بازدید 5962
۴
لیگ قهرمانان یا جام آنچلوتی و رئال؟

تاجگذاری شماره ۱۵ مادرید در اروپا؛ دورتموند یک نیمه‌ای بود/ پنجمین فتح کارلتو و آخرین جام کروس

کهکشانی‌ها روی سانتر میلیمتری و دقیق مهندس خود تونی کروس، روی سر کوتاه‌ترین بازیکنش کارواخال با ضربه سر به گل قهرمانی رسید. آخرین یادگاری بازیساز آلمانی برای رئال مادرید و فوتبال!  
کد خبر: ۱۲۴۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳ 02 June 2024

تاجگذاری شماره ۱۵ مادرید در اروپا؛ دورتموند یک نیمه‌ای بود

رئال مادرید برای پانزدهمین مرتبه، لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد و دست نیافتنی‌تر شد. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ دیدار تیم‌های رئال مادرید اسپانیا و دورتموند آلمان در چارچوب دیدار فینال رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شنبه شب در ورزشگاه ومبلی با قضاوت اسلاوکو وینچیچ برگزار شد که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر صفر رئال مادرید به پایان رسید.

 دورتموند با شروع توفانی، می‌توانست شگفتی رقم بزند اما در بازی نهایی لیگ قهرمانان مقابل کهکشانی‌ها، معجزه هم کارایی ندارد.

این پنجمین قهرمانی کارلو آنچلوتی در لیگ قهرمانان اروپا و بازی پایانی تونی کروس و ناچو فرناندز با پیراهن رئال مادرید بود.

ترکیب ابتدایی دو تیم

دورتموند (1-3-2-4): کوبل | ریرسون، هوملس، اشلوتربک، ماتسن | جان، زابیتسر | سانچو، برانت، آدیمی | فولکروگ

رئال مادرید (2-1-3-4): کورتوا | کارواخال، ناچو، رودیگر، مندی | والورده، کاماوینگا، کروس | بلینگام | وینیسیوس، رودریگو

 

شرح گل‌ها

دقیقه 74 | دورتموند 0-1 رئال مادرید؛ گل توسط دنی کارواخال: ارسال استادانه و تمرین شده تونی کروس از نقطه کرنر با ضربه سر استادانه دنی کارواخال تبدیل به گل شد. کروس در آخرین بازی‌اش نیز تاثیرش را گذاشت.

دقیقه 80 | دورتموند 0-2 رئال مادرید؛ گل توسط وینیسیوس جونیور: اشتباه عجیب ماتسن و پاس عرضی اشتباه او به جود بلینگام رسید و او بلافاصله در سمت مقابل وینی را خالی دید و مهاجم تند و تیز برزیلی با ضربه دقیق به زاویه مخالف تیر خلاص را زد.

 

شاگردان ادین ترزیچ در نیمه اول تیم بهتر بازی بودند و به راحتی می‌توانستند به گل برسند. در حالی که رئال مادرید مالکیت توپ را در دست داشت، دورتموند با ضدحملات مرگبار و حرکات ترکیبی سرعتی در کناره‌ها ، بارها دروازه تیبو کورتوا را تهدید کرد.

رئال مادرید تنها دو بار توانست به سمت دروازه زنبورها اقدام به شوت‌زنی کند و در طرف مقابل، هشت شوت دورتموند امید گل 1.68 را به ثبت رساند .

در آغاز نیمه دوم، رئال مادرید کمی از شدت حملات دورتموند کاست. در حالی که تیم ترزیچ تلاش می‌کرد از سمت راست و چپ موقعیت‌ها را ادامه دهد، بازیکنان آنچلوتی با تکیه به تجربی اروپایی برای تزریق زهر خود منتظر ماندند.

دورتموند خسته از دوندگی نیمه اول، عقب کشید و متوجه شد ضرباتش به غول سفید مادریدی اثری ندارد.

نیکلاس فولکروگ موفق شد در دقیقه ۸۷ برای دورتموند گلزنی کند که این گل به دلیل آفساید توسط کمک داور ویدویی مردود اعلام شد.

در نهایت با جادوی بازیکنانی مثل تونی کروس و دنی کارواخال، کلاس کاری رئال مادرید به شهامت دورتموند چربید تا این تیم با دو گل دنی کارواخال کاپیتان خود و وینیسیوس به پانزدهمین جام اروپایی‌اش دست یابد.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
دورتموند کجا یک نیمه ای بود. تا زمان گل حدود 75 دقیقه سر بود و گل دوم هم که سوتی دفاع بود.
کلا رئال با کمک داور تمام جامها را گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
موافقم داور تمام 50-50 ها که هیچ حتی 70-30 ها رو هم به نفع رئال می گرفت
خوب تعریف قهرمانی پاک ... تیم های هستند مثل مادرید بارسا بایرن من سیتی که چند دوره مثلا سه سال قهرمان کشورشون میشن و بعد قهرمان قاره اروپا میشن ... تیم های هم هستند در جهان سوم که هر سال با هزاران رانت مالی و داوری و انظباطی در کشورشون بهشون جام میدم ولی وقتی میرم قاره مشخص میشه اون قهرمانی ها از کجا اومده
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری