پشت پرده افزایش ناگهانی سقف بودجه باشگاه‌ها؛ به یکباره نگاه فدراسیون «ملی» شد!

بازهم حاشیه و جنجال. مواردی که در فوتبال ایران تبدیل به موضوعی عادی و همیشگی شده است. این بار افزایش ناگهانی سقف بودجه باشگاه‌ها از سوی فدراسیون فوتبال، باعث صف بندی موافقان و مخالفان شده است.
کد خبر: ۱۲۵۹۲۴۹
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۷ 12 September 2024
|
6536 بازدید
|

پشت پرده افزایش ناگهانی سقف بودجه باشگاه‌ها؛ به یکباره نگاه فدراسیون «ملی» شد!

به گزارش تابناک ورزشی، تا همین عصر دیروز صحبت از تاکید بر رعایت سقف بودجه باشگاه ها بود و زمانی هم که رقم جدید سقف بودجه برای لیگ برتر بیست و چهارم در اواسط خرداد سال جاری از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام شد، آنها تاکید بر اجرای آن و رعایت از سوی باشگاه ها داشتند و حتی در مواردی تهدیدهایی هم صورت گرفت که اگر باشگاهی از قانون تخطی و سقف را رعایت نکند، چنین می شود یا فلان برخورد صورت می گیرد. در شرایطی که فوتبال ایران در یکی دو ماه گذشته درگیر این مساله بود، به یکباره چهارشنبه شب اعلام شد که با افزایش سقف بودجه چهار باشگاه حاضر در رقابت های آسیایی(استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان) موافقت شده است. در واقع فدراسیون براساس تفسیر بند 7 دستورالعمل ناظر بر قراردادها که درباره درآمدهای آسیایی است با افزایش سقف بودجه موافقت کرده؛ بندی که کاملا مرتبط با عملکرد نمایندگان ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست و البته در پایان فصل جاری و پس از مشخص شدن عملکرد و میزان پاداش نمایندگان آسیایی از بودجه سال آینده قابل کسر خواهد بود.
در هرحال افزایش ناگهانی سقف بودجه، مثل اکثر اقدامات و تصمیمات در فدراسیون فوتبال، باعث شکل گیری اعتراضات و البته ابهاماتی شده است.


صف آرایی معترضان و سکوت موافقان افزایش سقف بودجه


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که مخالف جدی و صریح افزایش سقف بودجه برای فصل جاری است، بعد از تصمیم ناگهانی فدراسیون در این خصوص، از دیشب تاکنون دو مصاحبه انجام داده و در بخش هایی از صحبت هایش به مواردی اشاره کرده که قابل تامل است. رضا درویش امروز درباره تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال مبنی بر افزایش سقف بودجه، در جمع خبرنگاران گفت:«هنوز لکه ننگ سرمربی و ۱۲ میلیون دلار ویلموتس از فوتبال ایران پاک نشده که تاریک‌ترین نقطه ننگ فوتبال رقم خورد.» او بدون اینکه نامی از مهدی تاج بیاورد تاکید کرد که با این تفکر کار دارد، نه شخص. درویش ادامه داد:«چطور ممکن است یک سقفی را به باشگا‌ه‌ها ابلاغ می‌کنند و می‌گویند باید قانون‌مند باشید؟ چه کسانی پشت پرده مطلع هستند که سه ساعت قبل از پایان فرصت بارگذاری لیست آسیایی این اتفاق رخ می‌دهد؟ بازیکن از قبل می‌گیرند و به آنها اطمینان می‌دهند که ما لحظاتی قبل از پایان مهلت، به شما امکانات می‌دهیم و باز می‌کنیم! حتی مسئولان فدراسیون، آقای قنبرزاده و آقای نورشرق به من گفتند این‌بار مثل دفعات قبل نیست و ما قانون را رعایت می‌کنیم و نمی‌گذاریم تحت هیچ شرایطی این اتفاق بیفتد.»
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مصاحبه دیگری که شب گذشته انجام داد، افزایش سقف بودجه را قانون‌شکنی خواند و این اتفاق را لابی آن‌ها برای انتخابات فدارسیون فوتبال در اسفندماه سال جاری دانست:«چند ماه دیگر انتخابات فدراسیون فوتبال را داریم و اهالی فوتبال باید افرادی که پای این مصوبه را شبانه امضا کرده‌اند بشناسند. برخی از باشگاه‌ها اگر سقف بودجه را هزار میلیارد هم می‌گذاشتند باز ۱۵۰۰ میلیارد هزینه می‌کردند. چه موضوعاتی پشت پرده است که یک‌سری از تیم‌های خاص از آن با خبر بودند و بازیکن خریدند؟ چه قول‌هایی به آن‌ها داده شده که با اطمینان خاطر خارج از سقف خرید کردند؟ این را از کجا می‌دانستند و باید مشخص شود که چه چیزی پشت پرده می‌دانستند؟ حتی این تیم‌ها بعد از مخالفت‌های چند وقت اخیر از سوی هیات رییسه و کارگروه قراردادها باز هم بازیکن خریدند.»

پشت پرده افزایش ناگهانی سقف بودجه باشگاه‌ها؛ به یکباره نگاه فدراسیون «ملی» شد!


سعید مظفری‌زاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور هم در مورد سقف بودجه صحبت کرده و گفته:«باشگاه تراکتور جزء باشگاه‌هایی بود که از ابتدا موافق این مسئله بود و ما منتظر بودیم که این اتفاق رخ بدهد اما ای کاش این اتفاق زودتر و زمانی که ما در حال انتخاب بازیکن بودیم، رخ می‌داد. می‌توانستند در زمان‌بندی بهتر عمل کنند تا همه تیم‌ها به صورت یکسان از این قانون بهره‌مند شوند.» در این بین هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه فولادخوزستان که جزو چهار باشگاه آسیایی برای افزایش سقف بودجه نیست، به موردی اشاره کرده که تصمیم فدراسیون را زیر سوال می برد. او گفت:«فدراسیون فوتبال تصور می‌کند با این افزایش سقف بودجه به قدرت تیم‌های چهارگانه ایران فقط در بازی‌های آسیایی کمک می‌کند و توجه ندارد که دارند ناخواسته این چهار تیم را در لیگ برتر کشور مقابل سایر تیم‌های رقیب هم تقویت می‌کنند. این تصمیم فدراسیون قطعاً خلاف اصل یکپارچگی مسابقات است و نتایج لیگ بعد از افزایش بودجه را هم زیر سؤال می‌برد. جدا به این موضوع معترض هستیم. تصمیم منطقی این است که افزایش بودجه یا برای همه باشد یا برای هیچ‌کس. بهتر است همین امروز تصمیم را اصلاح کنند.»
با تمام این اوصاف، امروز منصور قنبرزاده که در افزایش سقف هم نقش داشته، نشست خبری برگزار کرد تا در خصوص این تصمیم ناگهانی صحبت کند. نکته جالب در میان صحبت های نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال، اعتراف او بود:«بهتر بود تصمیم افزایش سقف بودجه زودتر گرفته می‌شد.» از سویی جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال هم گفت:«بر اساس نگاه ملی و اینکه باشگاه ها به عنوان نماینده ایران در آسیا حضور دارند سقف بودجه را افزایش دادیم.» حال سوال این است که آیا پیش از این «نگاه ملی» در فدراسیون وجود نداشته و چطور به یکبار تصمیم گرفته شده که نگاه ملی مهم است و باید با افزایش سقف بودجه چهار باشگاه حاضر در مسابقات آسیایی، به این موضوع بها داده شود. شاید بر اساس همین نگاه است که جمشید نورشرق علاقه یا عزمی برای اعلام رای پروند علیرضا بیرانوند ندارد!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
این باشگاه ها این پولها را از کجا می آوردند
در حالیکه هیچ درآمدی از فوتبال ندارند؟
فوتبال مانند صنعت سینما ورشکسته است
اما هر روز هزینه ها بیشتر می شود
و باز هم هستند عده ای که پول خرج می کنند....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
از جیب مردم بدبخت
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
برای فوتبال فاسد و بی خاصیت ایران پول دارن که از بیت المال بدن و هر سال بودجه باشگاههای داغون رو میلیاردی زیاد کنن ولی ما که توو گرمای جنوب کار میکنیم مشمول قانون سقف حقوقی مصوب نماینده هایی هستیم که اصلا نمیدونن کار کردن چیه چه برسه توو شرایط خوزستان و بوشهر. نهایتا هم سالی ۵ میلیون زیادش میکنن که در عمل حقوقمون کمتر از سال قبل میشه
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
دیدن تیم استقلال سپاهان تراکتورسقف شون زده بالاقانون جدیدگذاشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
به نظرم وی ای آر رو هم از فوتبال حذف کنند تا همین جای فصل ۴ امتیازی که داورها می خواستند به پرسپولیس اهدا کنند از دست رفته است
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
آقای قنبرزاده گفته اند که فدراسیون پدر فوتبال است. با احترام و اقتباس از شاعر نامی کشور میرزاده عشقی:
گر پدر فوتبال ایران این .. پدر است
بر چنین فوتبال و گور پدرش باید ر...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
وقتی سقف رو افزایش نمیدادن معترض بودین حالا که افزایش دادن باز اعتراض میکنین!
گزارشات تابناک یکی به نعل یکی به میخ هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
تراکتور کاملا خصوصی است و بودجش شخصی است و از پول دولت و ارگان نیست و هیچ وسله ای نمی چسبد پیروزی و استقلال و سپاهان هم همین کار را بکنند اگر می خاهند هم تیمشان و سطح لیگ بالا برود.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
اول برو کلاس اول یه کم املا یاد بگیر .!!!
وصله
می خواهند
سوما تراکتور هم خصوصی نیست تا کی گند زنوری دربیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
آقای درویش حتما شما خودتون این همه بازیکن رو مفتی و با رعایت سقف گرفتید!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
چرا در ایران اینقدر پشت پرده هست واز مردم پنهان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۳
تیم های دولتی پرسپولیس و استقلال قاتل بیت المال
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟