پزشکیان: وزرای پیشنهادی هماهنگ شده هستند

نهمین جلسه بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیران پیشنهادی در صحن علنی مجلس برگزار شد و امروز با رای نمایندگان، اعضای کابینه دولت چهاردهم مشخص می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۵۴۹۷۴
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲ 21 August 2024
|
20374 بازدید
|

آغاز بررسی صلاحیت وزرا در مجلس/ اعضای کابینه دولت چهاردهم امروز مشخص می‌شود

به گزارش تابناک، امروز چهارشنبه 31 مرداد 1403، نهمین جلسه بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیران پیشنهادی در صحن علنی مجلس با حضور نماینگان و رئیس مجلس اغاز شد. امروز با رای نمایندگان، اعضای کابینه دولت چهاردهم مشخص می‌شوند و دولت پزشکیان کار خود را آغاز می‌کند.

امروز قرار است عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو و احمددنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی برنامه‌ها و اهداف خود را تشریح کرده و نمایندگان موافق و مخالف آنها نیز در جایگاه سخنگاه مجلس حاضر شده و نظرات خود را درباره آنها بیان کنند.

همچنین مسعود پزشکیان رئیس جمهور امروز برای سومین بار از زمان آغاز بررسی صلاحیت ها در مجلس شورای اسلامی حاضر خواهد شد تا از کابینه دولت چهاردهم در صحن مجلس دفاع کند. پس از پایان بررسی صلاحیت این دو وزیر پیشنهادی، رای گیری درباره ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت در صحن مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هشت جلسه گذشته، بررسی صلاحیت و برنامه‌های ۱۷ وزیر پیشنهادی دولت را در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی کرده است و نمایندگان موافق و مخالف درباره این وزرای پیشنهادی در سخنرانی کرده و کمیسیون های تخصصی مجلس نیز نظرات ودیدگاه های خود را درباره آنها بیان کردند.

رئیس جمهور وارد مجلس شورای اسلامی شد
۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۱۳:۵۷

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه ۳۱مرداد ماه در آخرین جلسه بررسی صلاحیت، سوابق و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شد. ورود پزشکیان به مجلس شورای اسلامی با استقبال محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان همراه بود.

رئیس جمهور وارد مجلس شورای اسلامی شد

مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزرای پیشنهادی دولت افزود: در این برهه از تاریخ، بیش از هر چیز به وحدت و انسجام نیاز داریم، گر صید عدم شوی زخود رسته شوی، گر در صفت خویش روی بسته شوی، می دان که وجود تو حجاب ره تست، با خود منشین که هر زمان خسته شوی

وی افزود: آنچه در این برهه از تاریخ بیش از همه به آن نیاز داریم وحدت و انسجام داخلی است. این بدان معنا نیست که از سلائق و باورهای خود بازگردیم اما باید در سیاست‌های کلی، قانون برنامه و چشم‌انداز به زبان و نگاه مشترکی برسیم.

رئیس جمهور ادامه داد: هنگام اجرای قانون نمی‌توانیم سلایق خود را مداخله دهیم. با همه عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی کردم هم قسم خواهیم شد که قانون، سیاست‌های کلی و چشم انداز را به صورت کامل اجرا کنیم، امیدوارم این میثاق را با شما هم داشته باشیم و شما ما را در این چهارچوب ارزیابی کنید.

وقتی می گوییم با شما پیمان می بندیم، این پیمان دوطرفه است و نمی تواند یکطرفه باشد

رئیس جمهور افزود: به باور و اعتقادم برمی گردم چون خیلی وقت ها تلاش کرده ام روی اعتقاداتم بایستم، تلاش کردیم پیمانی که بسته بودیم را با وفاق جلو بیاییم.

دکتر پزشکیان ادامه داد: معرفی این دوستانی که اینجا نشسته اند، نشان از تعهد و پایبندی بنده به آن پیمان است عزیزانی که به عنوان کاندیدای وزارت معرفی شده اند، از یک دسته و جناح و گروه نیستند.

وی ادامه داد: مجموعه ای از سلایق، نظرات و جناح ها و دسته ها هستند اما در یک اصل با هم مشترکیم: چشم انداز،  سیاست های کلی نظام و قانون برنامه؛ متعهدیم اینها را اجرا کنیم و قول می دهیم روی آن خواهیم ایستاد

رئیس جمهور افزود: به حرفی که می زنیم پایبندیم؛ به وعده خود عمل می کنیم با شما نمایندگان تا جایی که وقت داشتیم حرف زدیم و با هم پیمان بستیم و قول دادیم با شما تعامل کنیم و حتما تعامل خواهیم کرد

وی با تاکید بر این که با مشورت شما و سایر کارشناسان و متخصصان برای تعالی این کشور و اجرای قانون تلاش کنیم، گفت: وقتی می گویم قول می دهم و پیمانی می بندم، این پیمان دوطرفه است و نمی تواند یک طرفه بسته شود، کمکمان کنید تا بتوانیم کارمان را ادامه دهیم اجازه دهید تا سلایق مختلف با هم بتوانیم در چشم انداز و چارچوب کار کنیم.

اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به کشور بازگردانیم

رئیس جمهور افزود: بیایید با هم برادر باشیم و باهم پیمان برادری ببندیم؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند: وحدت و انسجام ما، از نماز و روزه‌ای که می‌خوانیم بالاتر است. نماز را برای وحدت می‎خوانیم.

وی تاکید کرد:«وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» همه باید باهم پیمان ببندیم و به آن ریسمان خدا چنگ بزنیم، مطمئن باشید همه ما عیب و نقص داریم؛ اگر قرار باشد من شما را و شما مرا نقد کنرد، هیچ‌کداممان کوتاه نخواهیم آمد. 

وی افزود: هرکدام از ما اگر هنر داریم، قبل از اینکه به عیب دیگران بپردازیم، به عیب خودمان بپردازیم. حل اختلاف این نیست که طرف مقابل را محکوم کنیم و به او بگوییم کوتاه بیاید. همه چیز طرف مقابل غلط و همه چیز طرف دیگر درست است؟ اینطور که نمی‌‍شود وحدت کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: من باید به‌عنوان فردی که در این مملکت بزرگ شدم و زندگی کردم، باید خودم را نقد کنم که چرا در حضور من مشکل ایجاد شد؟ من می‌توانستم حل کنم که نکردم.

وی تاکید کرد: می‌توانم به زمین و زمان گره بزنم و بگویم دیگران مشکلند و من مشکل نیستم؛ ولی من مشکلم، ما مشکلیم و اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به کشور بازگردانیم.

به وزرای پیشنهادی اعتماد کنید

رئیس جمهور افزود: دنیامالی و نوری و علی‌آبادی ، دونفر از اینها که در مجلسند و دوستان شما هستند، خوب یا بد ما دو نفر را از مجلس انتخاب کرده‌ایم، البته خود ما هم مجلسی هستیم، ۴ دوره با شما بودیم این دوره هم در خدمتتان بودیم و از مجلس به ریاست جمهوری رفتیم

دکتر پزشکیان ادامه داد: باور دارم که ما باید با شما تفاهم کنیم و دست به دست هم بدهیم و برویم، این را باور دارم و شعار نمی‌دهم، تا اینجا هم که دیدید سعی کردم با وفاق و همدلی با شما بیایم همه کسی را که باید با آنها وفاق داشته باشیم سعی کردم با وفاق بیایم.

وی افزود: ۴ وزیر دیگرمان، دکتر ظفرقندی، میدری ، همتی و صالحی امیری؛ من از هیچ چیز سردرنیاورم از بهداشت و درمان سردرمیاورم، اعتماد کنید، اینگونه نیست که کسی بیاید و جهت‌گیری او در مقابل ولایت و سیاست باشد و من با او کنار بیایم، در مناظرات هم با قدرت از ولایت و اعتقاد و انقلاب دفاع می‌کردم و می‌کنم و در دانشگاه تهران جلسه گذاشته بودم برویم ببیند چه گفته‌ام، من که کوتاه نمی‌آیم، چه کسی گفته اینها در مقابل ولایتند.

وی گفت: چرا دارید کسی که با ما است را به زور از کشتی پیاده کنیم، همه وزرای بهداشت و درمان قبلی آقای ظفرقندی را تایید کردند ، راست یا چپ، آدم سالم، صادق، جبهه‌ای، جانباز.

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟
۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۱۳:۵۵

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با برنامه‌های احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

دنیامالی مدیران کارکشته و پیگیر است

حمیدرضا گودرزی نماینده مردم شهرستان‌ الیگودرز در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم گفت: دنیامالی یکی از مدیران کارکشته و همچنین پیگیر است و این فقط سخن من نیست و صحبت دوستان من در کمیسیون عمران نیز است. وزیر پیشنهادی با سال‌ها تجربه مدیریتی در عرصه ورزشی شناخت نیازها و چالش‌های موجود در این حوزه به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

نماینده الیگودرز بیان داشت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نه تنها در عرصه مدیریتی کلان بلکه در سطح پایه و قهرمانی نیز سابقه درخشانی دارد و این تجربه نشان می‌دهد به ایجاد پل‌های میان سطوح مختلف ورزشی و راهکارهای علمی و کارآمدی برای بهبود شرایط موجود ارائه خواهد داد.

وی به رویکرد استراتژیک و علمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های دنیامالی رویکرد علمی و پژوهشی او است که در مدیریت ورزشی معتقد است رأی مدیریت در این حوزه نیازمند داده‌های علمی هستیم که به بهبود عملکرد ورزشکاران و ارتقا سطح علمی ورزش کشور کمک کند.

گودرزی استفاده از جوانان و تکیه بر کار تیمی را از دیگر ویژگی‌های برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برشمرد و گفت: ارزیابی و تحلیل برنامه آقای دنیامالی نشان می‌دهد برنامه او از نظر بنیادین دارای شاکله لازم جهت تفکیک حوزه‌ها با توجه به اهداف راهبردها و اقدامات است. تناسب میان اجزای برنامه او از نقاط قوت این برنامه‌ریزی برای ورزش کشور محسوب می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز برنامه‌های دنیا مالی را مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و افزود: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به ورزش بانوان همچنین توجه به توسعه ورزش‌های همگانی و مبانی فرهنگی و ورزشی در رنامه‌های فرادستی اشاره شده است.

وی برنامه‌های دنیامالی را مطابق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب معرفی کرد و گفت: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به ورزش بانوان و همچنین توجه به توسعه ورزش‌های همگانی و مبانی فرهنگی و ورزشی در رنامه‌های فرادستی اشاره شده است.

گودرزی اظهار داشت : ما در مجلس شاهد بودیم که عملاً وزارت ورزش و جوانان در ارائه احکام و پیشنهادات در برنامه توسعه منفعل و ضعیف عمل کرد و عملاً در لایحه پیشنهادی دولت هیچ اشاره‌ای به ورزش نشد و بی‌مسئولیتی وزارت ورزش و جوانان در برنامه ۵ ساله توسعه به صفر مطلق رسید. اگر دلسوزی و راهگشایی نمایندگان مجلس نبود چنین احکام راهگشایی در ماده ۸۷ قانون ۵ ساله هفتم توسعه درج نمی‌شد.

آخرین روز بررسی صلاحیت وزرا در مجلس/ اعضای کابینه دولت چهاردهم امروز مشخص می‌شود

وی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم را مناسب معرفی کرد و ادامه داد: توجه به زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی در برنامه‌های آقای دنیا مالی است و به موضوع تأمین مالی توجه جدی دارد. او با توجه به اهمیت ورزش همگانی و تاثیرش بر سلامت جامعه و ترویج فرهنگ ورزش در بین اقشار مختلف بر این باور است که باید شرایط فراهم شود که همه اقشار جامعه به راحتی به فعالیت‌های ورزشی بپردازند.

نماینده الیگودرز با اشاره به برنامه های دنیامالی در بخش بین‌الملل گفت: توسعه فعالیت‌های ورزشی برای سالمندان و کودکان از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان است و تعامل با نهادهای بین‌المللی که سابقه ورزشی در سطح بین‌المللی دارد در برنامه‌های آقای علی آبادی لحاظ شده است. او نماینده کشور در مجامع آسیایی بوده است و برخی از نمایندگان گفتند که وزیر پیشنهادی سابقه‌ای در حوزه ورزش ندارد؛ بهتر است توجه کنید که وی نماینده کشور در مجامع آسیایی بوده است.

گودرزی اضافه کرد: دنیا مالی از معدود وزرای پیشنهادی است که سال‌های متوالی در عرصه‌های بین‌المللی تجربه دارد و این تجربه و توانایی دیپلماتیک او را تقویت کرده است و این یکی از ویژگی‌های برجسته او در اشراف بر حوزه بین‌المللی است و بر گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه ورزش تاکید بسیار دارد.

وی ادامه داد: دنیامالی قصد دارد با ایجاد تعامل و همکاری سازنده و مبتنی بر اصول و قواعد حاکمیت ملی با فدراسیون جهانی و کشورهای دیگر بی‌بدیلی برای ورزش کشور فراهم کند و این همکاری را می‌تواند شامل برگزاری مسابقات ورزشی و تبادل مربیان همینطور ورزشکاران و استفاده از تجربه کشورهای موفق در ورزش‌های همگانی باشد.

دنیامالی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است

مهرداد گودرزوند چگینی از دیگر نمایندگان موافق برنامه های  وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: امانتداری آقای دنیامالی در ۴۵ سال گذشته برای نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت در کشور روشن است و او انسانی شریف، متعهد، متخصص و کارآمد است.

نماینده مردم رودبار اضافه کرد: دنیامالی اشراف کامل بر حوزه ورزش و جوانان دارد؛ او به معنای واقعی به برنامه و بودجه دولت مسلط است. امروز مشکل اصلی کشور در حوزه ورزش، کمبود زیرساخت‌هاست و دنیامالی علاوه بر اینکه چهره شناخته شده‌ی بین‌المللی است، چهره‌ آشنای ورزش است و مشکلات مختلف جوانان در برنامه‌های او با جزئیات نوشته شده است.

تعداد بازدید : 309

وی تصریح کرد: دنیامالی دارای نگاه و تجارب ورزشی و همچنین تجارب عمرانی است و در شهر تهران به دلیل عضویت در شورای شهر و همچنین فعالیت در شهرداری منشاء حل بسیاری از مشکلات بود؛ باید از رئیس جمهوری تشکر کنیم که چهره‌ای را که هم عمرانی و ورزشی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس معرفی کرده است.

گودرزوند چگینی تاکید کرد: دنیا مالی به هیچ جریانی وابسته نیست و در مجلس برای همه نمایندگان این موضوع روشن شده است که او شخصیتی ممتاز در حوزه‌های عمرانی و ورزشی است.

توان تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری در دنیامالی برجسته است

مالک شریعتی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: این روزها صحبت از وفاق ملی است، علت حضور بنده در پشت این تریبون نیز همین است، موافقت با یک وزیر پیشنهادی خوب، ایثارگر و توانمند که تلفیق مدیریت و دانش است و البته ورزش. دنیامالی هم‌فکر و هم‌جناح ما نیست اما از ایشان حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اگرچه اکثر جریان نمایندگان مجلس دوازدهم همراه با جریان انقلاب است اما بیش از نیمی از نمایندگان برای موافقت با کابینه آقای پزشکیان ثبت‌نام کردند بنابراین معنای وفاق معنایی است که باید بر اساس شاخص‌ها باشد و من در این فرصت به شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب ۳۰ تیر ماه در دیدار با نمایندگان و پس از انتخاب جناب آقای دکتر پزشکیان به عنوان میثاق مشترک ما با آقای پزشکیان مطرح کردند را قرائت کنم.

وی افزود: ۱۲ شاخص مدنظر رهبری عبارتند از امین، صادق، متدین، با ایمان، متشرع، کارآمد، عدم سوء سابقه، امیدوار به آینده، از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی، نگاه مثبت به آینده، اشتهار به پاکدستی، دارای نگرش ملی و غرق نشدن در مسائل جناحی است. همچنین جلسه‌ای را خدمت دکتر قالیباف بودیم که ایشان این ۱۲ شاخص را در دو عنوان کلی به خوبی خلاصه کردند که شامل توانمندی و کارآمدی و اعتقاد و التزام به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بنابراین معنای وفاق، توافق ما بر سر این شاخص‌ها است و ان‌شاء الله ما بر اساس این شاخص‌ها رأی خواهیم داد و امیدواریم کابینه دولت آقای پزشکیان بتواند همین امروز تشکیل شود و خدمت خود را به مردم آغاز کند. این وفاق نه به معنای ائتلاف احزاب است و نه به معنای نظام پارلمانی است

شریعتی ادامه داد: نکته بعدی آن که بسیاری از وزیران پیشنهادی که ما در موافقت با آنها صحبت می‌کنیم و تجارب و توانمندی‌ آنها همچون دنیامالی را برمی‌شماریم از جمله وزنه‌های سیاسی کشور بودند و هستند، همچون آقای صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد، هیچ فردی در مجلس برای مخالفت با ایشان ثبت نام نکرد و ایشان چهره شناخته شده اصلاح‌طلبان است و در دولت آقای روحانی وزیر بوده است. همچنین سرکار خانم صادق که معاون وزیر اصلاح طلب نیز بودند نیز بالای ۱۷۰ نفر موافق داشتند و ما بر اساس شاخص‌ها دنبال خواهیم کرد.

وی مطرح کرد: دنیامالی همکاری ایثارگر، بااخلاق و نجیب ما در مجلس بوده‌اند و بنده توفیق داشتم در مجلس یازدهم با ایشان همکار باشم و آقای دنیامالی را یک فرد دارای شاخصه حق‌مدار یافتم، نجیب، صبور و دارای حلم است و جامعیت مناسب در ۱۲ شاخص فوق دارد و امتیاز بالایی در این زمینه دارد و مقبولیت ایشان در جامعه ورزشی قابل تأمل است زیرا نه تنها تجربه و سابقه کار دارد، بلکه خودشان نیز اهل ورزش و اهل تعامل با نهادهای حاکمیتی هستند و اینکه از مجلس به دولت می‌روند با دعوت رئیس‌جمهور بوده است و ایشان خود داوطلب نبودند.

شریعتی اظهار داشت : دنیامالی اهل تعامل با رسانه‌ها و نهادهای بین‌المللی عرصه ورزش نیز است و توان تصمیم‌گیری و مسئولیت‌پذیری را در ایشان برجسته دیده‌ام، همچنین با توجه به همکاری در برخی از کمیسیون‌های تلفیق بودجه و برنامه هفتم با ایشان می‌توانم شهادت دهم بر موضع کارشناسی اصرار می‌کرد اما انتظاراتی هم از برادر بزرگوار خود آقای دنیامالی داریم، به عنوان مثال با توجه به اینکه ایشان به تدوین برنامه هفتم کمک کردند و به آن اشراف دارند انتظار داریم این اشراف خود را به ویژه در حوزه جوانان و خانواده اجرا و تقویت کنند.

شریعتی تأکید کرد: جذب منابع مالیاتی و برخورد با فساد در ورزش اهمیت دارد، و در آخر باید تأکید کنم که رفتن دنیامالی از مجلس برای ما خسارت است.

دنیامالی فرزند ورزش و بزرگ شده این حوزه است 

غلامرضا زارعی در موافقت با برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: پیش از آنکه وارد بحث موافقت شوم باید نکاتی را مطرح کنم لذا احساس می کنم ضعف‌هایی در رابطه با بیان دیدگاه های موافقان و مخالفان در صحن وجود دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دوستانی که به عنوان موافق و مخالف در صحن مجلس صحبت می کنند باید متوجه این باشند که بسیاری از رسانه های معاند نگاهشان به خروجی مذاکرات صحن است لذا نمایندگان نباید در قالب نقادی از وزرا دست به سیاه نمایی زده و جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران زحمات زیادی را در طول عمر حیاتش متقبل شده است، افزود: همچنین باید یادآور شوم مسئولین این نظام زحمات زیادی را برای این نظام کشیده اند و خدمات زیادی ارائه کرده اند، از این رو از نمایندگان تقاضا دارم در نقادی خود منصفانه تر عمل کنند و خوراک رادیو و تلویزیون های بیگانه را تامین نکنند. همچنین تقاضا دارم از رئیس مجلس شورای اسلامی این موضوع را به صحن تذکر دهند.

زارعی با اشاره به اظهارات نمایندگان موافق و مخالف وزرا ادامه داد: انتظار داریم این نمایندگان از جغرافیا فاصله گرفته و خودشان را در جغرافیای روستا و شهرستانشان محدود نکنند و به مسائل کلان اشاره کنند چرا که ما نماینده همه مردم هستیم و نه فلان روستا و شهر.

تعداد بازدید : 147

نماینده مردم دشتی با اشاره به اظهارات مخالف برنامه های دنیامالی در صحن مجلس بیان کرد: باید به این نکته اشاره کنم که برخی از دوستان در بیان مخالفت خود عدالت را رعایت نمی کنند لذا این افراد ثبت نام کرده و در جایگاه ناطقان به عنوان مخالف صحبت می کنند اما صحبت های آنها نه بوی مخالف و نه مخالف می دهد و تنها به بیان نکات کلی اشاره می کنند.

وی با اشاره به آشنایی خود طی ۲۰ سال گذشته با دنیامالی بیان کرد: اگر قصد دارم دفاعی از گزینه پیشنهادی ورزش و جوانان داشته باشم این دفاع فراتر از مسائل سیاسی و جناحی است.

زارعی با بیان اینکه برخی مطالبی که درباره دنیامالی در صحن مجلس مطرح شد ارتباطی با وی ندارد، ادامه داد: نباید قبل از اینکه وی در جایگاه خود قرار گیرد آن را مواخذه کنیم، همچنین باید یادآور شوم بر اساس مطالبی که عنوان شد برخی دوستان همچنان در گذشته سیر می کنند البته باید به این نکته اشاره کنم که ما هم نقد داریم اما باید اجازه دهیم وی ابتدا در جایگاه خود قرار گرفته و بعد به این مسائل بپردازیم.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس تاکید کرد: برخی نمایندگان مخالف تاکید داشتند که دنیامالی رشته مرتبطی ندارد لذا بنده باید یادآور شوم که دنیامالی فرزند ورزش و بزرگ شده این بخش است.

وی با بیان اینکه دنیامالی فعالیت زیادی در بخش ورزش داشته است، ادامه داد: متاسفانه برخی در بیان خود بی انصافی کرده و مطالب دیگری را عنوان می کنند لذا همه ما نقایصی داریم و باید متوجه نقایص خود هم باشیم.

زارعی ادامه داد: با بررسی جمیع شرایط، احمد دنیامالی هر آنچه که مدیریت ورزش و امور جوانان نیاز دارد اعم از رشته، اعتقاد، تخصص را دارد.

وی با بیان اینکه دنیامالی در حوزه امور عمرانی نیز تخصص لازم را دارد، بیان کرد: برخی دوستان این مسئله را از نقاط ضعف وی عنوان کردند اما باید یادآور شوم که این مسئله نقطه قوت وی است چرا که در حال حاضر پروژه هایی در بخش ورزش وجود دارد که رها شده است.

زارعی با بیان اینکه دنیامالی مجموعه ای از شایستگی ها را دارد، ادامه داد: دنیامالی معتقد به مبانی انقلاب و سوابق ملی و بین المللی لازم را در ورزش دارد.

وی با بیان اینکه دنیامالی ۸ سال رئیس فدراسیون قایقرانی بوده است، ادامه داد: همچنین دنیامالی سالها نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا بوده است بنابراین ما نباید بگوییم که وی رشته غیرمرتبط دارد. بنابراین دوستان باید در بیان دیدگاه های خود مقداری انصاف به خرج دهند.

کمیسیون فرهنگی مجلس صلاحیت وزیر ورزش و جوانان را تایید کرد
۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۱۰:۵۲

در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره صلاحیت، سوابق و برنامه‌های احمددنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان قرائت شد.

احمدراستینه در قرائت گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس درباره مهمترین موضوعات و محورهای مورد توجه اعضای کمیسیون فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: اجرای کامل قانون شرح اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با تکمیل و ابلاغ آیین نامه‌های مربوطه، تقویت ابعاد نظارتی وزارت بر مدیریت و مجامع فدراسیون ها و اصلاح آیین نامه‌های مربوطه، همچنین ابهام در ساختار ورزش بانوان از معاونت بانوان تا فدراسیون ها سبب شده تا ظرفیت های بانوان در رشته های مختلف ورزشی بر اساس عدالت جنسیتی لحاظ شود و نیازمند ارائه برنامه جهت اصلاح می باشد.

وی افزود: تمرکز بر نظام مسائل جوانان از جمله هویت، تعمیق باورهای ارزشی، خانواده و جوانی جمعیت، مشارکت جوانان در قالب سمن ها و نقش آفرینی آنها در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، توسعه ورزش همگانی، احیای جشنواره ها و المپیادهای ورزشی و تمرکز بر ورزش تربیتی با راهبری ورزش در کنار آموزش و پرورش، پیگیری تصویب نظام نامه جامع باشگاه داری و ایجاد بستر لازم برای نقش آفرینی بخش خصوصی در ورزش حرفه ای و قهرمانی از دیگر مسائلی است که باید وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به آنها توجه کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برنامه ریزی دقیق و مستمر جهت حضور در آوردگاه های بین المللی ورزشی با هم افزایی کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک و تعریف ماموریت و نقش برای فدراسیون های ورزشی با نظارت دقیق در اجرای ماموریت، چابک سازی شرکت توسعه، حفظ و نگهداری اماکن ورزشی و برنامه ریزی جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام با اولویت مناطق محروم و متناسب با سند آمایش و پیگیری تحقق احکام برنامه هفتم توسعه در حوزه ورزش و در حوزه جوانان از جمله موضوعات ترویج الگوهای صحیح همسر گزینی و ترویج ازدواج به هنگام، آسان و پایدار متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی و ظرفیت های بومی باید مد نظر وزیر ورزش و جوانان قرار گیرد.

تعداد بازدید : 142

راستینه در شرح استعلامات درباره مدرک و سابقه ایثارگری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: مراتب فارغ التحصیلی ایشان در مقطع، کارشناسی ارشد(رشته مهندسی معماری از دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات مورد تأیید می باشد.

وی درباره تعهدات شفاهی وزیر پیشنهادی در کمیسیون گفت: شیوع کم تحرکی و اجرای ناکارآمد توسعه ورزش همگانی سبب آسیب به حوزه سلامت بویژه در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر شده است که ضرورت توسعه ورزش همگانی اجتناب ناپذیر است. همچنین برنامه ریزی دقیق جهت کشف استعدادهای ورزشی با دو روش شناسایی و برگزاری المپیادها و مسابقات ورزشی، تمرکز بر حوزه جوانان با نظارت و راهبری مستقیم شخص وزیر، نظارت دقیق در جهت بهبود عملکرد مدیریت فدراسیون ها و ارتقاء نظام ارزش گذاری و فعالیت های فرهنگی ورزشی، ترویج اصول اخلاقی میان مربیان، قهرمانان، هواداران و ارکان فعال حوزه ورزش، فعال سازی دبیر خانه ترویج فرهنگ پهلوانی و توسعه ورزش زورخانه ای و

مبارزه با فساد و ناهنجاری های اخلاقی سازمان یافته در ورزش توسط وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مطرح شد.

این نماینده مجلس در بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی به مواردی اشاره کرد که به این شرح است:

۱. تناسب: برنامه‌ها با مسائل، مشکلات و واقعیت‌های موجود متناسب بوده و در راستای حل آنها طراحی شده باشند.

۲. واقع‌گرایی: ‌برنامه‌ها با توجه به شرایط و امکانات موجود قابلیت اجرا داشته باشند.

۳. صراحت:‌ برنامه‌ها روشن، ساده و دقیق بوده و برای کاربران آنها به راحتی قابل درک باشند.

۴. شفافیت: منابع مورد نیاز و راه‌های تامین آنها مشخص بوده و امکان تعارض منافع پایین باشد.

۵. انسجام: اجزاء و مولفه‌های مختلف برنامه دارای هماهنگی و همراستایی بوده و یک کلیت یکپارچه را تشکیل دهند.

۶. جامعیت: برنامه‌ها همزمان ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی را لحاظ کرده باشند.

۷. آینده‌نگری: پیامدهای احتمالی برنامه‌ها و سناریوهای محتمل پیش‌بینی شده باشند.

۸. سنجش‌پذیری: برای برنامه‌ها اهداف عملیاتی و کمی تعیین شود؛ به نحوی که بتوان نسبت به پایش و ارزیابی میزان موفقیت آنها به صورت مستمر اقدام نمود.

۹. زمانبندی: برنامه‌ها برای یک افق زمانی چهار ساله طراحی شده، تعدد و تاخر منطقیِ احتمالی و میزان مطلوب پیشرفت سالیانه آنها مشخص شود.

راستینه در خصوص انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی اظهار داشت: تطبیق برنامه وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۷۳ درصد برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر «منطبق» و ۱۱ درصد موارد نیز «همسو» است. همچنین موردی مبنی بر مغایرت برنامه ها با اسناد بالادستی یافت نشد. از سوی دیگر در برنامه وزیر پیشنهادی به ۱۶ درصد از احکام اشاره ای نشده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس درباره نتیجه‌گیری و نظر نهایی کمیسیون خاطرنشان کرد: با بررسی گسترده پیرامون سوابق، عملکرد، برنامه ها و اظهارات آقای احمد دنیامالی اعضای کمیسیون فرهنگی با اتفاق آراء صلاحیت وی را برای تصدی وزارت ورزش و جوانان تایید کردند.

علی‌آبادی: به اجرای قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مصمم هستم
۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۱۰:۵۱

عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه نوبت صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه و صلاحیت خود در اظهاراتی با اشاره به مواجهه کشور با ناترازی برق و آب گفت: ناترازی آب و برق معضل امروز وزارت نیرو است و تامین مطمئن آن بر عهده وزیر نیرو است؛ اگرچه گرما و تغییرات اقلیمی تاثیرگذار است اما مشکلات فراتر از موضوع گرماست و برطرف کردن کمبودها در این حوزه امر پیچیده و چند وجهی است و این امر چند وجهی نیازمند همدلی در سطح حاکمیت و همراهی در سطح قوا به ویژه مجلس است.

وی با بیان اینکه « متعهد به مردم شریف ایران و آرمان‌های امام، رهبری و قوانین هستم و قول می‌دهم که در کمال صدق و شفافیت مسیر را با نمایندگان مجلس طی کنم»، عنوان کرد: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد که در حوزه برق ناترازی در سال جاری به بیش از ۱۸ هزار مگاوات می‌رسد؛ این ناترازی ریشه در اقتصاد ناکارآمد برق دارد که جذابیت اقتصادی این صنعت را از بین برده است و موجب مصرف خارج از الگوهای استاندارد شده است؛ از طرف دیگر بودجه وزارت نیرو در سال‌های گذشته کفاف یارانه برق را نداده و منجر به ایجاد بدهی بزرگی به شرکت‌های خصوصی در حوزه برق شده است؛ انباشت تعهدات وزارت نیرو باعث شده جذابیت سرمایه‌گذاری در این حوزه برای بخش خصوصی عملاً  از بین برود.

وی با بیان اینکه «من به نمایندگان مجلس اطمینان می‌دهم که در صورت تامین منابع مالی با توجه به پیشرفت کشور در حوزه فنی به هیچ مشکلی بر نخوریم»، عنوان کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم گفتمان قابل فهم و وثوقی با مردم عزیز برای تبیین نقش آنها در بهتر مصرف کردن ایجاد کنیم. در خصوص همراه شدن با مردم لازم است ابتدا صحبت‌ها و دغدغه‌های آنها توسط ما شنیده شود و سپس گفتمان مشترک در کشور ایجاد شود؛ در نتیجه تلاش خواهیم کرد با توسعه گفتگو مردم عزیز را در مدیریت مصرف همراه و همدل سیاستگذاران کنیم.

وزیر پیشنهادی وزارت نیرو تأکید کرد: من در صورت تایید نمایندگان مجلس مصمم هستم اهداف تعیین شده در برنامه هفتم و قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را اجرایی نمایم.

علی آبادی با تاکید بر ضرورت ایجاد جذابیت در محیط کسب و کار حوزه برق گفت: انباشت تعهدات وزارت نیرو باعث شده که سرمایه‌گذاران قبلی متضرر شوند و سایر سرمایه‌گذارانی که می‌توانستند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند، به دلیل نابسامانی اقتصاد برق پا به این عرصه نگذارند و از حضور مشارکت پرهیز کنند که نتیجه آن وضع حاضر است؛ همچنین شاهد مهاجرت نخبگان از این صنعت به صنایع دیگر هستیم.

وی افزود: با اصلاح اقتصاد برق و کاهش مداخلات قیمتی وزارت نیرو از موضع رقیب بخش خصوصی خارج می‌شود و ما چاره‌ای نداریم جز اینکه خود را از مواضع اجرایی و حتی کارفرمایی به موضع تنظیم‌گری ببریم و این در راستای شعار سال اعلامی از سوی مقام معظم رهبری نیز است و ما باید زمین بازی را برای بهترین برنده‌ها فراهم نماییم. همه اسناد بالا دستی اشاره به تغییر این رویکرد دارند و ما باید باور کنیم که این تغییر قابل انجام و به صلاح کشور است؛ باید برای دستیابی به این هدف مهم با یکدیگر هم پیمان شویم.

وزیر پیشنهادی نیرو در ادامه عنوان کرد: در برنامه‌های حوزه برق چند گام ضروری است؛ گام اول برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های قانون مانع زدایی از صنعت برق برای اصلاح اقتصاد برق و گام دوم توانمندسازی کلیه مصرف کنندگان و برنامه‌ریزی برای حذف تدریجی قیمت گذاری دستوری برای جذاب سازی محیط کسب و کار برق است.

علی آبادی با اشاره به برنامه‌های خود در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر و هسته‌ای گفت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به انرژی‌های تجدید پذیر و هسته‌ای برای تولید برق نگاه راهبردی و کلیدی داشته باشیم؛ کشور ما اساساً کشوری آفتابی است و این یعنی ظرفیتی که بسیاری از کشورها از آن بی‌بهره هستند. از طرف دیگر نیز حداکثر مصرف ما در ظهر تابستان است که با بیشترین میزان تولید نیروگاه‌های خورشیدی هم‌زمان است؛ بنابراین بدون شک سهم تولید برق خورشیدی در دولت چهاردهم افزایش خواهد یافت. در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های مذکور وزارت نیرو با تدبیر مدل‌های اقتصادی جذب حداکثری سرمایه‌گذاران در این حوزه را دنبال خواهد کرد؛ این رمز کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش آلودگی‌های محیط زیستی است که ان‌شاءالله با قدرت دنبال خواهم کرد.

علی آبادی ادامه داد: باور داشتن به ارزش واقعی انرژی در دنیای امروز یک پیش نیاز برای مدیریت مصرف است. اعتقاد دارم که می‌توانیم مبتنی بر فناوری‌های روز، شرایطی را فراهم نماییم که به جای گران فروختن برق به مردم از ایشان سهمیه یارانه برق را به قیمت واقعی بخریم و مردم مخیر باشند که برقشان را مصرف کنند یا به قیمت‌های بین‌المللی یا صنعتی گران بفروشند و به این ترتیب به ارزش واقعی آنچه در اختیار دارند پی ببرد.

تعداد بازدید : 118

وی ادامه داد: ما در وزارت نیرو به حول و قوه الهی در مقام تنظیم‌گری تلاش خواهیم نمود. زیرساخت چنین فرایندی را طراحی و تشکیل دهیم که به مردم اجازه دهند خود مستقیماً از مزایای صرفه‌جویی در یک بازار رقابتی بهره‌مند گردند. وزارت نیرو از جایگاه واسطه‌گری برای خرید و فروش برق خارج خواهد شد و به جایگاه واقعی سیاست‌گذاری و نظارتی خود برخواهد گشت تا تولید کننده و مصرف کننده بتوانند با قواعد عادلانه و منصفانه و تدریجی که طراحی می‌شود، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های خود را تنظیم کنند. البته هم‌وطنان عزیز ما در همه روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ باید اطمینان داشته باشد که این مکانیزم‌ها زندگی و معیشت روزمره میان مدت و بلند مدت آنها را سخت‌تر نمی‌کند. بلکه به امید خدا سهل‌تر نیز خواهد کرد.

وی ادامه داد: این چالش‌ها با کامل کردن بسته همکاری‌های وزارت نیرو با کشورهای همسایه در مدیریت یکپارچه منابع با استفاده از سایر ظرفیت‌هایی نظیر انرژی می‌تواند به فرصت تبدیل شود. موضوع تبادل انرژی با کشورهای همسایه، کشورهای عضو شرق به غرب با توجه به اختلاف افق و کشورهای شمال جنوب با در نظر گرفتن اختلاف درجه حرارت، ظرفیت‌های خوبی را در اختیار قرار می‌دهد که البته باید مورد مطالعه قرار گیرد. یکی از چالش‌های جدی حوزه آب کشور محدودیت جمع‌آوری داده‌ها و سنجش تولید و مصرف می‌باشد. با توجه به اینکه داده‌های با کیفیت یکی از ابزارهای مهم تصمیم‌گیری می‌باشد، وزارت نیرو در دوره مفروض در نظر خواهد داشت کیفیت نظارت بر تولید و مصرف آب کشور را بهبود بخشد. از سوی دیگر در حال حاضر متاسفانه تلفات آبرسانی شبکه توزیع آب شور به کشور حدود ۳۰% و تلفات در بخش کشاورزی بیش از ۶۰ می‌باشد.

وزیر پیشنهادی نیرو در پایان تاکید کرد: همه هدف ما این است که در قالب رهنمودهای رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و با تاکید بر خودکفایی و اتکا به توان داخلی و در نظر گرفتن بهبود شرایط عامه مردم حرکت نماییم. توجه و متعهد ماندن به توصیه‌های رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر پزشکیان مبتنی بر صداقت، عدالت و انصاف در برخورد با مردم، دفاع ملی وحدت و دوری از اختلاف مبنای اقدامات ما خواهد بود.ز

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی نیرو چه گفتند؟
۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۰۸:۴۶

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه -۳۱ مرداد ماه - در موافقت با برنامه‌های عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر به عنوان موافق برنامه های وزیر پیشنهادی نیرو گفت: دو چالش عمده کشور کمبود آب و قطعی برق در بخش‌های مختلف است حل این چالش های اساسی نیاز به مدیری لایق، جهادی، متخصص و انقلابی دارد آگاهید که عباس علی‌آبادی در این حوزه مسلط است و از لحاظ علمی هم تجربه کافی برای حل مشکلات این حوزه را دارد.

شریعتی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نیرو تجربه قوی در مدیریت و ساخت پروژه‌های نیروگاهی و اشراف کافی و اعتماد به نفس لازم برای حل مشکلات وزارتخانه را داراست. تجربیات ارزشمند او در بخش فنی و مهندسی و اقتصادی از دیگر امتیازات او است.

نماینده مردم بهشهر اضافه کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی تامین منابع مالی به ویژه موارد مندرج در قوانین برنامه‌های توسعه و قوانین بودجه سنواتی از ویژگی‌های منحصر به علی آبادی است. 

وی افزود: وزارت نیرو در حال حاضر نیاز به مدیر جهادی پیگیر با عزم راسخ برای برطرف کردن مشکلات موجود در ناترازی‌های برق و تنش منابع آبی را دارد و رفع   این چالش‌های با مشارکت فراگیر همه قوا، دستگاه‌ها، و سایر ذی‌نفعان قابل انجام خواهد بود.

شریعتی با بیان اینکه «توجه ویژه به تامین پایدار آب شرب شهرها و روستاها از جمله یکی دیگر از مهمترین محورهای برنامه‌های علی‌آبادی برای وزارت نیرو است»، گفت: علی آبادی جزو معدود مدیران کشور است که هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت داشته است و در این امور کاملاً مسلط است.

علی‌آبادی وزیری توانمند برای وزارت نیرو است

رحمت الله نوروزی موافقت با برنامه‌های عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، گفت: به یقین انتخاب وزیری توانمند برای وزارتخانه نیرو با توجه به بحران شدید آب و برق در تمامی کشور و حتی با همسایگان بسیار ضروری است زیرا ما در این حوزه علاوه بر داخل کشور با همسایگان نیز دچار تنش و چالش شده ایم.

نماینده مردم علی آباد کتول اضافه کرد: عدم بهره برداری نیروگاه‌ها، ناتوانی در سرمایه گذاری برای بروز کردن تجهیزات و کاهش تصدی‌گری، وارد کردن بخش خصوصی به جریان تولید انرژی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است از جمله مواردی است که حل آنها نیازمند داشتن مدیری توانا و کارآمد است زیرا تنها در این صورت می توان مشکلات عدیده صنعت برق و آب را کاهش داد.

وی افزود: کمبود آب و مشکلات پیرامون آن سبب شده مردم از شرق به سمت دیگر شهرها و بیشتر به سمت استان گلستان مهاجرت کنند بنابراین باید به وزارتخانه نیرو به عنوان یک وزارتخانه مهم و حتی امنیتی، اقتصادی و توسعه گرا نگاه کرد.

نوروزی اضافه کرد: اصلاح سیاست الگوی کشت و افزایش بهره‌وری، ضعف دولتها در دیپلماسی آب و عدم حل و فصل مشکل ایجاد شده با همسایگان در حقآبه هیرمند و ارس از جمله مسائلی است که آقای علی آبادی باید برای حل و فصل آن قول دهد.

وی افزود: اقتصاد آب، بهره‌وری بهینه از آب، توسعه آبیاری تحت فشار و قطره ای با هدف جلوگیری از هدررفت آب و افزایش سهم و حقآبه کشاورزان از جمله مسائل مهمی است که باید به آنها با هدف ایجاد رفاه عمومی و رونق اقتصادی و کشاورزی توجه کرد.

علی‌آبادی برای رفع مشکل ناترازی برق برنامه‌ دارد

هادی هاشمی‌نیا به عنوان موافق عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت : در آینده با تنش آبی مواجه می‌شویم که این خطر جدی است و باید به این موضوع توجه شده و مدیریت بهینه آب از وظایف مهم وزارت نیرو به شمار می آید.

نماینده مردم خرم آباد با اشاره به وضعیت فعلی منابع آبی کشور گفت: باید برنامه دقیقی برای مدیریت صحیح منابع آبی در مواجهه با تنش آبی و ذخیره سازی آب داشته باشیم تا این سرمایه برای کل کشور حفظ شود.

هاشمی‌نیا در ادامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی و علمی وزیر پیشنهادی نیرو تصریح کرد: علی‌آبادی در زمان مدیریت شرکت مپنا اقدامات شایسته‌ای انجام داد که ما را در دنیا سرآمد کرد.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی مصرف آب به موضوع ناترازی برق اشاره کرد و گفت: علی‌آبادی برای رفع مشکل ناترازی برق برنامه‌ دارد که از جمله آن تولید ۱۱ هزار مگاوات برق است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه وزیر پیشنهادی نیرو برای توجه ویژه به بخش خصوصی اظهار داشت که با اجرای برنامه‌هایی همچون نیروگاه‌های ترکیبی و کاهش تلفات شبکه‌های برق می‌توان در راستای رفع ناترازی حرکت کرد.

نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی نیرو چه گفتند؟
۱۴۰۳/۰۵/۳۱ - ۰۸:۴۱

در ابتدای جلسه صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی برای برررسی صلاحیت‌ وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم، «محسن بگلری» و «سید محمد سادات ابراهیمی» در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو به سخنرانی پرداختند.

در ابتدا «محسن بیگلری» نماینده بانه و سقز در مجلس گفت: کاش آقای علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی می‌شد و من به عنوان موافق ثبت‌نام می‌کردم.

وی بیان‌داشت: همه ما می‌دانیم وزارت نیرو در زمینه تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی و نیز مدیریت منابع آب و دفع فاضلاب فعالیت می‌کند. نیروگاه‌های برق، آب و سدها تحت مدیریت وزارت نیرو قرار دارد. در سال‌های اخیر که پدیده تغییر اقلیم، کاهش بارش در بسیاری از مناطق وضعیت کشورمان را در زمینه آب و برق با مشکل جدی مواجه کرده است، در این زمینه علاوه بر آب سطحی در رودخانه‌ها که کاهش آن‌ها کاملا مشهود است، آب زیرزمینی در اثر خشکسالی‌های پی در پی و استفاده غیر مجاز دچار بحران‌های جدی‌تر شده است و به تبع آن در زمینه برق نیز مشکل وجود دارد.

بیگلری ادامه‌داد: در چند دوره اخیر مدیریتی وزارت نیرو، مدیریت درستی در این زمینه نداشته‌ایم و مشکلات جدی برای مردم به وجود آمده است. بنابراین انتخاب فردی که در این وزارتخانه قرار می‌گیرد برای کشور حائز اهمیت است و باید فرد اصلحی سکانداران وزارت نیرو شود.

تعداد بازدید : 91

وی اظهار داشت: اکنون رئیس جمهوری آقای علی آبادی را برای این امر به مجلس معرفی کرده‌ است. من برای شخصیت آقای علی آبادی احترام ویژه قائل هستم. وی در مپنا و وزارت صمت فرد موفقی بوده‌ است. کاش برای همان وزارتخانه معرفی می‌شد. هم تحصیلات رشته مکانیک ایشان با آن وزارتخانه سنخیت داشت و هم تجارب وی.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عمده تجارب علی آبادی در بخش خصوصی بوده است و در بخش حکمرانی تجربه چندانی ندارد. کسی باید برای وزارت نیرو معرفی می‌شد که این زمینه تجربیاتی داشت. وی چندین سال قبل مدت در مدت زمان کوتاهی معاون وزیر نیرو بود که آن زمان مشکلات امروزی را نداشتیم. برنامه‌های وی بر اساس همان سال‌های قبل نوشته شده است. 

بیگلری خاطرنشان‌کرد: در این تابستان گرم به طور مرتب قطع برق خانگی را داشتیم. برق کشاورزی در این فصل گرم روزی پنج تا ۶ ساعت قطع بوده است. با این شرایط آیا ما انتظار جهش تولید را می‌توانیم از کشاورزان داشته باشیم؟ ۴۰ درصد روستاهای ما شبکه آبرسانی خانگی ندارند. روستاهایی که تحت پوشش هستند نیز بیش از نیمی از آنها لوله کشی بسیار قدیمی دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
آقای بیگلری نمی داند دکتر علی آبادی مسئول ساخت سد کرخه و گتوند بوده و نمی داند که مپنا شرکت تابعه وزارت نیروست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
طفرقندی تنها وزیری است که پزشکیان طبق نظر کارشناسی خود انتخاب کرده و عدم رای مجلس پیام خوبی برای پزشکیان نیست وفاق را زیر سوال می برد
پاسخ ها
سیمایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
دقیقا همین نشان دهنده تعارض منافع است . و به همین دلیل نباید انتخاب شود . وزیر بهداشت وزری برای همه مردم است نه پزشکان . کارنامه آقای ظفرقندی نشان می دهد علاوه بر نگاه سیاسی افراطی دارای نگاه صنفی افراطی و پزشک سالاری بوده و تعرفه ها را افزایش و بخش خصوصی را برای پزشکان پر رونق و بخش دولتی درمان را نابود کرده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
ظفرقندی مورد تایید همه جناحها و همکاران خود اواست هرچه غیر از این بهانه یک باند سیاسی است
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
تبدیل هیئت دولت به یک شرکت سهامی از بدعت های دولت چهاردهم است که در آینده نزدیک شاهد برکات آن خواهیم بود!
خوشاشیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
بایدازپزشکیان حمایت کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
تمام وزرا تایید شدند
انشاالله بهترین ها برای ملت و مملکت اتفاق بیفتد
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
لحن پزشکیان جوری هست که نمیشه دوستش نداشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
حال باید دید پزشکیان چکاری برای جبران مافات خواهد کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
در اینکه غرب و بطور اخص آمریکا یکجانبه گرایی و قلدری می کند شکی نیست اما قبول کنید که ما هم اشتباهات زیادی داشته ایم و یقینا عملکرد امروز حاکمیت شبیه گذشته نیست و عملکرد آینده هم مثل امروز نخواهد بود

اما چقدر خوب است که با قوه عقل و تفکر و مشورت با آدم های پخته ولو خارجی زودتر پی به اشتباه برده و همه قبول کنیم که هر وقت ماهی را از آب بگیریم تازه است و عدول کردن به سمت عقلانیت و بهترین ها جای ملامت کردن ندارد
ناشناس
|
Romania
|
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
سلام
ضمن تبریک به کابینه جدید آن شاالله بر عهد خود پایبند باشند ، دیروز روز آخر وزارت اقای زارع پور بود ، ایشان با شعاری که آمد نه عمل کرد و نه پایبند بود و آنچه که نبایست کردن و آنچه بایست نکردن .
ایرانی آباد و آزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
پزسکیان فقط بگه کدام وزیر انتخاب خودش بوده !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۱
بنام خدا هیچکدام
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...