احتمال دیدار اسد و اردوغان در نشست بریکس

سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد گزارش‌های منتشر شده درباره دیدار احتمالی بشار اسد رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در نشست بریکس را تأیید نکرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۸۶۵
|
۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷ 05 October 2024
|
535 بازدید

 

به گزارش تابناک، «بشار الجعفری» سفیر سوریه در روسیه در گفت و گو با خبرنگار تاس در حاشیه همایش «قفقاز شمالی» درباره «فرصت های جدید ژئواستراتژیک» از دیدار  احتمالی اسد و اردوغان در نشست بریکس خبر داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال برگزاری دیدار روسای جمهور سوریه و ترکیه افزود: خیر، تا زمانی که همه درخواست‌های ما برآورده شود و تا زمانی که ترکیه به خواسته‌های ما برای عقب‌نشینی از اراضی اشغالی سوریه نپردازد و تا زمانی که نقشه راه برای عقب‌نشینی از سرزمین‌هایمان و توقف حمایت از تروریست‌ها ترسیم نشود، این دیدار صورت نمی گیرد.

به گزارش روسیا الیوم، سفیر سوری همچنین تاکنون اطلاعات مربوط به حضور اسد در نشست بریکس در پایان اکتبر را تایید نکرده است.

بشار الجعفری ادامه داد: ما می دانیم که ترکیه همسایه نزدیک ماست و خواهان روابط خوب با آن هستیم، اما گفت و گو نمی‌تواند تنها از یک طرف باشد و با وجود تلاش های فراوان در طول چندین سال، باید حسن نیت هر دو طرف باشد. هنوز نتیجه ای وجود ندارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اخیرا طی سخنانی، بر آمادگی خود برای دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه تأکید کرد و گفت منتظر پاسخ دمشق است.

یک منبع دیپلماتیک ترکیه گفت آنکارا هنوز هیچ پاسخی از دمشق به پیشنهاد دیدار اردوغان و اسد دریافت نکرده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟