مشاهده چهار پلنگ ایرانی در اصفهان+عکس

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ثبت تصویر جدیدی از چهار قلاده پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد نایین خبر داد.
کد خبر: ۱۲۴۸۶۳۴
|
۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰ 18 July 2024
|
4923 بازدید

سریع‌ترین مرد عمودی ایران در المپیک پاریس

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان، تصویر خانواده‌ای از گونه کمیاب پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش را با بکارگیری دوربین‌های تله‌ای برای چندمین بار ثبت کردند.

بر اساس این گزارش، محمدرضا حلوانی رییس پناهگاه حیات وحش پس از مشاهده نمایه و نصب دوربین تله‌ای در منطقه مناسب با همکاری اداره حفاظت حیات وحش استان اصفهان موفق به ثبت تصویر خانواده ای از گونه کمیاب و ارزشمند پلنگ شد.

این اقدام در ادامه پایش حضور گونه‌های مختلف حیات وحش با تاکید بر گوشتخواران شاخص در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اصفهان در شهرستان نایین و با نصب دوربین‌های تله‌ای در بخش‌های مختلف زیستگاه‌های این پناهگاه صورت گرفته است.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش و موزه تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی استان اصفهان گفت: با توجه به کاهش پلنگ در بسیاری از زیستگاه های کشور، پایش جمعیت و راهکارهای حفاظتی این گونه حائز اهمیت است.


بنا بر این گزارش، این تصاویر حدود ساعت چهار و نیم صبح ثبت شده است و در سمت چپ عکس ۲ پلنگ در کنار یکدیگر هستند.

پلنگ و یوزپلنگ ایرانی از گربه‌سانان در معرض خطر انقراض هستند که حضور هر دو جانور در سال‌های اخیر در پناهگاه حیات وحش عباس‌آباد ثبت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
نظرسنجی
اگر پدر/مادر یک دختر باشید، با ازدواج دخترتان با پسری که درآمد ماهانه اش ۲۰ میلیون تومان باشد...