تابناک گزارش می دهد

آغاز بررسی صلاحیت ها؛ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بدون مخالف/ تلنگرهای رئیس جمهور با محوریت سند چشم انداز

جلسه علنی نوبت عصر مجلس برای ادامه بررسی برنامه‌های دولت چهاردهم با صحبت های رئیس جمهور درباره محقق نشدن اهداف سند چشم انداز به دلیل دعواهای سیاسی همراه بود.
کد خبر: ۱۲۵۴۲۳۴
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱ 17 August 2024
|
10607 بازدید
|
۸
به گزارش تابناک، نمایندگان مجلس از ابتدای صبح امروز به بررسی برنامه‌های کلی دولت چهاردهم پرداختند که بر همین اساس در ابتدا مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان توضیحاتی از برنامه‌اش ارائه داد و سپس نمایندگان مخالف و موافق اظهارنظر کردند.
 
شیف دوم رای اعتماد به وزرای پزشکیان آغاز شد؛ عصرانه اثرگذار در سرنوشت پاستورنشینان
 
بر همین اساس و طبق آیین‌نامه داخلی مجلس پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه‌های دولت اظهارنظر می‌کنند که از این تعداد یک نماینده موافق و یک نماینده مخالف باقی مانده که در جلسه نوبت عصر صحبت خواهند کرد سپس مجدداً رئیس‌جمهور از مدت باقی‌مانده وقتش استفاده کرده و از کابینه خود دفاع خواهد کرد.
 
بعد از پایان بررسی برنامه کابینه چهاردهم، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه‌ها می‌شود که اولین بررسی صلاحیت مربوط به علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.
 
پایان اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت پزشکیان
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۹:۱۰

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

وی گفت: جلسه علنی بعدی مجلس شورای اسلامی برای ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم ساعت ۷:۴۵ صبح فردا یکشنبه (۲۸ مرداد ماه) برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در جلسه علنی صبح و عصر امروز مجلس شورای اسلامی ابتدا کلیت برنامه دولت چهاردهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در ادامه برنامه‌ها و صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی شد.

هاشمی: تلاش می‌کنیم تا شاهد عدالت اطلاعاتی باشیم
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۹:۰۶

ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از برنامه‌های خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در سال ۱۳۵۵ در منطقه‌ای متولد شدم که نه وضعیت عمرانی و نه وضعیت بهداشتی و نه امکانات آموزشی مناسبی نداشت. اما با پیروزی انقلاب اسلامی به تدریج روند پیشرفت و توسعه منطقه آغاز و جبران محرومیت‌ها شروع شد. در این میان نهضت آموزشی در منطقه ما گسترش یافت و جریانی مبارک که در سال‌های قبل با محوریت نظام آموزش عشایر بنیان گذاشته شده بود و پدر، عمو و دایی بنده از اولین معلمان همان نظام شرافتمند بودند.

وی افزود: پس از اخذ دیپلم در حوزه نرم افزار و در نهایت، هوش مصنوعی ادامه تحصیل دادم. رشته‌ای که اگرچه در سه دهه پیش شناخته شده نبود اما افراد مطلع می‌دانستند که آینده کشور و دنیا وابسته به چنین رشته‌ای خواهد بود.

هاشمی ادامه داد: تجربه ۲۰ ساله تدریس و تحقیق در دانشگاه‌های شیراز و تهران و نیز ۱۴ سال مدیریت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطوح ملی و استانی و نیز تجربه آموزش در مناطق محروم این نکته را با همه وجودم احساس کردم که باید به مناطق مختلف کشور با نگاه عدالت محور خدمت کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: می‌خواهم استواری‌ام را بر عهدی که در همه این سال‌ها با خود داشتم تجدید کنم که برای بهبود وضعیت و پیشرفت همه‌جانبه کشور از هیچ کوششی فروگذار نکنم. در این مسیر و مسیر حرکت به سمت اهداف بلند، تسلیم ناملایمات، کمبودها و دشواری‌ها نشوم. بلکه همه توان و ظرفیتم را برای تحقق بهترین‌ها بسیج نمایم.

وی افزود: بی تردید موفقیت در این مهم به جز فضل الهی و همراهی دولت و مجلس و همه همکاران و نهادهای ذی مدخل میسر نخواهد شد. همکاری و تعامل مهمی که با محوریت ایده رئیس جمهور محترم، تحت عنوان کابینه وفاق ملی امروز رنگ واقعیت به خود گرفته است.

هاشمی تاکید کرد: بنده در طول مدت فعالیت و خدمات انجام شده، چه در دانشگاه و چه در مدیریت در قوای مجریه و قضائیه، از سطوح استانی تا سطوح ملی، رویه و دیدگاهم تعامل، اجماع سازی و مفاهمه با ذی نفعان برای حداکثر نمودن منافع ملی بوده و عمیقاً با ایده وفاق ملی خو گرفته‌ام. عمیقاً باور دارم دانایی، مقدمه توانایی و قدرت است. علم و قدرت در همسایگی همدیگر قرار دارند.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بنا بر این دارم که این همراهی صاحبان علم و اندیشه در کشور را به نحو احسن مورد بهره برداری و استفاده قرار دهم که ان شاء الله موجب حکمرانی کارآمد و عزتمندانه در تمام عرصه‌های مدیریتی و اجرایی کشور خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: اگر ما دنبال حکمرانی قدرتمند در فضای مجازی و رسیدن به جایگاه شایسته در دنیا هستیم، راه‌کار آن رسیدن به مرزهای دانش است. بی گمان یکی از وزراتخانه‌هایی که می‌تواند در این راستا پیشرفت کشور را تضمین کند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این وزارتخانه پیشران بسیاری از صنایع مختلف در کشور خواهد بود. همه صنایع عملاً با این حوزه ممزوج شده‌اند. بدون این امکان، استفاده از ظرفیت‌های اثرگذاری در فضای مجازی در دنیای پیرامونی میسر نخواهد بود.

ستار هاشمی بهتر از هر کسی چالش‌های وزارت را می‌شناسد
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۹:۰۵

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «خانواده آقای هاشمی در استان فارس زندگی می‌کنند و جز خانواده‌های خوش‌نام هستند»، اظهار کرد: آقای دکتر ستار هاشمی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و صنعت رتبه نخست را کسب کرده و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز است؛ او جوان‌ترین استاد تمام هوش مصنوعی در ایران و یکی از ۱۰ متفکر برتر هوش مصنوعی در کشور و در زمره دو درصد دانشمندان برتر جهانی است.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی کارشناسی، مدیر کلی و نهایتاً معاونت یک وزارتخانه را بر عهده داشته است و اگر به دنبال تحول و حرکت رو به جلو باشیم باید برنامه‌ریزی و مدیریت را به افرادی بسپاریم که از درون همان حوزه هستند. امروز با انتخاب دکتر ستار هاشمی که مورد استقبال بدنه کارشناسی این وزارتخانه قرار گرفته است موجب خوشحالی و اراده بیشتر در بدنه این وزارتخانه خواهیم بود. او بهتر از هر کسی چالش‌های این وزارتخانه را می‌شناسد و راهکارهای حل آنها را می‌داند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دنیا با سرعت بسیاری به سوی آینده پیش می‌رود و امروز دنیای دیجیتال چنان بر ابعاد مختلف زندگی اجتماعی ما عجین شده هست که حتی تصور یک درصد زندگی بدون آن ممکن نیست و اینترنت بخش لاینفک از زندگی بشر شده است، عنوان کرد: با افزایش جمعیت و کمبود منابع نیاز به صرفه‌جویی در هزینه‌های اداره کشور جز در استفاده حداکثری از فضای الکترونیک چاره‌ای نیست؛ هوش مصنوعی پدیده شگفت انگیزی است که همه نظم‌های قبلی را به طور غیر قابل تصوری به هم زده است و آقای هاشمی اشراف کامل به این موضوع مهم و اساسی کشور دارد.

قالیباف: مجلس به کارآمدی رأی می‌دهد
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۹:۰۱

محمدباقر قالیباف در حاشیه صحن علنی روز شنبه ۲۷ مرداد مجلس شورای اسلامی در گفت و گویی در پاسخ به این سوال مجلس با چه رویکردی به کابینه نگاه می‌کند و رای خواهد داد؟ با بیان اینکه برای مجلس کارآمدی مهم است، گفت: دغدغه ای که مردم دارند این است که مشکلات آنها را حل کنیم و این مهمترین موضوع است و حتماً رویکرد انقلابی و به تعبیر رهبر انقلاب، ایمان داشتن به آرمان‌های انقلاب و اندیشه سیاسی امام (ره) هم مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: مطمئن هستم، مجلس به این دو عنصر توجه دارد و کار را پیش می‌برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبیعتاً دستگاه‌های نظارتی موضوع صلاحیت افراد در ابعاد مختلف اعم از بُعد امنیتی، سیاسی و سلامت را انجام می‌دهند.

قالیباف گفت: این بخش هم حتماً مورد توجه مجلس است.

هاشمی با پیچ و خم‌های وزارت ارتباطات به خوبی آشنایی دارد
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۹:۰۰

کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه سید ستار هاشمی فردی متعهد، حرفه‌ای و شناخته شده در عرصه فناوری و نوآوری کشور است عنوان کرد: او استاد تمام هوش مصنوعی و یکی از پژوهشگران برتر این حوزه است که طی سال‌های اخیر اثرات مثبتی از آنچه در مناصب دولتی و چه در مناصب حاکمیتی به جای گذاشته است؛ دکتر هاشمی مراحل پیشرفت کاری خود را به صورت سلسله مراتبی و از مدیر کلی در استان فارس گرفته تا معاونت نوآوری وزارت ارتباط با سخت‌کوشی و پشتکار گذرانده است و با پیچ و خم‌های این وزارت‌خانه به خوبی آشنایی دارد و این مزیت می‌تواند به ایشان در تعامل پویا با بدنه وزارتخانه و چالش‌های آن کمک ارزشمندی نماید.

وی افزود: در برنامه‌های پیشنهادی دکتر هاشمی بر موارد متعددی از جمله توسعه زیرساخت‌های دیجیتال و استفاده از فناوری‌های نوین همانند هوش مصنوعی برای بهبود دسترسی شهروندان به خدمات دولتی و غیره تاکید شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دکتر هاشمی فقط یک فرد نیست بلکه نماد یک جوان نخبه ایرانی است که توانسته است با تلاش و پشتکار در نظام مقدس اسلامی رشد و بالندگی پیدا کند گفت: ما با آرای با رای موافق خود به او می‌توانیم این سیگنال را به جامعه جوان نخبه کشور بدهیم که مجلس ما پشتوانه جوان‌گرایی و شایسته سالاری است؛ بیایید از کاندیدایی حمایت کنیم که آمده است تاثیری مثبت بر جامعه ما به ویژه جوانان نخبه بگذارد. از نمایندگان مجلس خواهش می‌کنم که با حمایت و رای به وزیر جوان راه بلند گام مهم در فراهم‌سازی فرصت‌های رشد نوآورانه بردارید بیایید با هم آینده‌ای بسازیم که در آن فضای مجازی پلی بین دولت و ملت باشد و نه تهدیدی مزمن.

حسین‌پور گفت: جامعیت کارهای علمی وزیر پیشنهادی ارتباطات در حوزه امنیت سایبری و فناوری‌های نوین و نیز سوابق مدیریتی ایشان در دو قوه مجریه و قضاییه در طراحی و اجرای پروژه‌های فناورانه در تراز کشوری نشان از کارآمدی اوست؛ او هر دو تخصص سخت‌افزار و نرم‌افزار را دارد؛ این در حالیست که یکی از بزرگترین نقایص در کارآمدی مدیران کشور نداشتن بینش توأمان سخت افزاری و نرم‌افزاری است.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها یک نهاد نیست بلکه این وزارتخانه زمینه‌ساز و محرک راهبردهای اقتصادی سیاسی اجتماعی فرهنگی و نظامی جمهوری اسلامی ایران است و بیش از دیروز نیازمند مدیری راهبردی است. ایشان بر خلاف بسیاری از متخصصین این حوزه قادر به تولید گوشی‌هایی با فناوری ایرانی هستند. دکتر هاشمی از پیشتازان مدیریت در حوزه هوش مصنوعی و آزمون پس داده است و این یعنی بینش توأمان راهبردی و تمدنی. ‌‌‌‌

از رئیس جمهور بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات متشکرم
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۸:۳۷

مجتبی ذوالنوری در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: از رئیس جمهور محترم تشکر ویژه دارم بخاطر معرفی گزینه بسیار مطلوب وزارت ارتباطات؛ نخبه علمی کشوری و جهانی، جناب آقای دکتر ستار هاشمی.

وی افزود: امروز اینترنت نه‌تنها جزو لاینفک زندگی همه مردم است، بلکه در حقیقت اساس زندگی مردم به او وابسته است. ما دولت الکترونیک را داریم ترویج می‌دهیم. امروز حاکمیت ملی کشورها، حاکمیت اقتصاد ریالی، پولی و بانکی، حاکمیت نظامی و امنیتی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی متأثر از فضای مجازی و اینترنت است.

ذوالنوری تاکید کرد: در آینده نزدیک این مصاف بسیار عمیق‌تر خواهد شد. با اجرایی شدن پروژه بسیار گسترده استارلینک و فعال شدن ده‌ها هزار ماهواره در مدار لئو، مدار نئو، هئو و ژئو، و ماهواره‌های مختلف پژوهشی، مخابراتی، تجاری و جاسوسی در بالای سر ما، ما شرایط بسیار پیچیده‌ای خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز حملات سایبری می‌تواند پدافند غیرعامل ما را تحت تأثیر قرار دهد. امروز باید بپذیریم که اقتصاد مردم ما ارتباط ما با دنیا، تبادل اطلاعات ما، به میزان اقتدار ما در عرصه فضای مجازی بستگی دارد. کسی نمی‌تواند این را انکار کند. امروز ظهور پلتفرم‌ها و پیام رسان‌ها، بدافزارها، نرم‌افزارها، می‌تواند همه ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز تشکیل شبکه ملی اینترنت پایه‌ای که در تأمین موتور جست‌وجو، فضای ابری، محتوای لازم، پلتفرم‌های لازم و همه نیازمندی‌ها به شکلی که هم تهدیدات را دفع کند و هم ارتباط دانشمندان ما، پژوهشگران ما، نخبگان ما، تجار ما را با دنیا بتواند تأمین کند؛ امروز یک نیاز و ضرورت جدی است.

وی افزود: خبر دارید که در همه آشوب‌ها آن چیزی که امنیت ملی را تهدید می‌کند، استفاده از فضای مجازی توسط دشمن است. ممکن است گزینه‌های متعددی برای این مسئولیت وجود داشته باشند. اینجا من تشکر جدی از جناب آقای دکتر پزشکیان دارم که یک نخبه جوان را سکاندار این کشتی ترقی و تعالی قرار داده. جناب آقای دکتر ستار هاشمی از ۲ درصد نخبگان برتر دنیا در این عرصه است. شما نمی‌توانید عرصه‌ای را در کشور در زمینه آی تی، دولت الکترونیک، ایجاد پلتفرم‌ها، گسترش فضای الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی و فضای سایبر و محیط اینترنت به نظر آورید که آنجا جای پای تأثیرگذاری آقای ستاد هاشمی مشهود نباشد.

وی در پایان گفت: عزیزانی هم که به‌عنوان مخالف صحبت کردند، ضمن احترام به فرمایشاتشان، نکته جان‌داری نگفتند که رد مسئولیت ایشان باشد.

برنامه وزیر ارتباطات برای عدم آنتن‌دهی چیست؟
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۸:۲۴

ولی داداشی نماینده آستارا در بررسی برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم به عنوان نماینده مخالف در صحن علنی مجلس در نوبت بعد از ظهر، اظهار کرد: آقای هاشمی! شما انسان شایسته‌ای هستید. من از سر دلسوزی با شما صحبت‌هایی دارم و خدای ناکرده این حس در شما به وجود نیاید که از سر عداوت حرف می‌زنند ما در کشورمان مشکلات عدیده‌ای در حوزه وزارت ارتباطات داریم و سایر نمایندگان در هر روستایی که می‌رویم مشکل آنتن دهی دارند.

وی افزود: ما مورد گلایه و سوال مردم هستیم مردم به شما دسترسی ندارند و نمی‌توانند شما را پیدا کنند و نمی‌توانند معاونین شما را پیدا کنند و بعداً مردم نمی‌توانند مدیران ارشد شما را در استان‌ها پیدا کنند و به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند. از عدم آنتن دهی در روستاها مردم عصبانی هستند و در اماکن گردشگری نیز پوشش آنتن‌های مختلف وجود ندارد.

اولین وظیفه وزیر ارتباطات افزایش سرعت اینترنت است
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۸:۲۳

داوود فاطمی نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز رقابت بر سر توسعه هوش مصنوعی است، گفت: تحول در حوزره‌های مربوط به وزارت ارتباطات ساده نیست و این تحول شئون زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده است. در دهه شصت زندگی نمی‌کنیم بلکه در دهکده جهانی شبکه اطلاعات زندگی می‌کنیم.

وی افزود: وزیری می‌خواهیم که مسائل روز را به خوبی بفهمد و بتوانند تیمی از برترین نخبگان را در این عرصه دور هم جمع کند و او کسی نیست جز دکتر ستار هاشمی.

فاطمی با تاکید بر اینکه باید حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و بروی این تمرکز کنیم که وزارت ارتباطات امنیت اطلاعات ما را تضمین و برای پیچیده‌ترین حوزه‌های فناورانه سیاستگذاری کند، گفت: ستار هاشمی مرد زمانه خود است و بر حوزه هوش مصنوعی مسلط است و در پست‌های قبلی خود با چالش‌هایی که درباره آن سخن گفته‌ایم دست و پنجه نرم کرده است. ستار هاشمی می‌تواند بخش دولتی و حاکمیتی و خصوصی را به هم پیوند دهد و ارتباط را با دانشگاه و بخش خصوصی و دولتی برقرار کند.

این نماینده مجلس بیان داشت: وزارت ارتباطات سازمانی است که باید در آن تصمیماتی سخت گرفت و ستار هاشمی مرد میدان‌های سخت و پیچیده است و می‌تواند در زمان مناسب تصمیمات حیاتی بگیرد.

وی افزود: در زمانه‌ای که غرب و شرق بر روی آخرین فناوری‌های اطلاعاتی در حال نبرد هستند و نبردهای میدانی جای خود را به نبردهای سایبری داده و شرکت‌های دانش بنیان در حال سبقت گرفتن از هم هستند، نمی‌توانیم مثل گذشته فکر کنیم.

فاطمی تصریح کرد: نباید از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار معجزه داشت چون چالش‌های اساسی پیش پایش خواهد بود ولی اولین وظیفه افزایش سرعت اینترنت است و دومین برنامه توجیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای رفع فیلتر است.

رسایی: باید یقه فیلترشکن فروشان گرفته شود
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۸:۰۲

حمید رسایی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی هیچ راهکاری برای اجرایی کردن وظایف قانونی خود ارائه نداده است.

وی ادامه داد: سیاست شترمرغی در کشور حاکم است. باید یقه فیلتر شکن فروشان گرفته شود.

وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فیلترشکن‌ها دارد؟
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۷:۵۳

مسلم صالحی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

وی ادامه داد: هاشمی جوان‌ترین عضو کابینه است اما آیا تجربه و اشراف کافی بر این وزارتخانه کلیدی را دارد.

مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۷:۳۹

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پس از بررسی‌های متعدد پیرامون برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، صلاحیت وی مورد تایید اعضای این کمیسیون قرار نگرفت.

موافقت کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۷:۳۸

زهرا سعیدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی، نظر کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را قرائت و تاکید کرد که برنامه‌های وی مورد تایید اعضای این کمیسیون قرار گرفت.

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۷:۲۶

دقایقی پیش بررسی برنامه‌ها و صلاحیت ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

کاظمی: مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۷:۰۷
علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به بیان سخن پرداخت و ادامه داد: با درود بر روان پاک شهدای دفاع مقدس و شهدای مظلوم سرزمین‌های مقاومت و شهید خدمت آیت الله رئیسی و شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین شهدای بالا قدر تعلیم و تربیت شهیدان با هنر و رجایی و ۴۱ هزار دانش آموز و معلم شهید که در راه استقلال این سرزمین گام‌های بلندی برداشتند و نامشان جاودانه خواهد ماند، صحبت خود را آغاز می‌کنم.
 
وی افزود: خدای بزرگ را شاکرم که امروز به عنوان یک معلم در محضر شما هستم تا برنامه دولت چهاردهم در خصوص وزارت مهم آموزش و پرورش را ارائه دهم و نقطه نظرات خود را به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه بیان کنم.
 
کاظمی با طرح این موضوع که من با افتخار مسیر حرفه‌ای خود را در مدارس نقطه صفر مرزی آغاز کردم، گفت: تمامی سطوح وزارت آموزش و پرورش تا سرپرستی این وزارتخانه را طی کردند و فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالش‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش کشور آشنا هستم و مدد به تجربه طولانی مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، بدون مخالف
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۷:۰۷
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اینکه در بررسی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نماینده مخالفی ثبت نام نکرده است، وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه‌ها و دفاع از خود می‌پردازد.
 
بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس و با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفی نداشت، نمایندگان موافق هم صحبت نکردند و بلافاصله بعد از قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.
موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۷:۰۰
احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.
 
وی بیان کرد: علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از جامعه بزرگ معلمان کشور است و سال‌ها در مدارس مختلف تدریس کرده و تجربه مدیریت در وزارت آموزش و پرورش را دارد.
 
سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاظمی بسیاری از چالش‌های وزارت آموزش و پرورش را می‌شناسد، اما برنامه تحولی خاصی برای حل آنها در جلسه کمیسیون آموزش مجلس ارائه نداد.
 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد و قول وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات، کمیسیون آموزش مجلس با پیشنهاد تصدی وی برای پست آموزش و پرورش با اکثریت آرا موافقت کرد.
آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۶:۵۸
دقایقی پیش، زمان بررسی برنامه کلی دولت چهاردهم به پایان رسید.
 
بر این اساس، برنامه و صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در صحن مجلس آغاز شد.
حبیب‌زاده: رای مجلس دوازدهم باید رای به تعامل و همدلی با دولت چهاردهم باشد
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۶:۵۶
عزت الله حبیب‌زاده نماینده مردم مرند و جلفا در جلسه علنی عصر امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت برنامه دولت چهاردهم، اظهار کرد: امروز سرآغاز فعالیت جدی و رسمی مجلس دوازدهم در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور است و سرآغاز اولین تعامل جدی دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم است.
 
وی بیان کرد: رای هر یک از ما به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به عنوان اولین و مهم‌ترین رای مجلس دوازدهم ثبت خواهد شد. امروز اولین شناخت مردم از نمایندگانشان در مجلس شورای اسلامی رقم خواهد خورد.
پوردهقان: دکترین پزشکیان، کلیشه نیست
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۶:۵۴
مصطفی پوردهقان، نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دولتی با گفتمان جدیدی آمده است. فضای سیاسی کشور گفتمان جدیدی را تجربه می‌کند که در این چند دهه از انقلاب در هیچ کجا ندیده‌ایم و بعضی از ماها دچار تفسیرهای متفاوت از این گفتمان جدید هستیم.
 
وی افزود: دکترین پزشکیان بحث وفاق ملی است. در ایام انتخابات شاید فکر کردیم که این حرف کلیشه‌ای، مثل بقیه دولت‌ها است، اما دیدیم که پزشکیان به این حرف لباس عمل پوشاند.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دچار واکنش‌های متفاوتی هستیم و نقدهایی داریم، بنده خودم اولین فردی بودم که به آقای پزشکان نقد وارد کردم؛ که چرا ترکیب دولت اینگونه است؛ وقتی جواب پزشکان رسید که ما بعد از چند دهه از انقلاب اسلامی، نیاز به همدلی و همراهی و وفاق داریم به ایشان گفتم آقای دکتر من یک منتقد همراه و همدل با دولت شما هستم؛ تا آنجا که در توانم هست کمک می‌کنم که این دکترین به پیش رود.
 
پوردهقان گفت: در راس این کابینه، آقای دکتر عارف قرار دارد که شخصیت علمی و دانشمندی با تجربه است. در راس کابینه اقتصادی نیز دانشمندی مثل آقای دکتر طیب نیا قرار گرفته است.
بامری و درخواست ویژه از پشت تریبون موافقت!
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۶:۵۱
رحمدل بامری مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیت برنامه دولت چهاردهم گفت: از رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که در مسیر ولایت و با شعار عدالت، دولت وفاق ملی را به مجلس معرفی کرده است.
 
وی بیان کرد: مادامی که رئیس جمهور بر این عهد و میثاق باشد و در این خط بماند ما از وی حمایت خواهیم کرد اما اگر خدایی نکرده هر کسی و در هر سطحی از این مسیر خارج شود، هرگز از وی حمایت نمی‌کنیم.
 
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند دولت را حمایت کنید تا به موفقیت برسد؛ سمعا و طاعتا. حتماً از دولت پزشکیان حمایت خواهیم کرد.
 
بامری گفت: بنده نماینده یکی از مناطق محروم کشور هستم و باید بگویم در بسیاری از روزها ما با قطعی برق و آب رو به رو هستیم و وضعیت جاده‌های استان هم خوب نیست و تقاضای بنده آن است که رئیس جمهور در اولین سفر استانی خود به سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط محروم کشور سفر کند.
عباسپور:شهید هنیه مواضع پزشکیان را تشویق کرد!
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۶:۴۸
روح الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا به عنوان موافق کلیات برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم سخن گفت و افزود: اگر آقای پزشکیان امروز وقت خود را تقسیم می‌کرد، قاطبه نمایندگان آمادگی داشتند که از او به دلیل صداقتش همینطور نسخه اخیری که داشته است، دفاع کنند.
 
وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنم وقتی آقای پزشکیان در مراسم تحلیف به موضوع حمایت از مقاومت و غزه رسید، دیدم شهید هنیه با ذوق و شوق آن‌چنانی جهت تشویق و استقبال از صحبت آقای پزشکیان دست می‌زد و وقتی برنامه تمام شد، من رفتم با آقای پزشکیان عکس بگیرم و شهید هنیه اشاره کرد که آقای پزشکیان را نگه دارید و آن فیلمی که او را در آغوش گرفته و تقدیر می‌کند ثبت شد.
قوامی: دولت پزشکیان، دولت کارگردان است نه تصدی‌گر
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۵۵
هادی قوامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای در موافقت با مشی کلی کابینه چهاردهم گفت: تامین نیازهای اساسی آحاد مردم مانند خوراک، پوشاک و آموزش و پرورش در برنامه‌های رییس‌جمهور محترم وجود دارد. در برنامه آقای پزشکیان دولت کارگردان است و تصدی‌گر نیست. مردم و بنگاه‌ها نقش اساسی را ایفا خواهند کرد.
 
قوامی: همسویی قوای سه‌گانه وضعیت کشور را بهبود خواهد بخشید
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگر مجلس، دولت و قوه قضاییه مطابق برنامه هفتم توسعه تلاش کنند حتماً بیکاری و تورم کاهش پیدا خواهد کرد. هر دستورالعملی که باعث شد هزینه‌های کشور افرایش پیدا کند باید متوقف شود. همچنین هر برنامه‌ای که باعث افزایش بهره وری شد باید ادامه پیدا کند. برای رشد اقتصادی، دولت و مجلس باید هم جهت باشند.
لاهوتی؛ توصیه های ویژه به جای اعلام موافقت!
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۴۸
مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی خط و مش و اصول کلی برنامه دولت چهاردهم در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برنامه آقای پزشکیان همان برنامه هفتم توسعه است، رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد موضوع اجتناب ناپذیر است و ما باید به آن برسیم. ۵.۲ درصد از این رشد ۸ درصدی مربوط به سرمایه‌گذاری است. ۲.۸ درصد نیز از طریق بهره‌وری است که باید محقق شود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۸,۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد و این تورم ایجاد می‌کند. به جای اینکه این نقدینگی تورم ایجاد کند باید آن را هدایت کنیم به سمت سرمایه‌گذاری و بر اساس همین قانون برنامه آقای پزشکیان، اعلام کرده است که تورم را به ۹ و نیم درصد یعنی عدد تک رقمی می‌رساند.
نماینده لنگرود به عنوان موافق با برنامه‌های دولت صحبت می‌کرد ادامه داد: ناترازی بانک‌ها اقتصاد ایران را عذاب می‌دهد، مطابق برنامه توسعه باید ناترازی بانک‌ها را برطرف کنیم و راهی جز این نداریم که از اقتصاد دولتی رها شویم. هم اکنون سهم دولت در اقتصاد کشور ۲۰ درصد است و آن ۲۰ درصد که سهم بخش خصوصی و تعاونی هست هرگز قدرت رقابت با دولت را ندارد.
معصومی: کابینه پزشکیان تحقق وعده های راستین اوست
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۴۶
معصومی در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار داشت: پیشنهاد وزیر زن در کابینه دولت چهاردهم بانوان را به آینده امیدوار کرده است.
 
وی ادامه داد: امروز کابینه پزشکیان تحقق وعده‌های راستین اوست.
رنجبرزاده: نقطه قوت دولت پزشکیان استفاده از همه سلایق است
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۴۴
اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم همدان در موافقت با مشی کلی کابینه چهاردهم گفت: نقطه قوت دولت آقای پزشکیان استفاده از همه نخبگان کشور و سلایق چپ و راست شایسته کشور بوده است. به این نگاه ایشان احترام می‌گذاریم. ایران اسلامی نیاز دارد تا از همه پتانسیل‌ها استفاده شود.
 
وی ادامه داد: ۱۶ میلیون نفر به آقای پزشکیان رای اعتماد دادند. امروز همه برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی را تشکیل خواهند داد. آقای پزشکیان برنامه کلی خود را تحویل مجلس داده است.
 
رنجبرزاده در پایان گفت: دیپلماسی اقتصادی فعال، تقویت نقش ایران در زنجیره‌های ارزش اقتصادی منطقه‌ای و مهار تورم در دستور کار دولت قرار خواهد داشت. با رفع ناترازی انرژی و بودجه می‌توان تورم را مهار کرد.
القائات وفاق گرایانه تاجگردون؛ امروز، روز زیبایی بود!
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۴۰
غلامرضا تاجگردون نماینده موافق با برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم بعد از ظهر امروز در صحن علنی مجلس اظهار کرد: روزهای حساسی برای همه ما است و امیدوارم هیچگاه این صحنه تکرار نشود که بخواهیم در ظرف ۵۰ ۶۰ روز رئیس جمهورمان را از دست دهیم و در این زمان کوتاه بخواهیم دولت جدید را انتخاب کنیم.
 
با اشاره به اینکه امروز این در دست ما است که برای ۴ سال آینده یک برگ زیبا برای توسعه و رشد و بالندگی برای ایران عزیز را رقم بزنیم افزود: روز زیبایی بود که یک نفر که از ابتدا همراه رئیس جمهور بود و در دوران انتخابات او را همراهی می‌کرد امروز او را نقد کرد و گفت همواره همراه او خواهد ماند. زیباتر از آن کسی بود که تمام قد ایستاد تا پزشکیان رأی نیاورد و تمام تلاش خود را به کار گرفتار پزشکیان رئیس جمهور نشود و امروز در دفاع از او صحبت کرد؛ امروز را قدر بدانیم که روز حریت و بزرگی مجلس است.
 
تاج‌گردون بیان کرد: امروز وفاق را در صحبت نمایندگان می‌بینیم باید قدر این روز را بدانیم. امروز در رابطه با کسی صحبت می‌کنیم که قرار است به کابینه او رأی دهیم، ایران ما به کمک نیاز دارد و ما حق نداریم نفس‌های به تلاطم افتاده ایران را بیش از این آزار دهیم. حق نداریم کاری کنیم که نگاه دشمنان به ما دوچندان شود آنها ایران ما را هدف گرفتند نه قالیباف و پزشکیان جلیلی را و امروز آنها ایران را هدف گرفتند و با دعوا و شادی ما خوشحال نمی‌شوند.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از واجدین شرکت در انتخابات شرکت نکردند و رأی ندادند افزود: نمی‌خواهم بگویم ۵۰ درصد جامعه دشمن‌اند بلکه می‌خواهم بگویم لااقل ما را قبول ندارند، امروز نقطه قوت پزشکیان را نقطه ضعفش می‌گویند و پزشکیان می‌گوید برنامه ندارم و این را به فال نیک بگیریم که یک نفر نیامد بگوید من ۲۰۰۰ صفحه برنامه دارم بلکه برنامه او برنامه هفتم توسعه است همان چیزی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، ما نمایندگان این را تصویب کرده‌ایم.
 
تاجگردون گفت: پزشکیان می‌گویند من رشد ۸ درصدی را که شما و رهبری گفته‌اید می‌خواهم من هم می‌خواهم ما نباید نقطه قوت او را به عنوان نقطه ضعف عنوان کنیم. مگر می‌توان با ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیارد تومان کسری در بودجه با کشور شوخی کنیم و اینجا راجع به موضوعاتی که برای ملت مفید نیست بحث کنیم.
 
وی بیان کرد: ما انسان هستیم و همه ما اشتباه می‌کنیم عقل می‌گوید که یک امتحان را در طول ارزیابی کن و هیچ وقت انسان را در عرض ارزیابی نمی‌کنند. اگر قرار است ما را در نقطه‌ای از زندگی‌مان که دچار خطا شده‌ایم ارزیابی کنند همه ما مردود هستیم و هیچکدام از ما اینجا نبودیم.
 
تاجگردون خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به قول آقای شمس الدین حسینی این‌طور نیست که از کشتی کسی را پایین بیاوریم و دوست ما که جانباز است و فرزند شهید است و سینه آغشته به شیمیایی‌اش را به تلاطم انداخته ما بخواهیم به او بگوییم که تو فلان حرف را زده‌ای، کابینه آقای پزشکیان را نه برای خودمان بلکه برای ایران و برای ملتمان همراهی کنیم.

 

پزشکیان صحن مجلس را ترک کرد
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۳۸
دقایقی پیش، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان صحن مجلس شورای اسلامی را ترک کرد.
 وی از صبح امروز و برای دفاع از برنامه دولت و وزرای پیشنهادی خود در صحن مجلس شورای اسلامی حضور داشت.
 
محمدباقر قالیباف نیز از حضور رئیس جمهور در مجلس تقدیر و تشکر کرد.
روح‌الامینی، از عبارت معنی دار استفاده کرد؛ وعده صادق پزشکیان!
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۳۷
عبدالحسین روح الامینی در جلسه علنی عصر در موافقت با کلیات برنامه دولت چهاردهم، اظهار کرد: وعده صادق پزشکیان در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی، امروز محقق شد و وی تشکیل دولت وفاق ملی را عملیاتی کرد.
 
روح‌الامینی: بند به بند برنامه‌های پزشکیان قابل تحقق است 
 
وی بیان کرد: وی آغازی نو را در مشی سیاسی عملاً اجرایی کرد و به صراحت گفت که من دولت سوم کسی نیستم و به واقع دولت اول پزشکیان محقق شده است و ما باید این موضوع را قدر بدانیم و باید استمرار و تداوم پیدا کند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در وزارتخانه‌ها، استان‌ها و در نقاط مختلف کشور نباید قطارها و اتوبوس‌ها راه بیافتد و عده‌ای را ببرند و عده‌ای را بیاورند و نباید شاهد انتصابات و تغییرات اینچنینی باشیم. مسئله اصلی ما باید سیاست‌های مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه باشد.
 
روح الامینی گفت: ۱۷ صفحه از برنامه دولت چهاردهم در سیستم نمایندگان بارگذاری شده است و اولویت‌های دولت آمده است. عزم پزشکیان جزم است که تغییر به نفع مردم و تحول به نفع مردم را آغاز کند.
 
وی ادامه داد: این چه جفایی است که می‌گویند پزشکان برنامه‌ای ندارد. بند به بند برنامه‌های وی قابل تحقق است و ما باید با وی همکاری کنیم.
 
روح الامینی گفت: ۱۹ وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده که رئیس جمهور در حوزه بهداشت و درمان تخصص لازم را دارد و باید به ویژه در این حوزه به وی اعتماد کنیم. همچنین وی فردی متخصص را برای وزارت راه و شهرسازی معرفی کرده است که همه مدارج را طی کرده و آسانسوری بالا نیامده است.
وزیر اسبق اقتصاد، مدافع تیم پزشکیان
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۳۴
«سید شمس‌الدین حسینی» در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار داشت: آقای پزشکیان اجتناب می‌کند که بگوید اصلاح طلب است.
 
حسینی: نیازمند اصلاحات نهادی هستیم
 
وی با بیان اینکه نیاز داریم به اصلاحات نهادی دست بزنیم، ادامه داد: باید گذشت داشته باشیم و نگذاریم کسی از این کشتی پیاده شود.
تذکر تکراری نماینده بجنورد
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۳۳
سید محمد پاک‌مهر نماینده بجنورد در صحن مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: از صحبت‌های ارشادی رئیس جمهور مبتنی بر نهج‌البلاغه و از اینکه با درک درستی از شرایط کشور و ضرورت وفاق و همدلی از خرد جمعی استفاده کرده و کابینه فراجناحی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، تشکر می‌کنیم اما ما نگرانی درباره برنامه وی داریم.
 
وی بیان کرد: امروز ما یک برنامه منسجم و عملیاتی با اولویت حل مشکلات اقتصادی نمی‌بینیم. انتظار نمایندگان ارائه برنامه جامع و عملیاتی بود، چرا که مردم نگران وضعیت مسکن، نقدینگی، تورم و معیشت هستند.
 
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشاورزان از قطعی برق و واردات سوخت ابراز نگرانی می‌کنند. مهم‌ترین مطالبه مردم از رئیس جمهور ارائه برنامه عملیاتی است که به چشم نمی‌خورد.
 
محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: در جلسه صبح هم یکسری از نمایندگان چنین تذکری را مطرح کردند، اما کلیت برنامه دولت بارگذاری شده و دوستان دیده‌اند و برنامه وزرای پیشنهادی هم موجود است.
زارع و بر شمردن عناوین مشکلات!
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۳۰

رحیم زارع در جلسه امروز مجلس به عنوان موافق برنامه‌های دولت چهاردهم گفت: محدودیت منابع مولدسازی دارایی‌های دولت، پرداخت یارانه پنهان که آخرین گزارشی که خواندیم بیش از ۵۵ میلیارد یورو در حوزه بنزین در حوزه گازوئیل و گاز صنعت بود-، ناترازی انرژی، محدودیت منابع ارزی و ارز چند نرخی، افزایش بی‌رویه مهاجران غیرقانونی به کشور، بحران برق، بحران آب، آلودگی هوا، مشکلات بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، رانت، فساد، قاچاق، بهره‌وری پایین و وضعیت اسف‌بار خودرو و مسکن، نیروی کار، معیشت مردم و فقر مطلق از جمله مشکلات امروز کشور است.

پزشکیان: در سند چشم انداز قرار بود اول منطقه باشیم؛ اما به دعوا گذراندیم
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۲۵
مسعود پزشکیان در جلسه عصر امروز مجلس با بیان اینکه به هر حرفی که زده‌ام پایبندم گفت: من به مردم و به شما قول می‌دهم. در زندگی هم چنین بودم که امکان ندارد حرفی بزنم و خلاف آن عمل کنم. من همیشه از بی‌عدالتی‌ها در هر حالتی انتقاد و از حق مردم و مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم. آن زمان که کسی جرئت نداشت این حرف‌ها را بزند من باور داشتم و حرف زدم.
 
وی افزود: من گفتم که اصولی دارم و آن حق و عدالت است و برای آن اصلاحات می‌کنم و به شدت به اصلاحات معتقدم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن پیاده نشود بر هر مسلمانی است که قیام کند و اصلاح انجام دهد. همچنان که امام حسین (ع) این را می‌فرمایند.
 
پزشکیان: به حرفی که زده‌ام پایبندم
 
پزشکیان تصریح کرد: مملکت مشکل دارد و همه شما این را می‌دانید. ما به بسیجی نیاز داریم که همه در آن باشند نه این‌که یک گروه و یک عده در آن باشند. ما موظفیم در مسیر سیاست‌های کلی حرکت کنیم و با هر سلیقه‌ای که داریم، باید پایبند به چشم‌انداز قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری باشیم.
 
رئیس‌جمهور یادآور شد: ۲۰ سال است قرار است در چشم‌انداز اول شویم اما چه شد؟ مدام دعوا کردیم. ما باید به آن پیمانی پایبند باشیم که رهبری انقلاب ترسیم کرده است. من را در این مسیر بیازمایید.
اظهارات فاطمی، نماینده بابل؛ تمجیدهای آقای «مخالف» از پزشکیان!
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۲۲
احمد فاطمی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در جریان بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت طی اظهاراتی به عنوان مخالف خطاب به مسعود پزشکیان که در جلسه حضور داشت گفت: آقای رئیس جمهوری جنابعالی در ایام انتخابات وعده دادید که کابینه‌ای مبتنی بر وفاق ملی تشکیل دهید و امروز وقتی به لیست پیشنهادی جنابعالی نگاه می‌کنیم، صادقانه به این وعده‌تان عمل کرده‌اید در حالی که نیک می‌دانیم که این رفتار و رویکرد شما انتقادات زیادی را در جامعه به وجود آورد.
 
فاطمی: اعضای کابینه باید به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای رئیس جمهوری باور داشته باشند
 
وی افزود: نمی‌گویم همه، اما بخشی از رای دهندگان به شما که فکر می‌کردند با رای‌شان می‌توانند برخی از سیاست‌ها و رویکردها را تغییر دهند، معترض بودند اما ایمان دارم که تصمیم جنابعالی برای تشکیل کابینه وفاق و همدلی و انسجام ملی نشان از عزم جدی شماست برای اینکه با ائتلاف همه نیروها و افراد توانمند بتوانید مشکلات و چالش‌های کشور و نظام مسائل کشور را حل کنید. تردید ندارم سنگ بنایی که شما بنیان نهادید به سرانجام نیکو ختم می‌شود و این را ایمان دارم اما به شرط‌ها و شروط‌ها و من برای بیان این شرط و شروط به عنوان مخالف صحبت می‌کنم؛ به شرط آنکه تک تک اعضای کابینه شما علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای شما باور داشته باشند، با اینکه ۵۰ درصد اعضای کابینه شما کسانی هستند که شما و آرای شما آنها را نمایندگی نمی‌کنند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ بنایی که رئیس جمهوری بنیان نهاده به سرانجام نیکو ختم می‌شود به شرط آنکه جریان سیاسی مقابل رئیس جمهوری و کسانی که در ستادهای رقیب کار می‌کردند، این پیام رئیس جمهوری را اشتباه برداشت نکنند و با همراهی همدلانه پاسخی مناسب و درخور بدهند و به شرط آنکه همکاران عزیز ما در رای و قضاوت‌شان نسبت به تک تک وزرای پیشنهادی اغراض و جهتگیری‌های سیاسی را ملاک عمل قرار ندهند و در خصوص افراد معرفی شده صرفاً بر اساس منطق کارشناسی و بر مبنای برنامه‌های ارائه شده و توانمندی افراد رای بدهند و به شرط آنکه دوستان و همراهان به آینده بنگرند و در گذشته متوقف نشوند و با شخم زدن در زندگی افراد و با انواع اتهامات و اختراعات آنها را وادار به اعتراف‌گیری نکنند. در برخی از کمیسیون‌ها از سوالات برخی از همکاران خود گله داریم چراکه وادار کردن به ابراز ندامت و اعتراف گیری خلاف اخلاق و مشی عقلانیت است.
گودرزوند چگینی: پیاده سازی گفتمان انتخاباتی هدف پزشکیان است
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۲۱

«احمد گودرزوند چگینی» در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی دولت چهاردهم، اظهار داشت: پزشکیان ثابت کرده که با انتخاب کابینه فراجناحی به دنبال پیاده سازی گفتمان انتخاباتی است.

قالیباف با تبریک سالروز بازگشت آزادگان شروع کرد
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ - ۱۵:۱۹

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس با گرامی داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور اظهار کرد: این روز را به همه آزادگان جمهوری اسلامی که در دوران رزمندگی و دوران اسارت‌شان افتخار آفرین بودند تبریک می‌گویم.

 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
بخدا خسته شدیم از این همه بازی سیاسی زودتر فکری بحال اقتصاد مملکت بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
جوک ترین چیزی که در عمرم شنیدم
رسایی: باید یقه فیلترشکن فروشان گرفته شود
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
ما رای دادیم تا تغییر باشد نه اصولگرایان باشند
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
اینکه هیچ نماینده ایی جرات مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش پرورش را ندارد، معنی چه نوع مجلسی را دارد؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
اصلا کسی به حرفهای سخنران گوش نمیداد، همه مشغول سهم‌خواهی.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
کدام یک از اعضای کابینه شبیه مردم عادی هستند که ادعای کابینه ی ملی دارید؟
ناشناس
|
Costa Rica
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
پزشکیان در برابر یک رای دهنده که خواستار توجه به درخواست هایش بود گفت شما از ترس معاویه به من رای دادید پس انتظار نداشته باشید.
حرف های آقای عثمانی هم بیانگر این است که جناب دکتر گفتند کردها به من رای ندادند پس وزیر کرد نذاشتم

آقای پزشکیان برخلاف حرف هایش گویا تصمیمات انتقام جویانه از بی صدایان گرفتند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
ظاهرا دولت بی صدایان به معنی عدم توانایی در صحبت کردن بود، چه خطابه، چه کنفرانس خبری و چه عدم انتخاب سخنگو
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...