بازدید 2203
یورو 2024؛

تاریخ سازی گولسیانی با گرجستان مقابل رونالدو/ اتفاق بی سابقه و عجیب در جام ملت‌های اروپا + برنامه مسابقات حذفی

مرحله گروهی یورو 2024 پایان یافت و 16 تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های اروپا مشخص شدند.
کد خبر: ۱۲۴۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۰ 27 June 2024

تاریخ سازی گولسیانی با گرجستان مقابل رونالدو/ اتفاق بی سابقه و عجیب در جام ملت‌های اروپا + برنامه مسابقات حذفی

به گزارش تابناک ورزشی، پرونده مسابقات گروه E رقابت‌های یورو 2024 با اتفاقی عجیب بسته شد.
در یکی از دیدارهای این گروه، دیروز در ورزشگاه مرسدس بنز آره‌نای شهر اشتوتگارت تیم‌های ملی اوکراین و بلژیک برابر یکدیگر قرار گرفتند و به تساوی بدون گل رضایت دادند. آرتم دووبیک، مهاجم 27 ساله ژیرونا و تیم ملی اوکراین که فصل گذشته آقای گل لالیگا شد، یورو 2024 را بدون گل به پایان رساند.
در دیگر بازی این گروه که به صورت همزمان برگزار شد، اسلواکی و رومانی در ورزشگاه فرانکفورت آره‌نا به تساوی یک - یک دست یافتند. در این بازی که از نظر سردی و کسل‌کنندگی نمایش دو تیم، جزو بدترین بازی‌های جام بود، ابتدا دودا در دقیقه 24 با ضربه سر اسلواکی را به گل رساند. در ادامه VAR  با تصمیمی جنجالی یک پنالتی به سود رومانی اعلام کرد که رازوان مارین در دقیقه 37 آن را به گل تساوی این تیم تبدیل کرد. جنجالی بودن این تصمیم به سبب موقعیتی بود که خطای هانکو بازیکن تیم اسلواکی روی یانیس هاجی بازیکن تیم ملی رومانی رخ داد که در برخی از تصاویر تلویزیونی به نظر می‌رسید خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاده است.
با این نتایج هر 4 تیم صاحب 4 امتیاز شدند که رومانی با تفاضل گل 1+ و چهار گل زده صدرنشین باقی ماند. بلژیک با تفاضل گل 1+ اما گل زده کمتر نسبت به رومانی (دو گل) در رده دوم ایستاد، اسلواکی با تفاضل گل صفر بالاتر از اوکراینی که تفاضل گلش 2- است، صاحب رتبه سوم شد و اوکراین در شرایطی چهارم شد و به خانه برمی‌گردد که از گروه های دیگر تیم هایی با سه امتیاز هم به دور بعد راه یافتند. در واقع آنها با یک بدشانسی بزرگ مواجه شدند. نکته حائز اهمیت اینکه برای نخستین بار در تاریخ جام ملت‌های اروپا در پایان مرحله گروهی، تمام تیم‌‌های یک گروه هم‌امتیاز شدند.
گفتنی است در پایان دیدار اوکراین- بلژیک، کوین دی‌بروینه کاپیتان و هافبک بازیساز شیاطین سرخ اروپا، به‌عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد. جایزه بهترین بازیکن نبرد تیم‌های رومانی و اسلواکی هم به استانیسلاو لوبوتکا هافبک تیم ملی اسلواکی اهدا کرد.

تاریخ سازی گولسیانی با گرجستان مقابل رونالدو/ اتفاق بی سابقه و عجیب در جام ملت‌های اروپا + برنامه مسابقات حذفی

شگفتی سازی گرجستان و صعود ترکیه
مرحله گروهی رقابت‌های یورو 2024 با پیروزی غیرمنتظره تیم قعرنشین مقابل صدرنشین جدول گروه F و صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی به پایان رسید.
در یکی از دو دیداری که به صورت همزمان در گروه F برگزار شد، تیم ملی پرتغال صدرنشین جدول رده‌بندی این گروه در ورزشگاه شالکه آره‌نای شهر گلزن‌‌کرشن مقابل گرجستان قعرنشین با نتیجه 2 بر صفر تن به شکست داد. پرتغالی‌ها که با 6 امتیاز از دو بازی قبلی، صعودشان مسجل بود با تمام ستاره های خود وارد زمین شدند تا با کسب سومین پیروزی متوالی و رکورد صد درصدی به مرحله بعدی راه پیدا کنند. البته شاگردان ویلی سانیول این اجازه را به کریستیانو رونالدو و یارانش ندادند و با گل‌های خویچا کوارتسخلیا در دقیقه 2 و میکائوتادزه در دقیقه 57 از روی نقطه پنالتی، اولین شکست این دوره از رقابت‌ها را به قهرمان یورو 2016 تحمیل کردند.
با این نتیجه، گئورگی گولسیانی مدافع پرسپولیس و هموطنانش در اولین دوره حضورشان در جام ملت‌های اروپا، تاریخ‌سازی کردند و به مرحله حذفی این رقابت‌‌ها راه یافتند. آنها با این پیروزی 4 امتیازی شدند و به‌عنوان تیم سوم گروه F در جمع 16 تیم برتر قرار گرفتند. گئورگی گولسیانی در دیدار مقابل پرتغال 76 دقیقه در زمین حضور داشت و در فاصله 14 دقیقه مانده به پایان مسابقه به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد.
در دیگر بازی گروه، ترکیه و جمهوری چک در ورزشگاه فولکس‌پارک شهر هامبورگ مقابل هم صف آرایی کردند و در پایان ترک ها به برتری 2-1 دست یافتند. شاگردان وینچنزو مونتلا با گل های هاکان چالهان اوغلو(دقیقه 51) و جنک توسان(دقیقه 4+90) در برابر تک گل سوچک (دقیقه 66) به پیروزی رسیدند. بدین ترتیب ترکیه مانند پرتغال شش امتیازی شد اما به دلیل شکست در بازی رودررو پایین‌تر از این تیم در رده دوم قرار گرفت.
گفتنی است کوارتسخلیا ستاره تیم ملی فوتبال گرجستان و باشگاه ناپولی، جایزه بهترین بازیکن آخرین بازی تیمش در مرحله گروهی یورو 2024 را دریافت کرد. باریش آلپر ایلماز مهاجم تیم ملی فوتبال ترکیه هم عنوان بهترین بازیکن دیدار ترکیه و چک را از آن خود کرد.

تاریخ سازی گولسیانی با گرجستان مقابل رونالدو/ اتفاق بی سابقه و عجیب در جام ملت‌های اروپا + برنامه مسابقات حذفی

داستان جالب کوارتسخلیا و رونالدو
کریستیانو رونالدو با حضور در ترکیب پرتغال مقابل گرجستان، به اولین بازیکن اروپایی تبدیل شد که در 50 بازی دو رقابت مهم ملی به میدان می‌رود. 28 مسابقه در یورو و 22 بازی در جام جهانی، این آمار را تشکیل می دهد. البته رونالدو در دقیقه 66 این بازی تعویض شد که عصبانیت او را هم به دنبال داشت. از سویی یکی از رکوردهای فوق‌العاده رونالدو در 39 سالگی خراب شد! کریستیانو برای اولین‌بار در دوران حرفه‌ای خود در مرحله گروهی یک رقابت معتبر ملی (جام جهانی و یورو) موفق به گلزنی نشد. ثبت یک پاس گل برابر ترکیه، تنها اثرگذاری CR7 روی گل‌های پرتغال در مرحله گروهی یورو 2024 بود. از سویی شب رویایی ستاره گرجستان با دریافت پیراهن کریستیانو رونالدو تکمیل شد. کوارتسخلیا پیش‌تر بارها گفته بود که رونالدو را الگوی خود می داند و آرزو دارد که روزی، پیراهن این بازیکن را از خود او هدیه بگیرد. نکته خاص و جالب اینکه در سال 2013، آکادمی فوتبال دینامو تفلیس با حضور کریس رونالدو افتتاح شد و دیروز 11 بازیکن از همان آکادمی در لیست تیم ملی گرجستان حضور داشتند و برابر پرتغال قرار گرفتند. از جمله مهم‌ترین بازیکنان می توان به کواراتسخلیا، کوچوراشویلی و داویتاشویلی اشاره کرد.

برنامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی:
شنبه 9 تیر

سوئیس - ایتالیا، ساعت 19:30 (ورزشگاه المپیک برلین)

آلمان - دانمارک، ساعت 22:30 (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند)

یکشنبه 10 تیر

انگلیس - اسلواکی، ساعت 19:30 (ورزشگاه شالکه آره‌نا)

اسپانیا - گرجستان، ساعت 22:30 (ورزشگاه راین انرژی کلن)

دوشنبه 11 تیر

فرانسه - بلژیک، ساعت 19:30 (ورزشگاه دوسلدورف آره‌نا)

پرتغال - اسلوونی، ساعت 22:30 (ورزشگاه فرانکفورت آره‌‌نا)

سه‌شنبه 12 تیر

رومانی- هلند، ساعت 19:30 (ورزشگاه آلیانتس آره‌نای مونیخ)

اتریش - ترکیه، ساعت 22:30 (ورزشگاه ردبول آره‌نای لایپزیگ)

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری