معتبرترین پاسپورت در میان کشور‌های عربی مربوط به کدام کشور است؟

بر اساس شاخص هنلی، گذرنامه افغانستان در پایین ترین رتبه اعتبار گذرنامه قرار دارد که تنها اجازه ورود بدون ویزا به ۲۶ مقصد را می‌دهد و همچنان ضعیف‌ترین گذرنامه جهان است.
کد خبر: ۱۲۵۰۶۳۸
|
۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸ 29 July 2024
|
3272 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از خلیج آنلاین: بر اساس شاخص "هنلی" برای گذرنامه‌ها، گذرنامه امارات متحده عربی در رتبه نخست در میان کشورهای عربی و در رتبه نهم جهانی قرار گرفته است که به دارندگان آن اجازه می‌دهد بدون نیاز به ویزا به ۱۸۵ کشور سفر کنند.

در این گزارش قید شده است که سنگاپور بار دیگر جایگاه گذرنامه قوی‌ترین جهان را بازپس گرفته است، که به دارندگان آن ورود بدون ویزا به ۱۹۵ مقصد جهانی را می‌دهد.

قطر در رتبه دوم عربی و چهل و ششم جهانی قرار دارد و شهروندان قطری می‌توانند بدون ویزا به ۱۰۷ کشور سفر کنند. کویت نیز در رتبه چهل و نهم جهانی و سوم عربی قرار دارد که به دارندگان گذرنامه کویتی امکان ورود به ۹۹ کشور بدون نیاز به ویزا را می‌دهد.

عربستان سعودی در رتبه پنجاه و ششم جهانی و چهارم عربی قرار دارد و شهروندان سعودی می‌توانند بدون نیاز به ویزا به ۸۸ کشور سفر کنند. بحرین و عمان نیز به ترتیب در رتبه‌های پنجاه و هفتم و پنجاه و هشتم جهانی و پنجم و ششم عربی قرار دارند که شهروندان بحرینی می‌توانند به ۸۷ کشور و شهروندان عمانی به ۸۶ کشور بدون ویزا سفر کنند.

در سطح جهانی، سنگاپور جایگاه افتخارآمیز خود را به عنوان صاحب قوی‌ترین گذرنامه جهان بازپس گرفته است، و بالاتر از فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا که به همراه ژاپن در رتبه دوم قرار دارند، قرار گرفته است. گذرنامه سنگاپور ورود بدون ویزا به ۱۹۵ مقصد جهانی را می‌دهد و این کشور را به تنهایی در صدر شاخص "هنلی" برای گذرنامه‌ها قرار می‌دهد.

برای نخستین بار، هفت کشور رتبه سوم را به اشتراک گذاشتند که دارندگان گذرنامه‌های اتریش، فنلاند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، کره جنوبی و سوئد می‌توانند به ۱۹۱ مقصد بدون ویزا سفر کنند.

در انتهای این شاخص، گذرنامه افغانستان قرار دارد که فقط اجازه ورود بدون ویزا به ۲۶ مقصد را می‌دهد و همچنان ضعیف‌ترین گذرنامه جهان است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟