نحوه دریافت آنلاین ارز اربعین ۱۴۰۳+ عکس و فیلم

برای دریافت ارز اربعین به صورت آنلاین چه باید کرد؟ در این مطلب قصد داریم به روایت تصاویر و ویدئو به این سوال پاسخ دهیم.
کد خبر: ۱۲۵۳۳۷۴
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۰ 12 August 2024
|
109215 بازدید

به گزارش تابناک، از جمله سوالاتی که زائران اربعین حسینی با آن مواجه هستند، چگونگی دریافت ارز تخصیص داده شده برای این سفر است. نحوه دریافت مبلغ ۲۰۰ هزار دینار عراق که برای زائران عتبات عالیات و حضور در راهپیمایی بزرگ اربعینی تخصیص یافته و ممکن است برخی با این تصور که تنها راه دریافتش مراجعه حضوری به بانک هاست، از دریافتش صرف نظر نمایند.

احتمالا بخشی از افراد شاغل و کارمندان که فرصت چندانی برای مراجعه به بانک و انجام روند اداری دریافت ارز اربعین را ندارند، در دسته انصراف دهندگان از دریافت این ارز قرار می‌گیرند و ترجیح خواهند داد که ارز مورد نیاز برای انجام این سفر زیارتی را از بازار آزاد نمایند. روشی که آفت‌ها و اشکالاتی به دنبال دارد.

آیا تنها راه ثبت نام و دریافت ارز اربعین، مراجعه حضوری به بانک است؟

پاسخ این سوال یک کلمه است: خیر! دریافت سهمیه ۲۰۰ هزار دینار عراقی به قیمت دولتی، با استفاده از چند روش به صورت آنلاین هم ممکن است. بیایید با هم روش‌های دریافت آنلاین ارز اربعین ۱۴۰۳ را مرور کنیم.

نکته مهم و ضروری قبل از ثبت نام و خرید ارز اربعین:

قبل از خرید ارز اربعین باید در «سامانه سماح» ثبت‌نام کنید. اگر با سامانه سماح یا نحوه ثبت نام در آن آشنایی ندارید، به اینجا بروید.

آن گونه که اعلام کرده‌اند، ۷ بانک عامل برای عرضه این ارز زیارتی انتخاب شده که به ترتیب حروف الفبا عبارتند از بانک‌های «پارسیان»، «پست بانک»، «تجارت»، «سپه»، «صادرات»، «ملت» و «ملی». بانک‌هایی که علاوه بر فروش حضوری ارز اربعین، اقدام به تخصیص و فروش آنلاین ارز اربعین هم می‌کنند:

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک ملی و پست بانک

برای خرید آنلاین ارز اربعین از دو بانک ملی و پست بانک، باید از پیام‌رسان «بله» استفاده کنید؛ از همان اپلیکیشنی که بانک ملی ساخته و عرضه کرده است و با مراجعه به صفحه (تب) «خدمات» در آن و از طریق انتخاب گزینه «ارز اربعین»، می‌توانید این ارز مسافرتی و زیارتی را خریداری کنید.

راهنمای تصویری خرید ارز اربعین با پیام رسان بله. برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید
راهنمای تصویری خرید ارز اربعین با پیام رسان بله. برای دیدن تصویر در ابعاد بزرگتر، روی آن کلیک کنید

توجه:
چون برای تحویل ارز باید به صورت حضوری به یکی از شعب بانک‌ها مراجعه نمایید، بهتر است بانکی را انتخاب کنید که به محل سکونت یا محل کارتان نزدیک‌تر است.
♦ فرآیند دریافت تایید از سامانه سنا (سامانه نظارت ارزی بانک مرکزی ایران) در زیرمجموعه پلتفرم‌ها و سکو‌های آنلاین خرید ارز، صورت می‌پذیرد.
♦ والدین می‌توانند برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود ارز اربعین خریداری کنند.
♦ با پیام رسان بله می‌توانید هم برای خودتان و هم برای افراد دیگر، ارز اربعین را خریداری کنید، به این صورت که اگر ارز را برای فرد دیگری خریداری می‌کنید، برای شماره تلفن همراه آن فرد، یک کد ۴ رقمی پیامک (SMS) خواهد شد که لازم است آن را در نرم افزار وارد کرده و دکمه «تأیید و ادامه» را بزنید.

 

تعداد بازدید : 5856

آموزش ویدیویی خرید ارز اربعین از اپلیکیشن بله

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک سپه

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک سپه، باید از سوپر اپلیکیشن «روبیکا» استفاده کنید؛ این پیام رسان ایرانی طی تفاهمی با بانک سپه، امکان دریافت ارز زیارتی را به صورت آنلاین فراهم آورده و آن گونه که در تصاویر زیر مشاهده می‌فرمایید، در اختیار زائران قرار دارد.

توجه:
در صورت مواجه شدن با خطای (ارور) «کد ملی و تاریخ تولد مطابقت ندارد»، لازم است یکبار دیگر با دقت فرایند وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد را طی نمایید و سپس ادامه فرآیند را پیگیری کنید.

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک صادرات

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک صادرات، دو روش پیش روی شماست؛ نخست استفاده از اپلیکیشن «سپینو» است که بانک صادرات ساخته و عرضه کرده است. شیوه دریافت ارز اربعین در سپینو را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده نمایید:

برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
برای دیدن عکس در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

یک راه دیگر برای دریافت ارز اربعین به صورت آنلاین از بانک صادرات، استفاده از «سامانه پیشخوان شمس» است. سامانه‌ای که در حقیقت شعبه مجازی سپهر (شمس مخفف شعبه مجازی سپهر است) بانک صادرات است که برای دریافت خدمات مختلف بانکداری الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله آنها، دریافت ارز اربعین است.

نحوه دریافت آنلاین ارز اربعین ۱۴۰۳+ عکس و فیلم

تعداد بازدید : 593

آموزش ویدیویی خرید ارز اربعین از اپلیکیشن سپینو

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک پارسیان

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک پارسیان، یک اپلیکیشن دیگر بومی، یعنی پیام رسان «آی‌گپ» مورد استفاده قرار گرفته است.

زائران می‌توانند با مراجعه به پیام‌رسان آیگپ، وارد کردن اطلاعات و احراز هویت و طی مراحلی که به طور کامل در آیلند (سرزمین خدمات آیگپ) اطلاع رسانی شده، مقدار ارز و همچنین شعبه بانک مورد نظر را انتخاب کنند و پس از واریز وجه و دریافت رسید به شعبه انتخابی مراجعه کرده و ارز خود را دریافت کنند.

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک تجارت

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک تجارت، باید به سامانه بانک تجارت (اینجا) بروید و با کلیک روی بخش «فروش غیرحضوری ارز زیارتی اربعین ۱۴۰۳» و سپس کلیک روی گزینه «ورود به سامانه ارز اربعین تجارت»، فرایند ثبت نام و خرید ارز اربعین را طی نمایید.

نحوه دریافت آنلاین ارز اربعین ۱۴۰۳+ عکس و فیلم

توجه:
ثبت نام ارز اربعین همه روزه بغیر از جمعه‌ها از ساعت ۷ لغایت ۲۳ در سایت بانک امکان پذیر است.
پرداخت اسکناس (دینار عراق) به سرپرست خانوار صرفا برای اعضای خانواده او (همسر و فرزندان ۵ تا ۱۸ سال) با ارائه کلیه مدارک هویتی خود و اعضای خانواده فراهم بوده و نیازی به حضور سایر اعضا نیست و لیکن ارائه اصل شناسنامه متقاضی و همسر و فرزندان (برای احراز نسبت خویشاوندی) در روز مراجعه به بانک الزامی است.

نحوه خرید آنلاین ارز اربعین از بانک ملت

برای خرید آنلاین ارز اربعین از بانک ملت، باید از پیشخوان الکترونیک بانک ملت (اینجا) استفاده کنید، به این صورت که در سایت بانک ملت، روی گزینه (تب) پیشخوان الکترونیک کلیک کنید، سپس گزینه «فروش ارز مسافرتی/اربعین» را انتخاب نموده و مراحل ثبت نام ارز اربعین را طی نمایید.

نحوه دریافت آنلاین ارز اربعین ۱۴۰۳+ عکس و فیلم

مراحل خرید ارز اربعین از این بانک در عکس زیر قابل مشاهده است.

نحوه دریافت آنلاین ارز اربعین ۱۴۰۳+ عکس و فیلم

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...