بازدید 10221
تابناک گزارش می دهد

آیا ترامپ روانه زندان می شود؟/ رابطه نامشروع با بازیگر فیلم های مستهجن، دردسر ساز شد

در ایالات متحده آمریکا ترامپ، نامزد ریاست جمهوری یکی از دو حزب اصلی سیاسی مرتکب جرم شده و برای همین احتمالاً به زندان محکوم می شود.
کد خبر: ۱۲۴۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵ 02 June 2024

بین الملل تابناک: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا مقاله ای با قلم «راندون جی. ویچرت» با عنوان «دونالد ترامپ در دنیایی مملو از دردسر» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

«دونالد ترامپ»، کاندیدای اصلی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت پول به «استورمی دانیلز» مجرم شناخته شد. ترامپ متهم شد که این پرداخت ها را به عنوان هزینه های قانونی در فرم های مالیاتی معرفی کرده است. حامیان وی ادعا می کنند این اتهامات با انگیزه سیاسی علیه ترامپ وارد شده اند، در حالی که منتقدان استدلال می کنند روند قانونی منصفانه است. حکم علیه ترامپ چهار روز قبل از برگزاری کنوانسیون ملی جمهوری خواهان صادر خواهد شد و قطعا جنجال های سیاسی را تشدید می کند.

از طرفی چالش های حقوقی ترامپ شکاف های عمیق سیاسی را برجسته می کند و سوالاتی را در مورد عادلانه بودن و زمان رسیدگی های حقوقی علیه شخصیت های سیاسی ایجاد می کند. آنچه واقعیت دارد این است که در ایالات متحده آمریکا نامزد ریاست جمهوری یکی از دو حزب اصلی سیاسی مرتکب جرم شده و احتمالاً به زندان محکوم خواهد شد.

در پرونده اخیر، «دونالد ترامپ» به دلیل پرداخت پول خاموش به ستاره فیلمهای مستهجن، «استورمی دانیلز» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2016 که در آن ترامپ قرار بود نامزد حزب جمهوری خواه شود، مجرم شناخته شد. پول خاموش مورد بحث برای ساکت نگه داشتن ستاره این فیلمها در رابطه با رابطه ای بود که ظاهراً این دو در سال 2006 داشتند، جایی که هر دو در تورنمنت گلف افراد مشهور در دریاچه تاهو شرکت کردند.

دونالد ترامپ و ادعای جعل سوابق تجاری

اتهامی که دادگاه علیه «دونالد ترامپ» وارد کرد این است که وی عمدا از جعل اسناد تجاری جهت پرداخت پول و ساکت کردن خانم استورمی دانلیز استفاده نموده است. در حالی که این کار جهت ساکت کردن یک معشوقه از صحبت با مطبوعات در دوران حساس سیاسی برای ترامپ بود، رئیس جمهور سابق گفت که این پول برای دستمزد وکیل پرداخت شده است. از آنجایی که پول مورد بحث از سازمان ترامپ پرداخت شده بود، به عنوان هزینه های وکالت برای وکیل ترامپ «مایکل کوهن»، برچسب زده شد.

دادگاه نیویورک، ترامپ را بر اساس شهادت مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ محکوم کرد. البته خود کوهن یک جنایتکار محکوم است و انگیزه خوبی برای شهادت علیه موکل سابق خود، دونالد ترامپ دارد. به طور کلی رئیس جمهور سابق در این پرونده مجرم شناخته شده است.

قانون یا مجری قانون؟

حامیان ترامپ، پرونده نیویورک تحت عنوان «پول خاموش(حق السکوت)» و بسیاری از پرونده های ترامپ که اکنون گریبانگیر چهل و پنجمین رئیس جمهور شده است را به عنوان نمونه هایی از کارزار حقوقی یا نبرد حقوقی مورد انتقاد قرار داده اند. نبرد حقوقی به معنای استفاده از قانون به عنوان سلاح در درگیری است و حامیان ترامپ ادعا می کنند مخالفان سیاسی ترامپ از جمله دموکرات‌ها، جو بایدن و دولت وی - سیستم‌های حقوقی آمریکا را به سلاح تبدیل کرده‌اند تا مانع از افزایش غیرقابل توقف محبوبیت ترامپ برای انتخاب مجدد در سال 2024 شوند.

در طول دادگاه نیویورک، ترامپ بارها تاکید کرد که این حکم خلاف قانون اساسی توسط قاضی پرونده، خان مرچان، صادر شده است. ترامپ در طول مدت محاکمه از کمپین انتخاباتی ریاست جمهوری منع شد، به همین دلیل است که بسیاری از حامیان ترامپ معتقدند این محاکمه  نمونه ای از کارزار حقوقی بایدن علیه ترامپ بود. از نظر روند صدور احکام دادگاه نیویورک باید گفت حامیان ترامپ خشمگین تر شده اند، زیرا دادگاه زمان صدور حکم را 11 ژوئیه تعیین کرده است که چهار روز قبل از دریافت رسمی نامزدی حزب جمهوری خواه توسط ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری آنها در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان است.

این در حالی است که مخالفان ترامپ به این واقعیت اشاره می کنند که اکثر جلسات رسیدگی به احکام جنایی یقه سفید تقریباً شش هفته پس از صدور احکام برگزار می شود. ترامپ در 34 اتهام مجزا مجرم شناخته شد. چه کسی می تواند استدلال کند که این امر فقط به این دلیل است که متهم مورد بحث دونالد ترامپ بود و منطقه ای که او در آن محاکمه می شود اکثراً از حزب دموکرات هستند؟

 در مورد پرونده «پول خاموش»، حامیان ترامپ تشریح می کنند که چگونه کل جلسه دادگاه علیه ترامپ پیش داوری کرده است. فراتر از استفاده از «مایکل کوهن»، مجرم محکومی که به موکل سابق خود ضربه زد، شهادت استورمی دنیلز نیز در دادگاه درج شد - شهادتی که حتی قاضی مرچان ظاهراً از آن ناراحت بود.

آیا قاضی علیه دونالد ترامپ غرض داشت؟

 در این محاکمه قاضی مرچان متهم به جانبداری شد. این اتهامات مطرح شده از سوی طرف ترامپ، صرفا تئاتر سیاسی ساده نبود. قاضی مرچان در طی سال‌های گذشته از جمله در مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور بایدن در سال 2020، مبالغ کمی را به اهداف مختلف حزب دموکرات اختصاص داد.

اما واقعیتی که بسیاری از جناح راست بر آن تمرکز کرده اند این است که لورن دختر قاضی مرچان، رئیس و شریک یک آژانس استراتژی مبارزات دیجیتال است که برای بسیاری از دموکرات‌های برجسته از جمله کمپین‌های جو بایدن و کامالا هریس در سال 2020 کار کرده است. اگر لورن مرچان بتواند مشتریان بالقوه حزب دموکرات را به این دلیل که پدرش اساساً دونالد ترامپ را کنار زده است جذب کند، بدون شک حرفه پررونقی خواهد داشت.

بنابراین چه جناح چپ بخواهد اعتراف کند یا نکند، در این مورد تضاد منافع فاحش وجود داشت. علاوه بر این، این پرونده هرگز نباید قبل از انتخابات مطرح می شد. کسانی که اصرار داشتند این پرونده اکنون مطرح شود، اطمینان حاصل کردند که هرهیئت منصفه بالقوه علیه متهم - ترامپ - مغرضانه خواهد بود، به این معنی که او هرگز محاکمه عادلانه ای نخواهد داشت، چه رسد به اینکه بتواند به طور مؤثر علیه رئیس جمهور بایدن مبارزه کند. هیچ کس در ایالات متحده آمریکا فراتر از قانون نیست و هیچ کس نباید توسط قانون بدون گناه زمین گیر شود. دموکرات ها بهتر است این مهم را به خاطر بسپارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۹
خاک بر سر آمریکا فاسد و خونخوار که رقابت ریاست جمهوری شون شده رقابت بین بابا اتی و باباشاه... ادعای دموکراسی هم می کنن!!!... ملت بدبختشون هم درگیر مسائل جنسی و شهوت رانی و حیوان بازی و بیخیال عالم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
خب ما هم فساد اقتصادی داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
قانون حکمفرماست
و هر کسی را می‌توان به دادگاه کشاند و با ۱۲ نفر از مردم عادی که هیئت منصفه هستند
می‌توان نفر اول کشور را محکوم و زندانی کرد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
عقل تو نمی رسه در آمریکا هیچ کسی بالاتر از قانون نیست اگر اینو درک کردی به خودت جایزه بده راز قدرت آمریکا در همینه
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
همه جا مثل ایران نیست که نشه به مسئولان مملکت حرف زد. آنجا قانون داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
خاک برسرما که تو روز روشن ۴۰۰۰ متر زمین به نام مسئول میزنن و هیچکس محاکمه اش نمیکنه
ترامپ شیر دل
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
شیر پاکتی
به تو چه... به ما چه ... به من چه ... به وضعیت مردم بد بخت برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
پس چرا پریدی وسط؟ سرتو بکن زیر برف یا خاک هی بگو به منچه و تو سایت خبری هم نیا به بقیه به شماچه چون کسی به بقیه فضول ها بگه چیکار کنن چیکار نکنن شاه فضوله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
اتفاقا خیلی ربط داره ترامپ در سال چندین ساله پیش با خارج شدن از برجام باعث گرانی افسارگسیخته در ایران شد
تورم۴۰۰درصد
پاسخ ها
سید
| Germany |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
چطور به این عدد رسیدی؟
عمرا
اون فساد براشون ارزشه بی دین ها
داشتن رابطه مشکل ندارد. دروغ و صداقت مشکل ساز شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
هیچ از فساد اخلاقی بدتر نیست حتی دروغ
رئیس جمهور محبوب غربچراها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
رئیس جمهور محبوب کاسبان تحریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۳
من نمی فهمم که شما شرقگداها چرا اینقدر از ترامپ می ترسید
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری