات فقط به شرکت‌های زیرمجموعه و مرتبط با خود پرداخت کرده است. بزرگی این رقم زمانی مشخص می‌شود که بدانیم سال قبل‌تر یعنی ۱۴۰۱ میزان تسهیلات پرداختی این بانک به شرکت‌های تابعه و وابسته (بر اساس اطلاعات گزارش عملکرد سالانه بانک پاسارگاد در سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱) حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و این نشان از جهش ۱۶۸ درصدی در یک سال دارد.

تسهیلات کلان ۱۷ هزار میلیارد تومانی در حیاط خلوت بانک پاسارگاد/ ساخت برج 27 طبقه با تسهیلات آقای مدیرعامل به شرکت زیرمجموعه!

این در شرایطی است که طبق اطلاعات رسمی کدال، سرمایه این بانک در حال حاضر ۲۷ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان است و پرداخت بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات صرفاً به شرکت‌های زیرمجموعه این بانک، جای سؤال دارد که با چه اهدافی بوده و به کدام شرکت‌ها پرداخت شده است؟

پاسخ به این سؤال در بررسی گروه مالی پاسارگاد نهفته است؛ جایی که چهارده شرکت که همه آن‌ها به نوعی سهامدار یکدیگر هستند و در رأس همه آن‌ها نیز بانک پاسارگاد حضور دارد، در حال بهره‌مندی از تسهیلات کلان ارزی و ریالی بانک پاسارگاد هستند.

اما نکته قابل‌تأمل در این میان، فعالیت شرکت‌هایی در حوزه‌های معدن، ساخت‌وساز و بنگاه‌داری در سطح کلان صنعت مسکن است. موضوعی که از سوی رهبر انقلاب در این سال‌ها با انتقاد نسبت به بنگاه‌داری بانک‌ها مواجه بوده است. به‌عنوان نمونه رهبر انقلاب حدود شش سال قبل در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت به مناسبت هفته دولت با انتقاد مجدد از بنگاه‌داری بانک‌ها فرمودند: بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم برای خودشان امکانات درست کنند.

تعداد بازدید : 438

بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌عنوان نمونه شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان (که در معرفی خود بیان داشته که این نخستین سنگ بنای ایجاد گروه مالی پاسارگاد بوده و در تیرماه ۱۳۸۴ شکل گرفته است) در سال گذشته (بر اساس اطلاعات مندرج در سایت بانک مرکزی) بالغ‌بر ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک پاسارگاد دریافت کرده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. شرکتی که رئیس هیئت‌مدیره‌اش کسی نیست جز مدیرعامل بانک پاسارگاد یعنی مجید قاسمی؛ رویکردی قابل‌تأمل که شائبه حمایت ویژه مدیرعامل بانک پاسارگاد را در افکار عمومی تداعی می‌کند.

تسهیلات کلان ۱۷ هزار میلیارد تومانی در حیاط خلوت بانک پاسارگاد/ ساخت برج 27 طبقه با تسهیلات آقای مدیرعامل به شرکت زیرمجموعه!

شرکتی که بخشی از سهامدارانش از گروه مالی بانک پاسارگاد نظیر بیمه پاسارگاد و ارزش‌آفرینان پاسارگاد است و در سایت خود مدعی است که ایجاد بانک پاسارگاد و بسیاری از شرکت‌های گروه مالی این بانک از دستاورد‌های ارزنده فعالیت‌هایش است. ادعایی که نشان از چرایی و پشت پرده پرداخت حجم قابل توجهی از تسهیلات بانک پاسارگاد در این سال‌ها به شرکت مذکور دارد تا بتواند در حوزه‌هایی نظیر مسکن فعالیت و بنگاه داری کند.

علاوه بر شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان که درحوزه مسکن فعالیت دارد و توانسته در سال گذشته ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک پاسارگاد دریافت کند، شرکت دیگری نیز از گروه مالی بانک پاسارگاد مشغول فعالیت است که همچون شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، در بخش ساختمانی فعالیت دارد؛ شرکتی که نامش «گروه ارزش‌آفرینان پاسارگاد» است و همان‌طور که اشاره شد از سهامداران سرمایه‌گذاری پارس آریان است.

بررسی آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در سال گذشته، گروه ارزش‌آفرینان پاسارگاد بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از بانک پاسارگاد دریافت کرده است که نسبت به سال قبل‌تر حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بیشتر بوده است.

از نکات قابل‌تأمل در خصوص شرکت مذکور می‌توان به سهامدار اصلی آن یعنی بانک پاسارگاد اشاره کرد که نزدیک به ۹۸ درصد سهام گروه ارزش‌آفرینان را در اختیار دارد و در دو سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک پاسارگاد به شرکتی رسیده است که سهامدار اصلی آن است.

تسهیلات کلان ۱۷ هزار میلیارد تومانی در حیاط خلوت بانک پاسارگاد/ ساخت برج 27 طبقه با تسهیلات آقای مدیرعامل به شرکت زیرمجموعه!

از سوی دیگر یکی از فعالیت‌های اصلی گروه ارزش‌آفرینان پاسارگاد در حوزه ساخت‌وساز و مسکن است. به‌گونه‌ای که بررسی‌ها نشان می‌دهد گروه مذکور با همکاری دیگر شرکت زیرمجموعه سرمایه‌گذاری پارس آریان یعنی شرکت مدیریت ساختمانی نظام‌مهندسی آرین از شهریورماه ۱۳۹۲ با اخذ مجوز‌های لازم اقدام ساخت برج ۲۷ طبقه همیلا در غرب تهران کردند و حالا مدتی است به بهره‌برداری و فروش رسیده است.

این در شرایطی است که مرکز تجاری اداری همیلا با ۱۴۵ واحد تجاری حالا با قیمت‌های نجومی، متر و معیاری برای قیمت واحد‌های تجاری منطقه شده است. به‌گونه‌ای که یکی از مشاوران املاک در محدوده این برج به خبرنگار ما از قیمت یک مترمربع واحد تجاری خوش ساخت در برج همیلا حول‌وحوش ۲ میلیارد تومان گفت و اظهار داشت :قیمت‌ها به‌طور خاص در این برج بر اساس نرخ دلار هرروز دستخوش تغییر می‌شود و به‌نوعی دلاری به فروش می رسد و با تغییرات نرخ ارز، بالا و پایین می شود. این مشاور املاک از شنیده‌هایی مبنی بر ارزش دلاری این برج بالای یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار گفت و افزود: این سازوکار قیمت‌گذاری، عملاً باعث شده تا قیمت‌ها در این منطقه از تهران به طرز عجیبی بالا برود.

حال مشخص نیست که به‌رغم تأکید رهبر انقلاب و قوانین پولی و بانکی، چرا بانکی همچون پاسارگاد دست از بنگاه‌داری نمی‌کشد و هرساله به دنبال تزریق هزاران میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه ها و شرکت‌های مرتبط است؛ رویکردی که دودش مستقیم و غیرمستقیم به چشم مردم رفته است. به‌گونه‌ای که به‌عنوان‌ مثال در ساخت برج تجاری همیلا، بانک پاسارگاد با تزریق هزاران میلیارد تومان تسهیلات در طی این سال‌ها به گروه‌های سازنده مرتبط با خود نظیر گروه ارزش‌آفرینان پاسارگاد، مسیری را طی کرده است که حالا قیمت یک مغازه ده متری همیلا به ۲۰ میلیارد تومان رسیده است. رقمی که به‌صورت دومینووار به سایر قیمت‌های تجاری منطقه نیز سرایت کرده است و در عرض چند هفته، قدرت خرید متقاضیان خرید واحد تجاری را کاهش داده است.

به هر حال به نظر می‌رسد، مقابله با تداوم سیاست‌های بنگاه داری بانک‌های کشور باید در دستور کار دولت و بانک مرکزی قرار بگیرد تا حداقل شاهد جمع شدن بساط سفته‌بازی بانک ها در بازار مسکن باشیم. بازاری که از کاهش عرضه رنج می‌برد و در این شرایط نیز برخی با ساخت برج ۲۷ طبقه با قیمت‌های نجومی سعی در بزرگ‌تر شدن قیمت‌ها در بازار ساخت‌وساز دارند؛ هرچند به بهای عدم پرداخت تسهیلات خرد به مردم کوچه و بازار و به کام نورچشمی‌های وابسته در شرکت‌های مرتبط باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹۰
بنظرم این تحلیل منصفانه نیست
تا جایی که اطلاع دارم، مجموعه ای از شرکت های صنعتی و پتروشیمی و تولیدی که بالغ بر 30 شرکت هستند و یک سهامدار عمده دارند، جهت تسهیل مراودات مالی خود تصمیم به راه اندازی بانک پاسارگاد گرفتند.
حالا این چه اشکالی دارد که مجموعه ای از شرکت ها مطابق قوانین کشور بانکی راه اندازی کنند جهت مراودات مالی و تامین مالی در جهت توسعه شرکت های تولیدی و صنعتی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
وقتی یک بانک تحت نظارت بانک مرکزی ایران در حال فعالیت است، باید به قوانین پولی و بانکی کشور هم پایبند باشه و طبق تاکید رهبری از بنگاه داری و دلالی فاصله بگیره نه اینکه بره وسط شهر تهران برج سازی کنه
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
به نظرم واکنش مدیرعامل بانک پاسارگاد بود این کامنت
))::
ممل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
چجوریه که این شرکت های قمر و خود بانک پاسارگاد رو تمام مدیران دولت های قبل
دارن اداره می کنن؟ نگو که همه این چپاول سرمایه های مردم اتفاقی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
منصفانه‌ش اینه که من تمام حساب‌هام در بانک پاسارگاد و حساب شرکت رو خالی می‌کنم و میرم توی یه بانکی میذارم که یا به تولید بیشترین وام رو داده و یا به پروژه مسکن ملی. منصفانه اینه عزیزم!!!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
دیروز اعلام شد بانک پاسارگاد تنها بانک ایرانی در بین پانصد بانک دنیا هست و این خروجی خوبی بوده برای ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
فساد سیستمی در بانک تداوم دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
برج سازی با پول مردم منصفانه است؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
مطلب کاملا صحیحی رو بیان فرمودید که فقط دو کلمه آخرش اشتباه بود و من اصلاح می کنم
در جهت توسعه شرکت های دلال محور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
ایرنا: مجید قاسمی در سال ۱۳۸۴ پس از تأسیس بانک پاسارگاد مدیریت این بانک را تاکنون بر عهده داشته
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
عین فساد است که از سپرده های مردم به خودشان وام دهند.
رشیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
مشارکت و فعالیت در تولید خیلی خوبه اما چرا فقط اینها در سوداگری مسکن فعالیت می کنند وچرا هر چه تولید می کنند سال به سال مسکن صد در صد گرانتر می شود تولید باید باعث ارزانی بشه نه گرانی
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
اصفهان ملک نخرید که بی چاره می شید
بانک های محترم چه دولتی چه خصوصی

از پول های مردم اول به رئیسان و مدیران و پرسنل خود با سود های کم وام های زیاد میدهند بعد اگر تهش چیزی موند با مردم با سخت گیری فراوان و ضامن های ولتی و چک و سفته و سود بالا و جریمه و غیره وام های کوچیک اگر طرف بتونه بگیره میدهند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
تمام درآمدها و ثروت های کشور و مردم را بنام اجرای اصل ۴۴ که خصوص سازی است
به شرکت‌های خصولتی ریخته اند و مدیران و معاونان و فرماندهان بازنشسته و حتی مشغول کار را بعنوان مدیران و سهامداران و اعضا هیئت مدیره در این هزاران شرکت کرده اند و بین خودشان تقسیم می‌کنند و دور همدیگر می‌خورند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
بهرحال سفره ای که پهنه و باید خووووورد
بهر حال وقتی شرکت های ساختمانی و معدنی در بورس سود زیر پانزده درصدی می دهند باید بانک ها سود سپرده های ۳۰ درصدی را از جایی تامین کنند
این ماحصل دسته گل های تصمیم گیرندگان اقتصادی کشور است

اگر این سودهای سپرده ۳۰ درصدی ربا نیست پس ربا چیست که سودهای یک درصد بانک های آمریکایی که چندین برابر کارمزد بانک های ما است ربا است

آقایان خودشان را مضحکه کردند یا دیگران را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
کجا سی درصد سود میدن من برم اونجا سپرده بزارم؟ ظاهرا در پرداخت سود به سپرده ها هم رانت وجود دارد که ما نمیدانیم
یک ساله که توی صف وام ازدواج بانک پاسارگاد گرفتار و معطل مانده ام
پاسخ ها
کیوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
برای وام ازدواج یکساله معطل شدی حالا ببین اونا برای سه چهار هزار میلیارد وام چند سال معطل شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
کیوان
اونا خیلی که معطل شده باشن یک هفته
همه ی راه ها و آزاد راه های فساد به یک مقصد می رسد:بانک ها
تا وقتیکه بین سود بانکی وبهره دهی اقتصادیِ سرمایه؛ در بازار رابطه منطقی وجود نداشته باشد دربر همین پاشنه معیوب ومخرب میچرخد!!این رابطه منحصر به ارزش سود وسرمایه وبانک نیست در هر نوع کالا وخدماتی که دوبازار رسمی وغیر رسمی وجود داشته باشد .دیگررقابت سالم از بین میرود وجای آنرا رانت وفساد واختلاس میگیرد ودست بردن در سرمایه وزندگی مردم.رواج پیدا میکند
اصلا" اینطور نیست بانک پاسارگاد از پاک دست ترین بانکها و در خدمت آحاد مردم است و به راحتی هم وام خوب به مردم در جهت رفع نیار ها ارائه میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
عزیزم. چقدر خوبی شما
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
مرشدی واقعا از پرسنل بانک پاسارگاد نیستی ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
چناب مدافع 50 تومن به من وام دادن 8 تومن توی حساب
بلوکه کردنن اما سود همون 50 تومن رو می گیرین . فکر کنم سر آخر سود اون وام با اصلش 65 تومن میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
وام خوب رو به کارمندان خودشون میدن شما هم مثل اینکه از مسئولین یاد گرفتید که هر چی میخوان بگن خودشون را جای مردم جا میزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
اره مرشدی تو راست میگی اصلا همه بانکا اینطورین
بعد میگن چرا تورم ایجاد شد
من یک تولید کننده مواد مصرفی مورد نیاز شبکه بانکی کشور با 40 سال تجربه هستم . 30 میلیارد تومان برای خطوط تولید وام خواستم . علیرغم داشتن سابقه درخشان و عدم کوجکترین بدهی به هیچ فرد حقیقی و حقوقی و حتی دارایی هیچ بانکی وام نداد. از طرق غیر مستقیم پیشنهادات 70-80 درصدی بهره را دادند. دفتر ریاست جمهوری با ارسال 3 بار نامه برای یکی از بانکهای بزرگ کشور برای پرداخت وام به این واحد تولیدی هیچ نتیجه ای حاصل نشد. کشور در ربا کامل غوطه ور است . تولید برای غیر خودی ها یعنی جهنم است . اهای ملت دنبال چه میگردید ؟ دنبال موی زیر بغل مار؟؟؟
همه جای کشور اینگونه است حالا این بار تسویه حساب و باج گیری به پاسارگاد اثابت کرده است. بورس هم نگاه کنید مستقیما دولت دست توجیب شرکتها کرده سودش به جیب می زده و بازار سرمایه را از ریشه خشکانده است. بقیه موارد همین است. لذا این مسئولین برای خشکاندن ریشه کشور ند نه برای سازندگی و آبادانی کشور
خیلی هم عالی ..... از اینکه بدهند به اشخاص سفارش شده سیاسی تا اصلا پس ندهند به همکاران میدهند که پس دادن آن قطعیست .....مردم میتوانند پول نگذارند کسی اجبار نکرده است
پاسخ ها
فروشگاه مواد غذایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
پول گذاشتن تو پاسارگاد اجباری است تمام کارتخوانها به اجبار به یک حساب در بانک پاسلرگاد وصل هستند و کاری
کرد ، حساب فروشگاه من در بانک رفاهه ، دستگاه پوز یا کارتخوان را هرچه تلاش کردم به حساب رفاه منتقل شود گفتند نمی‌شودچون نرم افزار نصب شده در کارتخوانها متعلق به پاسارگاد است وهرچه کارت می‌کشند میره به حساب پاسارگاد و روز بعد می‌فرستند به حساب رفاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
معلومه توهم بانکی هستی ناقلا
چرا همچون تخلفات تکراری رخ می دهد. دلیل اصلی درنظارت وبازرسی ضعیف هستیم و یا نظارات را اغفال می کنند. بیچاره عروس وداماد یکسال منتظر می مانند که 300 میلیون وام بدهند دیگه خبر ندارند که گرگها وارد گله شده است. بنظرم پروانه بانکداری را حذف کنند. با پول ملت برای خودشان قلعه دیو می سازند.
این بانک اتفاقا جزو بانک هایی هست که در مناطق محروم حضور داره و به مردم کمک می کنه اشتغالزایی می کنه
یک تحقیقی در این باره کنید دستتون میاد
در ضمن شما باید از بانک های دولتی بخواهید تسهیلات بیشتری به مردم بدن نه بانک های خصوصی که پشتوانه دولتی ندارند بانک حصوصی نتونه درامد زا باشه میخوره زمین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
فعالیت ظاهری در مناطق محروم برای رد گم کردنه
همین ها باعث تورم هستند ، اگر بانک مرکزی جلوی اضافه برداشت آنها را می گرفت ، همه آنها ورشکست وجمع میشدند .چون هیچ عرضه ای ندارند جز چپاول
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
اسم تورم که میاد یاد بانک اینده میوفتم و ایران مال…
برج همیلا سنتر در ضلع شمالی کوچه ما در منطقه پونک است، متاسفانه خیلی همسایگان را اذیت کردند، علیرغم مراجعات مکرر به شهرداری منطقه 2 در سعادت آباد در زمان گود برداری ( سال 1393)، هیچ ترتیب اثری داده نشد و اصلا اهمیتی به استشهادها ندادند و خلاصه با پول و رشوه و غیره همه مسائل حل شد. این زمین در مصوبه شهرسازی کاربری فرهنگی تفریحی داشت که آن هم با پول حل شد. خلاصه فقط توی سر ملکهای ما خورد و محله به شدت شلوغ شد و سلب آسایش شد از مردم منطقه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
با لابی میان برج سازی می کنند و به ریش ملت میخندند
از شخص بانک پاسارگاد و مدیرعامل و هییت مدیره بانک پاسارگاد که بالای ۱۵ سال هست تغییر نکردند هر کاری که بگید بر میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
واقعا این آقای قاسمی چرا باید اینهمه سال مالک و مدیرعامل یک بانک باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ به نظرتون ایجاد فساد نمیکنه؟
حالا چرا گیر دادید به این بانک؟
چون سی درصد دولتی سود نداد گفت بانک خصوصی هستم بیست و پنج درصد بیشتر نمیتونم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
سود 30 درصدی؟؟
ساخت و ساز که باعث کاهش قیمت میشه ، چطوری در این متن نتیجه گیری شده که ساخت و ساز باعث افزایش قیمت شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
خیر
موضوع قیمت گذاری و قیمت سازی در مناطق تهرانه
وقتی بانک پاسارگاد میاد و برج سازی میکنه و قیمت را روی 2 میلیارد میذاره، خب باعث افزایش قیمت ها در اون منطقه تهران میشه
خیلی ساده است فهمش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
درد اینکه میسازن نمیدن بازار بعد ساخت قفلش می کنن و تا دو سه سال میخوابونن تا خوب قیمت ها بره بالا یواش یواش بفروشن
بلاخره یه روزی میرسه که مردم میفهمن که عمده مشکلات معیشتیشون زیر سر بانک هاست!
افت ارزش پولشون زیر سر بانک هاست. گرونی و تورم و شلنگ تخته انداختن قیمت ها و جهش دلار و ....زیر سر بانک هاست
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
آقا یاشار
مردم میدونن. کاری نمیتونن انجام بدن.
اتفاقا من از برنامه ویپاد پاسارگاد ۵۰ تومن وام فوری بدون چک و سفته و ضامن گرفتم حتی یکبار هم شعبه نرفتم من که راضیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
حتما اشنایی داشتی که راحت وام گرفتی
سلام. به نظرم تحلیل غلطی هست، بانکداری شرکتی همه جای دنیا تعریف داره و پاسارگاد هم یکی از آنهاست. دیروز هم بنکر اعلام کرد تنها بانک ایرانی بین پونصد بانک دنیا. یه افتتاح حساب میخوان بکنن هزار تا مدرک میگیرن و قانون مداری بالایی دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
همه جای دنیا با اینجای دنیا فرق میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
هیچ جای دنیا بانک ها پول مردم رو نمیگیرن با سود صفر درصد و بازپرداخت سی ساله بدن به کارمندان خودشون و و تازه همون مردمی که سپرده گذاری کردن برای یه وام چندرغاز هزار مصیبت بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
بانک پاسارگاد چه فعال شده برای نظرات مثبت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
بنکر و امثالهم را با پول میشه خرید استاد
البته این بانک بیشتر تسهیلات قانونی خانوادگی دارد که مو لای درزش نمیره
خداروشکر نگفتن تقصیر پزشکان و.. هست. خوب این عدد و رقمها مالیات هم میدهند؟ یا فقط هجمه باید بر علیه پزشکان و پرستاران و معلمین باشد؟
کی دنبال دلیل خلق پول بود؟
من راه نجات اقتصاد ایران را به شما نشان دادم چرا از این راه نمی روید!؟
پدر مردم رو همین بانک های خصوصی در آوردن
نهادهای نظارتی باید به وظیفه نظارتیشون در قبال تخلفات بانکی عمل کنند. نمیشه این همه جوان ماه معطل وام ازدواج باشند ولی بانک پاسارگاد خیلی شیک 17 هزار میلیارد تومان تسیهلات به شرکت های خودش بده. عجیبه واقعا
ببینیم به این فساد آشکار رسیدگی می شود یا این هم به سرنوشت سایر فسادها نظیر چای دبش و غیره منجر می شود.
آقا این بانک ها مردم رو بیچاره کردن.... از جمله بانک خانوادگی پاسارگاد
مشکلش چیه؟ سفره ای از جیب مردم برای خودشون پهن کردن و میخورن؟ ما مردم هم خوشحالیم که یه عده سر سفرمون نشستن و میخورن. ثواب اون دنیاش مال ما مردم و کیف و حال و ثروت این دنیاشم مال همین مسئولین. بنظرم ما مردم سود میکنیم که اون دنیامون رو آباد میکنیم!!!!!
گفتم بریم بانک بزنیم خودمون برای خودمون وام بگیریم کسی گوش نداد
واقعا پاسارگاد کاری کرد من دستگاه کارتخوانم رو جمع کردم،،،
تابناک چرا به این بانک فقط گیر دادی؟
چرا از بانک های دیگه اسم نبردی؟
راستشو بگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
به نوبت
صد میلیار بار میگم مشکل ایران بانکهان نه تحریم از زمان خاتمی این بانکهای خصوصی اومدن کشور بیچاره کردن
مملکت که نیست رودخونه س
بله.در.دبی.هم.ساختوساز.دارن.و.ارز.از.کشور.خارج.کردن...اینجا.ده.ملیون.وام.به.مردم.نمیدن...وربا.هم.میگیرن.
اینا بانک نیستن در حقیقت شعبه های مافیایی هستن که از پشتیبانی قوی در حاکمیت هم برخوردارند
فقط یکی از هلدینگ های تولیدی بانک پاسارگاد بیش از 12000 نفر پرسنل داره. این وام ها به تولید میرسه
بانک اقتصاد نوین اوضاع بهتر نداره، کارمندان به راحتی هر وامی که تصور کنید در دسترشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
وام های بالای یک میلیارد و دویست میلیون تومان برای کارمندی که فقط هشت ماه از استخدامش گذشته.
بانک مرکزی باید این وام را بررسی کند که از محل ثبت صوری سپرده پرداخت نشده باشد. بانک های خصوصی با ثبت صوری سپرده برای خود منابع ایجاد می کنند و از محل آن به شرکت های زیر مجموعه خود وام پرداخت می کنند و با این کار خلق پول انجام می دهند و رشد نقدینگی بدون پشتوانه را دامن می زنند و رشد ترازنامه را دور می زنند و حتی این سپرده صوری را در دفاتر خود ثبت هم نمی زنند. تابناک لطفا اینرا برای رییس کل بانک مرکزی بفرست تا در جریان قرار گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
عمو فرزین پاسخگو باش لطفاً
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
من هم معتقدم بانک های خصوصی از طریق ایجاد سپرده صوری برای خود منابع ایجاد می کنند و با آن طلا و ملک و ارز خریداری می نمایند.امکان ندارد یک بانک خصوصی توان پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان وام به شرکت خودش را داشته باشد. اگر حسابرسی ویژه شود مشخص می شود که منشا این وام صوری است یا واقعی بوده است.
بازهم خوبه مجید قاسمی ۱۵ ساله که مدیر عامل بانک پاسارگاد است. آدم داریم در بانک دولتی صنعت و معدن که ۲۰ سال است عضو هیات مدیره و قایم مقام بانک است و ۵ دولت تغییر کرده ولی ایشان هنوز اونجا داره حکومت می کند. این شخص به کجا وصل است خدا می داند?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
اایشان از وقتی که استخدام شدیم بالای ۲۰ است که عضو هیات مدیره است.خدا شانس بده
کل اقتصاد باید دست مردم باشد تا دولت بتواند بی هراس و وابستگی بخوبی نظارت کند . ولی روز بروز اقتصاد دولتی تر می شود .اخیر گفته شده پالایشگاه خلیج فارس در شرف واگذاری به قرار گاه خاتم است .
اگر وظایف بانک‌ها تعریف و مشخص شده در آن صورت یک دولت مقتدر و قوه قضائیه به راحتی می تواند ورود کند و مدیر عامل را بر کنار کند مگر اینکه داستان چیز دیگری باشد در ضمن این تخلف فقط مربوط به بانک پاسارگاد نیست بدبختانه تمام بانک‌ها دستشان به فساد آلوده است و سرمایه هایشان در بخش زمین و ملک می باشد آن هم در جهت افزایش سرمایه های بانک و به ضرر ملت بیچاره که باید تاوان این تخلفات را با پوست و استخوانشان بدهند !!!!!
من ۱۵ ساله تو بانک پاسارگاد حساب دارم و تا چند ماه پیش تمام فعالیتهای اقتصادیم در این بانک متمرکز بود، با اینکه حسابم بد نبود ولی هر بار که تسهیلات میخواستم می گفتن تسهیلات بستس، یا مقدارش خیلی ناچیزه. چند ماه پیش متوجه شدم که اینجا یک بنگاه فساد مالیست که فقط پول مردم رو میگیره ولی نفعی به کسی جز خودشون نمی رسونه. حسابمو توی این بانک بطور کامل تعطیل کردم.
اطلاعات بانکها باید به مردم گزارش داده شود و مردم بتوانند قاضی باشند چنانچه موضوعی برای قضاوت باشه. بانکها مسئولیت دارند نسبت به مردم و باید مسئولیت پذیر باشند.
من در بانک پاسارگاد سپرده دارم نتوانستم از روی سپرده خودم وام بگیریم ان هم با سود ۲۳ درصد ندادنند انوقت از پول سپروه گذار هو ملیادر ملیادر به خودشان وام می دهند مدیر عامل بان باید جواب بده که چرا از روی سپرده به مشترهای با نک وام نمی دهند
این پاسارگاد هم بیمه اش مشکوک می زنند وهم بانکش خدا آینده را رحم کنه
دقیقا در بانک صنعت و معدن قایم مقام بانک ۲۰ سال در پست هیات مدیره و قایم مقام قرار دارد و بانک را به سیطره خودش درآورده و یکجوری هم مغرورانه راه می رود که انگار ارث پدرش است. از وقتی که در بانک استخدام شدم ایشان عضو هیات مدیره است. جالب است که یک ذره کار بانکی را هم بلد نیست مانند مدیرعامل و دورو براشون ولی همه کاره بانک شده اند.
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم