بازدید 6733
تابناک گزارش می دهد

ایرانیان خارج نشین پای کار انتخابات؛ مشارکت گسترده در عمان؛ نیوزلند نقطه آغاز انتخابات

ایرانیان مقیم کشورهای مختلف پای صندوقهای رای رفته تا رئیس جمهوری اینده جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۲۴۵۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴ 28 June 2024

بین الملل تابناک: ایرانیان مقیم خارج در کشورهای مختلف از سوئد، نیوزلند، استرالیا، کجارستان و ...  پای صندوقهای رای رفته تا رئیس جمهوری اینده جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کنند.

 حضور گسترده ایرانیان در پای صندوق‌های رای در سوئد

با شروع زمان رای گیری در سوئد، هم وطنان مقیم این کشور حضور گسترده خود پای صندوق های رای مستقر در شهرهای استکهلم( در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران) و گوتنبرگ داشتند.

سفارت ایران در سوئد اعلام کرد در این دوره از انتخابات تمهیدات لازم اندیشیده شده تا همه هم‌میهنان گرامی مقیم سوئد بتوانند با طی مسافتی نه چندان طولانی، رای خود را به صندوق ها بیندازند.

بدین منظور و با توجه به تمرکز ایرانیان مقیم در شهرهای استکهلم، گوتنبرگ و مالمو، هماهنگی‌های لازم به عمل آمد تا شعب اخذ رای در شهرهای استکهلم و گوتنبرگ دایر شود.

پایان رأی‌گیری انتخابات ایران در نیوزیلند

سفیر ایران در نیوزیلند از پایان رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور خبر داد.

«رضا نظرآهاری» در تماس ویدئویی با ستاد انتخابات وزارت امور خارجه ایران گفت: انتخابات ریاست جمهوری در نیوزیلند و در شهرهای ولینگتون، آکلند و کرایست چرچ نیوزلند برگزار شد و اکنون برگزاری انتخابات در این کشور به اتمام رسیده است.

وی با تشکر از مشارکت ایرانیان مقیم این کشور در انتخابات و همکاری آن‌ها در این موضوع گفت: با توجه به اتمام زمان برگزاری انتخابات در نیوزیلند، شمارش آرا به زودی آغاز می‌شود و در ادامه نتایج آرا به تهران ارسال خواهد شد.

با آغاز فرآیند اخذ رای در سفارت ایران در نیوزیلند، در بامداد جمعه انتخابات ریاست جمهوری ایران رسما آغاز شد.

نیوزیلند از نظر زمانی با فاصله هشت ساعت و نیم زودتر از ایران شروع روز را تجربه می‌کند.

قدردانی سفیر ایران از پلیس و وزارت خارجه استرالیا

سفیر ایران در استرالیا گفت: از ساعت هشت صبح به وقت محلی در چهار شعبه شهرهای کانبرا، سیدنی، ملبورن و بریزبن انتخابات در استرالیا در حال برگزاری است .

احمد صادقی با بیان این که تاکنون شمار زیادی از هموطنان مقیم استرالیا  در انتخابات شرکت کرده اند، گفت: در این سرزمین که حدود ۱۴ هزار کیلومتر از سرزمین مادری فاصله دارد، هموطنان شور و شوق بسیاری داشتند که در انتخابات شرکت کنند، تماس‌های مکرری با سفارت گرفته شد و تقاضاهایی داشتند که شعب اخذ رای در نقاط مختلف دایر شود تا هموطنان‌مان در این کشور بتوانند در انتخابات شرکت کنند .

وی در گفت‌وگوی تلفنی با ستاد انتخابات در خارج از کشور با تاکید براین که هموطنان در استرالیا مانند دیگر شهروندان ایرانی در خارج از کشور علاقه‌مند هستند که در تعیین سرنوشت  خود مشارکت کنند  تاکید کرد : جمع بسیار اندکی که می‌خواستند این حق و حقوق را سلب کنند، سرخورده شدند و با جمعیت بسیاری پای صندوق‌های رای مواجه شدند. مردم خودشان در برابر این افراد خیلی محدود مقاومت کردند و حضور پرشور خودشان را حفظ کردند.

 صادقی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود گفت:  من از مقامات وزارت خارجه و پلیس دیپلماتیک و فدرال  استرالیا تشکر می‌کنم ، آنها  همکاری بسیار خوبی با ما در حوزه انتخابیه کانبرا و در سه شهر دیگر که در خارج از نمایندگی انتخابات در آنجا در حال برگزاری است داشته اند و از آنها تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی گفت : در روزهای قبل در مورد ۲  حوزه انتخابیه  سیدنی و  بریزبن تعداد محدودی به دروغ پردازی مبادرت کردند و ما برای اینکه هموطنان در فضایی آسوده رای خود را  به صندوق بیندازند، در فرصت مناسب مکان برگزاری انتخابات در این ۲ شهر  را تغییر دادیم و شاهد بودیم مردم با گرفتن نشانی‌های جدید  در انتخابات حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود : خوشبختانه هیچگونه اختلالی در رای گیری در این 2 حوزه به وجود نیامده و رای گیری  ادامه دارد.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۴ شهر مجارستان

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان از استقرار صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری در چهار شهر این کشور خبر داد.

مرتضی مرادیان سفیر کشورمان در مجارستان در شبکه ایکس نوشت: علیرغم دوری راه، برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در مجارستان در چهار شهر بوداپست، سگد، پچ و دبرسن انجام شده است. با طی صدها کیلومتر مشتاق دیدار شما ایرانیان و دانشجویان عزیز در پای صندوق‌های رای هستیم.

برگزاری انتخابات ایران در ۳ حوزه در سوئیس

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سه حوزه رای‌گیری برن، زوریخ و ژنو در حال برگزاری است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه مورخ ۸ تیر ۱۴۰۳ برابر با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ از ساعت ۸:۰۰ تا پایان زمان رای گیری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در برن، نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل در ژنو و همچنین مرکز اسلامی ‌شهر زوریخ برگزار می‌شود.

مشارکت هموطنان در انتخابات ایران در شهرهای لندن، بیرمنگام و گلاسکو

انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در انگلیس، اسکاتلند و ولز از ساعت ۸:۰۰ صبح به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت ۱۸:۰۰ ادامه خواهد یافت.

بر اساس اطلاعیه سفارت ایران در لندن، پنج شعبه در لندن برای اخذ رای برقرار است.

سفارت ایران اعلام کرد متاسفانه با وجود تلاش‌های صورت گرفته، امکان برگزاری انتخابات در کانون توحید وجود نخواهد داشت لذا به همین خاطر و برای رفاه حال هموطنان گرامی، یک شعبه اخذ رای در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، ایجاد شده است.

حضور سفیر ایران در سوریه در پای صندوق رای در دمشق

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه نیز با حضور در جمع ایرانیان برای شرکت در انتخابات رای خود را به صندوق انداخت.

سفیر ایران در آلمان: در برگزاری انتخابات، مشکلی نداشته‌ایم

سفیر ایران در آلمان گفت: علی‌رغم تلاش برخی از گروه های معاند برای ایجاد اخلال در روند برگزاری انتخابات، شاهد همکاری خوب پلیس در روند برگزاری انتخابات در آلمان بوده‌ایم.

محمود فرازنده با بیان این که چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در پنج حوزه انتخابیه در آلمان در حال برگزاری است، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در بعد از ظهر و در پایان ساعات کاری ، شاهد حضور بیشتر ایرانیان جهت مشارکت در انتخابات باشیم.

 فرازنده در مورد امنیت برگزاری انتخابات در آلمان گفت: پیش از برگزاری انتخابات در این ارتباط  یادداشت هایی به وزارت خارجه آلمان ارسال کرده بودیم و با مقامات ذی ربط از جمله پلیس آلمان در این زمینه رایزنی و گفت‌وگو داشتیم.

سفیر ایران در آلمان خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش برخی از گروه‌های معاند برای ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات، شاهد همکاری خوب پلیس در یگان‌های مختلف برای ایجاد نظم و امنیت به منظور برگزاری انتخابات در فضایی آرام هستیم و با مشکلی روبرو نشده‌ایم.

مشارکت خوب ایرانیان مقیم عمان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

سفیر ایران در عمان با اشاره به برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران درعمان گفت: انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط در حال برگزاری است.

موسی فرهنگ در ارتباط ویدئویی با ستاد انتخابات  وزارت خارجه با ارائه گزارشی از  وضعیت برگزاری انتخابات در مسقط گفت : تاکنون شاهد مشارکت خوب هموطنان ایرانی در عمان در این انتخابات بوده‌ایم.

وی با بیان این که متخصصان ایرانی مقیم در عمان در این انتخابات مشارکت خوبی داشته‌اند، گفت: چنان که از زمان آغاز برگزاری انتخابات تا کنون بیش از ۵۰ پزشک، مهنذس و افرادی دانشگاهی در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

فرهنگ همچنین گفت: علی‌رغم پیگیری که انجام شد ما نتوانستیم این زمینه را فراهم کنیم که زندانیان ایرانی در عمان در انتخابات شرکت کنند.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۷ شعبه اخذ رای در ترکیه

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز جمعه هشتم تیر ماه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا برگزارشد.

همزمان در شهرهای استانبول ، ارزروم ، طرابوزان ، وان ، ازمیر و آنتالیا شعبه های اخذ رای مستقر و از ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی در حال اخذ رأی ایرانیان مقیم  ترکیه هستند.

امکان مشارکت ایرانیان زندانی در کویت در انتخابات

سفیر ایران در کویت گفت: این زمینه فراهم شده است که زندانیان ایرانی در کویت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

محمد توتونچی با بیان این که انتخابات ریاست جمهوری در سه شعبه اخذ رای در کویت در حال برگزاری است، گفت: علیرغم  این که هوا به شدت در کویت گرم است ، شاهد مشارکت خوب ایرانیان در انتخابات هستیم .

وی در ارتباطی تلفنی با ستاد انتخابات وزارت امور خارجه همچنین گفت: با رایزنی و هماهنگی که با مقامات کویت صورت گرفت این زمینه فراهم شده که زندانیان ایرانی در کویت  نیز در این انتخابات شرکت کنند و صندوق سیار در این زمینه در نظر گرفته شده است و اکنون آنها در حال رای دادن هستند.

برگزاری انتخابات ایران در اتریش و اسلواکی

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ صبح روز جمعه در شعب اخذ رای در اتریش و اسلواکی آغاز شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از ساعت ۸ لغایت ۱۸ بعد از ظهر روز جمعه ۸ تیر مصادف با ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ همزمان با ایران در اتریش و در شهرهای وین، گراتس و در اسلواکی در شهر براتیسلاوا آغاز شده است.

بر اساس اعلام سفارت ایران در اتریش خدمات کنسولی در روز جمعه ارائه نمی شود.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در فرانسه

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه اعلام کرد که فرایند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در این نمایندگی در حال انجام است.

فرآیند آغاز رأی گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت ایران در پاریس در حال برگزاری است.

برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در هلند، بلاروس، اوگاندا، کرواسی،‌ یونان و ایتالیا

رأی گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هلند، بلاروس، اوگاندا، کرواسی و یونان در حال برگزاری است.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در هلند از دقایقی قبل در محل خانه ایرانیان در لاهه آغاز شده است.

همچنین فرآیند اخذ رأی چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس نیز در حال برگزاری است.

رای گیری در سفارت ایران در کامپالا (کشور اوگاندا) از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آغاز شده است.

رای گیری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در حوزه انتخابیه شهر زاگرب ( کرواسی) نیز در حال برگزاری است.

دقایقی پس از آغاز برگزاری چهاردهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری در ایران و در کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، در شهر آتن از 8 صبح امروز جمعه مورخ 8 تیر 1403 (28 ژوئن 2024) روند اخذ آرا آغاز بکار کرد.

در همین راستا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یونان در شعبه اخذ رأی شهر آتن (در بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یونان) رأی خود را به صندوق انداخت.

همچنین فرایند رای‌گیری در رم پایتخت ایتالیا نیز در حال برگزاری است.

آغاز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری در ۵ حوزه انتخابیه در آلمان

رای‌گیری برای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری درپنج حوزه انتخابیه در آلمان آغاز شد.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ۵ حوزه انتخابیه از جمله سفارت ایران در برلین و کنسولگری های کشورمان در فرانکفورت، هامبورگ، مونیخ و همچنین شهر بن برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
آخه من نمیفهمم اونایی که خارج ایران زندگی میکنن چرا باید واسه ما مردم داخل ایران نسخه بپیچن؟؟!!!
تشریف بیارن همینجا زندگی کنن و از همینجا رای بدن.
گرفتاری شدیما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
اونها فکر آمد و شد بدون دردسر را می کنند!
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
منم موافقم
ایرانی مقیم خارج کشور نباید حق رای داشته باشه.
دانشجو و مسافر اوکی هست ولی نه کسی که سالی دو روز می آد تفریح و می ره.
سمانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
طرف اونور کره زمینه، 30 ساله پاش رو ایران نذاشته اونوقت میگید برای تعیین سرنوشتش اومده رای بده؟؟!! کدوم سرنوشت؟ این سرنوشتی که داری میگی درواقع سرنوشت ما ایرانیای داخل کشور هست نه سرنوشت اونا
احمد
| Norway |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
آنه از روی اجبار رای می‌دهند زیرا اینان یک پایشان ایرا است و یک پایشان در خارج از کشور
ناشناس
| Austria |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
در این زمینه که نمیفهمی کاملا موافقم باهات
ما هم برای اینکه خللی در زندگی مرفه شما ایجاد نشه اتفاقا نرفتیم رای بدیم
برو خوش باش
فيلمش تو واتس اپ موجود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
اکثرا هم به دکتر پزشکیان رأی میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
دکتر دکتر نکن همه ی کاندیداها دکترن!!!
مشارکت گسترده؟؟؟؟؟!!!!!
عربستان ک اینطور نبود
توی خود ایران مشارکت پایین بود اونوقت توی خارج برن رای بدن؟
کلا 12 میلیون رای از 62 میلیون این واضحه هستش یا نه ؟
با جلیلی و ترامپ تا 2028 !
من و شما که اونور دنیا نیستم
بچه های این مسئولین توی کشورهای اروپایی و آمریکایی هستن دیگه
منبع تامین پول شون رو که قطع نمی کنن، میرن برا تقویتش
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات