بازدید 3541

اظهارنظر تازه محسن رضایی درباره اجماع نامزدها

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در خلال سلسله نشست‌های "بصیرت و ولایت" در باب ساز و کار اجماع انتخاباتی به ایراد سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۱۲۴۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳ 19 June 2024

به گزارش «تابناک»، دکتر محسن رضایی با مرور حادثه شهادت شهید رییسی و همراهان وی به اثرات بین‌المللی و داخلی این حادثه پرداخت و گفت: این اتفاق شاهد احترام بین‌المللی بی‌سابقه‌ای برای ایران بود و ناشی از ۲ مساله است؛ اول اینکه دول جهان مردم‌سالاری دینی و دموکراسی در ایران را پذیرفته‌ و به آن معترفند و در ثانی اینکه به بسیاری از کشورها ثابت شده است که جمهوری اسلامی نظامی پابرجا و قدرتمند است که یکی از عوامل مهم این قدرت، عملیات وعده صادق بود.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس ضمن تشریح عملیات وعده صادق تشریح کرد: برخی می‌گفتند اگر به اسراییل پاسخ دهید، وارد جنگ با آمریکا و اسراییل می‌شوید و جواب مردم را چه خواهید داد و برخی دیگر تهدید اتمی اسراییل را پیش می‌کشیدند.

سردار محسن رضایی با روایت جلسات حساس سیاسی-نظامی عملیات وعده صادق گفت: ۳ سناریو خدمت مقام معظم رهبری فرستاده شد و ایشان با انتخاب یکی از آن‌ها فرمودند تعداد موشک‌ها را افزایش داده و در تکنیک و تاکتیک دقت فراوان انجام شود.

وی ادامه داد: وعده صادق، انتقامی معنادار بود و ما مکان‌هایی را در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار دادیم که مبدا حمله به کنسولگریمان در سوریه بود و این قدرت‌نمایی، جهان را در فکر فرو برد و دول جهان به دنبال بهانه‌ای برای احترام به ایران بود که در شهادت آیت‌الله رییسی انجام شد.

محسن رضایی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ پس از سال‌ها جوانه‌های اجماع رویید و چه در انتخابات و چه پس از تشکیل دولت ایشان اجماع در نیروهای انقلاب شکل گرفت، افزود: گفتمان اجماع شکل گرفته است و باید ادامه پیدا کند.

وی گفت: گفتمان اجماع اکنون به مانند بذری است که پس از انتخابات هم باید به جد پیگیری و تبدیل به درختی تناور شود تا بتوان ثمر آن را دید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار امیدواری نسبت به اجماع نیروهای انقلاب در انتخابات گفت: غلبه گفتمانی اجماع کم از موفقیت و پیروزی ناشی از عملیات وعده صادق ندارد.

رضایی یادآور شد: گواه ثمرات ارزشمند اجماع را در دفاع مقدس دیدیم و اتفاقا سرآغاز پیروزی‌های جنگ هم پس از شهادت شهید رجایی بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری