تبریک چهره های شناخته شده افغان به ملت و دولت ایران

چهره‌های شناخته شده سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی رئیس جمهور اسبق و عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری را به دولت و ملت ایران تبریک گفتند.
کد خبر: ۱۲۴۶۶۳۰
|
۱۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸ 06 July 2024
|
2320 بازدید

به گزارش «تابناک»، به نقل از خبرگزاری صداوسیما، چهره‌های شناخته شده سیاسی افغانستان از جمله حامد کرزی رئیس جمهور اسبق و عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری را به دولت و ملت ایران تبریک گفتند.

حامد کرزی رئیس جمهور اسبق افغانستان امروز در پیامی اعلام کرد برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری ‎ایران را که با مشارکت سیاسی و حضور مردم در پای صندوق‌های رای همراه بود، به ملت و دولت ایران تبریک می‌گویم و برای رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران جناب مسعود پزشکیان آرزوی کامیابی کرده و توفیقات مزید ایشان را خواهانم. امیدوارم در زمان ماموریت ایشان روابط دوستانه میان دو کشور برادر ایران و افغانستان بیشتر از پیش تحکیم یابد.

عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای عالی مصالحه ملی افغانستان نیز امروز در پیامی اعلام کرد برگزاری موفقیت آمیز چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران را با حضور گسترده مردم و انتخاب آقای مسعود پزشکیان را به مقام رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم. افغانستان و ایران دو کشور برادر و دوست با مشترکات دینی، تاریخی و فرهنگی اند و در مراحل مختلف تاریخ در کنار یکدیگر ایستاده‌اند. جمهوری اسلامی ایران اکنون میزبان میلیون‌ها هموطن ما است و به کمک‌های بشردوستانه خود به مردم افغانستان ادامه می‌دهد. برای آقای پزشکیان و دولت منتخب و مردم عزیز جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال موفقیت، سعادت و سرافرازی آرزو می‌کنم.

محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز امروز در پیامی اعلام کرد انتخابات ایران پس از رقابت تنگاتنگ بین دو نامزد، آقایان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به پایان رسید و دکتر مسعود پزشکیان با بیش از شانزده میلیون رای برنده انتخابات شد. این رویداد مهم و تاریخی به رهبری معظم ایران، ملت بزرگ ایران کشور همسایه و برادر، نظام جمهوری اسلامی و رییس جمهور منتخب جناب دکتر پزشکیان مبارک باد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟