نبض خبر

پشت پرده تکان دهنده بازی مافیا

کد خبر: ۱۲۴۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ 16 June 2024
تعداد بازدید : 633
کد خبر: ۱۲۴۲۹۹۰
|
۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ 16 June 2024
|
6295 بازدید
بازدید 6295
دیمیتری دیویدف | Дми́трий Давы́довv به عنوان سازنده بازی مافیا معرفی شده‌است. به گفته او، اولین بار مافیا در بهار ۱۹۸۶ در بخش روان‌شناسی دانشگاه دولتی مسکو بازی شده‌است و سپس در کلاس‌های درس، خوابگاه‌ها و اردوگاه‌های تابستانی دانشگاه مسکو پخش شده‌است. او این بازی را برای ترکیب تحقیقات روانشناسی با وظایفش در آموزش دانش آموزان دبیرستان توسعه داد و این بازی به سرعت در سایر کالج‌ها و مدارس شوروی محبوب شد و اغلب با سریال‌های تلویزیونی بسیار محبوب «لا پیوورا (La Piovra)» همراه بود، که برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ پخش شد. در دهه ۱۹۹۰ پخش آن در سایر نقاط اروپا و سپس ایالات متحده آغاز شد. در اواسط دهه ۱۹۹۰، نسخه‌ای از این بازی به یک سریال تلویزیونی در لتونی با فضای پارلمانی تبدیل شد و توسط افراد مشهور لتونی بازی می‌شد. اندرو پلاتکین در سال ۱۹۹۷ مدل بازی ای را تحت عنوان گرگینه تشریح داد. این سبک بازی با این استدلال که مافیا طنین فرهنگی کمتری دارد و مفهوم گرگینه با ایده‌ی دشمن پنهانی که در طول روز عادی به نظر می‌رسد، تناسب دارد اما هدف از این بازی چه بود؟ پشت پرده تکان دهنده این بازی را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرسنجی
تحولات اخیر سوریه و سقوط بشار اسد چه پیامدهایی دارد؟