پوست‌اندازی وزیر ورزش در روزهای آخر مسئولیت/ کیومرث هاشمی به جای پاسخگویی، مطالبه‌گر شد!

پس از حدود دو هفته هیاهو و جنجال، بالاخره وزیر ورزش به ماجرای لباس رسمی کاروان ایران در المپیک 2024 پاریس واکنش نشان داد. گرچه واکنش کیومرث هاشمی،هیچکس را قانع نکرد.
کد خبر: ۱۲۵۱۷۲۹
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳ 04 August 2024
|
4874 بازدید
|
۵

پوست‌اندازی وزیر ورزش در روزهای آخر مسئولیت/ کیومرث هاشمی به جای پاسخگویی، مطالبه‌گر شد!

به گزارش تابناک ورزشی، المپیک پاریس وارد هفته دوم خود شده و کاروان ورزشی ایران همچنان در حسرت کسب مدال است. البته سه رشته‌ای که ایران به صورت سنتی از طریق آنها صاحب مدال می‌شود یعنی کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو، هنوز آغاز نشده و نگاه‌ها به ورزشکاران این سه رشته است. با این وجود کاروان ورزشی ایران روزهایی خبرساز را پشت سرگذاشت. جنجال لباس رسمی کاروان ایران برای حضور در مراسم افتتاحیه از چند روز پیش از شروع المپیک آغاز شد و حتی در روزهای برگزاری مسابقات هم ادامه داشت.

در این بین صحبت‌های مهسا جاور، ملی‌پوش قایقرانی رویینگ، باعث واکنش‌های منفی بسیاری شد و البته او در ادامه با انتشار ویدیویی دیگر در صفحه شخصی‌اش از مردم عذرخواهی کرد. تمام این اتفاقات در حالی افتاد که هیچکدام از مسئولان کمیته ملی المپیک و در رأس آنها محمود خسروی‌وفا، اعتنایی به انتقادات گسترده مردم نداشتند و کار را به سبک خود ادامه دادند! جالب اینکه بالاخره دیروز وزیر ورزش در مواجهه با سؤال خبرنگاران، مجبور به واکنش شد. کیومرث هاشمی در پاسخ به سؤالی درباره لباس کاروان ایران در المپیک پاریس، گفت: «الان زمان این صحبت‌ها نیست، اما من به صورت کلی می‌گویم. روز اول که آمدم با توجه به تجربه ۳۵ ساله خودم در ورزش اعلام کردم که در جزئیات موضوع کمیته ملی المیپک حضور پیدا نمی‌کنیم. در بحث لباس‌ها، نگاه‌های مختلفی وجود داشت. مقطعی بود که من رئیس کمیته ملی المپیک بودم و به لباس‌ها ایراد گرفتند. من همان زمان اعلام کردم پذیرفتیم و لباس‌ها تغییر پیدا کرد.»

وزیر ورزش و جوانان افزود: «من از دوستان در کمیته ملی المپیک خواستم دلایل خودشان را در خصوص اینکه چرا این لباس انتخاب شده، اعلام کنند. ان‌شاءالله در زمان خودش اعلام خواهد شد که چرا این اتفاق افتاده است.» هاشمی در واکنش به سؤالی درباره اینکه قبول دارید باید از لباس کاروان رونمایی می‌شد، پاسخ داد: «درست است، باید رونمایی می‌شد. دوستان باید توجه بیشتری می‌کردند.»

کیومرث هاشمی در حالی صرفاً انتقادات در این زمینه را پذیرفت که انتظار می‌رفت به عنوان نفر اول ورزش کشور، پاسخ روشن و قانع کننده‌ای در این خصوص ارائه دهد. گرچه مسئله لباس کاروان ایران در المپیک مربوط به حوزه اختیارات کمیته ملی المپیک است، اما موضوعی به ظاهر ساده مهم که نه تنها ورزشکاران بلکه افکار عمومی را هم درگیر خود می‌کند، باید با نظارت، همفکری و تعامل انجام می‌شد. اینکه وزیر ورزش گفته در جزئیات کمیته ملی المیپک ورود نمی‌کند، رویکردی درست است تا استقلال نهادهای ورزشی محفوظ بماند، اما در چنین مسائلی بهتر است عالی‌ترین مقام ورزشی کشور به موضوع ورود کند، چرا که برخلاف تصور کیومرث هاشمی، لباس کاروان ورزشی کشور مسئله‌ای جزئی نیست.

پوست‌اندازی وزیر ورزش در روزهای آخر مسئولیت/ کیومرث هاشمی به جای پاسخگویی، مطالبه‌گر شد!

در شرایطی که احتمالاً تا چند روز دیگر مسعود پزشکیان اعضای کابینه و وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی خواهد کرد، به نظر می‌رسد وزیر ورزش دولت سیزدهم تصمیم گرفته در روزهای آخر حضور خود در این سمت، مصاحبه‌ای همصدا با مردم انجام دهد. دریغ از اینکه او به عنوان نفر اول ورزش کشور باید پاسخگو باشد، نه مطالبه‌گر. واقعیت این است که در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توانیم در این مورد خاص از کلمه «سهل‌انگاری» استفاده کنیم. اگر تعامل بهتری میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش وجود داشت، احتمالاً تصمیم بهتر و به موقعی برای لباس رسمی کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گرفته می‌شد و اوضاع به گونه‌ای مدیریت می‌شد که موجبات دلخوری ورزشکاران و نارضایتی مردم فراهم نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
ورزش ایران از بی کفایتی مسئولا خیلی خیلی ضربه میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
پزشکیان زودتر کابینه رو معرفی کنه که اینا پاشن برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
اخرین ضربشونم به بورس زدن
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
همیشه فقط طلبکارن
صمصام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
رمز موفقیت در ایران: بچه پررو بودن از طوفولیت!!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...