بازدید 17351
تابناک گزارش می دهد

متن کامل قطعنامه ضدایرانی در آژانس بین المللی انرژی اتمی/ ایران چگونه واکنش نشان می دهد؟

قطعنامه پیشنهادی ۳ کشور انگلیس، فرانسه و آلمان علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ ای ایران با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رسیده است. البته این قطعنامه از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سخن نگفته است.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴ 05 June 2024


بین‌الملل تابناک: در بخشی از قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا شده است: ایران تعهدات خود در زمینه پادمان‌ های پیمان منع گسترش سلاح‌ های هسته‌ ای را نقض کرده است.

دیپلمات ها گفتند که 20 کشور رای موافق و دو کشور مخالف - روسیه و چین - با 12 رای ممتنع دادند. این قطعنامه آخرین قطعنامه 18 ماه پیش را دنبال می‌کند که به ایران گفته بود از تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در مورد آثار اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام نشده پیروی کند.

درخواست افزایش همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و نیز موضوع بازرسان این نهاد از محورهای اصلی قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی در شورای حکام به شمار می آید.

قطعنامه پیشنهادی ۳ کشور انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپایی) علیه برنامه صلح‌ آمیز هسته‌ ای ایران با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رسیده است.

انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ ای بی اشاره به عدم انجام تعهدات متقابل خود مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در قبال تهران، به شورای حکام درباره قطعنامه پیشنهادی خود اعلام کردند: نیاز شورای حکام به پاسخگو قرار دادن ایران در قبال تعهدات قانونی‌ اش مدت هاست که وجود دارد. ایران باید فورا، به طور کامل و بدون ابهام با آژانس همکاری کند!

در بخش دیگری از این قطعنامه اضافه شده است: شورای حکام از تهران می‌ خواهد که از تصمیمش در لغو انتصاب چند بازرس با تجربه آژانس که برای انجام مؤثر فعالیت های راستی آزمائی (برنامه صلح آمیز هسته ای ایران) نیاز به آن ها وجود دارد، صرف نظر کند.

تروئیکای اروپایی دیروز سه‌ شنبه ۴ ژوئن متن پیش‌ نویس این قطعنامه را به طور رسمی در اختیار شورای حکام قرار داده بودند.

بهروز کمالوندی چهارشنبه شب ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ درباره اقدام جمهوری اسلامی ایران در مقابل صدور قطعنامه در شورای حکام توسط کشورهای غربی گفت: قبلاً گفته بودیم که صدور قطعنامه اقدامی غیرسازنده است.

وی همچنین افزود: از امروز اقداماتی را که در چارچوب پادمان است آغاز کردیم. انتظار این است که کشورهای غربی بجای سوءاستفاده از سازمان‌های بین‌المللی و رویکرد فشار، راه تعامل و همکاری را در پیش گیرند. باید تجربه به آنها ثابت کرده باشد که ایران مقابل فشارهای سیاسی از حقوق مسلم خود کوتاه نمی‌آید.

نمایندگی ایران در وین نوشت: تصمیم برای توقف اجرای تعهدات تحت برجام کاملاً مطابق با حقوق ذاتی کشور طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام بوده و پاسخی به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام است.

پیش از این، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با انتشار یادداشت توضیحی، نظرات و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران در مورد گزارش‌های مدیرکل به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را ارائه کرد.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

نظرات و ملاحظات جمهوری اسلامی ایران در مورد گزارش‌های مدیرکل به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با عناوین:

"موافقت‌نامه پادمانی NPT جمهوری اسلامی ایران (GOV/۲۰۲۴/۲۹ مورخ ۲۷ مه ۲۰۲۴)
"نظارت و راستی‌آزمایی در جمهوری اسلامی ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ (۲۰۱۵) شورای امنیت سازمان ملل متحد (GOV/۲۰۲۴/۲۶ مورخ ۲۷ مه ۲۰۲۴)

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین مایل است نظرات و مشاهدات خود را به شرح زیر در مورد گزارش‌های مدیرکل به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مندرج در GOV/۲۰۲۴/۲۹و GOV/۲۰۲۴/۲۶ به‌اشتراک بگذارد:

الف) نظرات کلی

۱. جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به تعهدات خود از جمله موافقت‌نامه پادمان جامع (INFCIRC/۲۱۴) پایبند بوده و تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا آژانس بتواند به طور مؤثر فعالیت‌های راستی‌آزمایی خود را در ایران از جمله اقدامات نظارتی و مراقبتی(C/S) در مورد مواد و فعالیت‌های هسته‌ای در ایران که در نظام راستی‌آزمایی آژانس منحصر به فرد است را انجام دهد.

۲. تفکیک موضوعات در این دو گزارش با عناوین فوق به درستی رعایت نشده است. برخی از موارد مرتبط با برجام در گزارش پادمانی (NPT) عیناً تکرار شده و بالعکس، برخی از موارد مرتبط با موضوعات پادمانی NPT در گزارش برجامی مشاهده می‌شود. به عنوان نمونه، فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارتی مرتبط با کارگاه‌های ساخت روتور سانتریفیوژها و بیلوز فقط بایستی در محدوده گزارش برجام تعریف شوند.

۳. به دنبال خروج غیرقانونی آمریکا از برجام در ماه مه ۲۰۱۸ و ناتوانی اتحادیه اروپا / سه کشور آلمان، انگلستان و فرانسه در اجرای تعهدات خود، ایران در اعمال حقوق خود طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، کلیه اقدامات داوطلبانه شفاف‌ساز فراتر از موافقت‌نامه پادمان جامع (CSA)، از جمله اجرای کد اصلاحی ۱/۳ را همانطور که در بند ۱۳ از مقدمه برجام و نیز در بند ۶۵ پیوست یک آن مشخص شده است، در فوریه ۲۰۲۱ به تعلیق درآورد.

۴. تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات خود تحت برجام کاملاً مطابق با حقوق ذاتی کشور طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام بوده و پاسخی به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام، همراه با ناتوانی سه کشور اروپایی در پایبندی به تعهدات خود بود. این واقعیت آشکار به هیچ وجه نمی‌تواند مبنایی برای سه کشور اروپایی برای خودداری از اجرای تعهدات خود باشد.

۵. تصمیم سه کشور اروپایی مبنی بر خودداری از اجرای تعهدات لغو تحریمی خود که در بند ۲۰ ضمیمه پنج برجام در روز انتقال (۱۸ اکتبر ۲۰۲۳) مشخص شده است، اقدامی غیرقانونی و نمونه صریح دیگری از عدم پایبندی کامل آنها در نقض تعهدات خود هر دو سند برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بود.

۶. در مورد موضوع به اصطلاح «دو مکان»، باید تأکید کرد که منشأ موضوع به اتهاماتی برمی‌گردد که در درجه اول از سوی یک طرف ثالث بد نیّت، یعنی رژیم اسرائیل، که تعهدی نسبت به هیچ‌یک از اسناد مرتبط با منع تسلیحات کشتار جمعی به ویژه معاهده منع‌گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) ندارد و مکرراً برخلاف قطعنامه‌های متعدد کنفرانس عمومی آژانس، از جمله به ویژه اسناد شماره ۴۰۷، ۱۹۸۳؛ ۴۴۴، ۱۹۸۵; ۴۷۵، ۱۹۸۷ و ۹۳۹، ۱۹۹۰ که مورد احترام این رژیم قرار نگرفته، مؤسسات هسته‌ای ایران را که به اهداف صلح‌آمیز اختصاص داده شده‌اند تهدید به حمله می‌کند مطرح شده است. این رژیم آنقدر گستاخ بوده که اخیراً ایران را حتی به حمله اتمی تهدید کرده است. بیانیه نتانیاهو که به صورت زنده در سراسر جهان پخش شد که در آن گفته: «ایران باید با یک تهدید هسته‌ای معتبر مواجه شود» و وزیر میراث او نیز که گفت «بکارگیری بمب هسته‌ای یکی از گزینه‌های حمله علیه حماس خواهد بود» نقض آشکار حقوق بین‌الملل است.

۷. از نظر حقوقی، ارزیابی‌های آژانس در گزارش خود بر پایه اطلاعات غیرموثق و اسناد غیرمعتبر ارائه شده توسط رژیمی صورت می‌گیرد که نه تنها دائماً علیه روابط ایران با آژانس توطئه می‌کند، بلکه مرتکب خرابکاری، حمله و تهدید حمله به ایران همراه با سیاست وحشیانه و نسل‌کشی این رژیم علیه مردم بی‌گناه غزه می‌باشد که اکنون دیگر برای جامعه جهانی کاملاً شناخته شده است.

۸. با توجه به همکاری بیشتر با آژانس در سال‌های اخیر، ایران اقدامات داوطلبانه را در چارچوب چندین بیانیه مشترک از جمله بیانیه مشترک ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ (۴ مارس ۲۰۲۳) اجرا کرد.
۹. اخیراً، فشارهای سیاسی مستمر اعمالی توسط چند کشور خاص، به مرحله‌ای رسیده است که حتی موضوعات حل و فصل شده فنی متعاقباً در گزارش‌های آژانس برخلاف آنچه توافق شده است، تغییر می‌یابند. این فشارهای با انگیزه سیاسی، آژانس را از اجرای نقش حرفه‌ای و بی‌طرفانه خود باز می‌دارد. مدیرکل در مناسبت‌های مختلف در گزارش‌های خود با بکارگیری عبارات نامتعارف، برخلاف ضرورت رویه فنی و عینی این گونه گزارش‌ها احساسات خود را ابراز می‌کند که لازم است از این امر اجتناب نماید.

ایران همچنین در یادداشت خود به سایر گزارشهای «گروسی» پاسخ داده بود.

بیش از تصویب قطعنلمه نیز تهران، پکن و مسکو در بیانیه‌ای مشترک بر حفاظت از توافق هسته‌ای و پایبندی به تعهدات برجامی تاکید کرده بودند.
در این بیانیه سه‌جانبه آمده بود: «مفاد برنامه جامع اقدام مشترک همچنان معتبر است. کشورهای ما برای دستیابی به توافق هسته‌ای از هیچ تلاشی دریغ نکرده و همچنان از این توافق حفاظت کرده و به تمامی تعهدات خود پایبند هستند».

تهران، پکن و مسکو ضمن اعلام مجدد آمادگی خود برای انجام هر کاری که برای احیای این توافق لازم است، توضیح دادند: «متاسفانه مابقی کشورهای درگیر در برجام، یعنی فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا راه دیگری را انتخاب کردند».

در این بیانیه سه‌جانبه تاکید شده بود: «زمان آن فرا رسیده است که اراده سیاسی جدی کشورهای غربی برای جلوگیری از مارپیچ خشونت و تنش در این پرونده نشان داده شود».

در این بیانیه همچنین آمده بود: «ایران، روسیه و چین بر این باورند که زمان آن فرا رسیده تا کشورهای غربی اقدامات لازم را برای احیای توافق هسته‌ای انجام دهند».

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی در وین روز یکشنبه با ارسال پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: چنین قطعنامه‌ ای نمی‌ تواند نتایج مثبتی را با خود به همراه داشته باشد؛ اما می‌ تواند به طور جدی وضعیت را بدتر کند.

همچنین «علی شمخانی» دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی، در واکنش به تلاش برخی کشورهای اروپایی برای صدور قطعنامه علیه کشورمان در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: اگر برخی کشورهای اروپایی کج‌فهم در آستانه انتخابات ‎ریاست‌جمهوری ایران، بخواهند در نشست آتی شورای حکام آژانس، موضع خصمانه‌ای نسبت به برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ‎ایران اتخاذ کنند با واکنش جدی و موثر کشورمان روبه‌رو خواهند شد.

همچنین پیش از تصویب قطعنامه سیاسی آژانس علیه ایران،8 کشور عضو آژانس ضمن انتقاد از سیاسی‌کاری غرب در شورای حکام، اعلام کردند پیش‌نویس قطعنامه ارائه‌شده توسط تروئیکای اروپایی با هدف سوء‌استفاده از وقفه موقت در همکاری بین ایران وآژانس بین‌المللی انرژی اتمی و بدون توجه به تعاملات اخیر بین مدیرکل و مقامات ایرانی است.

کشورهای بلاروس، چین، ایران، نیکاراگوئه، روسیه، سوریه، زیمبابوه و ونزوئلا در بیانیه‌ای مشترک در مورد بند ج ۶ دستور کار «موافقت‌نامه پادمان ان‌پی‌تی با جمهوری اسلامی ایران» اعلام کردند که پیش‌نویس قطعنامه با هدف سوء‌استفاده از وقفه موقت در همکاری بین ایران وآژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بدون توجه به تعاملات اخیر بین مدیرکل و مقامات ایرانی است.

متن کامل قطعنامه در ادامه آمده است.

متن قطعنامه آلمان، انگلیسی و فرانسه علیه برنامه هسته‌ای ایران

متن قطعنامه آلمان، انگلیسی و فرانسه علیه برنامه هسته‌ای ایران

متن قطعنامه آلمان، انگلیسی و فرانسه علیه برنامه هسته‌ای ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۶
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۰۵
مغز براندازان وقتی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران قطعنامه ارائه میکنن
شما باید رفتارتون رو اصلاح کنین و یه کشور نرمال بشین تا دنیااااااا باهاتون کار کنه.

مغز براندازان وقتی چین یا روسیه در مورد جزایر سه گانه حرف مفت میزنن
چین و روسیه همواره خائن به منافع ملت ایران هستن برید تاریخ ۲۰۰ ساله رو بخونید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
وقتی چین و روسیه حرف مفت میزنن شما چه نظری داری جناب متخصص؟ برعکس براندازان لابد اون ها رو وفادار به ایران میدونید و حرفای مفتشونم نشانه وفاداریه لابد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
جالب ایتجاست که خودت حرفای مارو قبول داری
رضا
| Canada |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
لزومی ندارد کاری کنیم میزان و درجه غنی سازی را بالاتر می‌بریم همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
مرگ بر پوتین جنایتکار
مرگ بر چین غارتگر
نرگ بر دمپایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2131
قطعنامه نهایتا میگه شما حق نداری از ی حدودی خارج بشی ولی چین میگه این جزایر مال شما نیست بیار بده یکی دیگه
میتونی فرق این دو تا حرف مفت رو بفهمی؟ نه چون به نفعت نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
باز این سرو کله ش پیداش شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
به امید تعطیلی تمام سایت های هسته ای و تبدیل آن به تولیدی چیپس و پفک و ماکارونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
از مرخصی برگشتی؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
مغز تو اصلا چیزی به نام منافع ملی را نمی شناسد مغز تو فقط نابودی ایران به بهای تامین منافع روسیه و چین را می شناسد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
از غزه چه خبر؟
متخصص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
..:.4 بهترین نظر را نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
متخصص؟؟!!نبودی؟نظری در مورد محمود هاله ی نوردیده،نداری؟؟!!محمود میگفت تحریم ها نعمت و قطعنامه های سازمان ملل،کاغذپاره ایی بیش نیستند!!
عراق چهل سال جنگ اقتصادش ازمابهتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
برو عراق صفا کن
تانزانیا این جنگ رو هم نداره. برو تانزانیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
ناشناس 20:09
ایکاش تو و امثال تو جمع می کردید می رفتید پیش عمو پوتین تا این مملکت بتونه سرو سامان بگیره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2209
اونی که می‌ره و باید بره ما نیستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
اینجا ایرانه و متعلق به ایرانیان ، پس ساکت شو
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
23-40 کشته منطقتم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
پر رویی ھم یہ حدی دارہ
عراق فقط کوچہ ھاش ببین معلوم می شہ چہ قدر اقتصادش خوبہ
پسر اقتصاد با دلار بازی نیست با روش زندگی مردمہ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
ما ایرانی هستیم و همین جا میمانیم متولدین سایر کشورها باید بروند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
حمید تو که اندازه یه بچه از اقتصاد نمیدونی بهتره بری عراق زندگی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
اایران با همین وضعش سطح رفاه افراد متوسط از اروپا هم بهتره تا چه برسه کشوری مثل عراق
خستمون کردید
یکبار پرسیدید مردم چی میخوان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
حتما شما مردمی
حالا کجا هستین؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
۲۳:۰۶
نه لابد شما ۸ درصدی ها مردم هستین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
نه تو مردمی لابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
شما غربگداها ۲ درصد هم نیستید هی مردم مردم نکن یه مشت الاف تو مجازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
ما نه دوستی به اسم روسیه داریم و نه دشمنی به اسم آمریکا
انقدر غربگدا نکن هشتاد درصد مردم از صبح تا شب دارن از کالاهای چینی استفاده میکنن
ما مردم نیستیم چه 2 درصد چه 90 درصد
ما تماشاگریم همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
حداقل ۶۰ درصد در انتخابات قبل شرکت نکردند. به زعم اون دوستمون پس ۶۰ درصد غربگدا هستند
پیش به سوی ارزانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
خوابی شیرین
تا وقتی کشورهای غربی در ایران سربازانی تحت عنوان غربگدا و غربچَرا دارن هیچ نگرانی ندارن و هر چقدر بخوان ایران رو تحریم میکنن و به مردم ما گرسنگی میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
دیوار کوتاه تر پیدا نکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
2156
تحریم ها مگه اثر داره؟
سفره مردم که به تحریم ها گره نخورده بود. چی شد حالا حرف از گرسنگی و ... میزنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
دیوارشان بلند هست اما خودشان را قایم می کنند و کی بود کی بود من نبودم!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
کاش کامنت های تابناک عکس طرفم داشت آدم می دید واقعا اینا چه شکلین که این افاضات رو می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
سوزن شما هم گیر کرده رو غربگدا تا یکی باهاشون مخالفت می کنه
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
بدبختی اینجاست که تابناک هرچی میزاری تاییدنمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
چرا گرسنگی؟
مگر قرار نبود مردم اشکنه بخورند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
افتخار می کنیم وبا دزدان چینی که اموال مردم ایران را می خورند و برسر جزایر سه گانه با دیگران معاشغه می کنند مخالفیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
مگه تحریم ها نعمت نیستند؟؟؟!پس چرا ناراحت میشی تا نعمت فراوان میشود؟؟
تابناک،
به نظر ما اگر کار دوباره به شورای امنیت بکشه باید کاملا از آژانس برای همیشه خارج بشیم و بمب اتمی هم بسازیم.
اگر کار به شورای امنیت نکشه یا تهدید اتمی از طرف اسراییل در کار نباشه میشه همینجوری ادامه داد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
خیلی ممنون لطف کردی با شروطی پذیرفتی مسیر ادامه پیدا کنه واقعا یک لحظه وسطای کامنتت قلبم داشت میگرفت
آخرش هم با این سوابقی که در مدیریت بحران داریم می‌ترسم یک روز یک فاجعه مثل چرنوبیل در نیروگاه بوشهر اتفاق بیفته و کل خاورمیانه از دست کارهای ما خالی از سکنه بشه !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
البته اگر عرب های بی غیرت حاشیه خلیج با این کا. ر محو بشن خوبه
بسیجی ها چرا در مقابل سفارت چین تجمع نمی کنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
تجمع چیه باید از دیوارش برن بالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
حالت خوبه عزیزم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
اونهایی که از دیوار سفارت امریکا رفتند بالا اصلاحطلبهایی امثال معصومه ابتکار بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
اونا که ده بار گفتن اشتباه کردیم تو حاضری بگی اشتباه کردن و بعدش شما اشتباه کردید که همون کار رو دوباره انجام دادید؟
بیچاره مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
حیف این جوانان ، حیف از این خاک
فقط بايد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
با کدوم پول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
چقد بیچاره ایم که تو کشور خودمونیم نمیتونیم زندگی کنیم
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
ترسو وقتی دزد به خونت حمله می کنه و اشغال می کنه از خونت فرار می کنی؟
خود شما اعلام کردید ما بمب اتمی درست کردیم بعد میفرمایید برنامه صلح آمیز هسته ای با بمب اتم چطور صلح بر قرار می کنید مثل این که بفرمایید من طرف را کشتم که یک وقت با کسی دعوا نکنه و خواهان آرامش هستم
والا من ایرانی دلیل این حجم از غنی سازی با این خلوص بالا رو نمی فهمم وای به حال خارجی ها

فقط چیزی که می دونم اینه که زندگی چند نسل ایرانی رو این هسته ای نابود کرد ، رادیو دارو و ... پیشکش ، آخر برقش هم گیر کسی نیومد ، سالی 12 ماه نیروگاه بوشهر یا خرابه یا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۶
برای بازدارندگی برای اینکه بهت حمله نکنن برای اینکه نسل ایند درارامیش زندگی کنه چرا فرانسه انگلیس روسیه چین امریکا جونت دارن بگو چرا ادم روانی میکنید شما جماعت
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
نیروگاه بوشهرکامل. دست روسیه هست هرچی دلارمیدوشه اخرشم هیچی تحویل نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
23 38
عزیز انرژی صلح آمیز که بازدارندگی نداره، پس داری اعتراف می کنی قصد نظامیه، پس وقتی تحریم می کنن نگید تحریمهای ظالمانه
هم تحریم باشیم هم بمب اتم نسازیم مسخرس
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
کاملا مشخصه نمی دونی فول تحریم چیه
این تو بمیری، از اون تو بمیری ها نبست و اگر ایران با آژانس همکاری نکنه، نهایتا داستان عراق زمان صدام تکرار میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
بالاتر از سیاهی رنگی نیست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
باشه شما راست میگی.فعلا برن اسرائیل رو از باتلاق غزه نجات بدن بعدش بیان با ایران بجنگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
نه بمب اتم هم داشته باشیم کی کاری نداره صدام به خاطر مسائل دیگری به زیر کشیده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
عزیزم عراق سلاح های اصلی خود را بار کشتی کردن و به بیرون از عراق فرستادن طبق توافق با سازمان ملل و آمریکا تا تحریم ها را بردارن و بعد در مدت کوتاهی آمریکا حمله کرد!!
از اژانس استعمارگر که برای اهداف سیاسی در این 20 سال علیه ایران فعالیت و تحریم کردن خارج شوید
یا اینکه تمام تاسیسات هسته ای را جمع کنید ویا اینکه سریعا سلاح اتمی را بسازید اینگونه هزینه دادن وچیزی بدست نیاوردن خواست دشمنان کشور است البته ما که تاوان ان را داده ومی دهیم پس عاقلانه ساخت بمب اتمی است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
پدرآمرزیده هنوزسلاح هسته ای نساخته نیمه تحریمیم وبسختی نفس میکشیم وشکم اهل وعیال را بادشواری نیمه سیر میکنیم اگرسلاح هسته ای بسازیم مطمئن باش وضعمان ازکره شمالی بمراتب بدترنشود بهترنمیشود کشوریکه بسیاری از مردمش ازگرسنگی تلف میشوند وآرزوی آرامش دارند بحای اینحرفها بگذارید دولتمردان که ازامثال شما شماهابمراتب عاقل ترهستند کارخودشان رابکنند واگرازکسی دستورمیگیرد به طرف بفرمائید خودتی
ناشناس
| Netherlands |
۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
اف ترسیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
از قدیم گفتن مرگ یبار شیون یبار تا کی باید مرگ تدریجی داشته باشیم
اینم ورق پاره است ؟!!!!!!!!!!!!!!!
من هم موافقم.
هم با این طرفیا هم با اون طرفیا.
بسوزه بابای سیاست که یه جماعتی رو سرکار کذاشته.
چرا ما اورانیوم ۶۰ درصد احتیاج داریم اصلا اینهمه پول و تحریم برای چی آژانس به ما اجازه خرید اورانیوم ۵ درصد می‌دهد و صلح امیز می‌باشد ارزان‌تر هم میباشد
هر وقت این جاسوس اسرائیل گروسی رو میارید تو ایران همین میشه نمیدونم چرا عبرت نمی گیرید
مرگ بر غرب و غربگدا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
حمایت چین از ادعاهای گستاخانه چین و تحقیری که نصیبتون کرد از شرق گذایی بود یا از غربگذایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
چیکار میخواستید بکنید که نکردید که اینجوری خودتو خالی میکنی؟بالاخره برای 85 میلیون تصمیم گرفتید و این هم نتیجش
ترس از قدرت نظامی ایران هراس به جان دشمنان ما انداخته جنگ با عراق یادتون رفته حتی یک موشک نداشتیم دفاع کنیم الان به شدت از ما می ترسند این قدرت ایران است اونها با تمام قدرت به ما حمله می کنند ولی دریغ از اینکه خدا با ماست. از دشمنان و ادعای تو خالی اونها نترسید حمله صادق پوشالی بودن ادعای اونها را اثبات کرده است من به عنوان یک ایرانی به کشورم افتخار می کنم تصمیم با شماست که هم رای بشیم یا با تفرقه اجازه چنین رفتارهایی را در آینده را شاهد باشیم. یا حق
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
آقامجیدتاریخ معاصررامیخواندی بعداًاظهارنظر میفرمودید مگرنمیدانیدحکومت عراق راآمریکای جهانخوارسرنگون کرد ونهایتاًصدام راگرفت داد خودعراقی ها اعدامش کنتد وآخرسرخودش هم ازعراق تقریباًخارج شد وگرنه صدام دیوانه ای بودرنجیری که به صغیر وکبیر رحم نمیکرد ومردم خودش راگازشیمیائی میزد وقتل عام میکرد البته حامیش هم شوروی بود
این خارجی ها یه دونه به نعل میزنن یه دونه به میخ معلوم نیست چی میگن
موشک بزنید به آژانس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
تعارف نکن یه بمب اتم به اسرائیل یک چند تا بمب هیدروژنی به آمریکا، ولی من شک دارم بعدش دوباره آرام بگیری بالاخره باید یه دشمنی باشه میدونی اگه نباشه اصلا خوب نیست
خروج از NPT كذايي كه يك كاراكتر بي حاصل و نمود در حيطه هسته اي است.
هیچ اعتباری ندارد
دیگه سازمان ملل هم اعتبار ندارد
یک بیانیه از آژانس که جای خود دارد
همه بازرسان را با اردنگی بیرون بیاندازید و .... تا غربیها و غرب ذلیل های وطنی حساب کار دستشون بیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
جرات ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
اره عاقبت صدام هم نصیب شما میشه اونوقت
ناشناس
| Norway |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
نه عاقبت معمر قذافی نصیب شما و غرب ذلیل هایی میشه که از آخر و عاقبت سازش با غربیها درس نمی گیرید. معمر قذافی تن به همه خواستهای غربیها داد و آخر وعاقبتش همان شد که خیلی های دیدند وشنیدند. جستجو کن و ببین چه بلاهایی سرش آوردند. این و مطمئن باش اگه غربیها به کشور مسلط بشند همه را قربانی منافع خودشان میکنه.
لعنت بر چین که سر جزایر سه گانه که حق حاکمیت ایران هست طرف عرب ها رو میگیره و اینجا که باعث تحریم و چپاول ایران میشه طرف ایران رو میگیره
تجربه نشون داده كه بازنده اصلي اين بازي هاي سياسي ، مردم هستند

فقط كافي هست كه نگاهي به ميزان رشد اقتصادي كشورهاي منطقه در پنجاه سال گذشته بندازيد و جايگاه ايران را ( كه در آخر قرار دارد ) را نگاه كنيد
مرگ بر روسیه که با پرونده هسته ای ایران بازی می کند . مرگ بر اولیانف .
به حرفهای تکراری شماها خیلی وقته عادت کردیم مثل تحریم نعمته ، قطعنامه‌ ضد ایرانی ، تورم کاهشی، نابودی این کشور و اون کشور ، مرگ بر اینو آن، و ......
عمو روسیه و عمو چین هم به دردتان نخوردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
روسیه و چین را در دنیا آدم حساب نمی کنند وگرنه به پیروی از آنها بقیه کشورها هم رای منفی می دادند
بر حسب اجماع سازی بین المللی و عدم تاثیر پذیری بر کشورهای میانه ما در این قطعنامه شکست خوردیم
کشورهایی هم که عزای عمومی اعلام کرده بودند رای ممتنع به قطعنامه دادند و نتوانستیم برنده شویم لیست کشورهایی که رای ممتنع دادند جواب شکست ما هست
روسیه و چین برای کشدار شدن مسایل هسته ای رای مخالف می دهند چون منافع دارند .
به نظرم ما هم باید مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی حکم دیوان لاهه را قبول ندارند و اعضای اون رو تحریم می کنند ما هم آژانس هسته ای و و اعضای اون رو تحریم کنیم و بگیم تو مگه حکم دیوان لاهه رو قبول داری که ما حکم آژانس را قبول داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
هروقت چهارتا شرکت مثل جنرال موتور و اپل و... با اون گردش مالی تونستیم تاسیس کنیم بعد میتونیم این و اون رو تحریم کنیم . نه حالا که بی ارزش ترین پول دنیا رو داریم
آمریکا مثل کسی که اگر بها بدی بدتر میشه فکر میکنه چه خبره یا خیلی برتره.ولی هیچ غلطی نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
دیگه دقیقا چه غلطی باید بکنه ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
میتونی مثال بزنی که چه کاری از نظر تو غلط محسوب میشه من شاید معنای این کلمه رو خوب متوجه نمیشم یه خورده بازش کن
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری