بازدید 10336
با تحولات منطقه و جهان

حکم دادگاه کانادایی علیه خطوط هوایی اوکراین در سقوط پرواز PS۷۵۲ در ایران/ تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه در شورای امنیت/ آمریکا: تنگه تایوان را جهنم می‌کنیم/ گسترش بی‌سابقه دامنه جنگ ‌حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی

تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه در شورای امنیت؛ حکم دادگاه کانادایی علیه خطوط هوایی اوکراین و گسترش بی‌سابقه دامنه جنگ ‌حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۴۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶ 11 June 2024

بین الملل تابناک: استقبال اتحادیه اروپا از تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه در شورای امنیت؛ حکم دادگاه کانادایی علیه خطوط هوایی اوکراین در سقوط پرواز PS۷۵۲ در ایران و گسترش بی‌سابقه دامنه جنگ ‌حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تصویب قطعنامه آتش‌بس غزه در شورای امنیت و استقبال اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه از تصویب قطعنامه برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل استقبال کرد.

اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره آخرین پیشنهاد آتش‌بس در غزه استقبال می‌کند.

اتحادیه اروپا طبق بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه ۲۷۳۵ در شورای امنیت که شامل آزادی همه گروگان‌ها و افزایش کمک به غزه است، استقبال کرد.

در این بیانیه همچنین اتحادیه اروپا خواستار اجرای قطعنامه‌های ۲۷۲۸، ۲۷۲۰ و ۲۷۱۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا حمایت کامل خود از نقشه‌راه جامع ارائه شده توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را یادآوری می‌کند. ما از هر دو طرف می‌خواهیم پیشنهاد سه مرحله‌ای را بپذیرند و اجرا کنند».

این اتحادیه مجدداً تاکید کرد که آماده است تا در احیای یک روند سیاسی برای صلح پایدار و طولانی‌مدت، بر اساس راهکار دو دولتی مشارکت و از تلاش‌های بین‌المللی هماهنگ برای بازسازی غزه حمایت کند.

حکم دادگاه کانادایی علیه خطوط هوایی اوکراین در سقوط پرواز PS۷۵۲ در ایران

دادگاه عالی اونتاریو در کانادا روز دوشنبه پس از بررسی دادخواست خانواده‌های قربانیان سانحه سقوط یک هواپیمای مسافربری در ایران در ژانویه ۲۰۲۰ که متعلق به خطوط هوایی اوکراین بود، به نفع آنها رای داد.

پرواز PS۷۵۲ در ساعات ابتدایی روز هشتم ژانویه ۲۰۲۰ به دلیل خطای انسانی در نزدیکی تهران، پایتخت ایران سقوط کرد که در پی آن، تمام سرنشینان هواپیما و خدمه آن، شامل اتباع کانادایی جان خود را از دست دادند.

قاضی دادگاه طی این حکم اعلام کرد خطوط هوایی اوکراین (UIA) به دلیل سهل‌انگاری در این سانحه مقصر است چراکه ساعاتی پیش از پرواز این هواپیما آسمان ایران به دلیل پرتاب موشک‌های بالستیک علیه نیروهای آمریکایی در عراق در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی به دست واشنگتن و احتمال وقوع یک ضدحمله در حالت آماده‌باش قرار داشت.

این حکم پس از یک محاکمه ۱۸ روزه در تورنتو صادر شده است که در ژانویه ۲۰۲۴ به پایان رسید.

تهدید فرمانده آمریکایی: در صورت وقوع حمله، تنگه تایوان را جهنم می‌کنیم

«ساموئل پاپارو» رئیس فرماندهی حوزه «هند-اقیانوسیه» در ارتش آمریکا به روزنامه «واشنگتن پست» ادعا کرد چین در صورت حمله به تایوان با تهاجم مرگبار بزرگی از سمت تسلیحات بدون سرنشین از هوا و دریا مواجه و زمین‌گیر خواهد شد.

این دریاسالار ارتش آمریکا نام این استراتژی را «جهنم‌دره» اعلام کرده و گفت هدف آن پرت کردن حواس چین و خرید زمان برای پاسخ واشنگتن است.

او در مصاحبه با واشنگتن پست در محل اجلاس موسوم به «گفت‌وگوی شانگری-لا» در سنگاپور اظهار کرد: «می‌خواهم تنگه تایوان را تبدیل به منظره جهنمی سلاح‌های بدون سرنشین با استفاده از برخی توانمندی‌های طبقه‌بندی شده کنم.»

او ادامه داد: «من با این کار می‌توانم زندگی آنها را به مدت یک ماه فلاکت‌بار کنم و این باعث خریدن زمان برای بقیه کارها خواهد شد.»

این طرح ادعایی شامل پرتاب هزاران سلاح بدون سرنشین از شناورهای سطحی و زیردریایی‌های بدون سرنشین تا هواپیماهای بدون‌ سرنشین با هدف نبرد با نیروهای حمله‌کننده چین به مجرد گذر کردن آنها از تنگه تایوان است و این یک به اصطلاح «خط اول دفاع» را ایجاد می‌کند.

آمریکا با توجه به اینکه برای این برنامه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های سنگین در حوزه ادوات بدون سرنشین ارزان و قابل اعتماد دارد، یک ابتکار عمل به نام «همانندساز» (Replicator) را برای این منظور اجرا کرده است.

وزارت دفاع آمریکا سال گذشته میلادی رسما این برنامه را اعلام کرد که یک برنامه بلندمدت به منظور به کار گرفتن هزاران سامانه خودکار است. بیزنس اینسایدر نوشت، این طرح پیشرفتی نسبتا کم داشته است.

«کاتلین هیکس» معاون وزیر دفاع آمریکا ماه مارس گذشته گفت پنتاگون به دنبال صرف یک میلیارد دلار در سال مالی جاری بر ابتکار عمل «همانندساز» است. هیکس تابستان گذشته ادعا کرد هدف این طرح مقابله با «بزرگ‌ترین مزیت» ارتش چین، یعنی انبوه بودن «کشتی‌ها، موشک‌ها و نفراتش» است.

رئیس سابق فرماندهی هند-اقیانوسیه در ارتش آمریکا سال گذشته گفت آمریکا به دنبال دست یافتن به یک «مزیت نامتقارن» از طریق توانمندی‌های بدون سرنشین است. ادعاهای ساموئل پاپارو بعد از آن مطرح شدند که ارتش چین اخیرا دست به اجرای یک مانور نظامی بزرگ در اطراف تایوان زده و در جریان این مانور عملا این جزیره را محاصره کرد و توانمندی‌های قوای مشترک را به نمایش گذاشت.

گسترش بی‌سابقه دامنه جنگ ‌حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به ادعای برخی شخصیت‌های صهیونیستی مبنی بر اینکه فشار نظامی باعث بازگرداندن اسرای صهیونیست خواهد شد، تاکید کرد که این موضوع کذب محض است.

این روزنامه ادامه داد که تجربه جنگ ۸ ماهه گذشته نشان می‌دهد که این ادعا دروغ است و نباید به راست‌گرایان افراطی کابینه اجازه داد جان اسرای باقیمانده را قربانی آرمانگرایی‌های شخصی خود کنند.

رسانه‌های صهیونیستی در همین رابطه از هلاکت دو نظامی صهیونیست دیگر در درگیری‌های غزه خبر دادند. ۴ نظامی صهیونیست نیز دیروز در غزه به هلاکت رسیده بودند. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از زخمی شدن ۶ تن از نیروهای خود در رفع خبر داد که حال ۵ تن از آنها وخیم است.

این رسانه ها به درگیری‌های موجود در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز اشاره و تاکید کردند که حزب الله دامنه آتش خود را گسترش داده و به صورت بی‌سابقه‌ای به مناطق حیفا و هکریوت نیز حمله می کند.

بر اساس این گزارش برای اولین بار از زمان آغاز جنگ، پهپادهای حزب الله به شهر حیفا رسیده و این یک حادثه استثنایی است.

منابع صهیونیستی می‌افزایند که در نتیجه نگرانی ناشی از احتمال حمله‌های فشرده حزب الله با موشک‌های سنگین به مناطق میرون و صفد و جولان، این مناطق در حالت آماده باش کامل قرار دارند. حزب الله لبنان طی هفته گذشته عکا و نهاریا را به خط مقدم جنگ خود تبدیل کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی می‌افزایند که طی ۲۴ ساعت گذشته حملات متعدد و قدرتمندی از سوی حزب الله لبنان با تعداد زیادی از پهپادهای انتحاری و موشک‌های ضد زره صورت گرفته و منابع ارتش اذعان دارند که تاکنون هیچ واکنش دقیقی به این حملات از سوی رژیم صهیونیستی انجام نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۲۳
مرگ بر امریکا ی جنایتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مرگ بر جنایتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
از روسیه جنایتکارتر در طول تاریخ وجود نداشته ، تاریخ شوروی که بخش کوچکی از جنایت ها هست رو بخونید تا بفهمید اگر بلوک غرب نبود معلوم نبود چه بلایی سر دنیا میومد
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
این چه رفتاری هست شما داری آقای سانسورچی؟
یک نفر تو تابناک نیست به شما بگه طبق قاعده عمل کن و نه نظرات شخصی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
متخصص فک کنم کامنت هات منتشر نمیشه تا بعد انتخابات برو حالشو ببر
هر کجای جهان جنگ و نابودی هست، دستان آمریکا حتما در آنجا هست
تایوانی که اتحادیه اروپا و همه جهان بر اساس قبول چین واحد پذیرفتند که جزئی از چین است و خود آمریکا هم قبلا آن را پذیرفته بود؛ اما الان دستاویزی برای نابودی و کشتار در گوشه دیگری از جهان قرار داده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
حالا بیا به جای آمریکا روسیه رو در قامت ابرقدرت تصور کنیمبه نظرت دنیا الان چه شکلی بود ؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
بله راست می گی در جنگ جهانی نیمی از ایران در اشغال روسیه بود روسیه بهترین مناطق ایران را جدا کرد روسیه مجلس ایران را گلوله باران کرد روسیه حرم امام رضا را با زوارش به توپ بست روسیه منفورترین کشور در دنیاست
چین هم میشینه نگاه میکنه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
چین یک طبل تو خالی است به مانند روسیه
یعنی خطوط هوایی اوکراین موشک پرتاپ کرده یا پرمیت پرواز داده
این چه حکمی ه
تاریخ ثابت کرده که دموکرات ها جنگ طلب تر از جمهوری خواهان هستن و دنیارو به خاک و خون میکشن آن هم به صورت موذیانه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
دموکراتها با پنبه خفه می‌کنند
99 درصد جنگای دنیا رو یا خود امریکا مستقیم راه انداخته یا غیرمستقیم یه مزدوری و منصوب کرده تو اون کشور. مثل بلایی که سر اکراین بدبخت اوردن فقط واسه تصعیف روسیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
این جهانی که الان داریم میبینم دست پخت کیسینجر هست
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
۹۹ درصد؟؟؟!!!!!! این آمار را از کجات درآوردی؟
چقدر خبرگزاریهای خارجی سر هواپیمای اکراینی سر و صدا کردن الان که حکم صادر شد همه خوابن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
این حکم در باره علت سوقط و مقصر سقوطش نیست اقلا خبرها را خوب بخون این حکم در باره شرکت هواپیمایی اوکراین هست که غرامت به قربانیان پرداخت نکرده با علت سقوط کاری نداره علت سقوط هم در شکیات دیگه ای بررسی می شه
اگر زور آمریکا اینقدر زیاده چرا با بقیه دشمناش این کارو نمی کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
مثلا کدوم دشمنش ؟ تنها دشمن آمریکا فقط چینه بقی ادای دشمنی با آمریکا را در می آورند تا پست و مقامشان را حفظ کنند
قیافه حامد اسماعیلیون و مصی علینژاد دیدن داره!!!!
دقت کردید تنها کشوری که به قطعنامه آتش بس در غزه رای مثبت نداد کدوم کشور بود؟ روسیه بود
و این نشون می ده روسیه اصلا به دنبال پایان یافتن تنش در خاورمیانه نیست و یقین بدونید آنهایی که تنش در خاورمیانه درست می کنند از دم نوکر روسیه هستند.
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
درود بر شما.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری