بازدید 4556
۲
در گفت و گو با تابناک؛

مقام سابق فتا: فرضیه فیشینگ همستر مردود است/ آمار کاربران همستر مانع سوددهی می شود؟

رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران معتقد است صرف بازی همستر نمی تواند حساب شما را خالی کند.
کد خبر: ۱۲۴۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ 09 June 2024

تابناک- محمد مهدی کاکوان رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران به تابناک می‌گوید: همستر پدیده نوظهوری در کشور نیست و در گذشته از بازی‌های مشابه رونمایی شده بود اما برخی با استقبال کاربران روبرو شدند و برخی دیگر نتوانستند آنطور که باید پرطرفدار شوند، اما نکته‌ای که در هر بازی تغییر کرده عملکرد بازیگران و جوایز است، اما در کل اتفاق جدید و عجیبی نیست.

مقام سابق فتا: فرضیه فیشینگ همستر مردود است/ آمار کاربران همستر مانع سوددهی می شود؟

رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران، از رشد بازار ارز‌های دیجیتال در سال‌های اخیر به عنوان یکی از علل استقبال مردم از این بازی یاد می‌کند و می‌افزاید: ادعا شده در این بازی نوعی رمز ارز به عنوان جایزه به کاربران داده می‌شود و این ادعا را نمی‌توان صد در صد رد یا تایید کرد چرا که موردی بوده که اخیرا در تلگرام راه اندازی شده و هم اکنون سکه‌های دیجیتال ارائه شده در آن در بازار با ریال معامله و تبادل می‌شود.

او ادامه می‌دهد: اما نمی‌توان مورد موفق ذکر شده را به تمامی موارد تعمیم داد چرا که در مورد یاد شده کاربران کمتری حضور داشتند و تعداد زیاد کاربران همستر، آینده این نرم افزار را شاید با ابهاماتی مواجه کند.

رئیس پیشین پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران در واکنش به برخی که هشدار دادند صرف حضور در این بازی موجب خالی شدن حساب‌های بانکی می‌شود، می‌گوید: صرف بازی نمی‌تواند موجب خالی شدن حساب‌های بانکی کاربران گردد، اما قطعا این بازی اطلاعات خاصی از کاربران را ذخیره می‌کند و امکان دسترسی به برخی از اطلاعات کاربران را دارد.

مقام سابق فتا: فرضیه فیشینگ همستر مردود است/ آمار کاربران همستر مانع سوددهی می شود؟

حریص نباشید خبری از پول نیست!

پیش‌تر نیز سرهنگ کاظمی رئیس سابق پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران در خصوص این بازی به تابناک گفته بود: کارشناسان و خبره‌های حوزه فضای مجازی مشغول بررسی دقیق «بازی همستر کامبت» هستند و بعد از پایان بررسی‌ها مشخص خواهد شد که این بازی چه آسیب‌ها و تهدیداتی برای کاربران خواهد داشت. مشاهده می‌شود که شهروندان متاسفانه بدون داشتن هیچ آگاهی و اطلاعی در این بازی وقت صرف می‌کنند که به نظر این موضوع درست به نظر می‌آید.
 
سرهنگ کاظمی می‌افزاید: سازندگان این بازی مدعی شدند از رمز ارزی رونمایی خواهد شد که ممکن است در آینده ارزشمند شود؛ نکته مهم اینجاست که اولا این رمز هم اکنون وجود خارجی ندارد و هیچ ارزشی ندارد، مورد دوم این است که معلوم نیست در آینده ارزش پیدا کند یا خیر!

او ادامه می‌دهد: نکته مهمتر اینکه اگر رمز ارزی هم در بعد‌ها رونمایی شود و به فرض مثال ارزشمند شود معلوم نیست به کاربران این بازی تعلق گیرد؛ سوال اینجاست که با این همه ابهام چرا مردم وقت و هزینه خود را صرف این بازی می‌کنند؟

این مقام سابق پلیس فتا همچنین در تشریح یک آمار غیررسمی، بیان می‌کند: بررسی برخی سایت‌ها که آنچنان هم شاید قابل استناد نباشد، اما قابل توجه است این است که بیش از ۶۰ درصد کاربران این سایت ایرانی هستند و در کشور‌های دیگر اقبالی مانند ایران پیدا نکرده است.


او با هشدار دوباره به کاربران همستر، تاکید کرد: باید به صورت دقیق بررسی شود که این بازی دقیقا چه اطلاعاتی را از کاربران می‌گیرد و چه آسیب‌هایی می‌تواند به شهروندان بزند، اما تا زمانی که این بررسی به پایان برسد پیشنهاد می‌شود که کاربران زمان خود را در این بازی صرف نکنند.

مقام سابق فتا: فرضیه فیشینگ همستر مردود است/ آمار کاربران همستر مانع سوددهی می شود؟

براساس این گزارش هیچ مقام پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تاکنون در مورد این بازی به طور رسمی واکنش نشان نداده است و باید منتظر ماند و دید در روز‌های آتی این نهاد چه توضیحاتی را پیرامون این بازی ارائه خواهد داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
به جای پرداختن به (همستر) به روش های حلّ تورّم کشور بپردازید
اینها میدان های بچه گانه بازی است
واقعیت ها را دست مایه بازی میدان بزرگان نکنید
آخه فتوای آقای مکارم شیرازی را چه به (همستر)
ایشان باید به مسائل تورم نیز میپرداختند
از ایشون باید سوالهایی هم درباره تورم هم میشد
درباره گرانی سوال باید پرسیده میشد
درباره وضعیت زندگی مردم هم باید پرسش میشد
بگذارید مردم به بازی های خود مشغول باشند (همستر) جایی در زندگی ما ندارد
میلیون نات کوین در همستر(یک قرص نان) به ما نمیدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
خداییش خودت فهمیدی چی گفتی؟
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری